handdator

Visa fullständig version : Fil vs Yoghurt???


Feldt
2007-12-25, 23:50
Tjenare är lite intresserad av vad för sort av Fil eller yoghurt ni väljer till flingorna/muslin på dagarna?

Någon som ni tycker är bättre eller godare än den andra skulle uppskattas...

CoolHandLuke
2007-12-26, 00:10
Kefir! :thumbup:

Men den finns varken i min närbutik eller Willys som är näst närmsta. Därför jag kör naturell yoghurt eller eko-A-fil för det mesta.

Enda för mig som talar emot kulturmjölk är nog tandläkare. De har börjat med 'erosion'-snacket och kulturmjölken är ju ganska sur. Men det är så det är. Finns alltid en nackdel.

Eddie Vedder
2007-12-26, 04:49
Naturell yoghurt, försöker ha både standard och lätt hemma hela tiden. Tycker både den lätta (0.5%) och den feta (3%) är goda så jag varierar mig.

Acquiescence
2007-12-26, 09:17
Får man lov att säga att man inte äter antingen eller? Äter gröt till frukost och grovt bröd med keso till lunch. Husmanskost på kvällarna, så ingen fil eller yoghurt för mig, tyvärr.

Martin Löwgren
2007-12-26, 11:35
Tjenare är lite intresserad av vad för sort av Fil eller yoghurt ni väljer till flingorna/muslin på dagarna?

Någon som ni tycker är bättre eller godare än den andra skulle uppskattas...

Äter inte varken eller utan kesella. Smakar likdant men innehåller mycket mer protein. Vill man få en lösare konsistens tar man bara lite vatten.

sälmannen
2007-12-26, 11:42
Äter inte varken eller utan kesella. Smakar likdant men innehåller mycket mer protein. Vill man få en lösare konsistens tar man bara lite vatten.

All kesella jag ätit är markant syrligare än de yoghurtar jag smakat. Vad har du provat för kesella/yoghurt?

Själv brukar jag köra på mild lättyoghurt, bra konsistens och smak på den. Söta med lite bär och russin = smaskens!

Spene
2007-12-26, 12:15
All kesella jag ätit är markant syrligare än de yoghurtar jag smakat. Vad har du provat för kesella/yoghurt?

Själv brukar jag köra på mild lättyoghurt, bra konsistens och smak på den. Söta med lite bär och russin = smaskens!
Just lite russin är perfekt för att neutralisera kvargens syrliga smak. Kvarg, russin och havregryn ger rejäla frukostar och kvällsmål. Helt ok i smaken också. Själv kör jag Lidls kvarg, milbona.

Feldt
2007-12-26, 13:06
har kört ett tag med naturell lättyoghurt men porvade igår filen lite lösare konsistens å syrligare, gillar muslin som fan så d e ett svårt val då båda funka lika bra... men yoghurten känns godare kanske skall kö tills filen e slut så bestämmer ja mig sen vilken som e godast.

Har inte testat kefir kanske kan va något, skall se om ja testar det framöver....

Cidersson
2007-12-26, 13:10
Kör med Lättfil + osötad müsli, frukt och oftast något grovt bröd lite innan träning. Lättfilen har funnits i min/vår kyl sedan barnsben så har svårt att byta ut den :)

Till frukost är det dock alltid gröt som gäller...

NuclearWinter
2007-12-26, 18:35
Ekologisk, lätt A-fil är det enda rätta.

C.E.J.
2007-12-26, 18:43
Fil och müsli till frukost, lättyogurt och russin efter träning. The Äg.

Cohen
2007-12-26, 19:23
Svårt att välja mellan fil och yoghurt, varvar för att få lite variation.

Yoghurten ska vara av grekisk typ, alltså fast i konstsistensen istället för flytande. Finns av märket Total med antingen 10% eller 0% fett. Båda är goda men kanske aningen dyra. Bäst njuts den men honung och nötter, inte så nyttigt kankse men vansinnigt gott!

He-man
2007-12-31, 15:17
Verum helsofil