handdator

Visa fullständig version : Det roligaste ni har sett på gymmet?


Jaws
2007-12-20, 22:54
Två killar ~15 år med sliskigt tajta linne samt nya träningshandskar lastar på 40 kg i bicepscurl med rak stång.
Den första killen klarar knappt rubba stången och börjar gnälla om att det gör svinont i ryggen, varpå hans polare gormar: BRA PADDE! DET SKA GÖRA ONT, DET SKA GÖRA ONT!!

Det var riktigt kul faktiskt. :D

En annan rolig situation var när en tant i 50-årsåldern gormade och skrek om att hon inte kunde komma ut ur från solariumet. Hon hade visst glömt att dra i spaken som gör att locket öppnas, hon var snabb ut från gymmet efteråt.:D

NiXPhoenix
2007-12-20, 22:58
Hahah, de var bra, speciellt första. :D

Har ingen så där jättebra grej som enbart är rolig tyvärr, hmm, funderar.

Pudzianovski
2007-12-20, 22:59
Några liknande trådar :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72094
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83025
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=50955

joriice
2007-12-20, 23:03
Hahaa på jaws inlägg.

Jag har bara varit på gymmet en gång, och det som förvånade mig var att killarna i linnen spände sig jävligt mycket. Det är lite sådär.. "lustigt" speciellt när det är andra omkring.

(sårade jag någon nu?) :D

NiXPhoenix
2007-12-20, 23:07
En del människor beter sig lite underligt dock, om man är i närheten av dem eller frågar om man kan köra emellan på en övning så flyr de typ hals över huvud. Jäkligt udda kan det vara.

Förra söndagen så hade jag kört typ ett arbetsset latsdrag, sen gått iväg och körde nåt annat emellan då klockan närmade sig stängning. Var väldigt få kvar där men just den här gubben (han är inte mer än 50 men har väl nåt handikapp) som tyvärr haltar extremt mycket var där och hasade sig runt mellan några maskiner efter att ha kört cykling en lång stund som han brukar göra.
Hur som helst så tog han latsdraget för mig när jag var borta, körde ståendes, blev klar, jag kommer dit och frågar om jag kan köra emellan och jodå. Han börjar flytta sin väska och jag säger att det behövs inte, jag får plats ändå. Funderar på om han ändrat vikten men nej säger han, den är på samma. Okej, bra säger jag och börjar köra och då går/hasar han iväg. Sen när jag var klar gick jag förbi honom i en annan maskin och sa att jag var klar lite tyst men han frustade mest irriterat till svar.
Fan, anser han att jag jagade iväg honom eller!? Weird. Han gick alltså aldrig tillbaka till latsdraget. *screwy*


Sen nu i onsdags så var det en tjej jag aldrig sett för som var inne och körde i ett sidorum med lite konstiga maskiner, jag brukar gå in där och stretcha. Började min bröststretch på ena sidan och hann stå kanske 15 s sen märker jag hur hon går iväg för att aldrig komma mer.
Just när jag kom så blev hon tydligen klar. :D Och det har hänt förr kan jag säga.

NiXPhoenix
2007-12-20, 23:08
Hahaa på jaws inlägg.

Jag har bara varit på gymmet en gång, och det som förvånade mig var att killarna i linnen spände sig jävligt mycket. Det är lite sådär.. "lustigt" speciellt när det är andra omkring.

(sårade jag någon nu?) :D



Vadå, du har bara varit på gymmet en gång men varit reggad här sen maj 2006? :Virro

joriice
2007-12-20, 23:15
Vadå, du har bara varit på gymmet en gång men varit reggad här sen maj 2006? :Virro

Aaa det är la klart, man tränar ju ute i skogen med stubbar osånt där vettu. *whistle*

mini
2007-12-20, 23:18
Sen nu i onsdags så var det en tjej jag aldrig sett för som var inne och körde i ett sidorum med lite konstiga maskiner, jag brukar gå in där och stretcha. Började min bröststretch på ena sidan och hann stå kanske 15 s sen märker jag hur hon går iväg för att aldrig komma mer.
Just när jag kom så blev hon tydligen klar. :D Och det har hänt förr kan jag säga.

Hon kanske var klar? Jag fattar inte.

Snabel
2007-12-20, 23:18
En del människor beter sig lite underligt dock, om man är i närheten av dem eller frågar om man kan köra emellan på en övning så flyr de typ hals över huvud. Jäkligt udda kan det vara.

Förra söndagen så hade jag kört typ ett arbetsset latsdrag, sen gått iväg och körde nåt annat emellan då klockan närmade sig stängning. Var väldigt få kvar där men just den här gubben (han är inte mer än 50 men har väl nåt handikapp) som tyvärr haltar extremt mycket var där och hasade sig runt mellan några maskiner efter att ha kört cykling en lång stund som han brukar göra.
Hur som helst så tog han latsdraget för mig när jag var borta, körde ståendes, blev klar, jag kommer dit och frågar om jag kan köra emellan och jodå. Han börjar flytta sin väska och jag säger att det behövs inte, jag får plats ändå. Funderar på om han ändrat vikten men nej säger han, den är på samma. Okej, bra säger jag och börjar köra och då går/hasar han iväg. Sen när jag var klar gick jag förbi honom i en annan maskin och sa att jag var klar lite tyst men han frustade mest irriterat till svar.
Fan, anser han att jag jagade iväg honom eller!? Weird. Han gick alltså aldrig tillbaka till latsdraget. *screwy*


Sen nu i onsdags så var det en tjej jag aldrig sett för som var inne och körde i ett sidorum med lite konstiga maskiner, jag brukar gå in där och stretcha. Började min bröststretch på ena sidan och hann stå kanske 15 s sen märker jag hur hon går iväg för att aldrig komma mer.
Just när jag kom så blev hon tydligen klar. :D Och det har hänt förr kan jag säga.

Tja, hur ofta tvättar du dina träningskläder? Är du fräsch när du går till gymmet osv? Anledningen att jag frågar är att det ibland hänt att folk luktat så illa att man vart tvungen å flytta på sig!

heltzonicka
2007-12-20, 23:19
En kul grej jag såg för något år sedan var två grabbar som körde situps på en såndär situpsmaskin, inget speciellt med det tycker ni kanske?
Jo det var det eftersom ena killen stod och slog karateslag mot magen när ena körde och viceversa.
No pain no fokkin gain

NiXPhoenix
2007-12-20, 23:28
Tja, hur ofta tvättar du dina träningskläder? Är du fräsch när du går till gymmet osv? Anledningen att jag frågar är att det ibland hänt att folk luktat så illa att man vart tvungen å flytta på sig!



Haha, skulle kunna vara det. Fast den här gubben luktar själv rätt illa, iaf gjorde han det nu senast märkte jag.
T-shirtsen brukar jag ha 2-3 gånger, svettas oftast inte alltför mycket så brukar tycka att den känns okej att ha så länge. Byxorna däremot har jag betydligt längre mellan tvättarna, men brukar sniffa lite på dem också emellanåt för att undersöka. *whistle*
Sen duschar jag varje dag också, och brukar inte svetta ner mig nåt särskilt.
Så borde inte vara det. :)

Men har då och då märkt att när det är kvinnor i det där rummet så tycks de bli störda av att nån kommer in där och stretchar en minut eller så. Är oftast tomt där, men ibland en eller två personer och så kommer jag in dit.
Gymmet har tom satt upp papperslappar om att man ska gå till ett annat rum och stretcha men det skiter jag högaktningsfullt i, vill gärna ha möjlighet att se i spegeln för vissa övningar. Tror de där lapparna till viss del varit riktade mot mig men aldrig nån i personalen som sagt nåt så.....


Hon kanske var klar? Jag fattar inte.


Jo, kan ha varit så, men chansen är inte jättestor att hon just blir det då tycker jag. Antagligen mer att det känns jobbigt med nån annan där inne. Det är alltså inte ett stängt rum utan bara ett sidorum.
Sen har det hänt ibland förr, folk går därifrån kort efter att jag kommit in där. Ofta går jag fram o tillbaka dit ett par gånger.

Stoltz
2007-12-20, 23:31
Den här toppar nog min erfarenhet vad gäller "roligast på gymmet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77092&highlight=tjejer

XroW
2007-12-20, 23:37
Den här toppar nog min erfarenhet vad gäller "roligast på gymmet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77092&highlight=tjejer

aaaah ahahahaha endless fun!

Wilden
2007-12-21, 00:00
Jag såg en någorlunda normalbyggd snubbe kliva in på samma gym som jag tränar på. Har set ut som en helt vanlig snubbe i övre 20 åren. Han går fram till ett rack och börjar utföra böj med bara stången för att värma upp. Jag fortsätter då att koncentrera mig på mitt set som jag just påbörjar. Setet är slut och jag sitter och vilar, plötsligt ljuder ett högt "KLANK" i hela salen och jag gör en 180 för att se vad som står på. Då ser man sakta men säkert alla 6 kakor som snubben lassat på stången glida av en efter en. Klank, klank, klank, klank, sida för sida. :laugh:

En annan sak som måste ha sett roligt ut för andra åskådare var förra veckan då jag körde marklyft. Racket och mattorna ligger väldigt nära inpå två stycken soptunnor i plåt. Nåväl, jag påbörjar mitt set. Med repetitionerna verkar jag ha glidit närmre och närmre soptunnan, så när jag dunkar ner stången i backen på sista repet så råkar jag slå i soptunnelocket som flyger åt fanders med en smäll! :)

willis
2007-12-21, 00:01
Tränade i skolgymmet. Det var jag, en polare och två andra killar där. I alla fall så kör jag på som vanligt och efter en stund går min polare.
Strax därefter lägger sig de två andra killarna vid varsin bänkpress och lassar på så de har 50kg totalt vardera. Båda lyfter av samtidigt och märker att ingen av dom lyckas lyfta vikten.
Den ena killen lyckas tippa över skivstången åt sidan medan den andra killen ropar på sin kompis "eyy brushaaan hjälp mig!"
När båda väl kommit loss så sa den ena att sist han provade så tog han faktiskt 80kg och skyndade sig snabbt därifrån.

Shapeshifter
2007-12-21, 05:46
På mitt gym har vi en snubbe som stinker så förfärligt att vi andra på gymmet får fly hals över huvud när han kommer och vill köra emellan. Inte nog med det, han brukar stretcha i tjejernas omklädning och fortsätter med det trots att personalen tillochmed satt upp lappar om att man ska stretcha någon annanstans...

Emil_Larsson
2007-12-21, 07:29
Om någon hade sett detta när det hände mig så hade nog folk skrattat.

Skulle köra böj och det går bra dom tre första repetitionerna, men sen vid fjärde repetitionen känner jag hur byxorna börjar strama åt kring röven och på den femte så RITTTTTTCH byxan sprack från röven enda ner till knät, måste sett för jävla roligt ut att titta på, det lät högt också när det small av, jag minns att jag kunde inte hålla mig för skratt när detta hände så jag höll på att tappa stången, men lyckades härda ut mig hehe.

Men jag har sett en rolig grej en gång, dock inte på det gymmet jag tränar på, men iaf så var det en kille som körde bänkpress och klarade inte av att få upp stången så han hade väl en 95kg på ungefär, han rullade stången när på bröstet men fastnade på ett ställe och då fick han ut ett sånt sjukt läte så det går inte att beskriva, lät som en höna som blev strypt eller nåt, började garva som fan, kunde verkligen inte hålla mig hehe.

Edit: Byxorna var dyra, 500kr :(

Fed up
2007-12-21, 08:49
Ibland kommer en man i 50-60-årsåldern, iklädd regnställd- med huvan uppe och åtdragen- och sen kutar han på löpbandet och ser ut som han ska avlida (förståeligt). Det är faktiskt svårt att hålla sig för skratt när man ser honom, trots att han är rätt söt.

Alfred Nobel
2007-12-21, 09:00
Det måste varit förra året när jag instruerade en vän om ett omvänt grepp på raka latsdrag. Det slutade med att jag lassade på för många kilon i maskinen, så jag hängde kvar i stången när jag skulle sätta mig och började snurra i luften. Och snöret som går från stången till kugghjulet var alldeles för dåligt inoljad att den hoppade ur och jag faller rakt ned på golvet, med ryggen före och håller stången stadigt i luften med händerna.

Polaren hångarvar mig såklart rakt upp i ansiktet och alla runt omkring tog sig en titt och småfnissade lite lätt. Jag blev röd i ansiktet :(

tigerofsweden
2007-12-21, 11:11
Något som händer allt som oftast är ju att ynglingar skall träna med allt för mycket vikt som resulterar i rätt många olika komiska utföranden :)

Vi har en tanig gubbe i häftiga shorts modell äldre som börjat ta sin slitna röda handduk och sätta den i nacken så att det liknar en stålmannencape! Det ser riktigt grymt ut :D

gnagaren
2007-12-21, 11:27
Brukar både se och höra en del roliga saker på gymmet:

En polare till en annan: "Hur tränar man inre bröst bäst?"
Svar: "Kör den här (latsdrag) tar som fan på inre bröst om man gör rätt"

I skolgymmet finns det en speciell plats framför en spegel under en lampa. Denna lampa ger det mest optimala ljuset som finns och därför står de flesta i kö för att pumpa biceps där, utan tröja. Det brukar jag fnissa åt när jag är på det gymmet.

En jobbig men inte såååå pinsam sak som hände mig var när jag precis hade fått ett par jeans för 1500:- som min bror köpt och sedan inte velat ha. Vi står utanför skolgymmet inför en idrottslektion (jag skulle ej vara med) där det finns boxningssäck och päronboll. En klasskompis som är duktig på judo stod och gjorde snygga sparkar på päronbollen (högt upp i luften alltså). Själv skulle jag minsann visa att jag inte var sämre utan provade *RIIITSCH* så sprack de nya jeansen i sömmen från knä till knä, lite i arslet och lite upp emot gylfen :/

Annars är det som ToS sa, det är kul att titta på folk som tränar med alldeles för mycket vikt, eller självsäkra nybörjare som på ett nästan farligt sätt utför diverse övningar, t.ex mark och böj.

zeusden1
2007-12-21, 11:54
Brukar både se och höra en del roliga saker på gymmet:

En polare till en annan: "Hur tränar man inre bröst bäst?"
Svar: "Kör den här (latsdrag) tar som fan på inre bröst om man gör rätt"

I skolgymmet finns det en speciell plats framför en spegel under en lampa. Denna lampa ger det mest optimala ljuset som finns och därför står de flesta i kö för att pumpa biceps där, utan tröja. Det brukar jag fnissa åt när jag är på det gymmet.

En jobbig men inte såååå pinsam sak som hände mig var när jag precis hade fått ett par jeans för 1500:- som min bror köpt och sedan inte velat ha. Vi står utanför skolgymmet inför en idrottslektion (jag skulle ej vara med) där det finns boxningssäck och päronboll. En klasskompis som är duktig på judo stod och gjorde snygga sparkar på päronbollen (högt upp i luften alltså). Själv skulle jag minsann visa att jag inte var sämre utan provade *RIIITSCH* så sprack de nya jeansen i sömmen från knä till knä, lite i arslet och lite upp emot gylfen :/

Annars är det som ToS sa, det är kul att titta på folk som tränar med alldeles för mycket vikt, eller självsäkra nybörjare som på ett nästan farligt sätt utför diverse övningar, t.ex mark och böj.

:smash: *gah!*

Jag blir så arg! Judo så sparkar man inte. Ju-jutsu?

Spiffy
2007-12-21, 12:24
:smash: *gah!*

Jag blir så arg! Judo så sparkar man inte. Ju-jutsu?

:confused:

Sebbe_H
2007-12-21, 12:26
Skulle in i duschen efter ett hårt pass, vad står där om inte en gubbe i 70 årsåldern som håller i ballen och rakar pungen? Ganska lagom förvånad och äcklad man blev..

Tricce
2007-12-21, 12:27
:confused:

Vad är du confused över? :)

Gnagaren skrev "En klasskompis som är duktig på judo stod och gjorde snygga sparkar"

Och i Judo existerar inte sparkar. Fast han kan ju kanske göra snygga sparkar iaf men det har inget med Judo och göra :D

Spiffy
2007-12-21, 12:29
Snygga sparkar och ju-jutso är ju inte direkt det första jag tänker på i alla fall.

Tricce
2007-12-21, 12:33
Snygga sparkar och ju-jutso är ju inte direkt det första jag tänker på i alla fall.

Sant! imho så har tkd en av dom "snyggaste" :) Pande dollyo chagi (stavning ab)

Spiffy
2007-12-21, 12:36
Sant! imho så har tkd en av dom "snyggaste" :) Pande dollyo chagi (stavning ab)

lägg till ett twio (stavning?) så blir den snyggare :thumbup:

gnagaren
2007-12-21, 12:46
Skulle in i duschen efter ett hårt pass, vad står där om inte en gubbe i 70 årsåldern som håller i ballen och rakar pungen? Ganska lagom förvånad och äcklad man blev..


*spy* höll på att sätta maten i halsen (på riktigt)

:laugh: sedan garvade jag så jag grät

gnagaren
2007-12-21, 12:48
:smash: *gah!*

Jag blir så arg! Judo så sparkar man inte. Ju-jutsu?


Jag menar inte på det sättet du tolkat inlägget. Jag menar att han är vig och stabil i kroppen (genom judo) och därför är han duktig på att göra sparkar. Jag kan ingenting om judo men det jag menade var iaf inte att judo har någonting med sparkar att göra. :thumbup:

tp_88
2007-12-21, 12:54
För några veckor sedan var det ett par taniga fjortisar på gymmet som körde hantelpress. Ena killen låg och körde ganska snygga reps på 17,5kg hantlarna, typ 8-10reps. So far so good.

Sen fick han för sig att han skulle testa 32,5kg hantlarna... Han får med stor möda upp dom från hantelracket och sätter sig på bänken, lägger sig ner och får rejält mycket hjälp upp på första repet av sin kompis. När han sedan, på egen hand, ska sänka vikterna kommer han i fel bana och får bakvikt. Från ungefär 5-10cm under lockout faller hantlarna handlöst neråt/bakåt och den ena snuddar vid hans huvud tror jag. (jag stog på avstånd, men han grina lite illa och höll sig för huvudet efteråt)

Mats Loefstroem
2007-12-21, 12:57
Duschrummet på SKIP i Stockholm, för en 17-18 år sedan:

In kliver en av Sveriges mest kända nöjesarrangörer, till och med besjungen av Magnus Uggla. En sån där som arrangerar Hawaian Tropic-tävlingar och halvtaskiga discokvällar på nöjessvultna landsortshak.

Karln har rätt hög svansföring och tycker själv att han är en sportig typ, grof jävel och tillika kvinnokarl vilket illustreras av att han aldrig dykt upp med en kvinna som inte varit minst 25 år yngre än honom själv.

Nåväl, han tar av sig brallan och glider in i duschen. Men vad händer där? Jo, toupéns syntethår reagerar väl inte riktigt som vanligt hår varpå kalufsen lägger sig såsom en trött konsumkasse utefter skallen. Såg påtagligt kokko ut.