handdator

Visa fullständig version : Ge mig ett program så kör jag !


Mink
2007-12-25, 22:05
Hej !

Har försökt att få till deffen många gånger under mina 15 träningsår inom kroppsbyggning men alltid med inställningen "själv är bäste dräng" - jag har nått långt men aldrig ända fram och dessvärre flera av gångerna med för stor bekostnad av massa och prestanda.

Nu skulle jag verkligen uppskatta om någon vis i detta forum kan dela med sig av sina erfarenheter och ge mig ett A-Ö schema så kör jag ! Att vara lojal till ett körschema har jag inga problem med men däremot att ta ut rätt körväg verkar jag ha svårt med.

Lite indata för att sätta upp rätt program:

* Längd 186 cm
* Vikt 123 kg off och sannolikt 95-100 kg hård
* Ålder 34

Med förhoppning om många goda råd och upplägg !

/John

Tom Jr
2007-12-25, 23:00
Ett väldigt gott råd från mig är att du söker hjälp från professionella.

Animalistic
2007-12-25, 23:33
eller börja söka och sluta tro att allt ska komma till dig på ett silverfat

Danny Devito
2007-12-26, 03:02
Vad är det för schema du söker? Kostschema?

Eddie Vedder
2007-12-26, 04:54
Ingen kommer lägga upp ett långt schema åt dig här på ett forum. Det finns gott om kunskap och välvilja men ett helt eget schema är alldeles för mycket att hoppas på.

Här här allt du behöver veta:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Lycka till!:thumbup:

Mink
2007-12-26, 09:06
Tack och lov att det fanns någon på detta forumet som var seriös i sina svar eller frågor - ja det är ett kostschema jag söker, ngn form av stegvis modell för successiv nedgång.

Ni andra kan lika gärna söka er till andra forum där man kan hålla på med pladder och är det så det finns regelverk för vad man får ställa för fråga på forumet så är det lika bra att det omnämns någonstans så slipper man ställa "fel" frågor.

Eddie Vedder
2007-12-26, 09:29
Tack och lov att det fanns någon på detta forumet som var seriös i sina svar eller frågor - ja det är ett kostschema jag söker, ngn form av stegvis modell för successiv nedgång.

Ni andra kan lika gärna söka er till andra forum där man kan hålla på med pladder och är det så det finns regelverk för vad man får ställa för fråga på forumet så är det lika bra att det omnämns någonstans så slipper man ställa "fel" frågor.

Det här inlägget lär knappast ge dig bättre svar om man säger så. Varför så himla trist attityd? Det är faktiskt inte så att folk här är anställda på heltid och det du ber om är en väldigt stor ansträngning som jga inte tror att någon är beredd att göra på ett internetforum.

Inget illa menat med det, jag var bara ärlig. Dessutom fick du de bästa tipsen du kan få i mitt inlägg. Läste du ens den länken?

Exhale_
2007-12-26, 10:17
Hej !

Har försökt att få till deffen många gånger under mina 15 träningsår inom kroppsbyggning men alltid med inställningen "själv är bäste dräng" - jag har nått långt men aldrig ända fram och dessvärre flera av gångerna med för stor bekostnad av massa och prestanda.

Nu skulle jag verkligen uppskatta om någon vis i detta forum kan dela med sig av sina erfarenheter och ge mig ett A-Ö schema så kör jag ! Att vara lojal till ett körschema har jag inga problem med men däremot att ta ut rätt körväg verkar jag ha svårt med.

Lite indata för att sätta upp rätt program:

* Längd 186 cm
* Vikt 123 kg off och sannolikt 95-100 kg hård
* Ålder 34

Med förhoppning om många goda råd och upplägg !

/John

Hård styrketräning samtidigt som du ligger på energiunderskott är allt du behöver. Har du tränat i 15 år bör du ju iaf ha en hum om hur mycket energi du förbrukar, vad som är vettigt att äta och hur du ska lägga upp det.

Om inte annat så har ju Eddie redan länkat till en oerhört bra sida.

Danny Devito
2007-12-26, 10:19
Här har jag iaf skrivit ner några tips:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2708212#post2708212

Animalistic
2007-12-26, 11:15
Här har jag iaf skrivit ner några tips:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2708212#post2708212

väl talat! :thumbup:

forslund
2007-12-26, 21:21
Vilket energiunderskott ska du ligga på? Beroende på det kanske jag har ett par scheman ligger här hemma som jag kan skriva in ifall de matchar.

Mink
2007-12-26, 21:31
Tack för flera seriösa svar och frågeställningar !

Vad gällande energiunderskottet så behöver jag vända på det hela och säga att jag behöver arbeta bort ca 15 kg under 20 veckor.

Skulle vara mycket tacksam om det fanns något av dina beprövade program att tillgå som stämmer överens med den utmaning jag har.

/John

Exhale_
2007-12-27, 09:52
Skulle vara mycket tacksam om det fanns något av dina beprövade program att tillgå som stämmer överens med den utmaning jag har.

/John

Det finns inga magiska program som man kan följa till punkt och pricka.

500 kcal i underskott per dag ger en viktminskning på ungefär 0,5 kg i veckan. Det är en lagom takt att gå ner i vikt. Eventuellt kan du gå ner mer (fortare) i början av deffen utan att för den skull förlora alltför mycket muskelmassa.

Hur du når ditt energiunderskott bestämmer du själv. Antingen genom att dra ner på maten eller motionera mera. Oftast är det bäst med en kombination.

Ett program kommer inte ge dig ett skit eftersom det är individuellt anpassat och passar inte dig.