handdator

Visa fullständig version : Förbannad släkt !


Bronkitkorv
2007-12-25, 19:12
Hjälp jag är arg på mina föräldrar (mest) arg på brorsan (Andra plats) och lite arg på syrran (tredje plats). Farsan skäller hela tiden på mina barn och morsan gnäller på min fru, jag får dessutom känslan av att det snackas bakom våra ryggar emellan dessa 3 familjer om att vi har jobbiga barn och att min fru är dum och lat, barnen är 5 och 2 och beter sej precis som barn gör då.. Inget konstigt med det. Jag vet inte om jag är paranoid men jag har svårt att prata med dom. Dessutom är jag sur på min chef för han är taskig mot folk har jag märkt och så är han en jävla jobbig besserwisser som aldrig har fel. Kan man ha en argsjukdom så har jag den. För jag är snart arg på alla i min närhet. Jag håller såklart enligt svensk tradition allt inom mej. Tur jag bor avskilt.

Vad ska jag göra ? Hur skulle ni gjort ? Kan det vara moderaternas fel ?

Allan
2007-12-25, 19:14
Ta dig en grogg och avreagera dig på möblemanget

Tricce
2007-12-25, 19:15
Spill it out till alla berörda innan du massakerar dom!

Lasse Kongo
2007-12-25, 19:18
Tråkigt, för det första tycker jag du ska släppa kragen och slappna av, man kan inte alltid vara sams med allt och alla, familjen är väl lite känslig, men som din chef istället, försök att le varje gång du ser han och tänk inombords att han är säkert sådär knäpp för hans fru inte sväljer, eller något liknande, sen kommer du inte alls vara lika arg på honom.

Men seriöst, koncentrera dig på att må bra själv och skippa att försöka vara Moder Teresa och lägga energi på att lösa andras problem.

Alt 2 är jobbigare, men effektivast, släpp ut allt och säg hur du känner, det lär kunna få dem att känna sig rätt dumma.

Lite seriösa tips från mig iallfall.

joriice
2007-12-25, 19:20
Om det hjälper, så kan jag säga att jag var fruktansvärt arg/irriterad imorse, det regnade, jag fumlade ute i regnet, kroppsliga deffekter, fel julklappar... ja... livet är inte lätt ibland.

Lasse Kongo
2007-12-25, 19:20
Tycker det är så förbannat sjukt att det skall läggas så mycket pengar på julen med mat, paket etc och det snackas om hur jävla mysigt man ska ha det på julen, men huuuuur mycket bråk blir det inte under julen?

Att folk ska hålla sams och respektera varandra borde stå överst på allas önskelistor.

shut teh face
2007-12-25, 19:33
Har knappt fått någon julklapp eller get speciellt mycket. Har inte heller ätit särskilt lyxigt men jag har haft två underbara dagar med nära och kära. Firat jul, suttit på kvällarna och spelat kort och vem vill bli miljonär (DVD).

Bra mkt värt.

Sen finns det stolpskott i släkten, men varför umgås med dem? Bara för det är dina närmaste så behöver du inte per automatik hänga med dem. Din fru's familj istället, eller någon kusin?

Bronkitkorv
2007-12-25, 20:58
Det med chefen kan jag väl släppa ganska lätt antar jag.......
Jävla jul den är jobbig, jag skulle behöva en rejäl grogg men är helt torrlagd *gah!*

snelhest
2007-12-25, 22:29
Jag är också arg! Fick bara 2 julklappar i år! Och i dom fanns det bara massa strumpor!

AFanatic
2007-12-25, 23:36
Du såg inte på 'Tomten är far till alla barn' idag?

I vilket fall som helst, är någon arg, eller beter sig illa så kan du ju alltid ställa frågan vad/vem som gjort den personens dag så hemsk. Alltså inget du behöver ta åt dig av. För det andra kan det väl vara idé att berätta för de nära vad du känner, var ärlig.

Mental
2007-12-26, 10:46
Hjälp jag är arg på mina föräldrar (mest) arg på brorsan (Andra plats) och lite arg på syrran (tredje plats). Farsan skäller hela tiden på mina barn och morsan gnäller på min fru, jag får dessutom känslan av att det snackas bakom våra ryggar emellan dessa 3 familjer om att vi har jobbiga barn och att min fru är dum och lat, barnen är 5 och 2 och beter sej precis som barn gör då.. Inget konstigt med det. Jag vet inte om jag är paranoid men jag har svårt att prata med dom. Dessutom är jag sur på min chef för han är taskig mot folk har jag märkt och så är han en jävla jobbig besserwisser som aldrig har fel. Kan man ha en argsjukdom så har jag den. För jag är snart arg på alla i min närhet. Jag håller såklart enligt svensk tradition allt inom mej. Tur jag bor avskilt.

Vad ska jag göra ? Hur skulle ni gjort ? Kan det vara moderaternas fel ?

Ledsen om jag gör en dålig dag värre, men när jag var yngre så var det vissa dar, då alla andra var fruktansvärt sura otrevliga och allmänt besvärliga. Först långt senare insåg jag det orimliga i att alla i min omgivning vart sura samtidigt, det var nämligen jag som var det.

Frågan man skall ställa sig är det fel på alla andra eller är det mig?
I mitt fall var det så att när jag var sur och vresig uppfattade jag alla andra så, och när väl medvetenheten fans där kunde jag bita ihop och uppföra mig även de dagarna och plötsligt var alla andra trevliga med.

Alkohol är dumt som fan när man är arg på folk, speciellt om man får för sig att prata ut och lösa alla problem på fyllen, jobbiga konfrontationer, hårda ord och tillochmed våld kan bli resultatet.