handdator

Visa fullständig version : bygga massa samt deff


Alex85
2003-05-05, 20:27
jaaa...
går detta? isåfall hur gör man?

rock on'

shirunai
2003-05-05, 20:51
hitta en balans där du bygger muskler men inte gainer så mycket fett sen kör du förbränningsträning som itne stör muskler!

Allan
2003-05-05, 21:19
Ojoj...svårt som f-n. Det går men fordrar en attans självdisciplin. Det man ska ha i bakhuvudet är ju att en större muskelmassa s a s av sig själv förbränner mer energi, vilket gör att man är tvungen att tillföra mer energi.
Tycker jag ser allt oftare framför allt unga killar som sliter som djur för att öka, men eftersom de är rädda för att gå upp i vikt blir det mest bara ytterligare markeringar på kropparna.
I min bok funkar det så här - för att kunna öka i muskelmassa måste man jobba med ökad belastning hela tiden. Det är lättare att öka dessa belastningar om kroppen samtidigt blir tyngre. När man tycker att man fått tillräckliga ökningar skalar man efter bästa förmåga av sig dessa extrakilon (och så tappar man en del massa men förhoppningsvis mest fett och vätska)...
För de flesta brukar det räcka med att få tryck i bitarna tonus - vilket gör att man ser mer vältränad ut. Tänk på att inte ens toppbyggarna - eller rättare sagt framförallt inte toppbyggarna, orkar gå omkring i matchform särskilt många dar om året.
Så efter detta inledande tjafs från min sida - fan vad svamlig jag är idag - vad är det för massa du är ute efter, och hur tycker du att deffad ska vara?

allan

spas
2003-05-05, 21:29
Jösses allan jag trodde du skulle avfärdat detta som disco :)

Alex85
2003-05-05, 23:18
allan: jag vet, asså jag äter som fan. men nu har ja vart riktigt lat i 2 månader o blivit riktigt fet *skäms*

Allan
2003-05-06, 04:31
Originally posted by spas
Jösses allan jag trodde du skulle avfärdat detta som disco :)


På bra humör...


allan

spas
2003-05-06, 08:03
04:31, är du uppe så tidigt innan jobb?

edit såg att klockan går en timme fel. :em:

stybb
2003-05-06, 19:32
Jag kör med rejält med mat under hela året förutom april-maj då jag skär ner till 2000-2500 kalorier.. jag tappar då ungefär 0,5 kg i veckan plus lite mer i slutveckorna.. brukar gå ner 5-7 kg och det gör att man ser bra mkt bättre ut.. eftersom jag inte tränat så länge så försöker jag inte ens bli deffad eller rejält smal.. men det e ju skönt att hålla efter lite inför beachen och så känns det som man kan börja vräka i sig inför den hårda vinterträningen ..

stybb goes beach :D

supremo
2003-05-06, 19:35
Originally posted by stybb
stybb goes beach :D

"Våga vägra sommardeff" :eating: :cheers: :cool:

Allan
2003-05-06, 19:55
Originally posted by supremo


"Våga vägra sommardeff" :eating: :cheers: :cool:



:hbang:


"Real men are pale, fat and strong all the time...."
Kalman Szkalak



allan