handdator

Visa fullständig version : Pre-deff bilder iår igen


tp_88
2007-12-21, 23:31
Sådär, 1/1 är det dags för diet igen och jag tjuvade lite och knäppte förebilderna redan idag. Kommer väl antagligen inte hända så mkt sista veckan nu misstänker jag...


19år, 188cm, 110kg


Förra året vid samma tidpunkt var jag i samma läge, skulle precis börja deffa, och vägde då ungefär 103kg. 7kg plus alltså sammanlagt över året, och formen är inte jättemkt sämre, så jag tror och hoppas att det blivit någon liten ökning iaf.

Målet är som sagt DC 2008, alt. nybörjartävlingen på Muscle-Tech GP 2009. Sen om det blir av eller ej vetifan, efter att man sett hur jävla grymma juniorerna var på LP så blir man ju minst sagt tveksam...

Svagheter tycker jag främst är vader, lår (inte jättemkt längre, främst baksidan) och rygg(allt utom vidden). Annat?




Nåväl; ze pics...
___________

Line-pose

tp_88
2007-12-21, 23:32
Front db...

tp_88
2007-12-21, 23:32
front latspread... GRYMVE posering ffs!! *gah!*

tp_88
2007-12-21, 23:33
side chest..

tp_88
2007-12-21, 23:34
side tricep...

tp_88
2007-12-21, 23:34
"abs" n' thighs...

tp_88
2007-12-21, 23:35
most muscular..

tp_88
2007-12-21, 23:36
back double biceps...

tp_88
2007-12-21, 23:36
rear latspread...

tp_88
2007-12-21, 23:37
Alternativ mostmuscular...

tp_88
2007-12-21, 23:37
disco-crap...

tp_88
2007-12-21, 23:38
Så, tror det ska vara alla obligatoriska (och ett par till)

Danny Devito
2007-12-21, 23:39
Grymt med kött! *flex*

Jag själv planerar också deff den 1:a januari. Vi är båda också lika långa och tunga.

Uppdatera tråden allt eftersom. :thumbup:

Lycka till.

Sadde
2007-12-21, 23:39
grym bulkform tp!! :hbang: , bara 10dagar till av gottandet så ät gott och MYCKET :eating: :thumbup:

muddler
2007-12-21, 23:39
grov kille! bra behåring med ;)

Timme
2007-12-21, 23:43
Det som har ökat mest är benen! Grym skillnad! Framsida lär är riktigt grova nu! Jag är imponerad. Du har ju trots allt lyckats utan knäböj!

Mapa
2007-12-21, 23:55
köttigt värre!!.. benen har kommit ifatt bra tycker jag.. ryggtjocklek är väl de enda om man måste säga nått negativt

n1tro
2007-12-21, 23:57
tp :hbang: . du har nämnt dina svaga sidor. men det sköna är att dina starka sidor VERKLIGEN ÄR dina starka sidor, nästan så det väger över lite ;). brösten, ryggvidd, axlar, armar.. ja det är brutalt. men det kommer bli kul att se hur det ser ut!

Timme
2007-12-22, 00:01
tp :hbang: . du har nämnt dina svaga sidor. men det sköna är att dina starka sidor VERKLIGEN ÄR dina starka sidor, nästan så det väger över lite ;). brösten, ryggvidd, axlar, armar.. ja det är brutalt. men det kommer bli kul att se hur det ser ut!

Och benen nu! De har blivit riktigt bra! I alla fall framsida. Baksidan är svårare men det är påväg också!

petah
2007-12-22, 00:05
kommer bli så jävla bra om du sköter dig

Klo
2007-12-22, 00:22
Baksida lår är nog inte så dåliga som du tror, lär dig posera från sidan bättre så har du mkt gratis där. Börja med främre foten/benet några decimeter bakom kroppen, drag framåt mot det andra benet (då kläms lårbican fram mer), främre stortån skall stanna i höjd med (nästan i) bakre hålfoten. Öva framför spegel så ser du när hamsen trycks fram rätt...

Kör hårt och ta bort fluffet nu *flex*

beckman88
2007-12-22, 00:30
Äntligen!

Har gått och hoppats på att denna dagen skulle komma då du började deffa! Detta kommer bli grymmmmmmt!*popcorn* :bow:

nr16
2007-12-22, 00:34
Stor som fan är han!

ChrisDEFC
2007-12-22, 00:49
imponerande, känns dumt att skriva något negativt när det ser så grymt bra överlag men hade jag varit du så hade jag kört mer t-bar, min personliga favoritövning för ryggen =) men som sagt imponerande, har du några bilder på hur du såg ut efter förra deffen?

zyher
2007-12-22, 00:54
Lycka till nu! det kommer var skit snyggt sen!

Rock'nRoll
2007-12-22, 00:59
Grovt.

Hades
2007-12-22, 09:41
Stooooor! Lycka till med dieten, ska bli kul att se dig deffad.

Daniel Mattusch
2007-12-22, 09:50
Grymt Tommy, tycker fan du skall deffa ner till ådror på magen? Den förra deffen hade du bara en målvikt -90kg. Allalfall du är sjukt stor, kommer se galet ut!

GymTT
2007-12-22, 10:04
Ja som alla redan nämnt osv, kommer se riktigt bra ut efter dieten, du har tveklöst lagt på dig bra + kvalitativ massa, det syns.
Är säker på att det kommer se markant bättre ut än efter din förra diet.

Lycka till och kör på hårt

Tricce
2007-12-22, 11:08
Tjo ser grovt ut, men hur långt innan måste man egentligen börja deffa om man har som mål på DC 2008?

martin86
2007-12-22, 11:16
Grymt som fan TP! Finns mycket massa där under. Benen är klart förbättrade sen innan. Lycka till med deffen!

krakowww
2007-12-22, 11:52
Ser fint ut! Du har nog lagt på dig rätt bra med massa. lycka till med deffen nu!

Kimball
2007-12-22, 11:54
Stoor! Speciellt i most muscular ser du ENORM ut :D
En rejäl deff på dedär kommer bli riktigt sexeh :naughty:

gnagaren
2007-12-22, 13:01
Ser riktigt grymt ut. Du kommer vara skitsnygg när deffen är avslutad sedan :thumbup:

kolle
2007-12-22, 13:12
Fasiken så köttig du var, lycka till med deffen!

tp_88
2007-12-22, 15:55
Tack så hemskt mycket allesammans, sjukt kul att läsa alla inlägg! :)


Det som har ökat mest är benen! Grym skillnad! Framsida lär är riktigt grova nu! Jag är imponerad. Du har ju trots allt lyckats utan knäböj!
Kul! Senaste månaden har jag kunnat börja frontböja tungt (i smith) vilket känns väldigt bra och tror benen kommer fortsätta utvecklas iom det!
Baksida lår är nog inte så dåliga som du tror, lär dig posera från sidan bättre så har du mkt gratis där. Börja med främre foten/benet några decimeter bakom kroppen, drag framåt mot det andra benet (då kläms lårbican fram mer), främre stortån skall stanna i höjd med (nästan i) bakre hålfoten. Öva framför spegel så ser du när hamsen trycks fram rätt...
Vad kul att du tog dig tid, Klo! :) Mycket bra tips, under dieten kommer jag jobba mycket hårdare med poseringen och ska definitivt tänka på det där! Under bulken har jag i princip inte tränat något alls, men nu blir det desto mer!
Grymt Tommy, tycker fan du skall deffa ner till ådror på magen? Den förra deffen hade du bara en målvikt -90kg. Allalfall du är sjukt stor, kommer se galet ut!
Förra gången vägde jag typ 93kg fylld, jag ska åtminstone ner till den vikten igen. Ådrorna på magen väntar vi med till ev. tävling, men jag tänker bli klart hårdare än sist iaf!
Tjo ser grovt ut, men hur långt innan måste man egentligen börja deffa om man har som mål på DC 2008?
Beror ju helt klart på vilket utgångsläge man har... Detta är ingen diet dit, utan om jag bestämmer mig för att tävla kommer jag hålla mig på max 100kg under sommaren och sen dra igång tävlingsdieten i kanske... augusti för att gå ner vad som krävs, till kanske 87-88kg eller nåt sånt? 3-4 månader är nog ganska vanligt skulle jag tippa på. Ibland mer, ibland mindre.
imponerande, känns dumt att skriva något negativt när det ser så grymt bra överlag men hade jag varit du så hade jag kört mer t-bar, min personliga favoritövning för ryggen =) men som sagt imponerande, har du några bilder på hur du såg ut efter förra deffen?
Det är absolut inte dumt, det finns så sjuuukt mycket utrymme för förbättringar, jag är inte på något sätt nöjd med vad jag ser. Jag har haft ganska allvarliga problem med korsryggen under ett par år, det är iaf delvis därför ryggtjockleken är så dålig som den är (har nästan bara kört latsdrag) men nu senaste månaderna har jag börjat kunna köra på helt ok och kör mycket "fri" t-bar. Tar en 20kg stång, in i ett hörn, på med vikter på ena sidan och ett v-handtag runt stången och ro. Det blir i princip som t-bar, fast med v-handtag och det är en av mina absoluta favoritövningar för rodd!

Här är en side-chest från typ en vecka efter dietslutet, vägde 94 ungefär..

Spader
2007-12-22, 16:04
KÖTT!
langa mått? plx. :D

Runda Grodan
2007-12-22, 16:47
Ser stort ut. Hur mycket mer gick du upp på den här bulken om man jämför med den tidigare?

Lycka till med deffen.

tp_88
2007-12-22, 17:50
KÖTT!
langa mått? plx. :D
Fixar imorn!
Ser stort ut. Hur mycket mer gick du upp på den här bulken om man jämför med den tidigare?

Lycka till med deffen.
17kg ungefär sedan i april. Antagligen lite för mycket, lite för snabbt. Men men... Innan dess stod jag i princip still ganska länge, hade inte förstått hur mkt det krävdes för att öka i vikt någorlunda snabbt. Sommaren 2006 vägde jag 96-97 och vintern 2007 började jag deffa på 103. Det händer absolut mer när jag äter rejält mkt, och det är samtidigt mycket roligare.

Bestämmer jag mig för att försöka tävla till vintern/våren så ska jag inte gå över 100 i sommar, annars blir det säkert en till grisbulk upp till ~115.

World
2007-12-22, 19:42
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Brooklyn
2007-12-23, 00:42
Bra bulk! :thumbup:

Cuttan
2007-12-23, 13:09
Du är stor du, ser bra ut, lycka till med satsningen *flex*

Pepz
2007-12-23, 13:53
gillar din fysik. mer kött på de ställen du själv nämner så kommer du att ha en kanonfysik!

Ska bli kul att se dig riktigt hård!
Lycka till!

shadowfire
2007-12-23, 14:06
lycka till där borta i andra änden av småland ;) .. det här blir nog bra det!
Hade varit kul o se dig deffad, slätrakad och med en brunare nyans på kroppen :)

Scratch89
2007-12-23, 17:52
Du sätter sidechest så sjukt bra! Annars har jag inte så mycket att säga. Lycka till och håll dig ifrån kebaben!

http://www.sibelkebabpizzeria.com/imgs/kebab4.jpg

Koettman
2007-12-23, 18:08
Det ser jättebra ut! Personligen hoppas jag dock att du lagt på dig lite kött kring magen då jag saknade markeringar där efter förra deffen. GL HF!

hultman
2007-12-23, 18:46
Det ser jättebra ut! Personligen hoppas jag dock att du lagt på dig lite kött kring magen då jag saknade markeringar där efter förra deffen. GL HF!

Tror att fettprocenten helt enkelt inte var tillräckligt låg vid förra deffen. Fysiken är som vanligt snygg: breda axlar i förhållande till midja, breda tutor och bra tröck på hela överkroppen egentligen. Tror fortfarande att det ser grymt bra ut när vikten närmar sig 85 pannor :)

Timme
2007-12-23, 19:50
Du sätter sidechest så sjukt bra! Annars har jag inte så mycket att säga. Lycka till och håll dig ifrån kebaben!

http://www.sibelkebabpizzeria.com/imgs/kebab4.jpg

Åhh det där ser så gott ut!

tp_88
2007-12-23, 20:13
Hade varit kul o se dig deffad, slätrakad och med en brunare nyans på kroppen :)
Comin' up! :)
Tror att fettprocenten helt enkelt inte var tillräckligt låg vid förra deffen. Fysiken är som vanligt snygg: breda axlar i förhållande till midja, breda tutor och bra tröck på hela överkroppen egentligen. Tror fortfarande att det ser grymt bra ut när vikten närmar sig 85 pannor :)
Ska jag behöva gå ner 25 fucking kilon för att se lite rutor? :/ Jag hoppades på att jag i princip skulle kunna tävla på 86-87kg.

Jag tror det var en kombo av för dålig form och för lite massa sist, för jag måste haft dåliga magmuskler. Tränade inte mage, ingen böj, ingen mark, inga fria roddövningar - no nothing! Nu har jag iaf kört lite av varje.

Några 85kg kommer jag inte gå ner till dock. :/

Frida.B
2007-12-23, 21:17
Du ser ju onekligen ut att ha muskler under din hydda. Men måste du lägga på dig så mycket fett under bulken? Om du nu inte vill gå ner så mycket för att se rutor... På din bild från förra dietslutet så såg du inte särskilt deffad ut, du såg ut som du hade kunnat se ut i off form. Annars bra. Bra posering

hultman
2007-12-23, 21:54
Comin' up! :)

Ska jag behöva gå ner 25 fucking kilon för att se lite rutor? :/ Jag hoppades på att jag i princip skulle kunna tävla på 86-87kg.

Jag tror det var en kombo av för dålig form och för lite massa sist, för jag måste haft dåliga magmuskler. Tränade inte mage, ingen böj, ingen mark, inga fria roddövningar - no nothing! Nu har jag iaf kört lite av varje.

Några 85kg kommer jag inte gå ner till dock. :/

86-87 pannor tävlingshård är få förunnat, och det låter inte som något realistiskt mål. Mickebodyb vägde, har jag hört, exakt 100 pannor vid sin senaste tävling. Han är väl dessutom längre?

Du hade flera kilon att plocka bort vid din förra deff: kilon som antagligen spelat stor roll ur bedömningsperspektiv. Kör hårt denna deff så får du väl se vid vilken vikt du känner dig nöjd istället för att deppa ihop om du inte är stenhård vid exempelvis 86 kg. Jag tror att det kommer se riktigt bra ut vid rätt fettprocent oavsett vad vågen säger.

Brooklyn
2007-12-23, 22:07
tror lite som hultman säger, kör en ordentlig deff ner till c:a 85pannor, så ser du hur mycket som sedan krävs, give or take ;)

Lelle Pelle
2007-12-23, 23:18
Det ser ut att vara bra mycket muskler där under, bra jobbat snygging! Lycka till med deffen!:)

tp_88
2007-12-23, 23:59
Du ser ju onekligen ut att ha muskler under din hydda. Men måste du lägga på dig så mycket fett under bulken? Om du nu inte vill gå ner så mycket för att se rutor... På din bild från förra dietslutet så såg du inte särskilt deffad ut, du såg ut som du hade kunnat se ut i off form. Annars bra. Bra posering
Jag utvecklas mer om jag går upp/ner i bf% än om jag står i princip still, eller går upp väldigt långsamt.
86-87 pannor tävlingshård är få förunnat, och det låter inte som något realistiskt mål. Mickebodyb vägde, har jag hört, exakt 100 pannor vid sin senaste tävling. Han är väl dessutom längre?

Du hade flera kilon att plocka bort vid din förra deff: kilon som antagligen spelat stor roll ur bedömningsperspektiv. Kör hårt denna deff så får du väl se vid vilken vikt du känner dig nöjd istället för att deppa ihop om du inte är stenhård vid exempelvis 86 kg. Jag tror att det kommer se riktigt bra ut vid rätt fettprocent oavsett vad vågen säger.
Få byggare är 189cm heller. Mickebodyb är 2cm kortare, och jo, han vägde in på 100 vill jag minnas. Men då så uttorkad att han inte kunde fullfölja tävlingen. Han hade börjat "idiottömma" och var egentligen tävlingsklar på ~106kg tror jag det var, och såg klart bättre ut då. (tog detta ur huvet, så nåt litet fel kan förekomma, men ungefär så)

Ja, men förra året vägde jag 94kg fylld ungefär, om vi leker med tanken att jag lagt på mig 2-3kg muskler så är det alltså 10kg fett ner från förra året isåfall.

Tävlingsform betyder ju inte direkt Muntzer-hård, jag ska ev. ställa upp i en junior nybörjartävling liksom. Men visst, det var bara en hyfsat ogenomtänkt siffra jag tog ur huvudet - jag har ingen aning.

hultman
2007-12-24, 01:31
Få byggare är 189cm heller. Mickebodyb är 2cm kortare, och jo, han vägde in på 100 vill jag minnas. Men då så uttorkad att han inte kunde fullfölja tävlingen. Han hade börjat "idiottömma" och var egentligen tävlingsklar på ~106kg tror jag det var, och såg klart bättre ut då. (tog detta ur huvet, så nåt litet fel kan förekomma, men ungefär så)

Ja, men förra året vägde jag 94kg fylld ungefär, om vi leker med tanken att jag lagt på mig 2-3kg muskler så är det alltså 10kg fett ner från förra året isåfall.

Tävlingsform betyder ju inte direkt Muntzer-hård, jag ska ev. ställa upp i en junior nybörjartävling liksom. Men visst, det var bara en hyfsat ogenomtänkt siffra jag tog ur huvudet - jag har ingen aning.

Chilla. Med den fysik du besitter så behöver du inte försätta dig i en försvarsposition. Du har en hel del massa under späcket, men om du siktar på att bli tävlingsklar vid 87 pannor så tror jag att du siktar en aning högre än de redan höga mål du kan mycket väl kan uppnå. För att väga in på 87 pannor vid tävling så bör du ligga på runt 94 stenhård före vätsketömning och andra viktminskande åtgärder.

En illustration:

Marcus Olsson (ägare av Workout Center) några veckor innan LP för något år sedan. 99 kg på den första bilden och 91 kg på den andra (skulle gissa på att han är någon cm kortare än du):
http://www.zonecapone.com/bilder/mac/macnew08.jpg
http://www.zonecapone.com/bilder/mac/finalmac07.jpg

Det försvinner en hel del vikt utan att det syns någon större förändring.

(Bilderna ligger för övrigt på zonecapone.com, och jag ursäktar om de inte var avsedda för länkning.)

hultman
2007-12-24, 01:37
Fler bilder vore egentligen att föredra, så jag slänger upp ytterligare ett par bilder så du kan jämföra lite (även om du säkerligen besitter en hel del kunskap inom ämnet). Det är intressant att se skillnaden vid samma pose.

Dietstart, 120 pannor:
http://www.zonecapone.com/bilder/mac/mac2.jpg

113 pannor:
http://www.zonecapone.com/bilder/mac/mac2-030703.jpg

103 pannor:
http://www.zonecapone.com/bilder/mac/030823/dubbel_fram.jpg

99 pannor:
http://www.zonecapone.com/bilder/mac/macnew10.jpg

91 pannor:
http://www.zonecapone.com/bilder/mac/finalmac06.jpg

tp_88
2007-12-24, 10:49
Chilla. Med den fysik du besitter så behöver du inte försätta dig i en försvarsposition. Du har en hel del massa under späcket, men om du siktar på att bli tävlingsklar vid 87 pannor så tror jag att du siktar en aning högre än de redan höga mål du kan mycket väl kan uppnå. För att väga in på 87 pannor vid tävling så bör du ligga på runt 94 stenhård före vätsketömning och andra viktminskande åtgärder.
Jag är lugn. :) Lät det som att jag vart sur ber jag om ursäkt, det var aldrig min avsikt.

Killen på första bildserien gick ner 29kg, givetvis är det svårt att avgöra men jag tycker han är marginellt tjockare än mig vid starten? Sedan vet vi inte i vilken fas han är på i sista bilden, tömning etc.

Utan att ha någon som helst erfarenhet så tror jag det blir knivigt för en ren, redan stenhård, byggare att dra ner sig 7kg på vätsketömning+kolisladdning. Men det är som sagt bara halvdana gissningar, jag har ingen koll på tävlingsförberedelser ska jag erkänna. Som du sa några inlägg bak bör man antagligen inte bry sig så mkt om något kilo hit eller dit, utan det är spegeln som är viktigast. Men det känns sjukt futtigt att ev. väga in på 80kg liksom, då ligger en tävlingsdebut i Boule närmare tillhands, och kanske är det så.

God jul!

Frida.B
2007-12-24, 11:39
Jag är lugn. :) Lät det som att jag vart sur ber jag om ursäkt, det var aldrig min avsikt.

Killen på första bildserien gick ner 29kg, givetvis är det svårt att avgöra men jag tycker han är marginellt tjockare än mig vid starten? Sedan vet vi inte i vilken fas han är på i sista bilden, tömning etc.

Utan att ha någon som helst erfarenhet så tror jag det blir knivigt för en ren, redan stenhård, byggare att dra ner sig 7kg på vätsketömning+kolisladdning. Men det är som sagt bara halvdana gissningar, jag har ingen koll på tävlingsförberedelser ska jag erkänna. Som du sa några inlägg bak bör man antagligen inte bry sig så mkt om något kilo hit eller dit, utan det är spegeln som är viktigast. Men det känns sjukt futtigt att ev. väga in på 80kg liksom, då ligger en tävlingsdebut i Boule närmare tillhands, och kanske är det så.

God jul!

Men om det krävs 80kg i tävlingsform så kan du ju inte bara gå ner till 86 bara för att du tycker det känns så lite med 80kg. Isf får du vänta med att tävla. Du får ju acceptera att du får gå ner mycket när du ligger på så hög fettprocent.

hultman
2007-12-24, 14:02
Jag är lugn. :) Lät det som att jag vart sur ber jag om ursäkt, det var aldrig min avsikt.

Killen på första bildserien gick ner 29kg, givetvis är det svårt att avgöra men jag tycker han är marginellt tjockare än mig vid starten? Sedan vet vi inte i vilken fas han är på i sista bilden, tömning etc.

Utan att ha någon som helst erfarenhet så tror jag det blir knivigt för en ren, redan stenhård, byggare att dra ner sig 7kg på vätsketömning+kolisladdning. Men det är som sagt bara halvdana gissningar, jag har ingen koll på tävlingsförberedelser ska jag erkänna. Som du sa några inlägg bak bör man antagligen inte bry sig så mkt om något kilo hit eller dit, utan det är spegeln som är viktigast. Men det känns sjukt futtigt att ev. väga in på 80kg liksom, då ligger en tävlingsdebut i Boule närmare tillhands, och kanske är det så.
God jul!

Jag skulle vilja säga tvärtom. Det finns få rena byggare som väger in på 80 pannor stenhård, och det finns knappt någon 19-åring som gör det överhuvudtaget, preppos inräknade. Som du säger själv så är det omöjligt att förutspå hur det ser ut vid en specifik vikt, men din fysik kommer att imponera på mig oavsett om du väger 90, 85 eller 80 pannor stenhård. Snubben på bilden tävlade förresten i minus 90 och den sista bilden är tagen ett par dagar innan tävling.

Svedberg
2007-12-24, 17:42
har inte så mycket att säga om bilderna, du ser grof ut IRL iaf :)
Kul att träffas på ff, brytit nått mer? :D

Slartibartfast
2007-12-24, 18:22
Du ser ju onekligen ut att ha muskler under din hydda. Men måste du lägga på dig så mycket fett under bulken? Om du nu inte vill gå ner så mycket för att se rutor... På din bild från förra dietslutet så såg du inte särskilt deffad ut, du såg ut som du hade kunnat se ut i off form. Annars bra. Bra posering

Länk till tidigare deffbilder?

ontopic så ser det, ja, stort ut. Vet inte hur jag ska säga. Det är en hel del späck, som dessutom lägger sig ganska osmickrande. Jag har inte sett några tidigare bilder på dig, tp, men droppar du ner under 90, så kommer det med all säkerhet se riktigt bra ut. Tycks finnas en hel del kött där också. :thumbup:

tp_88
2007-12-24, 21:06
Jag skulle vilja säga tvärtom. Det finns få rena byggare som väger in på 80 pannor stenhård, och det finns knappt någon 19-åring som gör det överhuvudtaget, preppos inräknade. Som du säger själv så är det omöjligt att förutspå hur det ser ut vid en specifik vikt, men din fysik kommer att imponera på mig oavsett om du väger 90, 85 eller 80 pannor stenhård. Snubben på bilden tävlade förresten i minus 90 och den sista bilden är tagen ett par dagar innan tävling.
Jag vidhåller dock att få är 189cm. :) Sarbast som vann LP +80år skrev att han vägde 91kg "on" på 183cm. Skulle jag väga 80 är det typ 15kg muskler efter, och det är väl kanske vad jag kan lägga på mig innan utvecklingen börjar gå bakåt istället, om en sisådär 20år.

Men om det krävs 80kg i tävlingsform så kan du ju inte bara gå ner till 86 bara för att du tycker det känns så lite med 80kg. Isf får du vänta med att tävla. Du får ju acceptera att du får gå ner mycket när du ligger på så hög fettprocent.
Självklart kommer jag inte gå upp på någon scen med 6kg överflödigt fett. Men det har hela tiden varit högst tveksamt att jag skulle tävla, och är jag så tanig att det skulle finnas kvar bara 80kg, ptja, då blir det inget.
har inte så mycket att säga om bilderna, du ser grof ut IRL iaf :) Kul att träffas på ff, brytit nått mer? :D
Jävligt kul faktiskt! Och lärorikt, har alltid varit riktigt urkass i armbrytning, men fick mkt grymma tips så är garanterat bättre nu iaf! :D

Dessvärre inte, men det brukar bli då och då. :)
Länk till tidigare deffbilder?

ontopic så ser det, ja, stort ut. Vet inte hur jag ska säga. Det är en hel del späck, som dessutom lägger sig ganska osmickrande. Jag har inte sett några tidigare bilder på dig, tp, men droppar du ner under 90, så kommer det med all säkerhet se riktigt bra ut. Tycks finnas en hel del kött där också.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2385192&postcount=6

Något platt där tror jag, 1kg tyngre här och något bättre skärpa: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=45514&d=1198335343

EDIT: Där vägde jag 93-94.

hultman
2007-12-24, 22:20
Jag vidhåller dock att få är 189cm. :) Sarbast som vann LP +80år skrev att han vägde 91kg "on" på 183cm. Skulle jag väga 80 är det typ 15kg muskler efter, och det är väl kanske vad jag kan lägga på mig innan utvecklingen börjar gå bakåt istället, om en sisådär 20år.


Kan inte direkt påstå att jag är övertygad om Sarbasts vikt. Skulle han väga en bra bit över 91 kilo på den här bilden, menar du?:

Vad menar du med resten?

tp_88
2007-12-24, 22:30
Kan inte direkt påstå att jag är övertygad om Sarbasts vikt. Skulle han väga en bra bit över 91 kilo på den här bilden, menar du?:

Vad menar du med resten?
"Här kommer två bilder ena bilden togs innan förbedömningen på FF på 92 kg"

http://forum.body.se/showpost.php?p=445550&postcount=884



Att om jag skulle väga in på 80kg skulle jag vara typ 15kg massa efter (12kg, och 6cm längre) en tänkbar konkurrent. Det skulle suga, typ det. :)

EDIT: Förövrigt är han riktigt jävla grym! :thumbup:

Daniel Mattusch
2007-12-24, 22:30
Så svårt att säga vilken vikt du är hård på. Din överkopp är enorm medan benen släpar lite i jämförelse. Dock en jäkla förbättring som det ser ut.

Tycker du skall ner lite under 90 och se hur de ser ut, måste du ner lägre är det nog benen som står för de där kilona som du "saknar" och inge annat. Fan din överkropp är grym.

Fortsätt kör hårt Tommy!

Frida.B
2007-12-25, 00:44
"Här kommer två bilder ena bilden togs innan förbedömningen på FF på 92 kg"

http://forum.body.se/showpost.php?p=445550&postcount=884



Att om jag skulle väga in på 80kg skulle jag vara typ 15kg massa efter (12kg, och 6cm längre) en tänkbar konkurrent. Det skulle suga, typ det. :)

EDIT: Förövrigt är han riktigt jävla grym! :thumbup:

Men inte för att vara den som är den men vill du tävla får du nog satsa på classic bodyduilding. även om du skulle väga 86 kg tävlingshård, så väger du nästan 10 kg mindre än vad tvåan i +80kg juniorer gjorde på sina 180 cm. 10 kg mindre och vara såpass lång ser inte bra ut på scenen, så är det bara. Men i classic bodybuilding går det ju bra.

Otto GROV
2007-12-25, 06:48
grova krappen:hbang:

Ryggen försvinner en hel del i db-bakifrån, Beror säkert delvis på isoleringen.
Sen är de väldigt svårt att träna upp tjockeken i ryggen me rygg-skador, Hur har du tänkt att åtgärda problemet??
Tränar du nån bål-stabilitet?

bollio
2007-12-25, 12:36
Hur har du gjort latsen så stora?

hultman
2007-12-25, 15:02
"Här kommer två bilder ena bilden togs innan förbedömningen på FF på 92 kg"

http://forum.body.se/showpost.php?p=445550&postcount=884



Att om jag skulle väga in på 80kg skulle jag vara typ 15kg massa efter (12kg, och 6cm längre) en tänkbar konkurrent. Det skulle suga, typ det. :)

EDIT: Förövrigt är han riktigt jävla grym! :thumbup:

Det ser som sagt verkligen inte ut som några 92 pannor imo. Du har lyckligtvis en mycket smalare midja, vilket säkert räddar dig från några extrakilon. Vem som ser störst ut på scen har jag ingen aning om, men vikten har sällan det sista ordet.

tp_88
2007-12-25, 17:49
Så svårt att säga vilken vikt du är hård på. Din överkopp är enorm medan benen släpar lite i jämförelse. Dock en jäkla förbättring som det ser ut.

Tycker du skall ner lite under 90 och se hur de ser ut, måste du ner lägre är det nog benen som står för de där kilona som du "saknar" och inge annat. Fan din överkropp är grym.

Fortsätt kör hårt Tommy!
Jo, benen släpar väl lite än, men har som sagt tagit igen en del!

Som sagt vet vi inget om vikten, kommer dra ner mig till runt 90 denna gången iaf, sen så långt som krävs då vid en ev. tävlingsdiet till hösten...
Men inte för att vara den som är den men vill du tävla får du nog satsa på classic bodyduilding. även om du skulle väga 86 kg tävlingshård, så väger du nästan 10 kg mindre än vad tvåan i +80kg juniorer gjorde på sina 180 cm. 10 kg mindre och vara såpass lång ser inte bra ut på scenen, så är det bara. Men i classic bodybuilding går det ju bra.
Ja, CBB är som sagt ett alternativ.
grova krappen:hbang:

Ryggen försvinner en hel del i db-bakifrån, Beror säkert delvis på isoleringen.
Sen är de väldigt svårt att träna upp tjockeken i ryggen me rygg-skador, Hur har du tänkt att åtgärda problemet??
Tränar du nån bål-stabilitet?
Japp, förra året var det ännu värre efter bulken och jag fick fram åtminstone lite detaljer där uppe.

Nu är ryggen såpass bra (det har varit en grym höst, på det sättet) att jag kan köra tung corner-row, hantelrodd så det är förhoppningsvis bara att kötta!

Tränar frontböj utan bälte (smith iofs, men iaf) och sedan mage då och då.
Hur har du gjort latsen så stora?
Ptja, inte för att dom är direkt stora, men kört mycket latsdrag (främst v-handtag) och hantelrodd.

Koettman
2007-12-25, 17:53
Tror att fettprocenten helt enkelt inte var tillräckligt låg vid förra deffen...

Det var den absolut. Man behöver ju inte vara Munzer-hård för att ha synliga magmuskler? Tror helt enkelt det saknades muskler vilket tp_88 verkar känna själv också.

vesterberg
2007-12-25, 17:54
Hur har du gjort latsen så stora?tränat?

jojjep91
2007-12-25, 17:55
Fan va bra de ser ut Tp!!!! du e stor som ett berg!!! lycka till med DEFFEN!

Spader
2007-12-25, 18:25
KÖTT!
langa mått? plx. :D


bump på den