PDA

View Full Version : Muskelnedbrytning !?

pettan85
05-05-2003, 22:39
Hejsan ! Har en liten fråga om muskelnedbrytning under deff...
Jag undrar om man äter för lite Kcal/dag tappar man då muskelmassa ? om man äter 3g protte/kg kroppsvikt för hindrar detta att musklerna bryts ner eller det spelar ingen direkt roll ?

Jag deffar lite nu och undrar lite över hur detta låter, vet att det är omöjligt att säga si o så mycket ska du äta osv. men bara om det är rimligt och så

Jag äter ungefär så här under en dag:
0700 Mannagrynsgröt + 5 dl mjölk
0930 250 g kesella blandat med olika bär
1200 Lunch i skolan (lite olika det som serveras)
1430 Mellanmål i skolan frukt anars 4 grova mackor m. 6 äggvitor
1630 Träningsdag pasta + kött + grönsaker (annars inte pasta)
(efter träning ca 2000 snabba kolhydrater + protte)
2100 250 g tonfisk

Detta brukar landa på ca 2000-2500 Kcal
Jag är: 180 cm lång väger ca 83 kg har en del fett på kroppen (inte så mycket men...vill få bort en del, är absolut inte överviktig).
Jag tränar styrketräning och Hiit 4 ggr/vecka ca 2 morgonpromenader/v o 1 långdistans löppass/ v

Vad tror ni får jag i mig för lite ? Detta är min första deff.. så är inte så kunnig på just detta ämnet ! Hoppas någon skulle vilja hjälpa mig med detta !

Tack på förhand
pettan

Pez
05-05-2003, 23:53
Var är fettet?

/pez

mangemani
06-05-2003, 11:34
det jag erfarade under min första deff vara att jag åt för lite(trodde man gick ner fortare då,men det var fel)så ja vet inte ja,men jag förlorade en del muskler under min deff troligtvis pga det.

pettan85
06-05-2003, 12:42
Originally posted by Pez
Var är fettet?

/pez

Hmmm ... ja det har du ifs rätt i ... något förslag på hur man ska få in det... kanske nått bra tips på när o en maträtt man skulle kunna ta varje dag kanske som Tonfisk med olivolja funkar det där på kvällen?

Är som sagt inte så hemma på det här med deff :confused: