handdator

Visa fullständig version : Är det farligt att få i sig magnesium? På gymmet.


lejonet
2007-12-25, 00:30
Läs rubrik.

Fatalist
2007-12-25, 01:36
Inte så nyttigt att fylla lungorna med magnesiumdamm.

Doctor Snuggles
2007-12-25, 02:00
Tuggar du på magnesiumbollen?

panzerpig
2007-12-25, 02:41
vad jag hittade: överintag av magnesium kan ge: Koncentrationssvårigheter, förvirring, depressioner, krampanfall, domningar, stickningar, förstoppning, diarré.
härifrån: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=21830

Greg
2007-12-25, 03:00
Tuggar du på magnesiumbollen?

Måste man väl göra för att köra hardcore?

Doctor Snuggles
2007-12-25, 03:00
Måste man väl göra för att köra hardcore?

Torrt.

Yankeee
2007-12-25, 09:15
Torrt.

Det är lite därför man använder magnesium.

Frippe_L
2007-12-25, 10:30
Tuggar du på magnesiumbollen?

Många läckra damer på gymmet kanske?
*drool*

Sverker
2007-12-25, 10:39
Måste vara riktigt uttorkande i näsan och i svalget:(
Någon gång är säkert inte farligt men rejält irriterande.
Är man riktig karl och klappar i händerna innan varje lyft så blir det säkert stendammslunga efter 20 år eller så.

lejonet
2007-12-25, 13:12
Måste vara riktigt uttorkande i näsan och i svalget:(
Någon gång är säkert inte farligt men rejält irriterande.
Är man riktig karl och klappar i händerna innan varje lyft så blir det säkert stendammslunga efter 20 år eller så.

Ash då :/ Då är det ju lika bra att lägga magnesiumet åt sidan :/ För jag brukar känna rätt ofta att jag blir torr i munnen och svalget när jag tränar med magnesium.

Frippe_L
2007-12-25, 13:20
Ash då :/ Då är det ju lika bra att lägga magnesiumet åt sidan :/ För jag brukar känna rätt ofta att jag blir torr i munnen och svalget när jag tränar med magnesium.

Hur tränar du när du använder Mg egentligen?

Jag blir bara torr i händerna med bra grepp som följd, vilket väl är meningen hoppas jag, sen att jag drar upp huden i händerna en del är väl en nackdel men det vänjer man sig lite vid.

Någon torrhet i halsen av Mg har jag aldrig varit med om :Virro

lejonet
2007-12-25, 13:40
Hur tränar du när du använder Mg egentligen?

Jag blir bara torr i händerna med bra grepp som följd, vilket väl är meningen hoppas jag, sen att jag drar upp huden i händerna en del är väl en nackdel men det vänjer man sig lite vid.

Någon torrhet i halsen av Mg har jag aldrig varit med om :Virro

Jag gnider in handflatan med det och lyfter mina vikter *screwy* Jag kanske tar för mycket ?

Frippe_L
2007-12-25, 13:46
Jag gnider in handflatan med det och lyfter mina vikter *screwy* Jag kanske tar för mycket ?

tänkte om du höll händerna vid munnen/över huvet ofta, tycker inte det borde hamna i munnen/halsen iaf. Kanske om man kör mycket frenchpress eller annan övning med händerna nära huvet.

Kan det inte va så att du tar i mer när du kan hålla tyngre vikt? :-)
Räcker det inte med att dricka lite vatten?

lejonet
2007-12-25, 14:51
tänkte om du höll händerna vid munnen/över huvet ofta, tycker inte det borde hamna i munnen/halsen iaf. Kanske om man kör mycket frenchpress eller annan övning med händerna nära huvet.

Kan det inte va så att du tar i mer när du kan hålla tyngre vikt? :-)
Räcker det inte med att dricka lite vatten?

Jovisst kanske det är för att jag tar i mer men om det är magnesiumet så är det ju inte värt att förstöra lungorna bara för att kunna lyfta tyngre :/

tuben
2007-12-25, 15:29
Ett tips är väl att köpa en klätterpåse modell större (boulderbag) och förvara din krita i så kan du gnugga utan att dammet flyger runt allt för mycket.
Sen ge fan i att klappa händerna innan du går fram till stången ;)

C.E.J.
2007-12-25, 16:26
Så kroppen kan alltså tillgodogöra sig Mg från MgCO3?

Sverker
2007-12-25, 16:39
Vet inte. Tveksamt. Det är rätt svårlösligt i vatten.

Exdiaq
2007-12-25, 16:48
Förbaskad tur att jag kom in på den här tråden!

Har precis lagt handskarna på hyllan och kör med magnesium nu. Klappar varje gång före ett lyft och får säkert in en del i lungorna. Blir till att sluta med det nu innan det blir en vana.