handdator

Visa fullständig version : Hur blir eran partner alkoholpåverkad?


shut teh face
2007-12-23, 12:43
Mest nyfiken. Jag vågar inte inleda själv utan det gör jag när några har skrivit. :laugh:

bubbe
2007-12-23, 12:44
Dricker alkohol?

Nitrometan
2007-12-23, 12:47
Dricker alkohol?
Det brukar vara så de flesta blir påverkade.

Jag gissar att fler delar samma upplevelse.

Stoltz
2007-12-23, 12:48
Dricker alkohol?

Det är något hon GÖR, inte något hon BLIR ;)

Mitt ex är halvt nykterist, så jag såg inte henne så go i gasen så ofta. Hon var väl lite lullig, men inte mycket mer än vad hon var normalt...

blekfet2
2007-12-23, 12:49
fnittrig liksom alla andra suggor med sprit i blodet.

Fulla tjejer är jobbigt. :D

shut teh face
2007-12-23, 12:50
Blir hon/hon aggresiv/arg?
Kåt som fan?
Vimlar på andra människor/närgången?

Hit me

mela
2007-12-23, 12:51
Det är något hon GÖR, inte något hon BLIR ;)


Hur blir hon/han påverkad?
Jo hon/han dricker alkohol för att bli påverkad. :smash:


Men jag antar att trådskaparen vill veta hur en partner beter sig när hon/han är full.

blekfet2
2007-12-23, 12:51
Blir hon/hon aggresiv/arg?
Kåt som fan?
Vimlar på andra människor/närgången?

Hit me

nej
nej
nej.

Det blir inte fulla flickvänner utan dom som blir så är fylltanter.

Stoltz
2007-12-23, 12:52
Hur blir hon/han påverkad?
Jo hon/han dricker alkohol för att bli påverkad. :smash:


Men jag antar att trådskaparen vill veta hur en partner beter sig när hon/han är full.

Gah, såg inte den. haha okej, förlåt mannen jag försökta rätta :D

bubbe
2007-12-23, 12:53
Hur blir hon/han påverkad?
Jo hon/han dricker alkohol för att bli påverkad. :smash:


Men jag antar att trådskaparen vill veta hur en partner beter sig när hon/han är full.

Exakeligt......



Min andra hälft dricker mycket sällan, men beter sig inte speciellt annorlunda. Lite pratigare.

Tricklev
2007-12-23, 13:31
Jag har ingen flickvän, men då och då sätter jag mig i Volvon och åker förbi högstadiet med lite öl, dom blir kåta, och pratglada.


(Nejdå)

Tricce
2007-12-23, 13:34
Mitt ex blev riktigt jobbig, käften gick i ett och mm alla tyckte hon vart rätt pinsam :Virro

maaherra
2007-12-23, 13:55
Nu har jag ingen partner nu, men mitt ex blev en pain in the ass. Massa svammel.

Dessutom skulle hon alltid nita varenda tjej som snackade med mig, så fick alltid hålla i henne så att hon inte sprang efter dom.

z_bumbi
2007-12-23, 14:18
Nu har jag ingen partner nu, men mitt ex blev en pain in the ass. Massa svammel.

Dessutom skulle hon alltid nita varenda tjej som snackade med mig, så fick alltid hålla i henne så att hon inte sprang efter dom.

Alltid?

Jag skulle se till att inte vara med när hon drack alt säga ifrån om alkoholovanorna efter första tillfället.

Frida.B
2007-12-23, 14:18
han dricker alkohol

maaherra
2007-12-23, 14:53
Alltid?

Jag skulle se till att inte vara med när hon drack alt säga ifrån om alkoholovanorna efter första tillfället.

I princip alltid, så länge det inte var hennes vänner.

Var inte så ofta jag orkade festa med henne, men ibland var det ju oundvikligt. Nåja, det är historia nu iaf.

rolf
2007-12-23, 14:56
Det är ju så man blir lyrisk av all humor som flödar när alla skriver "han/hon dricker alkohol" som svar på frågan. VAR MED I STOCKHOLM LIVE FÖRFAN!

Lasse Kongo
2007-12-23, 14:59
Dricker alkohol?

Haha så dåligt men ändå så bra :laugh:

hahavaffan
2007-12-23, 16:35
han dricker alkoholGör han?

Frida.B
2007-12-23, 16:43
Gör han?

ja jag tror det, är dock inte helt hundra. Men jag har märkt att han blir påverkad när han dricker alkohol så hag lägger ihop ett och ett... men jag kan ju ha fel

Scratch89
2007-12-23, 16:44
ja jag tror det, är dock inte helt hundra. Men jag har märkt att han blir påverkad när han dricker alkohol så hag lägger ihop ett och ett... men jag kan ju ha fel

Du är nog tråkigast idag.


OT: Hon blir glad och pratglad. Inget negativt alls.

Frida.B
2007-12-23, 16:57
Du är nog tråkigast idag.


OT: Hon blir glad och pratglad. Inget negativt alls.

och du är nog tråkigast hela tiden

shut teh face
2007-12-23, 17:03
och du är nog tråkigast hela tiden
men du är nog surast hela tiden, till din egen förlust *popcorn*

Whistler
2007-12-23, 17:04
Min hona sänker en halv flaska Jack Daniels utan att blinka. Inget märks på henne. Har aldrig sett henne påverkad även om hon druckit mängder som skulle fått mig att hamna i tillstånd mellan "dansar på bordet i rosa klänning" och "medvetslös på sjukhuset". Vet inte om det är bra eller dåligt, men hon vet att om hon kommer hem berusad så får hon sova på soffan.

(Ja, jag är själv nykterist)

Frida.B
2007-12-23, 17:08
men du är nog surast hela tiden, till din egen förlust *popcorn*

jag är mest ironisk och icke seriös hela tiden, vilket är synd att folk inte förstår. Jag är snel hest egentligen *nickar instämmande* *popcorn*

Frida.B
2007-12-23, 17:10
Min hona sänker en halv flaska Jack Daniels utan att blinka. Inget märks på henne. Har aldrig sett henne påverkad även om hon druckit mängder som skulle fått mig att hamna i tillstånd mellan "dansar på bordet i rosa klänning" och "medvetslös på sjukhuset". Vet inte om det är bra eller dåligt, men hon vet att om hon kommer hem berusad så får hon sova på soffan.

(Ja, jag är själv nykterist)

om hon dricker ofta kan man ju nästan tro att hon e alkis. Jag skulle tycka det va jobbigt om ja kunde dricka så mycket. Det blir ju dyrt :D fast hon kankse lärt sig att kontrollea sig själv så att du inte ska märka att hon e full. Vem vill sova på soffan?

Longshot
2007-12-23, 17:13
Min hona sänker en halv flaska Jack Daniels utan att blinka. Inget märks på henne. Har aldrig sett henne påverkad även om hon druckit mängder som skulle fått mig att hamna i tillstånd mellan "dansar på bordet i rosa klänning" och "medvetslös på sjukhuset". Vet inte om det är bra eller dåligt, men hon vet att om hon kommer hem berusad så får hon sova på soffan.
(Ja, jag är själv nykterist)

Härligt med Nazidisciplin. :thumbup:

rasmus77
2007-12-23, 17:34
Det jobbigaste är tjejer med låg självkänsla men bra självfötroende som hela tiden äter för lite för att hålla sig smala. En cl sprit i dem och sen är helvetet löst på grund av tom magsäck och fyllekompensation för dålig självkänsla påpiskat av ett bra självförtroende. Vi är inte tillsammans längre.

Jacksatan
2007-12-23, 17:45
om hon dricker ofta kan man ju nästan tro att hon e alkis. Jag skulle tycka det va jobbigt om ja kunde dricka så mycket. Det blir ju dyrt :D fast hon kankse lärt sig att kontrollea sig själv så att du inte ska märka att hon e full. Vem vill sova på soffan?

Försöker du reparera att alla tycker du är en surkärring med att helt plötsligt vara mysig och trevlig?

snelhest
2007-12-23, 17:51
hon tar den i 2an :naughty:

dared
2007-12-23, 17:52
men hon vet att om hon kommer hem berusad så får hon sova på soffan.

(Ja, jag är själv nykterist)


Visst man bestämmer ju själv vilken typ man vill att sin partner ska vara, men tycker du inte det är oschysst bara för att du är nykterist?

Det verkar bara som de flesta nykterister tycker att de är bättre än andra bara för att de inte dricker. Det skulle iaf jag känna så om min flickvän gjorde likadant. In the end of the day gäller det ju att vara lycklig och vissa gillar att festa och vissa gillar att vara nykterister. (och många mittemellan då förstås)

mela
2007-12-23, 17:52
Eh Frida är mysig och trevlig. Men folk förstår sig inte på ironi på nätet om man inte missbrukar smileys.


OnT: Inte tillsammans med ja..typ? eller..eh vafan. IAF! Han blir extremt kramig, pussig och kärleksfull. Mer än vanligt :D

shut teh face
2007-12-23, 17:58
Visst man bestämmer ju själv vilken typ man vill att sin partner ska vara, men tycker du inte det är oschysst bara för att du är nykterist?

Det verkar bara som de flesta nykterister tycker att de är bättre än andra bara för att de inte dricker. Det skulle iaf jag känna så om min flickvän gjorde likadant. In the end of the day gäller det ju att vara lycklig och vissa gillar att festa och vissa gillar att vara nykterister. (och många mittemellan då förstås)
Jag tycker inte jag är bättre än någon som dricker. Men det fanns alltför mkt människor som inte kan ha kul utan alkohol. Som drygar ut veckorna för att på helgerna gå över lik för att de ska supas sönder(!). Jag ser inte ned på dem utan tkr snarare synd om dem.

Då sker det ju naturligt att man inte umgås med "såna" och det kanske är samma sak som att tycka jag är för bra för dem. Who knows.

mini
2007-12-23, 18:09
Jag tycker inte heller att det är så trevligt att vakna upp med någon som luktar sur fylla.

En av mina pojkvänner blev pinsam, klumpig, högljudd. Jag blev generad. Vi löste det genom att inte bli berusade ihop.

dared
2007-12-23, 18:13
Jag tycker inte jag är bättre än någon som dricker. Men det fanns alltför mkt människor som inte kan ha kul utan alkohol. Som drygar ut veckorna för att på helgerna gå över lik för att de ska supas sönder(!). Jag ser inte ned på dem utan tkr snarare synd om dem.

Då sker det ju naturligt att man inte umgås med "såna" och det kanske är samma sak som att tycka jag är för bra för dem. Who knows.

Alright det fattar jag. Dock skulle min hypotetiska flickvän vara nykterist och sa att jag fick sova på soffan om jag hade druckigt skulle jag känna ungefär som jag tror en nykterist skulle känna om dess bekanta skulle säga kom igen drick lite det är nyår, kom igen det blir kul bara lite osvosv

Tror på att nykterister och icke-nykterister kan leva sida vid sida och respektera varandra. Allt behöver ju inte vara svart eller vitt.

Djupt...

Frida.B
2007-12-23, 18:17
Eh Frida är mysig och trevlig. Men folk förstår sig inte på ironi på nätet om man inte missbrukar smileys.


OnT: Inte tillsammans med ja..typ? eller..eh vafan. IAF! Han blir extremt kramig, pussig och kärleksfull. Mer än vanligt :D


*cupid*

Det är väl rätt vanligt att folk blir mer glada och kramiga när de är fulla. Jag skulle inte klaga om min pojkvän blev det när han drack. Dock dricker han i princip aldrig. Han har druckit 1 gång sen jag träffade honom och då märkte jag ingen skillnad förutom att han blev lite fnittrig. Men det var bara gulligt

Bronkitkorv
2007-12-23, 19:40
Hon blir kåt som ett djur och pratig som de flesta människor, ibland lite grälsjuk. Vi dricker sällan tillsammans.... så vi blir fulla alltså.

Ganymedes
2007-12-23, 20:34
Försöker du reparera att alla tycker du är en surkärring med att helt plötsligt vara mysig och trevlig?

:laugh:

OT: Hon blir lättare att lura i säng. :D

olwe
2007-12-23, 21:06
:laugh:

OT: Hon blir lättare att lura i säng. :D

Haha, lurar du din tjej i säng? :D

eleni
2007-12-23, 21:31
Vanligtvis går vi på fester tillsammans och antingen så dricker båda, eller ingen av oss.
Men en gång i våras på en av våra studentkorridorsfester så var jag helt nykter och han var kalasfull. Aldrig mer igen... han var så jobbig att jag hade kunnat slänga ner honom från balkongen. Han var fruktansvärt högljudd, skrikig, barnslig och våldsam.

Jag låste in mig på mitt rum, tryckte in öronproppar i öronen och somnade.

Har inte haft några problem sedan dess.

Ganymedes
2007-12-24, 00:28
Haha, lurar du din tjej i säng? :D

Ja, så klart. Titta där! ropar jag. Va? Säger hon och vänder sig om. Då är det rätt läge att putta till henne. Därefter är saken biff, då jag väger dubbelt så mycket. :Virro

Rock'nRoll
2007-12-24, 01:16
Börjar dilla en massa.. Oftast saker hon inte bör berätta för personen ifråga, minns aldrig vad hon pratat om eller med vem dagen efter :) Annars är hon väl som fulla människor är mest.

Fettecke
2007-12-24, 01:38
En var kåt som ett djur, både för och nackdel... den andra var allmänt flummig och kramgo och nonchalant... den andra söp jag väldigt väldigt sällan med

Kwon
2007-12-24, 11:14
Hur blir eran partner alkoholpåverkad?

Hon tar te priten! PAVAN! GO JUL! :devil: :naughty:

Frågan
2007-12-24, 11:51
hon tar den i 2an :naughty:

+1

OT: Min tjej blir fnittrig och glad sen somnar hon. Men innan blir hon "lite" småkåt vilket alltid uppskattas av mig

Frågan
2007-12-24, 11:54
off topic: Fy fan vad trist det måste vara att vara nykterist. VIsst kan man ha kul på krogen och andra platser där alkoholen flödar men det blir så fan bra mycket roligare om man kan behärska sitt drickande och göra allt så mycket roligare.

Varför är man nykterist kan någon svara på det? Om det inte är så att man har medicinska skäl eller inte tål sprit helt enkelt?

Har tråkigt så detta borde liva upp stämmningen lite det och mina felstavningar

Frida.B
2007-12-24, 12:03
off topic: Fy fan vad trist det måste vara att vara nykterist. VIsst kan man ha kul på krogen och andra platser där alkoholen flödar men det blir så fan bra mycket roligare om man kan behärska sitt drickande och göra allt så mycket roligare.

Varför är man nykterist kan någon svara på det? Om det inte är så att man har medicinska skäl eller inte tål sprit helt enkelt?

Har tråkigt så detta borde liva upp stämmningen lite det och mina felstavningar

Man kanske inte tycker det är värt pengarna och kan roa sig utan eller så vill man inte gå ut eller gå på fester där folk dricker. Alkohol är faktiskt inte bra för kroppen så jag tycker inte alls det är konstigt med folk som är nykterister

mini
2007-12-24, 12:05
Varför skulle det vara tråkigt att vara nykterist? Det är ju något man valt själv i de flesta fall. Jag dricker väldigt sällan just för att jag inte trivs på krogen och/eller med packade drägg, jag trivs inte själv med att vara ett packat drägg eller bakfullt dito.

lectris
2007-12-24, 12:07
han blir extremt kärlekskrank. sjukt störigt :D

Granatgiraffen
2007-12-24, 12:09
Varför skulle det vara tråkigt att vara nykterist? Det är ju något man valt själv i de flesta fall. Jag dricker väldigt sällan just för att jag inte trivs på krogen och/eller med packade drägg, jag trivs inte själv med att vara ett packat drägg eller bakfullt dito.

Ja för så är det! Antingen är man nykteriskt eller så man ett packat drägg. Alla på krogen är packade drägg! Välkommen till bondeland, invånare 5.

Har du snott mitt facit?

mini
2007-12-24, 13:20
Ja för så är det! Antingen är man nykteriskt eller så man ett packat drägg. Alla på krogen är packade drägg! Välkommen till bondeland, invånare 5.

Har du snott mitt facit?

Det finns alltid packade drägg på krogen. Ofelbart. Inte alla, men tillräckligt många för att det ska kännas som att jag redan kan det där och hellre är någon annanstans. Stör det dig att jag tycker så eller ville du bara whinea lite?

Clarkolofsson
2007-12-24, 21:08
Hej jag gillar inte röda korvar, ska aldrig köpa några.

Whistler
2007-12-25, 15:42
off topic: Fy fan vad trist det måste vara att vara nykterist. VIsst kan man ha kul på krogen och andra platser där alkoholen flödar men det blir så fan bra mycket roligare om man kan behärska sitt drickande och göra allt så mycket roligare.

Varför är man nykterist kan någon svara på det? Om det inte är så att man har medicinska skäl eller inte tål sprit helt enkelt?

Har tråkigt så detta borde liva upp stämmningen lite det och mina felstavningar

Jag tycker jag är pinsam så det räcker när jag är nykter, inte ska jag spä på det hela genom att bli påverkad av något. Dessutom påverkar det hälsan och träningen negativt, för att inte tala om att jag i mitt jobb har en position där jag inte tycker det är lämpligt att visa sig onykter bland folk när man är ledig.

Att nästan dagligen jobba med berusade människor får en att inse att det inte är så lockande att själv börja bete sig som dem.