handdator

Visa fullständig version : datorhjälp vilket äkthetsbevis t. vilken skiva?


Musselbank
2007-12-26, 09:08
Hittar inte datorhjälptråden.

Jag har ett par Windows XP- skivor med tillhörande äkthetsbevislappar. Tänkte sälja den ena med den dator den är installerad på. Men nu ser jag inte vilken skiva som hör ihop med vilket äkhetsbevis!

Jag är ganska säker på vilken skiva som hör ihop med vilken installation, och nånstans i datorn borde man väl hitta någon siffra som går att koppla till äkthetsbeviset..?

hjälp

:MrT:

Jorgen
2007-12-26, 09:19
Hittar inte datorhjälptråden.

Seriöst? Har du provat att söka efter den? Det tog mig tre sekunder att hitta den.

hahavaffan
2007-12-26, 09:44
Skivan har inget med CD-nyckeln att göra har jag för mig. Vilka CD som helst går bra, men du måste skilja på fodralen där nyckeln står. TROR jag. Jag har aldrig köpt en programvara.

Musselbank
2007-12-26, 09:54
Seriöst? Har du provat att söka efter den? Det tog mig tre sekunder att hitta den.

Jo.. vet inte hur jag lyckades misslyckas dock :smash:

> Skivan har inget med CD-nyckeln att göra har jag för mig. Vilka CD som helst går bra, men du måste skilja på fodralen där nyckeln står.

Det låter ju logiskt förstås. Att det man behöver är ett unikt serienummer. Men ändå behöver jag ju helst veta vilket serienummer, så att säga, som för ögonblicket sitter i vilken dator. (?) så att inte köparen eller jag får problem vid uppdatering...