handdator

Visa fullständig version : Yohimburn


Bamse
2003-05-05, 17:07
http://www.yohimburn.com/

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Nån som provat? :)

Veggie
2003-05-05, 19:03
Håller på att tömma en flaska Yohimburn DF just nu. För tidigt för att utvärdera det än.

spinkoo
2003-05-05, 21:11
Så nu passar det :MrT:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7469

Bamse
2003-05-06, 18:49
Originally posted by spinkoo
Så nu passar det :MrT:

Bla bla :) Räckte det inte med TRE himlande ögon för att visa på min skepticism? :nono: :D

Trax
2003-05-06, 19:37
Originally posted by Veggie
Håller på att tömma en flaska Yohimburn DF just nu. För tidigt för att utvärdera det än.

Hur länge räcker en flaska? Smörjer man in det på dem ställen man vill ha bort fettet?

/Trax

supremo
2003-05-06, 19:47
Vaddå, funkar som så att man ska smörja in den på ställen där man vill tappa fett?

I såna fall: :laugh:

Veggie
2003-05-06, 21:40
Originally posted by Trax


Hur länge räcker en flaska? Smörjer man in det på dem ställen man vill ha bort fettet?

/Trax

Beror ju på vilken dos du vill köra. Väldigt svårt att dosera är det ivf. I och med att det är rätt dyrt så tänker inte jag ösa på direkt. Funkar det inte med denna metod så har jag ändå inte råd att fortsätta med det så....

De rekomenderar 2 "pumpar" per yta. Jag kör en "pump" två ggr om dagen.

Angående resultat så har jag precis börjat men jag märker att något redan har hänt ivf. Antagligen bara den diuretiska effekten än så länge.

//Veggie

M. Blomberg
2003-05-06, 21:57
JO det fungerar, men sen i hur stor utsträckning är en annan sak.

Veggie
2003-05-06, 22:22
Originally posted by supremo
Vaddå, funkar som så att man ska smörja in den på ställen där man vill tappa fett?

I såna fall: :laugh:
Jo, punktförbränning, jag vet :smash: . Jag har hursomhelt blivit övertygad...

Jag ska svamla fritt ett tag och rätta mig gärna eftersom jag absolut inte har stor koll på detta och den mesta informtionen om Y-HCL som finns att tillgå skrivs i kommersiellt syfte.

Om jag förstått reklamen ;) rätt så ökar östrogen antalet alpha 2 adrenergic receptorer (A2) som gör att kroppen lagrar fett på icke önskvärda ställen, ex bröst, rumpa. Det yohimbine gör är att fungera som en A2 antagonist, en "blocker" på dessa receptorer vilket möjliggör effektivare fettförbränning av dessa områden.

Yohimbine HCL blandas ut med något transdermalt, i detta fall aloe vera gel. Man applicerar detta på områden med många A2 receptorer, Y-HCL genomtränger huden och fäster på receptorerna.

Färdigsvamlat
//Veggie

Viveqa
2003-05-06, 23:31
Originally posted by Veggie

Jo, punktförbränning, jag vet :smash: . Jag har hursomhelt blivit övertygad...

Jag ska svamla fritt ett tag och rätta mig gärna eftersom jag absolut inte har stor koll på detta och den mesta informtionen om Y-HCL som finns att tillgå skrivs i kommersiellt syfte.

Om jag förstått reklamen ;) rätt så ökar östrogen antalet alpha 2 adrenergic receptorer (A2) som gör att kroppen lagrar fett på icke önskvärda ställen, ex bröst, rumpa. Det yohimbine gör är att fungera som en A2 antagonist, en "blocker" på dessa receptorer vilket möjliggör effektivare fettförbränning av dessa områden.

Yohimbine HCL blandas ut med något transdermalt, i detta fall aloe vera gel. Man applicerar detta på områden med många A2 receptorer, Y-HCL genomtränger huden och fäster på receptorerna.

Färdigsvamlat
//Veggie

Det är alltså inte ounktförbränning?

Veggie
2003-05-07, 01:07
Originally posted by Heroinegirl


Det är alltså inte ounktförbränning?
Hmm, menar du att jag motsäger mig själv i det jag skrivit :confused: .

Som jag förstått det så handlar yohimbine-hcl med carrier just om punktförbränning. När y-hcl appliceras och tränger in i området X med A2 receptorerna som då blockeras kan fettvävnaden i området X brytas ned. Kräver naturligtvis en fungerande diet också....

//Veggie

EDIT: OBS, jag kan inte svara på om det fungerar i praktiken än, har nyss kört igång.

Jarod
2003-05-07, 02:49
Tänk bara på att Yohimbe i sig är/kan va depressionsframkallande..

Mvh

Viveqa
2003-05-07, 11:29
Originally posted by Veggie

Hmm, menar du att jag motsäger mig själv i det jag skrivit :confused: .

Som jag förstått det så handlar yohimbine-hcl med carrier just om punktförbränning. När y-hcl appliceras och tränger in i området X med A2 receptorerna som då blockeras kan fettvävnaden i området X brytas ned. Kräver naturligtvis en fungerande diet också....

//Veggie

EDIT: OBS, jag kan inte svara på om det fungerar i praktiken än, har nyss kört igång.

menar att jag tyde texten som att det bara går att bli av med fett på område X oavsett ifall man smörjer på område X eller Y.. och då är det inte punktförbränning utan mot östrogenrelaterat fett.

Veggie
2003-05-07, 12:08
Originally posted by Heroinegirl


menar att jag tyde texten som att det bara går att bli av med fett på område X oavsett ifall man smörjer på område X eller Y.. och då är det inte punktförbränning utan mot östrogenrelaterat fett.
Enligt min uppfattning så är det både och, punktförbränning mot östrogenrelaterat fett. Jag har inte lyckats hitta någon information angående Y-HCL's förlopp från genomträningning till receptorer. Jag tvekar mellan två alternativ, det ena:

Alt 1) Y-HCL genomtränger huden -> blodet -> A2 receptorer -> Blockeras -> Möjligör Lipolys i områden med hög andel A2 receptorer (bröst, "lovehandles", bak osv). Detta alternativ skulle betyda att du har rätt, det rör sig om fettförbränning av alla östrogenrelaterade områden.

Alt 2) Y-HCL genomtränger huden direkt till A2 receptorer på appliceringsområdet -> Blockerar A2 receptorerna -> Möjliggör Lipolys på just det område det applicerades. Detta betyder punktförbränning av östrogenrelaterat fett.

Det kanske är alt 3) En kombination av både 1) och 2) Ryktet om punktförbränning handlar kanske om att blodgenomströmningen i områden med många A2 receptorer är så dålig att Y-HCl har svårt att fästa på A2 receptorerna i dessa områden om det ex skulle intagits oralt. Därav blir effekten av ett transdermalt Y-HCL en sorts punktförbränning trots att det då bara fungerar som det var meningen att oralt intag skulle göra.

Fan, kan ingen hjälpa till här, känner att jag är ute på jävligt tunn is nu :em:

//Veggie

Viveqa
2003-05-07, 15:54
Nä, det var en bra förklaring, alternativ 3 låter trovärdig.
Någon som har mer säker information, har tillskillnad ifrån övriga skribenter i den här tråden ingen lust att bli mer plattbystad än nödvändigt vid tävlingsdeff :D

Vad jag hört ifrån andra som har använt det så ska fungera riktigt bra.

Veggie
2003-05-07, 17:57
Originally posted by Heroinegirl
Nä, det var en bra förklaring, alternativ 3 låter trovärdig.
Någon som har mer säker information, har tillskillnad ifrån övriga skribenter i den här tråden ingen lust att bli mer plattbystad än nödvändigt vid tävlingsdeff :D

Vad jag hört ifrån andra som har använt det så ska fungera riktigt bra.
Ah, nu rullar myntet ned. Tänkte inte på det ur ditt perspektiv, jag förstår din oro lite bättre nu. Här är ett inlägg från EF som du kan läsa ivf.
---------------------------------------------
macrophage69alpha
Elite Moderator

Registered: Jan 2000
Location: San diego, CA
Posts: 5794
Gender: M
Country:
Online
(post #23)


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by BronzedGoddess

Question for Macro.....Does yohimburn help prevent a woman from loosing breast size. Wouldn't the body use the fat that's released from the area you apply the yohimburn to rather than using the fat in the breasts. Just wondering...........
--------------------------------------------------------------------------------

breast tissue tends to NOT be A2 rich.. the use of a progesterone cream might decrease fat loss from breasts while dieting.. (still weighing the evidence on this one).. though will note that most women are progesterone deficient due to estrogen dominance (partly due to environmental exposure)...

__________________
MP
------------------------------
http://boards.elitefitness.com/forum/showthread.php?s=&threadid=138829&perpage=20&pagenumber=2
---------------------------------------------------------------------------
OBS! Detta är skrivet av en person med ekonomiska intressen i Yohimburn. Jag skulle råda dig att fråga runt rätt friskt på lite större brädor innan du riskerar killmagneterna dina :)

//Veggie

leiap
2003-05-08, 06:35
På Medline finns denna studie:

Topical fat reduction.

Greenway FL, Bray GA, Heber D.
Department of Medicine, UCLA School of Medicine, Torrance, CA, USA.

The fat on women's thighs is more difficult to mobilize due to increased alpha-2 adrenergic receptor activity induced by estrogen. Lipolysis can be initiated through adipocyte receptor stimulation (beta adrenergic) or inhibition (adenosine or alpha-2 adrenergic) or by inhibition of phosphodiesterase. Since many women desire regional thigh fat loss, a series of clinical trials were initiated using one thigh as a double-blinded control. Trial #1: Five overweight women had injections of isoproterenol at intervals around the thigh three times a week for 4 weeks with diet and walking. Trial #2: Five overweight woman had ointment containing forskolin, yohimbine and aminophylline applied to the thigh five times a week for 4 weeks after hypertonic warm soaks with a diet and walking. Trial #3: Eighteen overweight women were divided into three groups of six and trial #2 was repeated with each agent alone vs. placebo using forskolin, yohimbine or aminophylline in separate ointments. Trial #4: Thirty overweight women had 10% aminophylline ointment applied to the thigh five times a week for 6 weeks with diet and walking. Chemistry panel, theophylline level and patch testing were performed. Trial #5: Twelve women had trial #4 repeated with 2% aminophylline cream without a diet or walking. Trial #6: Trial #5 was repeated with 0.5% aminophylline cream. All trials except yohimbine ointment gave significantly more girth loss from the treated thigh (p < 0.05 to p < 0.001). Chemistry panel showed no toxicity. Theophylline was undetectable and patch testing was negative. We conclude that topical fat reduction for women's thighs can be achieved without diet or exercise.
--------------------------------------------

Jag har själv testat Yohimburn faktiskt, och det var bristen på resultat som fick mig att söka efter oberoende studier. Det här bekräftar ju min misstanke.

leiap
2003-05-08, 06:39
Å denna är ju också intressant:

Yohimbine does not affect fat distribution in men.

Sax L.

Department of Family and Community Medicine, Lancaster General Hospital, PA 17603.

Forty-seven men with a mean age of 42 years were assigned in random, double-blind fashion to treatment with either placebo or high-dose yohimbine (peak dose, 43 mg/day). Thirty-three subjects completed the six-month program. Variables assessed throughout the study included: body weight and body mass index; total cholesterol and HDL; body fat; and fat distribution as measured both by waist-to-hip ratio and by CT scan. Treatment with yohimbine had no effect on any variable in comparison with the control group.

--------------------------------
INGEN punktförbränning där heller alltså.

Veggie
2003-05-08, 11:37
Intressant, en sak bara....jag tror inte att fettförbränningen ökar drastiskt med y-hcl. Det är just det där lilla förargerliga fettet som inte brukar vilja gå bort som jag tror det KAN hjälpa mot. Om några veckor får jag reda på om det fungerar på mig.

Det vore onekligen konstigt om det inte hade någon effekt alls, trots att det är många med ekonomiska intressen som postar om dess fördelar och om dess otroliga resultat på de amerikanska brädorna så har jag svårt att tro att alla dessa personer är "köpta". Det finns ju även personer på svenska brädor som vittnar om dess effektivitet.

//Veggie

leiap
2003-05-08, 13:29
Placebo-effekten är inte att underskatta...

Veggie
2003-05-08, 14:05
Originally posted by leiap
Placebo-effekten är inte att underskatta...
Precis, så sluta posta dina otrevliga texter nu ;)

Nä, men ska det syndromet ha drabbat de flesta som provat? Låter isf som världens mest effektiva marknadsföring eller världens bästa blåsning...time will tell

//Veggie

Zipitup
2003-05-10, 00:11
Vad, om man får fråga lite näsvist, skule det vara som får Youjoumbine (eller hur det nu stavas) att faktiskt göra sig omaket att förflytta sig genom ytterhuden in i underhuden och ända ner i fettvävnaden? Oaktat om det nu h a r den utlovade effekten kan man ju misstänka att den aldrig kommer så långt? Läkemedelsbolagen pular som tusan med att få till just den effekten på sina (receptbelagda) krämer.

Veggie
2003-05-10, 20:16
Originally posted by Zipitup
Vad, om man får fråga lite näsvist, skule det vara som får Youjoumbine (eller hur det nu stavas) att faktiskt göra sig omaket att förflytta sig genom ytterhuden in i underhuden och ända ner i fettvävnaden? Oaktat om det nu h a r den utlovade effekten kan man ju misstänka att den aldrig kommer så långt? Läkemedelsbolagen pular som tusan med att få till just den effekten på sina (receptbelagda) krämer.
Vad vill du veta, vad det är som agerar transportör genom huden eller hur transportören fungerar?

Om du vill veta vad som kan användas som transportör så läs detta:

"...it’s important to select the right carrier for maximal absorption.
One good one is aloe vera, while aloe vera gel is effective, the use of pure liquid aloe vera is recommended. This carrier also hydrates the skin.

Menthol is another good carrier. Aspercreme (1%menthol) or Bengay (16%menthol) are both menthol carriers. And, the salicylic acid (aspirin) in these formulations may further enhance penetration. Oil based menthol carriers include peppermint (50% l-menthol), wintergreen (50-70%) and spearmint oils (50-70%)- all of which are excellent carriers and penetration enhancers. I prefer Japanese peppermint oil, as I like the way it smells. When using menthol oils, be sure to dilute about 8 parts water or better, aloe vera, to 1 part oil.

Capsicum, the active agent in hot red chili peppers, works well too. Capsicum can be found in several cream products. You want the more capsicum the better. But it may be too harsh for some people, so perhaps it is best diluted and added to other carriers.
Pluronic gel, a.k.a. phlogel- should only be used in areas with poor blood flow- as it will dramatically increase uptake. This is difficult to obtain and probably not worth the effort as similar results can be obtained cheaper and more easily.

Two carriers that I would avoid are gelled alcohol and isopropyl myristate- a widely available, cheap, cosmetic ingredient. Both are better suited to topical delivery of steroids. Of course, you can and should use topical alcohol to clean the site prior to administration.

The last carrier, DMSO, works well but may speed yohimbine too quickly into blood stream and makes your breath stink of garlic. It may be an option for those who want to take a low dose of Yohimbine. A high dose with DMSO is unwise...."

Fann den på EF
http://www.elitefitness.com/articledata/efn/082602.html

Om du vill veta mer exakt hur en transportör fungerar så kan jag inte hjälpa dig....än ivf, har inte tid att kolla upp just nu..

Håll tillgodo

//Veggie

Langster
2003-05-11, 00:35
Salvor som gå genom skinnet har väl funnits rätt länge?

Muskelsmurfen
2003-05-11, 17:35
De där testerna ovan? Använde man någon transport av yohimben? Om inte... tacka sjutton att inget hände. Om de använde en transportör, vilken?
Vilka doser användes? Vilka doser rekomenderas av Yohimburn?
Kan man med statistiskt säkerställd sannolikhet dra några riktiga slutsatser av undersökningarna?
Ett abstract kan ibland vara grovt missvisande beroende på vad man vill uppnå med studien. Bra initiativ i.o.f. att leta oberoende källor. :thumbup:
Mer vitnesmål...

eurodance
2006-06-25, 22:40
Lever intresset för Yohimurn ännu? Ni som testade det: vad fick ni för resultat? Vore kul att veta.

Doctor Snuggles
2008-08-08, 16:28
Är också intresserad om någon har haft en bra effekt av dessa eller dylika produkter (Avant Research gör Napalm nu som fått bra recensioner)?
Problemet verkar vara att det kan vara svårt med att få dem igenom tullen, då yohimbe är med på läkemedelverkets lista på ämnen som inte får importeras utan licens eller nåt sånt.

BLOW
2009-02-27, 18:09
Är detta ett bränt kort?