handdator

Visa fullständig version : protein-bar


kaysim
2007-12-25, 23:30
1.
Hur nyttigt/bra är det egentligen med en "swe-bar" som mellanmål? Tänkte beställa hem en låda så man kan ta en som mellanmål varje dag. Är just nu inne i en bulkperiod, men vill ändå inte käka nåt med massa onödigt socker eller så.

2.
Tips på någon mer proteinbar som är bra som mellanmål?

Rahf
2007-12-25, 23:38
1. Klart sämre än mat. Jag ser protein-bars som en uppiffad Mars eller Snickers i princip. Klart att det funkar som mellanmål men mättande är det inte och jag själv får en väldigt retad tarm av det.

2. Ingen speciell skillnad mellan protein-bars, gå efter smak.

kaysim
2007-12-25, 23:42
tack för svaret! men vad kan du rekommendera som ett schysst mellanmål? tycker det är jobbigt att behöva bunkra upp med mackor och proteindrycker på jobbet. så smidigt med en bar. men en risifrutti light eller något kanske är bättre? eller?

Rosen88
2007-12-26, 09:24
Risifrutti är väl inte det bästa men inte det sämsta heller. Som tennisspelare blir det en hel del mellanmål på olika platser i världen. Jag brukar köra på frukt och en proteinkälla som keso, tonfisk, kallskuren kyckling, kallskuren lax osv. Något som ska vara grymt bra är torkat kött som man gör själv. Har dock inte provat själv. Annars tycker jag att Vitargo Performance bar fungerar bra. Ett par svenska tennisproffs kör med Vitargos grejor så så dålig kan den inte vara antar jag. Men jag vet inte hur bra den fungerar för bulk.

// Rosen

Exhale_
2007-12-26, 10:14
tack för svaret! men vad kan du rekommendera som ett schysst mellanmål? tycker det är jobbigt att behöva bunkra upp med mackor och proteindrycker på jobbet. så smidigt med en bar. men en risifrutti light eller något kanske är bättre? eller?

Valfri kolhydratskälla + valfri proteinkälla + valfri fettkälla. Det är ju bara att kombinera ihop och se glad ut *kissass*

GolDog
2007-12-26, 12:35
SweBars är riktigt goda, men särskilt mättande är de inte. Brukar köra en swebar + en risifrutti... det är lagom som mellis! :)

Btw, rekomenderar lakris samt banan-choklad (smakar precis som skumbanan!)

Handcuff
2007-12-26, 12:38
Valfri kolhydratskälla + valfri proteinkälla + valfri fettkälla. Det är ju bara att kombinera ihop och se glad ut *kissass*

Precis så enkelt. Möjligheterna är oändliga :thumbup:

Rahf
2007-12-26, 19:57
tack för svaret! men vad kan du rekommendera som ett schysst mellanmål? tycker det är jobbigt att behöva bunkra upp med mackor och proteindrycker på jobbet. så smidigt med en bar. men en risifrutti light eller något kanske är bättre? eller?

Ja en bar är smidigt men det är inte optimalt, mättande, jättegott eller ens speciellt bra om det är en vana. Bars är i princip godis. Det är upp till dig hur du vill göra för du har fått bra tips i tråden.

"Vill man bli fin får man lida pin" som det heter.