handdator

Visa fullständig version : Mot J-SM i Tyngdlyftning 2008!


ramagoen
2007-12-21, 16:17
Yes, jag satsar på junior SM i tyngdlyftning till 2008.
Ska bli intressant att se hur jag utvecklas.

Jag är f.t. skadad, har senhinneinflammation i högre hamstringsfästet(nere vid knät), men det går att träna 2 gånger i veckan ungefär.

Mina personbästan är
100kg i stöt(97kg med styrkevänd istället för utfall)
72.5kg i ryck

Jag vill öka till runt 125-130kg i stöt och 100-105kg i ryck till sm och det är knappast omöjligt då jag insett att jag dragits med den här skadan i hamstrings sen mars-april. Jag ska även gå ner i fettvikt å upp i muskelmassa, inte så svårt när det har tynat bort direkt å man blitt fet. Mycket protein å STFU 'n stöt ungefär.

Just nu tränar jag utfallsvarianten av ryck, satte ett lätt ryck på 65kg med den stilen i måndags. Sittvarianten i vändning ska utövas och jag satte lätt 80kg i sittstilen idag, inte tränat benen med knäböjningar på länge då det trycker otroligt mot hamstringsfästet så utfall har blivit lite mer prioriterat.

Jag kommer hålla mig till 2-3 dagar i veckan nu i början å vila 1 vecka ibland när jag känner att jag behöver det.

Nästa tävling är inplanerad till 15 februari tror jag.

mvh

ramagoen
2007-12-21, 16:20
dagens pass

värmde 5 minuter på cykel + gymnastik + vifta me stången

sittvändning
5 singlar på 80kg

överstöt från ställning
80kg x1
90kg x0,1
100kg x 0,1, tangerat PB

Frontböj - tog de lugnt
70x3,2

ryckmarklyft
100kgx1
110kgx2



överstöt 100kg miss
JvJ55YoXUuE

övestöt 100kg
2zV_OG0lffY

Corpobal
2007-12-21, 16:22
Hejsan, har följt dig ett tag sådär i smyg. När på året är SM och vad har du för kortsiktigt mål till tävlingen 15 februari?

En fellow tyngdlyftare

ramagoen
2007-12-21, 16:24
Hejsan, har följt dig ett tag sådär i smyg. När på året är SM och vad har du för kortsiktigt mål till tävlingen 15 februari?

En fellow tyngdlyftare

Tjenare. :)

kul att du kollat in, har dfu nån journal?

Målet är väl att slå pb i ryck, de lär inte va svårt om de går bra fram tills tävlingen!

edit: sm är nån gång på hösten ska se

Mapa
2007-12-21, 16:24
stöts n milk wtf :D lycka till kör hårt osv

ramagoen
2007-12-21, 16:25
6-7 september :)

C.E.J.
2007-12-22, 12:50
Just nu tränar jag utfallsvarianten av ryck, satte ett lätt ryck på 65kg med den stilen i måndags. Sittvarianten i vändning ska utövas och jag satte lätt 80kg i sittstilen idag, inte tränat benen med knäböjningar på länge då det trycker otroligt mot hamstringsfästet så utfall har blivit lite mer prioriterat.

Hur är det med sittstabiliteten? Är den bra borde du klara mer i sittvändning än styrkevändningar, förstås. Fast klarar du mindre med sittvändningar ska du ju självklart göra styrkevändningar på tävling.

Kul med SM-satsning, når du dina uppsatta mål så kommer du ta guld iaf, totalen i J-SM -77kg var 193 2006 och 201 i år, jag tror du har god chans till att placera bland de bästa iaf. Hur mycket väger, närmare 77 än 69 eller hur ligger du till?

Mapa
2007-12-22, 15:35
hur känns de idag? träna imorn?? jag har inte ditt mobil nummer.. jag ska slagga hos carin ikväll men kommer hem imorn.. msn står på så om du bestämmer dig om du ska träna eller inte så skriv.. så att jag vet.. om du inte skriver nått så kör jag runt 11.00.. jag kommer hem typ 8 imorn bitti ..

edit: joinar du så får du skjuts ;)

ramagoen
2007-12-24, 22:08
Hur är det med sittstabiliteten? Är den bra borde du klara mer i sittvändning än styrkevändningar, förstås. Fast klarar du mindre med sittvändningar ska du ju självklart göra styrkevändningar på tävling.

Kul med SM-satsning, når du dina uppsatta mål så kommer du ta guld iaf, totalen i J-SM -77kg var 193 2006 och 201 i år, jag tror du har god chans till att placera bland de bästa iaf. Hur mycket väger, närmare 77 än 69 eller hur ligger du till?

Sittstabiliteten är väl duglig i vändningen, har aldrig ramlat fram eller bak i fulla vändningar men jag har inte kört dom ofta pågrundav hög belastning på hamstrings i sittvändningar(där inflammationen smärtar som mest). Det blir ett för högt tryck på senan vilket gör att det är paaaaaaaaaiiiiin! Så efter fredags fick jag såklart mycket pain å har haft det hela helgen, beror på att jag vart lat som fan, inte vart ute nåt i princip å inte trampat crosstrainer, tro mig, man blir bitter och sur som fan när man e skadad.

Aja, jag har haft värmepåsen på lite idag samt trampat crosstrainer iaf 2x10-20minuter, körde även 3x20 reps med 5kgs hantlar i rakmark för att öka rörligheten, ska börja köra 3x20 med dom morgon och kväll vilket lär va bra.

Blir jag frisk till innan februari är mina mål knappast för låga och emd e n bra kost så kommer vikten går ner. Men som sagt, man är inte så sugen på att sköta kosten och allt när man inte ens kan träna det man älskar. Nu är jag väl en kärring men so be it :D

hur känns de idag? träna imorn?? jag har inte ditt mobil nummer.. jag ska slagga hos carin ikväll men kommer hem imorn.. msn står på så om du bestämmer dig om du ska träna eller inte så skriv.. så att jag vet.. om du inte skriver nått så kör jag runt 11.00.. jag kommer hem typ 8 imorn bitti ..

edit: joinar du så får du skjuts ;)

Onsdag kan jag följa med å chinza lite å så!

edit: vikten har jag inte en aaaaaniing om btw. :D 80.5kg på hemmavågen men de e rent BS den e totalknas.

ramagoen
2007-12-25, 11:33
Tjoho, idag är benet bättre och jag har vart ute å gått, högg till en gång men de e bra nu samt att jag körde 3x20 i rakmark som jag gör morgon å kväll nu!

beställt 7.5kg proteinpulver samt 1.1kg omega3(1100 kapslar ^^)..

senare blire en promenad till Ica för å köpa lite makrill å grönsaker samt ikväll blir det nog en crosstrainer körning, lärt mig att stå på crosstrainern å spela xbox samtidigt! Även om de e svårt å spela så äre kul :D

ramagoen
2007-12-25, 12:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=106221

Mapa
2007-12-26, 09:31
blir att vänta tills imorn.. jag är inte helt bra än

Yankeee
2007-12-26, 09:43
Vad krävs för total för att du ska kvala till sm?

ramagoen
2007-12-26, 11:22
blir att vänta tills imorn.. jag är inte helt bra än

yes lugnt blir ändå bara överkropp

Vad krävs för total för att du ska kvala till sm?

SM Juniorer -kvalgräns 2006-2007
Damer
Kvalgräns
Klass 48 kg 70 kg
Klass 53 kg 80 kg
Klass 58 kg 90 kg
Klass 63 kg 95 kg
Klass 69 kg 100 kg
Klass 75 kg 105 kg
Klass +75 kg 110 kg

Herrar
Klass 56 kg 90 kg
Klass 62 kg 110 kg
Klass 69 kg 130 kg
Klass 77 kg 140 kg
Klass 85 kg 150 kg
Klass 94 kg 160 kg
Klass 105 kg 170 kg
Klass +105 kg 180 kg


Med bra diet och skötsel av träningen kan jag komma in i 77an med bra form, där jag förmodligen har störst chans, men samtidigt blir det här första året som junior så jag har ju 2 gånger på mig...

C.E.J.
2007-12-26, 14:45
Shit vilka låga gränser. Du ska inte satsa på 105+ istället då? :D

ramagoen
2007-12-26, 15:19
Shit vilka låga gränser. Du ska inte satsa på 105+ istället då? :D

aah min flickvän skulle nog gilla de :D jag har funderat på de förr, vore kul å svulla å bli fet men de e nog inte så smart å snygg blir man väl inte :D

ramagoen
2007-12-28, 15:24
gT2mVqRzfEw

Utfallsvändning på 175kg de första man ser, dock 50 år gammal film, men ändå rolig å se :)

C.E.J.
2007-12-28, 16:20
gT2mVqRzfEw

Utfallsvändning på 175kg de första man ser, dock 50 år gammal film, men ändå rolig å se :)

Haha vad håller siste snubben på med liksom, toklätt vikt samt grooov efterpress där :D

Btw finns ju videor med utfallsryck på liftup ;)

Mapa
2008-01-01, 12:55
tr3n4 1m0rn!? lolwtfmarklyft

ramagoen
2008-01-02, 14:58
Träning

Vaknade av att mapa ringde men morsan sa att jag sov så gick upp å snacka me han på msn, 15 minuter efter det var vi på väg i bilen till gymmet, så min frukost blev en halvliter lightjulmust + 400mg koffe samt en Pripps energidricka, drack 75g hydrapro under passet å en protteshake efter. hade inte ont idag så körde OL, gick bra faktiskt men tog de lugnt ändå! Jag e ju trots allt inte helt frisk...

5 min cykel före

ryck värmde massa
40kgxnågra singlar
45x nån singel
50x2
55x1 utfall
60x1 utfall

styrkevänd+kickstöt
50xmassa singlar
60x1
65x1
70x1 tangerat pb
72.5x1 pb
75x1 pb

knäböj bak 5sekunder negativ, tog de lugnt
40x6
60x3
80x3

pushpress
60x3
70x2,1

utrullningar
10,7

20 minuter crosstrainer

Mapa
2008-01-02, 23:04
urspårning att sova när jag ringer dig 11.30 ^^

fint pass som vanligt trots vilan... du kanske ska träna en gång varannan vecka alltid? ;)

ramagoen
2008-01-03, 14:25
urspårning att sova när jag ringer dig 11.30 ^^

fint pass som vanligt trots vilan... du kanske ska träna en gång varannan vecka alltid? ;)

vi vaknade halv 1 idag ^^

ramagoen
2008-01-04, 20:57
Tränade idag, inge ont förutom lite småkänningar men då gav jag upp å drog hem... gick inge bra å träna så de va itne så kul men kickstötte 77.5kg så de e personbästa nu då.. har lite ont nu men inget jag grinar över, borde va bra tills tisdag :)

C.E.J.
2008-01-04, 21:07
Hur kommer det sig att du tränar för kickstöt när ditt "vanliga" stötbästa är så mycket högre? :em:

ramagoen
2008-01-04, 22:24
Hur kommer det sig att du tränar för kickstöt när ditt "vanliga" stötbästa är så mycket högre? :em:

Samma princip som styrkevänd å sittvänd , tänk efter så förstår du ^^

C.E.J.
2008-01-04, 22:26
Nä jag förstår inte *cry*

Timme
2008-01-04, 22:48
Tränade idag, inge ont förutom lite småkänningar men då gav jag upp å drog hem... gick inge bra å träna så de va itne så kul men kickstötte 77.5kg så de e personbästa nu då.. har lite ont nu men inget jag grinar över, borde va bra tills tisdag :)

Frivände du vikten innan kickstöten eller backade du ut den från ställning?

Jag tror nämligen att jag själv kan knäcka ditt PB i kickstöt! :D (men jag är ju tjock också iof)


Förövrigt har jag nu börjat med tumlås (som du sade att jag skulle göra) och det är skit bra!

Mapa
2008-01-05, 12:21
han vill sätta PB varje pass ;)

äej men jag va där och såg.... trodde verkligen inte att de va PB när jag såg de.. han har massor med kilon i sig där!!

ramagoen
2008-01-05, 12:33
Nä jag förstår inte *cry*

Jag kickstöter utan sittning med en ytterst LITEN knäböj efter jag fångat stången så de kräver bra kraft för att itne bli en pushpress.

Frivände du vikten innan kickstöten eller backade du ut den från ställning?

Jag tror nämligen att jag själv kan knäcka ditt PB i kickstöt! :D (men jag är ju tjock också iof)

Förövrigt har jag nu börjat med tumlås (som du sade att jag skulle göra) och det är skit bra!


japp, vände upp den.

Visst, om du inte sitter så kan du få testa, med sittning kan du säkert göra de :D

edit: tumlås är bra och skönt, det gör inte ont efter ett tag så kör hårt på de timme :D

han vill sätta PB varje pass ;)

äej men jag va där och såg.... trodde verkligen inte att de va PB när jag såg de.. han har massor med kilon i sig där!!

Japp, med tanke på hur seg jag va igår så hade säkert 80-82.5kg satt lätt om jag vart pigg å gla ^^

Timme
2008-01-05, 13:09
japp, vände upp den.

Visst, om du inte sitter så kan du få testa, med sittning kan du säkert göra de :D

edit: tumlås är bra och skönt, det gör inte ont efter ett tag så kör hårt på de timme :D


Amen va i tusan. Vad är en kickstöt då?

En överstöt vet vi ju båda hur den ser ut. Antingen så kör man en "split jerk" eller så kör man en "squat jerk" (chineserna gillar den och dimas körde den).

En pushpress och kickstöt är ju samma sak!? Eller?

Man böjer på benen en aning och sedan så med hjälp av benen så kickar man samtidigt som man pressar upp men man dyker inte ned under stången på uppvägen.

Edit: Detta är väl en kickstöt/pushpress?

Um0NpVhHFRg

ramagoen
2008-01-05, 13:29
Amen va i tusan. Vad är en kickstöt då?

En överstöt vet vi ju båda hur den ser ut. Antingen så kör man en "split jerk" eller så kör man en "squat jerk" (chineserna gillar den och dimas körde den).

En pushpress och kickstöt är ju samma sak!? Eller?

Man böjer på benen en aning och sedan så med hjälp av benen så kickar man samtidigt som man pressar upp men man dyker inte ned under stången på uppvägen.

Edit: Detta är väl en kickstöt/pushpress?

Um0NpVhHFRg

Nej timme det där är en pushpress som Rinse gör , en kickstöt är en stöt utan utfall eller sittning. :)

Förstår du ? :D

ramagoen
2008-01-05, 13:33
kEyxLHy0TkQ
02:40 ser du en kickstöt dock från ställning!

C.E.J.
2008-01-05, 16:08
Jag kickstöter utan sittning med en ytterst LITEN knäböj efter jag fångat stången så de kräver bra kraft för att itne bli en pushpress.

Aha ok då är jag med. Jag är för dum för att lista ut sånt där. Kul video den där ryska förresten, skulle vara grymt med en översättning också :naughty:

Sundsarn
2008-01-05, 18:04
Oj den här har jag missat, där fick man för att man inte läser tillräckligt ofta *whistle*

Satsning på J-SM låter verkligen skoj! Jag ska försöka hålla bättre koll på dig i fortsättningen.

Timme
2008-01-06, 11:10
kEyxLHy0TkQ
02:40 ser du en kickstöt dock från ställning!

Okej, Då det vet jag vad en kickstöt är. Man klarar inte lika mycket vikt i pushpress som i kickstöt.

I en pushpress så har man benen raka efter att stången lämnar axlarna. I kickstöten så böjer man på benen lite för att komma under stången.

ramagoen
2008-01-06, 11:41
Okej, Då det vet jag vad en kickstöt är. Man klarar inte lika mycket vikt i pushpress som i kickstöt.

I en pushpress så har man benen raka efter att stången lämnar axlarna. I kickstöten så böjer man på benen lite för att komma under stången.

Olika, du klarar inte lika mycket vikt i kick som pushpress men jag gör det däremot för jag kan göra en bra stötsatsning. ^^

Timme
2008-01-06, 11:54
Olika, du klarar inte lika mycket vikt i kick som pushpress men jag gör det däremot för jag kan göra en bra stötsatsning. ^^

Vänta, menar du att du pushpresser mer än du kickstöter?

Alltså, jag kickstöter mer än jag pushpressar. Det är jag övertygad om. Det vore väldigt skumt och man pushpressade mer.


Alltså: Kickstöt > Pushpress = Vanligt

Timme
2008-01-06, 11:55
Olika, du klarar inte lika mycket vikt i kick som pushpress men jag gör det däremot för jag kan göra en bra stötsatsning. ^^

Vänta, menar du att du pushpresser mer än du kickstöter?

Alltså, jag kickstöter mer än jag pushpressar. Det är jag övertygad om. Det vore väldigt skumt och man pushpressade mer.


Alltså: Kickstöt > Pushpress = Vanligt
Pushpress > Kickstöt = Ovanligt

ramagoen
2008-01-06, 12:06
Vänta, menar du att du pushpresser mer än du kickstöter?

Alltså, jag kickstöter mer än jag pushpressar. Det är jag övertygad om. Det vore väldigt skumt och man pushpressade mer.


Alltså: Kickstöt > Pushpress = Vanligt
Pushpress > Kickstöt = Ovanligt

Vet inte hur mycket du pressat som 1rm i pushpress men mitt ligger på 80kg samt 77.5kg i kick men jag kan kickstöta mer, även om det faktiskt är svårare än pushpress.

det är itne skumt om du pushpressade mer, faktiskt. Du skulle inte kunna kickstöta så höga vikter utan efterpress tror jag, om du inte e riktit begåvad

Timme
2008-01-06, 12:27
Vet inte hur mycket du pressat som 1rm i pushpress men mitt ligger på 80kg samt 77.5kg i kick men jag kan kickstöta mer, även om det faktiskt är svårare än pushpress.

det är itne skumt om du pushpressade mer, faktiskt. Du skulle inte kunna kickstöta så höga vikter utan efterpress tror jag, om du inte e riktit begåvad

Så det är alltså vanligare att man pushpressar mer? Har det att göra med att en kickstöt måste gå fort?

Jag tänker sticka till gymmet för att prova nu. Det kan vara så att jag inte alls fixar så mycket vikt som jag har skrivit att jag tror jag gör. Jag ska se om jag kan lyckas få något på film.

edit: Om det blir över 75 så filmar jag :D Blir det inte över det så skitar jag i det haha

ramagoen
2008-01-06, 12:40
Så det är alltså vanligare att man pushpressar mer? Har det att göra med att en kickstöt måste gå fort?

Jag tänker sticka till gymmet för att prova nu. Det kan vara så att jag inte alls fixar så mycket vikt som jag har skrivit att jag tror jag gör. Jag ska se om jag kan lyckas få något på film.

edit: Om det blir över 75 så filmar jag :D Blir det inte över det så skitar jag i det haha

jo , samt att man lär ha rejäl kraft i benen från satsningen, gör så du :D

Timme
2008-01-06, 19:55
Nu har jag provat! Jag klarade inte lika mycket som du.

Jag gjorde några styrkevändningar + kickstötar med 75kg. Första gången jag provar på 1.5år

Tekniken I frivändningarna är ju inte direkt top notch :D Jag orkade inte filma för att det såg så dåligt ut. Kanske ska filma senare när jag provar igen.

ramagoen
2008-01-06, 20:02
Nu har jag provat! Jag klarade inte lika mycket som du.

Jag gjorde några styrkevändningar + kickstötar med 75kg. Första gången jag provar på 1.5år

Tekniken I frivändningarna är ju inte direkt top notch :D Jag orkade inte filma för att det såg så dåligt ut. Kanske ska filma senare när jag provar igen.

Skoj :D

Ska herrn äntligen inse att OL är för män inte sl? ;) :cool:

Timme
2008-01-06, 21:16
Skoj :D

Ska herrn äntligen inse att OL är för män inte sl? ;) :cool:

OL är snyggt och vackert.

SL är brutalt.
Så, när kommer du tillbaka till SL? Du har stor potential! Ditt marklyft är ruskigt bra!


Jag kan inte träna OL i mitt gym för det är för lågt till tak. Det enda jag kan träna är frivändningar, styrkevändningar, hängande vändningar, stötdrag och ryckdrag.

Sedan har jag bara en SL stång också och den är inte optimal att träna OL med. De rullar inte i närheten lika mycket som en OL stång.

Timme
2008-01-06, 21:19
Men jag tänker träna lite vändningar och sådant mys.

ramagoen
2008-01-06, 23:03
Men jag tänker träna lite vändningar och sådant mys.

Rätt :)

OL är snyggt och vackert.

SL är brutalt.
Så, när kommer du tillbaka till SL? Du har stor potential! Ditt marklyft är ruskigt bra!


Jag kan inte träna OL i mitt gym för det är för lågt till tak. Det enda jag kan träna är frivändningar, styrkevändningar, hängande vändningar, stötdrag och ryckdrag.

Sedan har jag bara en SL stång också och den är inte optimal att träna OL med. De rullar inte i närheten lika mycket som en OL stång.

Ja det är det verkligen..

När ajg misslyckas fatalt med OL kommer jag börja träna SL, tyvärr är jag ju fortfarande skadad vilket är hemskt jobbigt å det tar kraftigt på psyket, vill ju bli bra så fort som möjligt men jag vet ju inte om jag ska träna eller låta bli, tyckte inte de blev nå mycke bättre den där månaden jag vilade helt, det var så hemskt tråkigt också... Sen gillar jag OL mer än SL, kräver mycket mer teknik samt jag är ganska explosiv så de passar mig bra.. :)

Timme
2008-01-06, 23:12
Rätt :)



Ja det är det verkligen..

När ajg misslyckas fatalt med OL kommer jag börja träna SL, tyvärr är jag ju fortfarande skadad vilket är hemskt jobbigt å det tar kraftigt på psyket, vill ju bli bra så fort som möjligt men jag vet ju inte om jag ska träna eller låta bli, tyckte inte de blev nå mycke bättre den där månaden jag vilade helt, det var så hemskt tråkigt också... Sen gillar jag OL mer än SL, kräver mycket mer teknik samt jag är ganska explosiv så de passar mig bra.. :)

Explosivitet är i stort sett lika bra att ha i SL som i OL så det är bara bra att du är explosiv.

Gött att du kommer komma tillbaka till styrkelyftningen :) Det återstår bara att se när du väljer att göra det. Du var inte så tokig i bänk, du var grym i mark och nu har du blivit väldigt bra i böj också. Det kommer bli skit bra när du börjar träna SL igen.

Mycket tråkigt att vara skadad. Jag är ju också skadad men inte lika allvarligt som dig (tur för mig). Jag kan ju träna allt tungt men enda skillnaden är att det får bli OL böj istället för SL böj.

ramagoen
2008-01-06, 23:13
Explosivitet är i stort sett lika bra att ha i SL som i OL så det är bara bra att du är explosiv.

Gött att du kommer komma tillbaka till styrkelyftningen :) Det återstår bara att se när du väljer att göra det. Du var inte så tokig i bänk, du var grym i mark och nu har du blivit väldigt bra i böj också. Det kommer bli skit bra när du börjar träna SL igen.

Mycket tråkigt att vara skadad. Jag är ju också skadad men inte lika allvarligt som dig (tur för mig). Jag kan ju träna allt tungt men enda skillnaden är att det får bli OL böj istället för SL böj.

Mja men först vill jag nog verkligen vara tvungen att sluta OL, det är de inte tal om i.o.m. att jag SKA fan tävla på sm i år.. :) Jag kommer börja träna marklyft igen men då blir det nog mest med ryckfattning för att träna upp styrkan igen, knäböjningen är klen som tusan nu också men men de e väl mest att vänta sig :)

ja va glad för de du :banned :D

Mapa
2008-01-06, 23:15
en sak du inte nämner är att OL går att träna själv... vilken SL är väldigt svårt att göra om man ska pressa några gränser iaf...visst kan man köra med random passare... men ja...mm

ramagoen
2008-01-06, 23:19
en sak du inte nämner är att OL går att träna själv... vilken SL är väldigt svårt att göra om man ska pressa några gränser iaf...visst kan man köra med random passare... men ja...mm

helt rätt :)

ramagoen
2008-01-07, 16:14
Vart inge direkt OL-pass idag mer vanligt styrkepass.. Rätt nöjd faktiskt å de va ganska kul å träna lite tungt...

överstöt från ställning
värmning massa + cykel 15 minuter..
70kgx3
80kgx2
90x0,0,0 lol, fokus? :(

utfallsträning för ryck, svårt å förklara
30x3
50x2,2, sunkig teknik för hög vikt
nån rep på 50 å sen 40

marklyft med ryckfattning, aj min tumme
50x5,5,5

utrullningar
5,5,5

dips
3,4,5,4,3 x kv

benspark, negativaccentuerat eller va de heter, nivå 2 på vikter
5x6-10 reps

rodd frivikts maskin stående som stångrodd va de nu heter
15kgx6,6

liggande lårcurl 10kg negativaccentuerat
6,6,6,6

lite rotatorcuffar

15minuter cykling

galet svag man är nuförtin, men de kommer tebax fort, bensparken ska börja köras för att stärka knäna och lårcurlen är bra för senorna märkte jag då jag hade träningsvärk där häromdagen, kändes inte så himla mycket idag i senan utan kändes ganska bra. Borde va helt frisk om nån vecka med sån här träning om de vill sig...

ramagoen
2008-01-08, 16:28
försökt övertala morsan om att kräva kortison för benet, men de e typ lönlöst, fick kortison förut mot allergin, men hon påstod att det var av en gammal läkare som lika gärna kunnat ge knark enligt henne.. lackar som fan, vill bli frisk och börja träna tungt...... ända jag kan göra är ju att äta sunkiga alvedon å ipren vilket bara är skräp å inte hjälper mycket,, idag har jag haft ganska rejält ont men jag vettetusan om de e av träningsvärk eller inte.. förbannad blir man!

ramagoen
2008-01-10, 16:08
tränade idag på gympan

press b.n. sittande
40x3,3
50x1
52.5x1

latsdrag i maskintjofräs
35kg på varje sida x nåt set

enarmspress med hantel sittandes
18x4
21x3

genomblödning sitt. lårcurl
40repx 2 på 10kg

Mapa
2008-01-10, 16:24
ftw :S sjukt att de inte går över... pratat med nån rehabare än?

ramagoen
2008-01-10, 16:44
ftw :S sjukt att de inte går över... pratat med nån rehabare än?

kommer väl ta nån månad utan OL iaf för de å bli friskt, eller snabbare men jag får inte slita upp de igen .. :/

ramagoen
2008-01-14, 15:56
fått tid @ naprapat nästa tisdag!

tränade idag

lite cykel innan å vifta me armarna + 2.5kgs skiva + massa me stången

press från rygg stötfattning
40kgx5
45x3,3
47.5x3
55x1

latsdrag till rygg stötfattning
65x3
70x3,3

sittande hantelpress, en arm i taget
23kg x 3 per arm

3 set stångrodd

var väl det

Zqvirk
2008-01-14, 16:03
Jösses, har inte vart inne här på ett tag!
Vad trist att du fortfarande är skadad! Skitsurt! :(

När är SM?

ramagoen
2008-01-14, 17:22
Jösses, har inte vart inne här på ett tag!
Vad trist att du fortfarande är skadad! Skitsurt! :(

När är SM?

ah de e surt som fan men de börjar bli bra nu å naprapaten nästa vecka borde kunna hjälpa mig med rehabprogram så, jag e jättemotiverad till att "friskna" så de e bra iaf :D

i höst, men jag har ingen aning om jag hinner kvala in till den klassen jag vill tävla i ens, de går ej så bra å banta utan träning i mina ögon. Så jag kanske får sikta på Arne-pokalen/DM och SM först nästa år .. :( men vi får se.

Zqvirk
2008-01-14, 21:13
ah de e surt som fan men de börjar bli bra nu å naprapaten nästa vecka borde kunna hjälpa mig med rehabprogram så, jag e jättemotiverad till att "friskna" så de e bra iaf :D

i höst, men jag har ingen aning om jag hinner kvala in till den klassen jag vill tävla i ens, de går ej så bra å banta utan träning i mina ögon. Så jag kanske får sikta på Arne-pokalen/DM och SM först nästa år .. :( men vi får se.

Fan vad trist alltså!
Rehabträning måste vara den tråkigaste form av träning som finns dessutom!
Jag hejjar på dig iaf! :D

C.E.J.
2008-01-16, 15:31
ah de e surt som fan men de börjar bli bra nu å naprapaten nästa vecka borde kunna hjälpa mig med rehabprogram så, jag e jättemotiverad till att "friskna" så de e bra iaf :D

i höst, men jag har ingen aning om jag hinner kvala in till den klassen jag vill tävla i ens, de går ej så bra å banta utan träning i mina ögon. Så jag kanske får sikta på Arne-pokalen/DM och SM först nästa år .. :( men vi får se.

Vadå blir det inget SM nu eller? När blir det OS då, jag hörde Taner Sagir snacka skit om din mamma, show him who's boss liksom :D

ramagoen
2008-01-17, 15:38
Zqvirk tack för stödet :)

CEJ : lol ^^

träna idag på gympan

press från rygg stötfattning
värmning massa
47.5x3
52.5x3,2

latsdrag till trapz SF
75x3,3

enarms hantelpress sittandes
21x3
26x1

ramagoen
2008-01-18, 18:28
benet känns riktigt bra idag, kännt av det ett par gånger dock men de e inte som förr...

Som ni märker går det här i vågor, de e de som e jobbigt, iaf. Jag vilar nu fram tills naprapaten på tisdag, sen ska jag rådfråga honom om överkroppsträning såklart, han kommer väl grejsa massa å. Jag är jävligt nyfiken!

ramagoen
2008-01-22, 15:53
vart hos naprapaten nu, inflammation i ledkapsel/slemsäck trodde han eller va de nu va, fick behandling med laser och el samt massage, sen en stretchövning, känns bra nu såhär efteråt men ska dit på fler behandlingar :)

ramagoen
2008-01-23, 18:16
Jaha, benet känns bra idag faktiskt, brukar inte göra det när jag sitter ner, hade en del känningar i skolan, man går ju runt en hel del samt när jag gick hem då. Men inget som va som de brukar, hade svårt att somna igår just för att det var hemskt "obekvämt" att itne känna smärtan när jag ska sova. Det är galet ovant efter att ha haft de snart i ett år.

Nåja, om inte behandlingar med laser samt el fungerar så kommer jag få en kortisonspruta. Då jag har löparknä, vem kunde tro det? ;) fick ju som bekant det här på en promenad, så nog fan kan man promenera för mycket fast man har finfina dojjor, berodde mest på att jag gått på en väg sa naprapaten.

Iallafall, om nån nånsin får en sån här skada så läker den inte snabbt utan behandling sa han, behandling + vila är de som gäller. Han sa att det redan visat att jag inte kan vila bort skiten då jag vilat förut å då va de behandling.

Smml
2008-01-26, 12:44
Vad är det för fel på benet?

C.E.J.
2008-01-26, 13:48
Vad är det för fel på benet?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2713186&postcount=1

ramagoen
2008-01-27, 19:59
Yes, skadan "läker" på fint, tror jag, det har inte kännts mycket denna helg, då jag inte gjort nåt alls i princip, kände lite idag när jag tog en 10 minuters promenad men inget mer då va de bara lite känningar alltså.

Nåja, hoppas den här behandlingen gör susen! :D :thumbup: ska dit igen på torsdag!

Zqvirk
2008-01-27, 23:14
Härligt att det börjar bli bättre!

ramagoen
2008-01-31, 16:13
Vart hos naprapaten, samma behandling som tidigare gång , tid igen nästa vecka samma dag.

han sa att det kan ha blivit kroniskt nu i.o.m. att jag inte behandlat det tidigare men förmodligen inte då jag upplevt förbättring. Om det blir kroniskt kan de va tal om operation d.v.s. skära i senan eller sticka hål på slemsäcken, typ nå sånt sa han för att lätta trycket på skiten.

aja, hoppas verkligen jag kan börja träna OL snart igen, vore kul.

Det känns iaf bättre än förut nu så. :)

Idde
2008-02-02, 19:46
Gå in på den här sidan, det finns tyngdlyftnings övningar grabb :D
http://sportis.webb.se/

ramagoen
2008-02-04, 16:19
Gå in på den här sidan, det finns tyngdlyftnings övningar grabb :D
http://sportis.webb.se/

som om jag inte kunde dom övningarna innan och många fler? :smash:

Mapa
2008-02-04, 16:45
LOL @ den där sidan . nu! :D

rolf
2008-02-04, 19:09
Länge sedan jag kollade in här nu. Synd på skadan och hoppas att det är övergående så du slipper operera och grejjer. Det finns fan inget värre än att vara skadad och ha alldeles för mycket motivation och träningssug. Jag vet för jag fuckade bröstet. Ska vi sura tillsammans? :D

Har du bytt msn btw?

ramagoen
2008-02-04, 21:40
Länge sedan jag kollade in här nu. Synd på skadan och hoppas att det är övergående så du slipper operera och grejjer. Det finns fan inget värre än att vara skadad och ha alldeles för mycket motivation och träningssug. Jag vet för jag fuckade bröstet. Ska vi sura tillsammans? :D

Har du bytt msn btw?

Jo, de e hemskt, men det känns bättre nu, men de värsta är att det kan vara som så att skadan är en sån som försvinner när man vilar, men så fotr man börjar tungt igen så är den tebax.. Därför jag aldrig blitt frisk, men jag har i princip latat sönder mig, jag blir andfådd av en 20meters backe, det är inte hälsosamt :D Sura tillsammans, gärna *cupid*

Japp, ny msn pågrundav enorm spam på den gamla :D 6k+ i spam nu.

Freddy-y-y@hotmail.com <- nya!

ramagoen
2008-02-05, 15:56
Inflammationen e rätt rolig, idag när jag gick hem, brukar rniga efter skjuts och åka buss till skolan .. men gick hem tänkte testa hur de var, så hade jag mer ont i högra vadmuskeln, också där i fästet. Senan/hamstrings kändes inget, smärtan har mer förflyttats till högra utsidan på knät. Men det känns mycket bättre i benet idag, tror behandlingen funkar och hoppas den gör det! :)

ramagoen
2008-02-06, 16:32
Imorn är de behandling igen! Skönt!

ramagoen
2008-02-07, 12:38
Fick behandling nu imorse då, han hittade en låsning på sidan av knät så de kan vara orsaken till inflammationen! Om ja har tur så är det felet å då borde jag bli bra snart, såvitt jag förstod!

Mapa
2008-02-07, 14:37
fan va bra!! måste kännas skönt att ha hittat problemet?

ramagoen
2008-02-07, 14:38
fan va bra!! måste kännas skönt att ha hittat problemet?

det är inte säkert att det är låsningens fel, kan va massa annat sa han!

ramagoen
2008-02-08, 12:37
Tog nyss en 20 minuters promenad, benet kändes ganska bra under tiden, inga hugg, inget "gaah pain im gonna die".. Känns lite bara, alltså, man kännr att det fnins där. Men jag trodde jag skulle ha mycket ondare idag sen gårdagens 2timmars promenad med skolan!

ramagoen
2008-02-11, 10:57
jag festade i fredags vilket gav ganska mycket benont, man ska ju greja å springa runt å tjofräsa när man ej e nykter. I lördags var jag ute på kvällen med några samt såg på film etc osv. igår var det slapp + promenad på kvällen så har inte nå ont nästan, lite smått i högra vadmuskeln som känns lite mysko men ska snart å "coacha" lite träning åt en tjejkompis och träna lite smått själv!

pözz

ramagoen
2008-02-12, 07:38
Glömde uppdatera igår om tjejen som följde med. Lärde henne diverse teknik i frivändningen, hon tyckte de va galet kul och påstod hon skulle börja tävla å allt. :D Hon ringde även sin mor och berättade, haha! Ah jag ska ngo coacha henne mer imorn iaf. :D

Mapa
2008-02-12, 08:30
Glömde uppdatera igår om tjejen som följde med. Lärde henne diverse teknik i frivändningen, hon tyckte de va galet kul och påstod hon skulle börja tävla å allt. :D Hon ringde även sin mor och berättade, haha! Ah jag ska ngo coacha henne mer imorn iaf. :D

:bpump:

ramagoen
2008-02-14, 16:20
måste berätta lite mer, typ promenerat 2 timmar minst idag och inte haft särskilt ont, mest kännts i högra vadmuskeln som de fortf. gör, helmysko. Naprapat imorn igen också vilket ska bli intressant. Helt klart stora förbättringar gentemot tidigare!

Mapa
2008-02-14, 18:01
riktigt skönt att höra :) nu är de nog inte många veckor kvar innan du leker med vikterna igen!

ramagoen
2008-02-14, 21:40
riktigt skönt att höra :) nu är de nog inte många veckor kvar innan du leker med vikterna igen!

Hoppas jag med men om de blir rehab så tar de nog längre tid, men helt klart en förbättring. Men vet ju fortf. inte om skiten är kronisk eller inte!

ramagoen
2008-02-15, 13:02
Uppdatering!

Träningen börjar igen på måndag, ingen tyngdlyftning men ltäta höga reps på underkroppen, särskilt för insida å utsida(höfter) lår. Det är där problemet satt tydligen som gjrode låsningen, eller nåt. Men överkroppen blir de tungt på så mycket pressar över huvud och drag uppifrån för att stärka axlarna! :D

Stretching kommer också utövas!

Fanns dock inge garantier för att jag skulle bli frisk igen, men han hoppades och trodde det:)

idag knäckte han knät lite till för de hoppar ju tebax lite som de e vant å ha.. sen fick jag elbehandling.

ramagoen
2008-02-17, 12:11
81.5kg idag, 82.5kg förra veckan 83kg förra helgen.

edit: läs det som 87-88kg då våran våg e cp

Akoral
2008-02-17, 16:47
hängde inte riktigt med nu? väger du 82,5 eller 87-88kg?

blir det inte lute tuff vikt ned gång =) och samtidigt öka i styrka ;) önskar dig lycka till med sakdan i alla fall. hoppas det inte är kroniskt.

borde inte tunga marklyft hjälpa ol lyftningingen?? inte sega utan med fart men endå tungt

ramagoen
2008-02-17, 16:54
hängde inte riktigt med nu? väger du 82,5 eller 87-88kg?

blir det inte lute tuff vikt ned gång =) och samtidigt öka i styrka ;) önskar dig lycka till med sakdan i alla fall. hoppas det inte är kroniskt.

borde inte tunga marklyft hjälpa ol lyftningingen?? inte sega utan med fart men endå tungt

runt 87-88 kg, vågen visar fel ..

tvekar på att det blir jobbigt. Äter jag vettigt så kommer muskelmassan att öka även om jag ligger på kcal-minus. Gjort det förr så och även ökat i styrka rejält trots underskott :)

jo, det blri det, dom behöver knappast vara snabba för att hjälpa, stöt och ryckdrag kör man snabbt så.

ramagoen
2008-02-18, 16:37
tränade ju idag, var trött å sliten men körde på lite lattjo. Inge tyngdlyftning förutom med stången 3x3 på stöt å ryck. lol

värmning axlar

höfter/utsida lår lyft i CC med fotgrej
5kg x 3 set 8-12 reps på varje ben

insida lår
15kg x2 set

baksida lår
3 set rakmark

sittande press b.n.
3x10xstång

latsdrag frampå
50kgx2x10.

liggande lårcurl
2 set 5kg

var väl det, inge speciellt, inte tungt inte lätt, rehabträningen va ganska jobbig iaf för utsida lår/höften.. :)

Smml
2008-02-19, 17:40
Varför tränar du inte tyngdlyftning?

ramagoen
2008-02-19, 17:48
Varför tränar du inte tyngdlyftning?

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh läs min journal så ser du kanske varför? :smash:

ramagoen
2008-02-20, 18:50
Hehe, tränade rehab idag samt ltie annat tjafs, inget vettigt inget ont etc men vågar ändå inte OLa, fick ont i vänstra knät dock! :S men skit i de de e typ borta. Coachade tjejen , riktigt kul å hon gillar det!

ramagoen
2008-02-22, 17:49
hejhopp, körde lite stöt på 40kg, kickstöt å massa såna där varianter å blablabla, kanske 30 minuter totalt me viftande på det. Om jag har ont imorn får vi se, ikväll jag ska ut å festa iaf men ska ta de ganska lugnt:)

ramagoen
2008-02-22, 17:55
glömde skriva att camilla var med så jag coachade henne idag också. Duktig hon blivit på bara några pass må jag säga!

ramagoen
2008-02-23, 09:29
en tränignsbild från igår :D

Zqvirk
2008-02-23, 15:38
Bra tryck! :thumbup:

Mapa
2008-02-23, 15:44
bra tryck i ansiktet LOL!!!

"MEN GUD, HAN SER UT SOM EN 40 ÅRIG LASTBILSCHAFFIS" /carin

carin är elak :/

ramagoen
2008-02-24, 17:52
jag har sjukt bra tryck i facet, å de där va bara förfesten!


Tränade idag, hur skönt å bra som ehlst gick det. Smärtan satt i fästet på senan , den fäster ju i övre delen av vadmuskeln så där gör inget om de känns lite smått. Coachade även camilla! Passet tog 3 timmar.

Värmde 30 minuter mde stång + kv.

ryck, sitt,

6 singlar på 40kg.

stöt, sitt
6 singlar på 40kg, tät fotställning ltät utåtvinklade fötter, rumpan slog i hälarna en gång och camilla kollade så jag inte tappade ryggen, den va rak/lätt svankad. FYFAN VA SKÖNT. Äntligen hittat tekniken. Inge kobent heller, shiznitz

chins
5x5, negativa, joppigt

hantelpress utan ryggstöd, inte kört den här på 1 år tror jag
18kgx5x5

3 set mage

Inte så mycket träning men största delen gick åt till coaching samt träningsprat! Fan va skönt de känns. Hoppas benet inte gör ont imorn eller ikväll...

rolf
2008-02-24, 17:57
:laugh: :laugh: :laugh:
Sjukt optimal form! :hbang:

ramagoen
2008-02-26, 15:52
Nyss vart på behandling, vart enbart el-behandling.

Jag får börja träna igen dock :D men nu är det att hitta en teknik för fötterna jag inte får ont av. Det kan ta tid och bli joppigt. Wish me luck!

ramagoen
2008-02-27, 16:35
träning

jaha, gick väl bra, igne särskilt, fick ont när jag hade fötterna pekadnes rakt fram och satte mig fulldjup i fronten, fick ej ont av att sitta ner med dom pekandes mer utåt, opti? körde rakmark fulldjup(tills de drar mkt) med utåtvinklade fötter med, gjorde inge ont förutom känningar precis vid utsidan på högra knät.

ryck , sitt, fullt djup :)
2x2x40kg, bommade 2 reps, var lite lost in my mind.
4x1x40kg

stöt sitt
2x2x50
4x1x50

ryckdrag m. långsam negativ
5x3x40

överstöt fr ställning
5x3x50

5 set knäböj fram med olika fotställningar. tät fotställning med fötterna pekandes utåt kändes bäst.

lite pressar, boring, 3 set

försökte kröa chins men har enorm tränignsvärk i lats!

2x20x5 i lårcurl
3x20x12kg rakmark

stretch, massa

cykla hem.

ramagoen
2008-02-27, 20:33
har mest ont där det gjorde ont tidigare idag i böjen, på högra sidan av vaden. Annars har jag inte ont där jag brukar ha i hamstrings, får se hur de är imöra!

ramagoen
2008-02-28, 15:34
Känns jävla bra idag, lite småkänningar men inget jämfört med tidigare och jag kände knappt nåt under promenaden! De här e SKÖNT! jag e på väg tebax känns de som! :) hoppas jag får bli frisk!

Mapa
2008-02-28, 21:01
13.15 tandis imorn... äter jag 13.00 så är de opti att träna 15.30 för mig!! hörs på msn imorn!

ramagoen
2008-02-28, 21:55
Ok , see ya there :)

ramagoen
2008-02-29, 16:56
dagens pass, inge smärtor , får seh ur de är ikvläl/imorn!

ryck
2x2x40kg, lätt som en plätt, stabilt.
4x1x42.5kg, samma

stöt
2x2x50
4x1x55

sittvändning
1x3x50
4x3x55

frontböj+kickstöt+överstöt
3x2+1+1x45kg

stötdrag
2x3x60kg

2 set mage

lite stretch

rolf
2008-02-29, 16:58
Härligt att du börjar kunna träna som folk nu! :thumbup:

ramagoen
2008-02-29, 17:46
Härligt att du börjar kunna träna som folk nu! :thumbup:

lite iaf :D skönt är det å helt slut i kroppen nu! *flex*

ramagoen
2008-03-01, 12:10
benet mår bra idag förutom lite smärtor när jag går från där naprapaten knäckte benet, tolkia sa ju att det kunde bli så ett par månader efter.

Mapa
2008-03-01, 15:14
GRATTIS!!!! kolla allmänt :D

Zqvirk
2008-03-02, 01:38
Grattis på 18-årsdagen!:thumbup:

ramagoen
2008-03-02, 09:10
Tack tack! ;D

imorn är det träning om benet tillåter, de e helt okey idag!

ramagoen
2008-03-02, 12:02
:D min kompis gjorde den här åt mig :D

ramagoen
2008-03-02, 16:13
träning

yes körde ett TL pass idag, skitskönt å bra gick de med. :) var rädd att jag skulle få ont men no way att jag fick, får se imorn å ikväll ;D

inledde med ryck
40kgx3,3
42.5x2,2
47.5x1, den satt riktigt skönt!

överstöt fr. ställning, ltät å ledigt
45x3,3
50x2,2
55x1,1

kickstöt fr. ställning
40x1
45x1
50x1
55x1
60x1

stötdrag
42.5x5,5,5 fr knä
47,5x3,3 fr under knä
55x1,1 fr. under knä
70x1,1,1 fr backen

knäböj fram
3x5x40kg.

ligg. lårcurl 5kg
10 reps x 2 set med sjukt segt tempo, va faktiskt jobbigt.. knaka lite otäckt i knät ibland också :O

benspark lättaste vikten
samma som ligg. lårcurl, lite knak men försvann

chins
3x6 negativa

3 set hantelpress enarms

25 minuter stretching, yey

ramagoen
2008-03-03, 18:13
Lala! tränade idag å adepten var med, hon träande lite överstötar, de satte hon fint å bra tyckte jag. lite jobb med timingen för hennes del krävs och även körde hon knäböj, utfall samt raka mark. Hon körde även hängvändning+kickstöt. :)

värmning 15 minuter ungefär med stång et al.


ryck
40x1,1,1,1
45x1,1
50x1,0,1,1, alla satt skönt, var hyfsat lätta å dra upp men lite jobbigare i botten å trycka på... lite ostabilt så håller mig möjligen här ett tag!

ryck. fr häng
40x1,2

ryckdrag
55x3
70x2,2

knäböj bak
5x5 x 50kg

pushpress
3x3 x 50kg

de va väl de

Gnusram
2008-03-03, 20:16
Tyngdlyftning igen! Kul! :thumbup:

ramagoen
2008-03-03, 20:33
Tyngdlyftning igen! Kul! :thumbup:

förbaskat kul! Knät håller också, det som nästan är värst förvånande :D

Zqvirk
2008-03-03, 22:09
Härligt att du är tillbaka igen! Känner du inte ens av skadan längre?

ramagoen
2008-03-05, 18:10
Härligt att du är tillbaka igen! Känner du inte ens av skadan längre?

jo det gör jag men inte i samma mängd å inte på samma stläle! :D


Tränade idag.

ryck;
40x1,1,1,1
45x1,1,1
50x0
52.5x0,1,1,0 lite för entusiastisk kanske, :D

sittvänd+överstöt+överstöt
55x1
60x1,1
65x1,1,
70x1,1,1,1

front+överstöt
70x1,1,1,1

stötdrag
80x3,3

hypers ; 5,8,5xkv

stretchj

Mapa
2008-03-05, 18:17
du pressar på fint! :D dröjer nog inte förän du är tillbaka och jagar PBn! :D

ramagoen
2008-03-05, 18:23
du pressar på fint! :D dröjer nog inte förän du är tillbaka och jagar PBn! :D

håller benet så äre fan inte långt kvar, som de känns nu är jag tävlingsklar till maj om jag får va frisk!!:D

Marcs
2008-03-05, 20:00
Gött me tyngdlyftare! Skönt att skadan börjat gå över! Ser att du e från Fagersta!;) Bor inte så långt därifrån jag! Lycka till nu!

Mvh

ramagoen
2008-03-06, 13:31
Gött me tyngdlyftare! Skönt att skadan börjat gå över! Ser att du e från Fagersta!;) Bor inte så långt därifrån jag! Lycka till nu!

Mvh


:hbang: :thumbup:

Jasså, vart bor du?

Tränar du nå TL ?

mvh!



va me på gympan idag för första gången på 6 veckor, spelade innebandy, svettigt och skönt å springa lite..
kl 5 är det tyngdlyftning som gäller! :hbang:

ramagoen
2008-03-06, 19:43
tränade mest stöt idag! Min adept körde 3or och 2or i marklyft på sin kroppsvikt, rejält stark för å va tjej, hon kunde knappt rubba vitkerna för 3 veckor sen... :)


sittvänd
värmning
några singlar på 50,55,60
2x2x70kg

överstöt fr. ställning
60x3,3
70x1
80x1
90x1, sjukt lätt.
102,5x0, kom fel i utfallet annars hade den suttit, detta var alltså 2.5kg över pb... :D

front
60x3,4,4,3

rakmark på platå, ända ner till foten.
40x5,5,5,5

utrullning
4 st 5or..

hacklift
2 5or på 20kg
en 2a på 40kg, tog de jävla lugnt.

stretch

Mapa
2008-03-06, 19:55
trena

rama, du vet att de är sinnesjukt att du jagar PB efter ett par veckor när du vart skadad i evigheter?

ramagoen
2008-03-06, 19:58
rama, du vet att de är sinnesjukt att du jagar PB efter ett par veckor när du vart skadad i evigheter?

Jag har grymma gener :D


haha nej men jag vet , de e ganska sjukt i sig, men har jag inte ont nu så och överstöt har aldrig vart en sak som gjort att jag fått ont. Täntke att jag kunde leka lite å kände mig taggad.

ATM så har jag lite ont nere i vadmuskeln men inget i hamstrings, jag kan även stretcha bort smärtan om jag vill i vaden genom en övning jag fick av min naprapat, stretchade mellan varje set idag nästan, inte för jag hade ont men de e skönt å va mjuk.

ramagoen
2008-03-07, 00:33
har småont i hamstrings nu. Fick det när jag låg i sängen, spände på quadsen, en grej jag gjort för att känna om jag har ont, spänner jag svinhårt brukar det kännas rejält ont i hamstrings... Vet inte om de har att göra med det naprapaten sa att de va nå fel på högra sidan(den va högre upp än den vänstra) och att jag tröck ner som gjrode att den gjorde ont.. men nu får jag ont i hamstrings av att sitta på huk, försvinner så fort jag stretchar , men är tebax inom 10 minuter.

Ingen träning imorn iaf. Tror inte ens det beror på träningen om jag ska va ärlig(det har kännts bättre efter träningen), måste va nåt annat i benet. Skräpknä!!!

ramagoen
2008-03-07, 07:39
de e borta nu, lol... lite känningar i vaden men vilar tills södnag eller måndag å då kör jag lugnare, dumskalle!

ramagoen
2008-03-08, 18:10
ATM så har jag inte ont i nkät bara i vaden, håller på å sätter ihop ett träningsschema nu för uppbyggnad.

ramagoen
2008-03-10, 17:42
Coachade i fredags, söndags, idag, haft ont hela helgen, planerat att träna idag så ryckte lite på 40kg, men hade ont i axeln så va inte alls träningsugen!

får se hur jag gör med knät alltså, vila tills ondag, äre bra då kör jag vidare åp mitt nya uppbyggnadsschema, annars ska jag fixa tid för röntgen!

Akoral
2008-03-10, 18:46
tränade mest stöt idag! Min adept körde 3or och 2or i marklyft på sin kroppsvikt, rejält stark för å va tjej, hon kunde knappt rubba vitkerna för 3 veckor sen... :)


sittvänd

överstöt fr. ställning
60x3,3
70x1
80x1
90x1, sjukt lätt.
102,5x0, kom fel i utfallet annars hade den suttit, detta var alltså 2.5kg över pb... :D



stretch

Vad har du för kropps vikt å grattis till nästan satt pb ;)

ramagoen
2008-03-10, 18:52
Vad har du för kropps vikt å grattis till nästan satt pb ;)

85-88kg, nåt sånt, inet vägt mig på länge..

tack! men nu är ju knät såklart upprivet igen så de blir nog inga försök på ett tag, säkerligen..

Marcs
2008-03-10, 19:04
:hbang: :thumbup:

Jasså, vart bor du?

Tränar du nå TL ?

mvh!



va me på gympan idag för första gången på 6 veckor, spelade innebandy, svettigt och skönt å springa lite..
kl 5 är det tyngdlyftning som gäller! :hbang:

Smedjebacken:P haha, nej tyngdlyftning tränar jag inte, är mer för löpning och kampsport, kör gym som ett komplement:D

Mvh

ramagoen
2008-03-10, 19:48
Smedjebacken:P haha, nej tyngdlyftning tränar jag inte, är mer för löpning och kampsport, kör gym som ett komplement:D

Mvh

Jasså, dit ringde jag förut om att börja på styrkelyft men dom har tydligen knappt nån verksamhet och ingen som tävlar längre! Så jag valde tyngdlyftning istället, glad över det, bra mycket roligare träning och man slipper den där töntiga utrustningen!

Marcs
2008-03-10, 20:09
Jasså, dit ringde jag förut om att börja på styrkelyft men dom har tydligen knappt nån verksamhet och ingen som tävlar längre! Så jag valde tyngdlyftning istället, glad över det, bra mycket roligare träning och man slipper den där töntiga utrustningen!

Okej, ja tyngdlyftning var det ett tag sen någon höll på med där nere, det är mest styrkelyftare kvar... Lite synd:/

ramagoen
2008-03-10, 20:17
Okej, ja tyngdlyftning var det ett tag sen någon höll på med där nere, det är mest styrkelyftare kvar... Lite synd:/

ja och dom tävlar väl inte längre, itne smedjebacken väl?

ramagoen
2008-03-14, 17:07
Idag tröttnade jag åp att inte träna så drog å körde ett riktigt hårt pass... Hade inge ont, hade på linnex överallt på låren och knäna(hade rejäl träningsvärk) samt hade knävärmarna... känns i hamstrings nu men!

värmde 20 minuter

stöt
70x2,2
75x1,1
77.5x1,1,1

knäböj bak fötterna yttest lite utåt..
70x2,2
90x2,2

marklyft/stötdrag
100x3,3,3

pushpress
70x1,1,1+1 överstöt i slutet..

utrullningar, 2x8

cykel 10 minuter
promenad 30 mintuer hem

Marcs
2008-03-14, 18:19
ja och dom tävlar väl inte längre, itne smedjebacken väl?

Precis, ingen styrkelyftare/tyngdlyftare som tävlar. Dock tävlas det en del i bänkpress iallafall. Det var några ungdomar som sist tävlade 06/07 (kommer inte ihåg riktigt) i styrkelyft, en av dessa vann ju sm överlägset och kom 2a i nordiska.

ramagoen
2008-03-14, 18:21
Precis, ingen styrkelyftare/tyngdlyftare som tävlar. Dock tävlas det en del i bänkpress iallafall. Det var några ungdomar som sist tävlade 06/07 (kommer inte ihåg riktigt) i styrkelyft, en av dessa vann ju sm överlägset och kom 2a i nordiska.

Ojdå, synd dom la ner då. Nåja, ogillar som sagt styrkelyft och bänkpress, det är inga riktiga styrkesporter som TL(såvida man inte väljer att tävla utan utrustning).

ramagoen
2008-03-15, 01:50
kan erkänna att jag käkat lite värktabletter idag, riktigt skönt, även gått runt i snart 7 timmar med ett stenhårt knäskydd/värmare från rehband, inte dom som jag tränar i utan ett hårdare som mamma har för sitt knä. Brukar få ont av att gå men inte me de här. The shit!

ramagoen
2008-03-15, 09:39
vavavava, jag har knappt ont idag, lite på sidan av knät, ändå träna jag tungt as hell igår, eller ja inte maxtungt i styrkeövningarna men ändå, å va ute å gick 2½ timma på kvällen, knäskydd is teh shiznitzzzzzz!

Ända tråkiga är att hela vattenskids- samt wakeboardsgymnasiet är på flyget till USA, däribland min adept med dom. 5 veckor vattenskid å wakeboard för dem.. galet avundsjuk! Tur hon ska köpa lite tshirts å shorts åt mig :D

rolf
2008-03-15, 11:36
Du får träna discomusklerna idag då strax innan utgång så du har nåt att göra ;)
Jag tänkte bara spamma lite, men för att tillföra något vettigt så tvivlar jag på att jag pushpressar 70kg i slutet av ett pass. Strongt!

Marcs
2008-03-15, 11:50
Ojdå, synd dom la ner då. Nåja, ogillar som sagt styrkelyft och bänkpress, det är inga riktiga styrkesporter som TL(såvida man inte väljer att tävla utan utrustning).

Håller med helt och hållet!:)

ramagoen
2008-03-15, 16:58
Du får träna discomusklerna idag då strax innan utgång så du har nåt att göra ;)
Jag tänkte bara spamma lite, men för att tillföra något vettigt så tvivlar jag på att jag pushpressar 70kg i slutet av ett pass. Strongt!

lol :D

tack så mycket, 70kg är inte direkt mycket, det är benen som gör jobbet.. :)


träning

körde idag med, lite smärtor, men inte i hamstrings utan på sidan på knät där han knäckte.. skönt faktiskt, hellre där än i hamstrings. körde mindre volym idag också, trött i högra axeln samt tränignsvärk i hela kroppen.

värmde 20 minuter

ryck
40x1,1,1,1,1
45x3,
50x1,1
55x0,1
60x1

knäböj frampå
70x4,4,4
70x4 bakpå.

ryckdrag ända upp till zeh nipples
70x1,1,1,1

hacklift - kändes inge bra å jag va trött
20x5
40x4

sådärja. Fick duga så. tog väl en timma å köra igenom passet + 20 min uppvärmning

ramagoen
2008-03-15, 17:29
Imorn är det vila, sen måndag tisdag träning, sen vila 1 tråkig vecka pga sthlm på onsdag hela dagen, åker till finland på torsdag å hem måndag natt...

ramagoen
2008-03-15, 18:51
CIclynFRL10

1684_
2008-03-15, 19:18
ligger oxå i hårdträning för JSM tyngdlyftning. Tävling imorn ^^

ramagoen
2008-03-15, 19:29
ligger oxå i hårdträning för JSM tyngdlyftning. Tävling imorn ^^

fan va kul! Jag skippar nog årets jsm.. om jag inte hinner kvala in i maj, känns dock som jag är i sämst form någonsin. Men knät är faktiskt riktigt jäkla bra idag, tackar mitt knäskydd för det.

ramagoen
2008-03-16, 14:56
tränade idag ändå :D


sittvänd - 10 st singlar på 70kg

stötdrag - 2 reps x 2 set på 100kg , 2 singlar på 110kg

frontböj - 3 reps x 2 set på 80kg

rakmark på upphöjning , 3x5x50kg

benspark, 3 set

ramagoen
2008-03-18, 07:52
Tränade inget igår då axeln kändes rejält sliten.

Tänkte försöka sätta 67.5kg eller 70kg i ryck idag! Är motiverad om än något trött! :D

ramagoen
2008-03-18, 18:39
Träning!

Grymt pass idag, HOHO va nöjd jag är! Va grymt taggad och motiverad!
hade jävligt ont i högra axeln men de gick över efter rejäl värmning, kom igen efter träningen men ska ändå inte träna förns nästa onsdag, så en veckas vila ungefär, borde ta bort det.

ryck;
40x1,1,1,1
45x2
40x2 från häng
50x1,1
55x1
60x0,1
65x1
70x1!!!! tungt och vingligt men de va ett jävla sittryck och det va ltät att resa sig.
73x0, jävligt nära, tappade den framför, hade jag dragit hårdare hade jag tagit det. Detta hade vart PB med 0.5kg. :D

sittvändningar
masas värmning
70x1
75x1
85x1
90x0, vart bara ett högt drag, helt slut

knäböj bakpå
70x5
75x5

; frampå
75x3,3,3

ryckdrag
70x1,1
80x2,1

hacklift
1 tungt set 2 lättare

benspark 2 tunga set 3 lättare

stretch.

Zqvirk
2008-03-18, 19:22
Fin ryck! Är jäkligt sugen på att lära mig rycka och stöta nu! :)

ramagoen
2008-03-18, 19:24
Fin ryck! Är jäkligt sugen på att lära mig rycka och stöta nu! :)

Bästa som fnins när det går bra, känslan är underbar! *cupid*

ATM är jag grymt glad :D

Mapa
2008-03-18, 19:28
de är inte ens roligt att du nästan tar pb redan ;)

ramagoen
2008-03-18, 19:40
de är inte ens roligt att du nästan tar pb redan ;)

Som det känns nu kommer jag sätta 100kg i ryck å 130kg i stöt under sommaren. Vore nåt! *flex*

ramagoen
2008-03-18, 21:31
Tävling igen i April! Fyfan så kul! Serietävling 4, nu är vi 2 från vikmanshyttan iaf. Ska försöka komma ner i 85an, behöver banta 4kg kanske.. lätt om jag bara skippar godis/skräp/flott/etc..

Kanske klarar man kvala in till j-sm ! Annars försöker jag kvala igen i maj!

ramagoen
2008-03-25, 17:13
träning

jaha, bakis och sliten, sov 3-4 timmar inatt ,, gick upp kl 6 .. vart i finland 5 dagar, hemskt jobbigt. Men drog å tränade ändå, kände mig taggad å allt.. väl där upptäckte jag en ganska skarp smärta i höger handled och axel, värmde, kändes bättre.. kunde dock inte ens stå med stången i ryckfattning på raka armar, så de blidde stöt idag. Har linda på högra handleden nu!

stöt
70x1
80x1
90x1
95x0, bom överstöt, pb sittvänd

stötdrag
90x2
95x3
100x1,1

front
80x1
90x1,1

C.E.J.
2008-03-25, 18:13
Haha djefvlar väger du så mycket nu! :D

ramagoen
2008-03-25, 18:22
Haha djefvlar väger du så mycket nu! :D

jag kan äta mycket, mina finska släktingar som äter mycket klagar på att jag äter hela tiden :D

ramagoen
2008-03-29, 16:16
tränade i onsdags också, gick upp till en etta på 65kg i ryck som jag satte lätt..

inte tränat sen dess, haft rejält ont i höger handled, axeln e i princip bra och knät med, tror jag :D

nåja, de blir bättre å bättre i handleden

ramagoen
2008-03-31, 17:09
bo, träna igår, inge speciellt pass, gjorde en överstöt på 100kg, men hade rejält ont i handleden

Idag lyckades jag vricka/stuka handleden igen, samma fel, om än inte lika kraftigt som förra gången... ska vila imorn hursomhelst så får väl se :D

ryck
värmning
50x1,1
60x0 , lol
65x1, lätt
75x0,0,0, tappade alla framför...
72.5x0, samma
60x0,0, vafan.. !

stöt
80x2,1(andra frivändningen tappade jag balansen och poff armbågen satt på knät med stången i handen, skönt!)
80x2 (frivändning enbart)

knäböj fram
70x1
100x1

bak
100x3,2

ryckdrag
70x2,2,2

stötdrag fr. under knä hängandes
80x1,1,1

3 set hacklift

rolf
2008-03-31, 17:59
Nämen ge fan i att skada dig nu, det räcker väl för oss båda nu tycker jag? :D
Kul med en massa övningar jag inte fattar och ännu mindre kan utföra :Virro

ramagoen
2008-03-31, 19:06
Nämen ge fan i att skada dig nu, det räcker väl för oss båda nu tycker jag? :D
Kul med en massa övningar jag inte fattar och ännu mindre kan utföra :Virro

vore de inte för min handled hade jag kunnat dundra på rejält.. hah :D

ramagoen
2008-04-04, 18:13
hej hopp gummisnopp, rtänade igår, hemskt ont i handleden men bet ihop , gick å träna utmärkt ändå..

slog pb med 97.5kg i stöt med sittvänd. lätt överstöt må jag säga å detta efter 6 tunga set stöt..

6-8 set stötdrag
4 set frontböj

sådärja

Mapa
2008-04-05, 09:26
PB fo shizzle ... du har lätt +100 nu

ramagoen
2008-04-05, 10:51
PB fo shizzle ... du har lätt +100 nu

yep, måste dock få ordning på handleden så jag kan träna ryck :D

C.E.J.
2008-04-05, 11:21
Är inte ditt pb i stöt 100? Eller var det med sittvändning du menade? :)

ramagoen
2008-04-09, 17:28
Är inte ditt pb i stöt 100? Eller var det med sittvändning du menade? :)

pb i stöt är 100kg, 97.5kg = pb i sittvändning just nu då jag satte de förra veckan.

körde lätt pass igår med tanke på ont i halsen gick upp till en 2a på 80kg i stöt sen 2 lätta 5or på 80i knäböj bak sen en ltät singel på 110kg, va verkligen superlätt. lite ryckdrag etc.

kan fortfarande inte köra ryck men har börjat massera tummen så nu äre bättre.

dålgit med uppdatering pga datorbrist.

ramagoen
2008-04-11, 16:24
efterssom knät trilskas likaså handled å axel så tänker jag vila tills nästa onsdag, då kör jag igång med ett DC-schema. Ska vila från TL fram tills sommarlovet.

ramagoen
2008-04-16, 12:55
första dc-passet idag, ska bli kul :). Mönstrade igår å iförrgår, slapp lumpen :D

ramagoen
2008-04-16, 15:30
första dc-träningen då, gick helt okey, lite vimsigt me vikter för jag har ingen aning. Sitt. lårcurl e helt uteslutet, får sjukt ont i högra quaden och höften av den efter några reps så körde ett SS rakmark utan fail å stretch. Hyfsat pass, rejält trött faktiskt. Skippade dc-stretch för hamstrings och quads.

Inc. curl, hantlar
11kg/12-5-2
hammercurl
11kg/13
vader i benpress 1sek upp 5 sek ner 15sek stretch, stretchen var jobbigast, höjer typ 30kg nästa gång
10kg+släde/11
rakmark kändes sådär. ingen hurra-övning enligt mig. De bästa vore nog att skippa allt vad isolering heter för mina hamstrings, lårcurl går inte alls
80kg/8
benpress
släde+190kg/8 75/30 WM, höjer 25kg nästa gång, failade iofs men de e päron
magmaskin frivikts
60/8-4-1

Mapa
2008-04-16, 15:36
prova nån typ av utfall för hams?!.. kul att du pressa ur dig 30 reps!!! :D

ramagoen
2008-04-18, 14:49
träna

gick vlä bra:) trött nu

hammerpress
40kg/10-3-2
sitt mp bakom, kändes sådär i handled å axel men det gick
30kg/10-3-4
hantel ext. högra sida faila först
8kg/13-6-3
rackchins bakom
8-3-1
ryckmark
110kg/4 90kg/6

ramagoen
2008-04-23, 15:42
måndags passet;

cablecurl i cc
8-4-2/50kg

hammercurl
12/16kg

stående vp , vart lite knas här me fötterna så avbröt på tionde repen, kunde iofs inte gå då typ :D fixar lite bättre nästa gång
10/nivå 2

gm
60kg/7 inte fail

frontböj
80kg/4 50kg/11, omg. inte pra

ramagoen
2008-04-23, 15:44
dddagens;

inc. smith
10-4-2/55kg

axel hp stående
10-4-4, tagga till i sista!/13kg

stångext. liggande
13-6-5/20kg

rackchins curlgrepp, blir latsdrag nästa gång jag ska köra denna, ont i handleden
10-1, lol

stångrodd
60/9 50/10

Mapa
2008-04-23, 19:04
götte! blir de 2c på fredag? :D

ramagoen
2008-04-25, 14:30
Gick bra idag, körde inte fulldjupsböjar utan vart väl halva eller nåt, mapa får säga hur djupt..

stångcurl ;
25kg/11-4-2

omv. fattning stångcurl ;
25kg/11

sitt. vadpress ; underskattade min styrka härl tie så vart jättelätt.
25kg/13

pullthrough i cc
65/8

bakböj ;
100kg/9(hade väl klarat en 13reps men fick kramp i vänstra foten.) 55kg/23

mage ;
9-3-1

Mapa
2008-04-25, 14:45
de va nästan godkända tror jag ^^

skönt att stretcha biceps?
http://img258.imageshack.us/img258/2231/dsc00127gz9.jpg

ramagoen
2008-04-25, 14:59
Lol :D

ramagoen
2008-04-28, 16:29
Galen bild, för häftigt! Så jäkla snyggt också!

ramagoen
2008-04-28, 21:13
Riktigt bra pass idag!

hantelpress ;
12-5-2/26kg

C&P, lite handleds ont men de gick över
8-2-1/40kg

"mapa ext." - ^^
17-6-3/40kg

rackchins
10-3-1

marklyft
150kg/3(tropdde jag fick ont i knät men de va bara ett sår) 125kg/7

blir 160/135 nästa vecka!!

mage;
7-3-2

Mapa
2008-04-28, 21:15
mapa extensions (L) :D

marklyften kommer bli fiiiina :D snart 180x3 ;)

ramagoen
2008-04-28, 21:16
mapa extensions (L) :D

marklyften kommer bli fiiiina :D snart 180x3 ;)

om 3 såna här pass till så är jag uppe i 180 ja! :D

Mapa
2008-04-28, 21:17
träna sig på fredag? jag har DE böj.. va blir de då?

ramagoen
2008-04-28, 21:19
träna sig på fredag? jag har DE böj.. va blir de då?

ryckmarklyft! :D *flex*

Mapa
2008-05-02, 15:09
dagens film, kom på att atletklubb är ett ord,, men jag orkar inte göra om
9yC7OU5keB8

ramagoen
2008-05-02, 15:14
lås den här (om nån mod ser den)

1684_
2008-05-04, 20:46
Jag ska bvörja träna till dit nu med.