pettan85
05-05-2003, 22:39
Hejsan ! Har en liten fråga om muskelnedbrytning under deff...
Jag undrar om man äter för lite Kcal/dag tappar man då muskelmassa ? om man äter 3g protte/kg kroppsvikt för hindrar detta att musklerna bryts ner eller det spelar ingen direkt roll ?
Jag deffar lite nu och undrar lite över hur detta låter, vet att det är omöjligt att säga si o så mycket ska du äta osv. men bara om det är rimligt och så
Jag äter ungefär så här under en dag:
0700 Mannagrynsgröt + 5 dl mjölk
0930 250 g kesella blandat med olika bär
1200 Lunch i skolan (lite olika det som serveras)
1430 Mellanmål i skolan frukt anars 4 grova mackor m. 6 äggvitor
1630 Träningsdag pasta + kött + grönsaker (annars inte pasta)
(efter träning ca 2000 snabba kolhydrater + protte)
2100 250 g tonfisk
Detta brukar landa på ca 2000-2500 Kcal
Jag är: 180 cm lång väger ca 83 kg har en del fett på kroppen (inte så mycket men...vill få bort en del, är absolut inte överviktig).
Jag tränar styrketräning och Hiit 4 ggr/vecka ca 2 morgonpromenader/v o 1 långdistans löppass/ v
Vad tror ni får jag i mig för lite ? Detta är min första deff.. så är inte så kunnig på just detta ämnet ! Hoppas någon skulle vilja hjälpa mig med detta !
Tack på förhand
pettan
Jag undrar om man äter för lite Kcal/dag tappar man då muskelmassa ? om man äter 3g protte/kg kroppsvikt för hindrar detta att musklerna bryts ner eller det spelar ingen direkt roll ?
Jag deffar lite nu och undrar lite över hur detta låter, vet att det är omöjligt att säga si o så mycket ska du äta osv. men bara om det är rimligt och så
Jag äter ungefär så här under en dag:
0700 Mannagrynsgröt + 5 dl mjölk
0930 250 g kesella blandat med olika bär
1200 Lunch i skolan (lite olika det som serveras)
1430 Mellanmål i skolan frukt anars 4 grova mackor m. 6 äggvitor
1630 Träningsdag pasta + kött + grönsaker (annars inte pasta)
(efter träning ca 2000 snabba kolhydrater + protte)
2100 250 g tonfisk
Detta brukar landa på ca 2000-2500 Kcal
Jag är: 180 cm lång väger ca 83 kg har en del fett på kroppen (inte så mycket men...vill få bort en del, är absolut inte överviktig).
Jag tränar styrketräning och Hiit 4 ggr/vecka ca 2 morgonpromenader/v o 1 långdistans löppass/ v
Vad tror ni får jag i mig för lite ? Detta är min första deff.. så är inte så kunnig på just detta ämnet ! Hoppas någon skulle vilja hjälpa mig med detta !
Tack på förhand
pettan