handdator

Visa fullständig version : Ipod en fråga.


Lasse Kongo
2007-12-20, 17:38
Tänkte köpa mig en ipod, men en grej jag undrar över är om det går att föra över sina mp3filer som man har på datorn till den på ett simpelt sätt, har läst lite om itunes eller vad det heter som den är låst till.

Jag har noll koll så tacksam om någon kan förklara =)

mela
2007-12-20, 17:47
Du installerar iTunes på datorn som du får med som programvara och registerar din iPod. Så kommer din iPod att synas som en disk i iTunes sedan, så är det bara att dra över filerna ifrån hddn.

MasterChief
2007-12-20, 17:55
Det finns smidiga program att ladda ner som gör att du kan föra över musiken utan iTunes (med utforskaren). Det finns även plug-ins till WinAmp och dylikt.

Lasse Kongo
2007-12-20, 18:00
Men vad är problemet med itunes då?

Verkar vara väldigt många som inte gillar det.

MasterChief
2007-12-20, 18:03
Men vad är problemet med itunes då?

Verkar vara väldigt många som inte gillar det.

Nu kör jag det själv och tycker det är ok. Men det är segt och inte formbart för fem öre. Sen är det väldigt integrerat med deras "affär" vilket är en aning störande. Sen är det samma fenomen som med Microsoft. Blir något för framgångsrikt så ska vissa hacka för hackandes skull.

Granatgiraffen
2007-12-20, 18:19
iTunes är väl helt ok?! Har inte kört det på länge. Fanns det inte något problem att datorn kan synka sin musik till ipod fast ipod kan inte synka sin musik till datorn!? Har jag för mig, men det var som sagt på stenåldern.

mela
2007-12-20, 18:22
iTunes är väl helt ok?! Har inte kört det på länge. Fanns det inte något problem att datorn kan synka sin musik till ipod fast ipod kan inte synka sin musik till datorn!? Har jag för mig, men det var som sagt på stenåldern.

Jag har aldrig lyckats föra över musik ifrån min iPod till en dator. Går att hitta den som en hårddisk men då heter filerna tpy "HIHUTY" osv

Granatgiraffen
2007-12-20, 18:28
Jag har aldrig lyckats föra över musik ifrån min iPod till en dator. Går att hitta den som en hårddisk men då heter filerna tpy "HIHUTY" osv

Vad händer om du släpar in dom filerna med dom konstiga namnen in i itunes då? (Drag and drop osv). Då ändrar väl itunes om till dom rätta namnen kanske?

Jag är grym på program som jag inte använder. *cry*

mela
2007-12-20, 18:30
Vad händer om du släpar in dom filerna med dom konstiga namnen in i itunes då? (Drag and drop osv). Då ändrar väl itunes om till dom rätta namnen kanske?

Jag är grym på program som jag inte använder. *cry*

Kopplar jag in ipoden i en dator som har itunes så blir allt som det borde vara. Min iPod får en egen spellista med underlistor för spellistorna jag har i ipoden.

Granatgiraffen
2007-12-20, 18:33
Kopplar jag in ipoden i en dator som har itunes så blir allt som det borde vara. Min iPod får en egen spellista med underlistor för spellistorna jag har i ipoden.

JAha. vill den inte synka det som finns på den datorn med din ipod då? Eller skit samma! Jag drar mig ur det här. Har inte ens ipod längre så jag bryr mig inte så värst mycket.
Kram och god jul Mela! Vi syns i framtiden. :hbang:

tossefar
2007-12-20, 19:18
För att svara på frågan istället: Ja, iTunes laddar dina mp3filer och synkar sen med iPoden. Easy as pie.

edit: Man kan inte föra över låtar FRÅN iPod till dattan utan tredjepartsprogram.

PowPow
2007-12-20, 21:41
Hur funkar det egentligen med ipods till itunes? Funderade lite på en ipod classic nämligen.

Syncar den automatiskt över de nya låtarna man lagt in i sitt itunes-bibliotek när man kopplar inte ipoden till datorn?

Om ipoden är full, vad händer då? Slutar den bara synca då?

mela
2007-12-20, 21:47
Syncar den automatiskt över de nya låtarna man lagt in i sitt itunes-bibliotek när man kopplar inte ipoden till datorn?
Nej, itunesbiblioteket är som en playlist och din ipod som en annan, du måste flytta dem till ipoden själv.


Om ipoden är full, vad händer då? Slutar den bara synca då?

Den säger ifrån om du för över låtar. Precis som en hårddisk.

PowPow
2007-12-20, 21:59
Nej, itunesbiblioteket är som en playlist och din ipod som en annan, du måste flytta dem till ipoden själv.

Den säger ifrån om du för över låtar. Precis som en hårddisk.

Mhm.. Men då synkar det ju inte automatiskt. Det är ju kasst.

mela
2007-12-20, 22:01
Mhm.. Men då synkar det ju inte automatiskt. Det är ju kasst.

hade jag köpt en mp3spelare idag så hade jag inte köpt en ipod.
Har en iPod nano. Inte de färggranna sakerna, utan de som kom innan där. Helkass, speciellt när det är kallt ute. Då byter den låtar som den själv vill. Volymen funkar inte som den ska och det är antingen maxvolym eller knappt någon volym alls. Usch.

jakke
2007-12-20, 22:01
Den kan visst synka automatiskt.
Varför kan inte folk som inte har en anning sluta gissa?


Min nano har alltid fungerat oavsätt kyla och då är jag från Norrland!

tossefar
2007-12-20, 22:07
Ja, de synkar automatiskt. Bara en liten ruta att kryssa i.

Flykt
2007-12-20, 22:14
Jag tycker iTunes fungerar kanon! Har haft andra mp3 spelare och fört över via utforskaren förr, men nu när jag fick min touch så fick jag lov att använda iTunes, och jag gillar det :)

PowPow
2007-12-20, 22:16
hade jag köpt en mp3spelare idag så hade jag inte köpt en ipod.
Har en iPod nano. Inte de färggranna sakerna, utan de som kom innan där. Helkass, speciellt när det är kallt ute. Då byter den låtar som den själv vill. Volymen funkar inte som den ska och det är antingen maxvolym eller knappt någon volym alls. Usch.

Gillar inte podsen egentligen. Men det som lockar är de feta diskar på de nya classicarna.

Den kan visst synka automatiskt.
Varför kan inte folk som inte har en anning sluta gissa?

Ja, de synkar automatiskt. Bara en liten ruta att kryssa i.

Jag tänkte väl det. Men vad händer när podden är full då? Hur går man till väga om man har mer musik på datorn än man har plats på podden, så att säga.

tossefar
2007-12-20, 22:20
Gillar inte podsen egentligen. Men det som lockar är de feta diskar på de nya classicarna.




Jag tänkte väl det. Men vad händer när podden är full då? Hur går man till väga om man har mer musik på datorn än man har plats på podden, så att säga.

Köper ny iPod lol!

Nä den säger till, så får man snällt välja själv vilka låtar man vill offra.

PowPow
2007-12-20, 22:37
Köper ny iPod lol!

Nä den säger till, så får man snällt välja själv vilka låtar man vill offra.

Det är ju helt perfekt.

Blir nog en classic när min nuvarande väljer att lägga av. Eller tidigare. Om det inte dyker upp något bättre.

podsen stödjer inte flac, va? lär ju inte. inte ens itunes gör det till pc /=

flenders
2007-12-20, 22:39
iTunes är inte så bra i Windows som det är i OS X. Jag använde aldrig iTunes när jag hade PC. När jag sen skaffade en Mac så förstog jag vad iTunes handlar om. Det finns sätt att gå runt behovet av iTunes för att överföra musik till en iPod. Skulle du dock använda iTunes så är det bara att dra musik från ditt bibliotek till ikonen för din iPod. Smärtfritt. Du kan skapa spellistor och skulle du ha mindre musik på datorn än vad din iPod kan lagra kan du kryssa i en ruta som automatiskt uppdaterar din iPod när den kopplas in. Alla låtar du lagt till sen du uppdaterade sist läggs automatiskt in. Sjukt bra funktion.

Du tajmade ditt köp ganska bra, Apple uppdaterade nämligen sina iPods nyligen. Riktigt mycket förbättring i mjukvaran. Hårdvaran har jag dock inte riktigt kunna testa.

Om du är intresserad så borde du slå till.

PowPow
2007-12-20, 22:42
iTunes är inte så bra i Windows som det är i OS X.

Inte? Vad är skillnaden? Jag har inte märkt någon alls (förutom kanske lite filstöd). Jag har iofs inte testat synka med någon ipod.

Vad är skillnaderna?

flenders
2007-12-20, 22:43
Det är ju helt perfekt.

Blir nog en classic när min nuvarande väljer att lägga av. Eller tidigare. Om det inte dyker upp något bättre.

podsen stödjer inte flac, va? lär ju inte. inte ens itunes gör det till pc /=Classic är smartast, man vill ha mer än 4gb minne och prisskillnaden mellan 8 gb nano och classic är väldigt liten med tanke på hur mycket bättre classic är.

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=30823

otherside
2007-12-20, 22:44
No pod for me! again=)
Andra gången jag skippade nanon.
Förra gången blev det en Iriver clix istället. Den var bättre på alla punkter.
Igår köpte jag denna
http://www.sony.se/view/ShowProduct.action?product=NWZ-A816&site=odw_sv_SE&pageType=Overview&imageType=Main&category=NWA+WMT

Magiskt bäst!:hbang:
1 Drag and drop! Inge Itunes! du kan föra över från alla datorer ej bunden till ett program.
2. Sanslöst snygg, väldigt liten å stilren.
3. Marknadens enda mp3 som levereras med riktigt sjyssta in ears.
4. Grymt ljud!!

Gillar Ipods design men när man jämför den med tex sonyn eller clixen är det svårt att köpa den.
Sonyn rekommenderas

flenders
2007-12-20, 22:47
Inte? Vad är skillnaden? Jag har inte märkt någon alls (förutom kanske lite filstöd). Jag har iofs inte testat synka med någon ipod.

Vad är skillnaderna?Utseendesmässigt så är det ingen skillnad. Skillnaden ligger i mjukvaran. Kan inte nämna exakta skillnader men vet att kodningen skiljer sig åt en hel del och att OS X bättre använder programmet.

PowPow
2007-12-20, 22:48
Classic är smartast, man vill ha mer än 4gb minne och prisskillnaden mellan 8 gb nano och classic är väldigt liten med tanke på hur mycket bättre classic är.

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=30823

Ja.. 8Gb är inte ens tänkbart.
Jag gillar som sagt inte ipodsen över lag, men 160Gb för under 3000:- är fan oslagbart som det ser ut nu.

Coolt med flacen. Får hoppas att apple tar förnuftet till fånga och lägger in stöd för flac från början i både ipodsen och itunes. men det lär de väl inte göra på länge /=

flenders
2007-12-20, 22:52
Ja.. 8Gb är inte ens tänkbart.
Jag gillar som sagt inte ipodsen över lag, men 160Gb för under 3000:- är fan oslagbart som det ser ut nu.

Coolt med flacen. Får hoppas att apple tar förnuftet till fånga och lägger in stöd för flac från början i både ipodsen och itunes. men det lär de väl inte göra på länge /=
Ja, det är sjukt billigt. Givetvis så föredrar folk olika märken men hade jag inte haft en hyfsat ny ipod 30gb så hade jag också varit inne på den nya classic. Snygg, bra mjukvara, bra bild i skärmen. Bra ljudutgång också, enda nackdelen är att man inte får in-ear hörlurar med från början.

Nackdelen med Apple är att de håller hårt vid deras egna program, filtyper och liknande. Som tur är så finns det geeks överallt som löser alla våra problem. Finns en guide till allt nuförtiden. :)

ante
2007-12-20, 22:54
JCoolt med flacen. Får hoppas att apple tar förnuftet till fånga och lägger in stöd för flac från början i både ipodsen och itunes. men det lär de väl inte göra på länge /=

Det tror jag inte. Apple har ett eget losslessformat som itunes däremot stödjer. Bara att sätta sig och rippa om alla skivor :)

flenders
2007-12-20, 22:57
Det tror jag inte. Apple har ett eget losslessformat som itunes däremot stödjer. Bara att sätta sig och rippa om alla skivor :)Precis! ALAC finns. Har du inte tillgång till skivorna så går det bra att packa upp från de gamla lossless-filerna och packa om dem till ALAC. Du går inte miste om någon svängning eller annan kvalitiv aspekt. Kanske inget kul jobb men det är en utav utvägarna.

PowPow
2007-12-20, 22:59
Ja, det är sjukt billigt. Givetvis så föredrar folk olika märken men hade jag inte haft en hyfsat ny ipod 30gb så hade jag också varit inne på den nya classic. Snygg, bra mjukvara, bra bild i skärmen. Bra ljudutgång också, enda nackdelen är att man inte får in-ear hörlurar med från början.

Nackdelen med Apple är att de håller hårt vid deras egna program, filtyper och liknande. Som tur är så finns det geeks överallt som löser alla våra problem. Finns en guide till allt nuförtiden. :)

Gah. Du gör mig änu mer sugen på en nu.
Lurar har jag redan, så det gör mig inget :)

Ja, mycket går att lösa. Flac till win-itunes verkar fortfarande inte vara löst. Inte vad jag kan hitta iaf /=

Det tror jag inte. Apple har ett eget losslessformat som itunes däremot stödjer. Bara att sätta sig och rippa om alla skivor :)

Ja, applelossless. Men det känns helt avigt. Flac kommer vara det som gäller, och då känns det ju drygt att ha sin samling i applelossless. Lite som att under 90-talet helt plötsligt övergå till betamax /= Sjukt opraktiskt.

Lasse Kongo
2007-12-20, 23:25
Shoppade loss på elgiganten idag och bla en Nano 4gb, fanns en kvar i lagret sa säljaren som faktiskt var riktigt trevlig, fick låna hans privata och leka med o lyssna på innan jag bestämde mig, betalade och gick till utlämningen och då visade det sig att det var helt slut på lagret *gah!*

Så in i butiken, får pengarna tillbaka, klockan slår 8 =/ ingen ipod idag.

Men ska dra till MediaMarkt o köpa en imorgon, de hade också bra pris :hbang:

PowPow
2007-12-20, 23:27
Jag förstår inte hur man klarar sig på 4 Gb /=

Hade det inte varit skönt att slippa hålla på och rensa ut och byta musik på spelaren? Bara gå hemifrån och ha all musik man har typ.

Lasse Kongo
2007-12-20, 23:29
Herregud, jag förstår inte hur man INTE kan klara sig på mindre än 4gb, jag har haft 256mb nu i 4 eller 5 år och det har funkat alldeles utmärkt, den fungerar fortfarande perfekt, men nu när jag mer eller mindre kommer ha mp3spelare hela dagarna när jag jobbar så hinner man lyssna runt på ca 40 låtar ett par gånger.

Så 4gb kommer kännas sinnessjukt mycket för min del *drool*

PowPow
2007-12-20, 23:32
Herregud, jag förstår inte hur man INTE kan klara sig på mindre än 4gb, jag har haft 256mb nu i 4 eller 5 år och det har funkat alldeles utmärkt, den fungerar fortfarande perfekt, men nu när jag mer eller mindre kommer ha mp3spelare hela dagarna när jag jobbar så hinner man lyssna runt på ca 40 låtar ett par gånger.

Så 4gb kommer kännas sinnessjukt mycket för min del *drool*

Ja, men sen måste du ju byta ut musiken, och då försöka förutspå vad du är sugen på att lyssna på de kommande timmarna/dagarna/veckorna. Har du en med stor hdd så slipper du det. Då har du alltid med dig all musiken.

Jag levde med en 1Gb i några månader innan, och jag fick frispel varje gång. ALdrig nånsin när man blev sugen på en speciell skiva fanns det på spelaren.

PowPow
2007-12-20, 23:35
En prisjämförelse:
Med ipod nanon på 4Gb betalar man 300kr/Gb. Med iPod classic 160Gb betalar man under 18 kronor/Gb.

Jag vet att utrymmet inte är allt, men tyckte ändå det var en kul jämförelse :D

Lasse Kongo
2007-12-22, 12:48
Ni som har en Nano, är ni nöjda med den, ljudkvaliten?

Jag provlyssnade ju med orginallurarna och det var helt ok, kan dock tänkte mig att det kan bli riktigt bra ljud med bättre lurar, jag har själv ett par sonylurar som låter mäktigt bra, tror det kan bli en vinnande kombo.

Men jag har lite svårt att bestämma mig, var på MediaMarkt och skulle köpa en igår, och där stod en snubbe från Samsung och demade deras nya P2 med touchscreen, jag blev så kär i den prylen så det var knappt sant.

http://www.idg.se/2.1085/1.127210

Riktigt läcker, sjukt bra ljud, grym! bild, kollade på lite filmer på den som låg inlagt och det var banne mig inte dåligt.

Men samtidigt är det ju till 99% lyssna på musik jag kommer göra, och P2 är dubbelt så dyr som en Nano.

Vore kul om ni kunde skriva vad ni tycker, itunes verkar ju inte vara superkul, men det får man väl leva med, det kliar i benen, vill åka och köpa nu, men jag har så svårt att bestämma mig :D

PowPow
2007-12-22, 12:55
itunes är ju bästa musikbrowsen som finns att tillgå imo. Enda jag lyckats få både bra överblick och estetiskt tilltalande. FÖrutsatt att man har ordning bland sin musik. Synkningen verkade ju härlig också, om man hade ipod (iaf om man har en stor sådan).

http://farm1.static.flickr.com/178/483983517_b95d2241c8_o.jpg

Lasse Kongo
2007-12-22, 13:02
Kan man lägga in enskilda låtar eller bara hela album, har inte fått klarhet i det, suger om man inte kan lägga in enskilda låtar.

Lasse Kongo
2007-12-22, 13:04
Lutar extremt mycket mot en Nano nu, vill dra och köpa en nu, men väntar jag ett par dagar till får jag en 4GB för 700:- eller 8GB för 1200:-!

Grymma lurar har jag redan, så det känns som ett förjävla bra pris och en hyffsad uppgradering mot min JOS jag äger nu :D

PowPow
2007-12-22, 13:10
Kan man lägga in enskilda låtar eller bara hela album, har inte fått klarhet i det, suger om man inte kan lägga in enskilda låtar.

Ja, självklart kan du lägga in enstaka låtar. Men om man vill ha browsern igång (det som är där uppe (artist/album-grejen) så blir det lite drygt med massa lösa låtar. Tycker jag i alla fall. Men det är ju inte ens alla som använde den browsern. Gör man det inte så är det mer som winamp i vanlig playlistmode, om du hajjar.

Jag har gjort så, att alla låtar som jag bara har enstaka låtar till har jag döpt till Artist: "Unsorted" Album: "Unsorted" Titel: "Artist - Låtnamn". Så finns alla dem låtarna under en speciel flik, så att säga. Svårt att förklara :D

Googlade fram en bild på hur det kan se ut om man inte använder "browsergrejen":
http://www.simongbrown.com/blog/images/itunes-windows.jpg

jakke
2007-12-22, 13:11
Kan man lägga in enskilda låtar eller bara hela album, har inte fått klarhet i det, suger om man inte kan lägga in enskilda låtar.

klart man kan lägga in enskilla låtar.

Jag upplever att nanon är rätt kass på att driva lurar. Jag skulle testa lurarna i en nano innan jag slår till, om det är "stora" lurar d.v.s.. Inear är inga problem.

Lasse Kongo
2007-12-22, 13:12
Ja, självklart kan du lägga in enstaka låtar. Men om man vill ha browsern igång (det som är där uppe (artist/album-grejen) så blir det lite drygt med massa lösa låtar. Tycker jag i alla fall. Men det är ju inte ens alla som använde den browsern. Gör man det inte så är det mer som winamp i vanlig playlistmode, om du hajjar.

Jag har gjort så, att alla låtar som jag bara har enstaka låtar till har jag döpt till Artist: "Unsorted" Album: "Unsorted" Titel: "Artist - Låtnamn". Så finns alla dem låtarna under en speciel flik, så att säga. Svårt att förklara :D

Haha tycker jag inte, jag förstod direkt vad du menar, och det är ju skitbra eftersom man då sas sorterar de enstaka låtarna med.

Lasse Kongo
2007-12-22, 13:18
Läste något snabbt på nätet att Gametrailers hade något så man kunde ladda ner trailers direkt till podden i ett format den stöder och vips kom det en droppe i kalsongen, haha det om något avgör isåfall ett köp för min del :laugh:

Tricce
2007-12-22, 13:58
itunes är ju bästa musikbrowsen som finns att tillgå imo. Enda jag lyckats få både bra överblick och estetiskt tilltalande. FÖrutsatt att man har ordning bland sin musik. Synkningen verkade ju härlig också, om man hade ipod (iaf om man har en stor sådan).



Kanske lite O.T men måste erkänna att jag gillar winamp 5.5´s nya "browser look"

(bilden är förminskad)

http://iza.campus.luth.se/deceptor/stuff/winamp.PNG

Lasse Kongo
2007-12-22, 14:40
Forskar lite i om att få ner youtubeklipp till nanon med pc, verkar krångligt, men det verkar som det går iallafall.

Någon kanske vet mer, där finns ju en hel del skoj faktiskt.

PowPow
2007-12-22, 15:48
Kanske lite O.T men måste erkänna att jag gillar winamp 5.5´s nya "browser look"

(bilden är förminskad)

http://iza.campus.luth.se/deceptor/stuff/winamp.PNG

Inte så stor skillnad jämfört med de förra librarylooksen i winamp. Samma uppbyggnad som itunes, men fulare, och utan bra albumart-visning, enligt mig. Itunes wins, imo.

PowPow
2007-12-22, 15:49
Haha tycker jag inte, jag förstod direkt vad du menar, och det är ju skitbra eftersom man då sas sorterar de enstaka låtarna med.

Ja, precis. Ordning och reda är viktigt :D

Fatalist
2007-12-22, 17:03
För att svara på frågan istället: Ja, iTunes laddar dina mp3filer och synkar sen med iPoden. Easy as pie.

edit: Man kan inte föra över låtar FRÅN iPod till dattan utan tredjepartsprogram.

Jo, det är bara att dra över musikfilerna och döpa tillbaka dem till rätt namn igen.

Lasse Kongo
2007-12-23, 14:01
Har mer eller mindre bestämt mig för en ipod touch, lite mer än vad jag hade tänkt mig då jag var ute efter en ny musikspelare, men herregud, touchen vilken pryl *drool*

JJ
2007-12-23, 14:15
Har mer eller mindre bestämt mig för en ipod touch, lite mer än vad jag hade tänkt mig då jag var ute efter en ny musikspelare, men herregud, touchen vilken pryl *drool*

Jag älskar min, så jävla cool. Gränssnittet är helt otroligt.
Köpte den i USA, hyfsat fördelaktigt.

Lasse Kongo
2007-12-23, 14:19
Ja fyfan, den är så sjukt tilltalande och läcker, extremt hög jag vill hafaktor, damn.

Får ge 2k för 8gb eller 3k för 16, är rätt ok pris tror jag.

Den blir det, kanske lite stor som mp3spelare, är ju tänkt att ja ska ha på jobbet, jobbar ganska rörligt så man kommer ju vara rädd att den går sönder, kanske får bli den gamla mp3an på jobbet :D

JJ
2007-12-23, 14:25
Ja fyfan, den är så sjukt tilltalande och läcker, extremt hög jag vill hafaktor, damn.

Får ge 2k för 8gb eller 3k för 16, är rätt ok pris tror jag.

Den blir det, kanske lite stor som mp3spelare, är ju tänkt att ja ska ha på jobbet, jobbar ganska rörligt så man kommer ju vara rädd att den går sönder, kanske får bli den gamla mp3an på jobbet :D

Det är så soft att snabbt surfa lite om man behöver ta reda på något, kolla lite på bilder eller roa sig med youtube. Den äger.
Nu måste jag bara köpa en bil med iPod interface som accessoar.

Lasse Kongo
2007-12-23, 14:37
Om man kör trådlöst hemma så är det bara att surfa på med det då eller?

Hittar den nätverk om man är borta någonstans så går det också att surfa eller?

Annars behöver man ngt abb eller, är inte så haj på sånt?

Hur är ljudet då, läst att det är bra med att lurarna som medföljer suger.

JJ
2007-12-23, 14:42
Om man kör trådlöst hemma så är det bara att surfa på med det då eller?

Hittar den nätverk om man är borta någonstans så går det också att surfa eller?

Annars behöver man ngt abb eller, är inte så haj på sånt?

Hur är ljudet då, läst att det är bra med att lurarna som medföljer suger.

Den hittar nätverk precis som en dator, är det inte spärrat så är det bara att köra. Ljudet är ok, men man tjänar väl på att byta lurar som alltid. Nu är det mest tjejen som lyssnat iofs, hon har lagt beslag på den.

J.Saarela
2007-12-23, 15:00
Men vad är problemet med itunes då?

Verkar vara väldigt många som inte gillar det.



Jag fattar nada av skiten,har en 80gigs videoipod som legat i skåpet nästan ett halvår pga itunes gör mig arg.

Lasse Kongo
2007-12-23, 15:05
Jag fattar nada av skiten,har en 80gigs videoipod som legat i skåpet nästan ett halvår pga itunes gör mig arg.

För avancerad teknik för sisun? :D

Men det är lite synd att den skall vara låst till det, men det ska nog gå att lära sig...

Lasse Kongo
2007-12-23, 15:24
Går det att koppla in den via aux till bilstereon tex?

Lasse Kongo
2007-12-25, 00:07
Bump ang aux, sen ett par frågor till, jag har inte usb 2.0 det står ju att det är ett krav? Funkar väl med "gammal" usbport men det går inte lika fort eller?

Jag har lekt med den som fan men inte lyssnat på ljudet, är det okej ljud eller? Självklart blir det bättre lurar till den men verkar som en del menar på att är man ute efter bra ljud så köp inte en ipod.

Ska faktiskt väldigt mycket till för att jag inte ska köpa en touch, har mer eller mindre bestämt mig, visst den är inte stor men känns inte direkt träningsvänlig heller vid tunga böj etc =/ Midjeväska ftw isåfall... :D

PowPow
2007-12-25, 15:51
Har du en 3,5mm auxingång på din bilstereo så går det såklart.

Jag har aldrig varit med om en usb2.0-produkt som inte fungerat med USB 1.1. Det måste bara gå. Fsat det kommer ta lite tid.

Lasse Kongo
2007-12-25, 16:00
Har du en 3,5mm auxingång på din bilstereo så går det såklart.

Jag har aldrig varit med om en usb2.0-produkt som inte fungerat med USB 1.1. Det måste bara gå. Fsat det kommer ta lite tid.

Jo jag har ju det på stereon så det är ju kanon om som du säger måste det funka med 1.1 men jag kommer nog uppgradera till 2.0 ganska fort =)

Tricce
2007-12-25, 16:36
Går det att koppla in den via aux till bilstereon tex?

Finns ju FM sändare om inte annat.

Lelle Pelle
2007-12-25, 17:36
Det finns smidiga program att ladda ner som gör att du kan föra över musiken utan iTunes (med utforskaren). Det finns även plug-ins till WinAmp och dylikt.
Vad är det för några? Sitter nämligen med en nano nu som jag fick ju julklapp, och iTunes flippar jag på...

Lelle Pelle
2007-12-25, 19:20
Bump.

Dessutom undrar jag om någon har tips på ett par bra hörlurar som fungerar bra med denna spelare? De som följer med får duga till träningen, men jag vill gärna få ut ett så bra ljud som möjligt till all övrig användning.

MasterChief
2007-12-25, 20:02
Kolla med Google. Använder själv iTunes men det fanns en del redan för ett par år sen. Tror inte det är färre nu. Anapod är väl en.

mela
2007-12-25, 20:03
Bump.

Dessutom undrar jag om någon har tips på ett par bra hörlurar som fungerar bra med denna spelare? De som följer med får duga till träningen, men jag vill gärna få ut ett så bra ljud som möjligt till all övrig användning.

Koss Porta Pro

http://habi.gna.ch/blog/images/koss-porta-pro.jpg

Tricce
2007-12-25, 20:52
Koss Porta Pro

http://habi.gna.ch/blog/images/koss-porta-pro.jpg

Är dom där fortfarande bra i förhållande till vad som borde hänt på över 10års utveckling? Eller är dom utvecklade i ljud fast med samma "yttre" design?

Lasse Kongo
2007-12-26, 17:33
Kom precis hem med en touch, moste peka typ :D

tossefar
2007-12-26, 17:40
mmm peka klicka lol. Ta en bild så får vi se underverket in action!

Lasse Kongo
2007-12-26, 18:33
Måste man skriva in kontokort för att kunna använda itunes, om man bara ska lägga in musik etc från datorn???

Aaa bilder kommer =)

PowPow
2007-12-26, 18:34
Måste man skriva in kontokort för att kunna använda itunes, om man bara ska lägga in musik etc från datorn???

Aaa bilder kommer =)

Eh, nej.

Vad tusan sysslar folk med egentligen?

Lasse Kongo
2007-12-26, 23:07
Onödigt att vara dryg, jag frågar för att jag inte vet liksom.

Har inte kommit så långt för strax efter jag kom hem var jag tvungen att sticka iväg på middag, ska fortsätta nu, en fråga till, måste man registrera poden eller kan man hoppa det?

Lasse Kongo
2007-12-27, 00:44
LOL

Vilken jäääävla pryl, fick precis igång den, brorsan surfar för fullt, jag lär ju inte få ha den så mkt haha.

En grej om trådlösa nätverk, kan inget om sådant, är hemma i lägenheten och den hittade typ 8 st, typ 3 låsta och resten öppna, är det olagligt, kan man bli påkommen etc eller är det bara att surfa på?

LOL igen, vilken sjukt läcker sak =P

Frida.B
2007-12-27, 00:49
Koss Porta Pro

http://habi.gna.ch/blog/images/koss-porta-pro.jpg

frågade en tjej som hade dom och hon sa att det var bra ljud men att man lätt hör in utifrån om det är folk som pratar och ståjar. Finns det några hörlurar för halvt döva människor när det kommer till musikljud men hör allt när en människa längst bak i bussen snackar med sin polare 30 cm ifrån?

Tricce
2007-12-27, 00:56
LOL

Vilken jäääävla pryl, fick precis igång den, brorsan surfar för fullt, jag lär ju inte få ha den så mkt haha.

En grej om trådlösa nätverk, kan inget om sådant, är hemma i lägenheten och den hittade typ 8 st, typ 3 låsta och resten öppna, är det olagligt, kan man bli påkommen etc eller är det bara att surfa på?

LOL igen, vilken sjukt läcker sak =P

Surfa på det gör jag :)

Lasse Kongo
2007-12-27, 01:12
Verkar dock inte som jag kan lägga in musik, eller synka som det kallas, vet inte om det beror på usb som inte är 2.0

ViktorLindstrom
2007-12-27, 01:37
Kolla så att du klickar i hantera manuellt, står på "förstasidan" om du klickar på din ipod i itunes. Det kan vara det, det gör att du kan skicka över manuellt istället för att synka mot spelningslistor.

Jag har själv en touch, och vilken leksak:D Den är helt underbar. Perfekt för att se på film på när man åker tåg, bil osv. lyssna musik är perfekt, har den till och med på gymmet, man får lite konstiga blickar några som undrat va fan det är för insulinpump jag har på armen. Men då har jag bara dragit fram coverflow och då blir de tyst på dom;)

Jag föreslår även att du ska "hacka" den. Möjligehternas dörr öppnas, jag har nes emulator, gba, lite andra spel, man kan byta tema på den osv. Den blir lite mer personlig då.

Lasse Kongo
2007-12-27, 03:14
säger hej från touchen fick allt o funka viiiiilken leksak!

Lasse Kongo
2007-12-27, 13:07
Kolla så att du klickar i hantera manuellt, står på "förstasidan" om du klickar på din ipod i itunes. Det kan vara det, det gör att du kan skicka över manuellt istället för att synka mot spelningslistor.

Jag har själv en touch, och vilken leksak:D Den är helt underbar. Perfekt för att se på film på när man åker tåg, bil osv. lyssna musik är perfekt, har den till och med på gymmet, man får lite konstiga blickar några som undrat va fan det är för insulinpump jag har på armen. Men då har jag bara dragit fram coverflow och då blir de tyst på dom;)

Jag föreslår även att du ska "hacka" den. Möjligehternas dörr öppnas, jag har nes emulator, gba, lite andra spel, man kan byta tema på den osv. Den blir lite mer personlig då.

Yes, har tänkt det =)

Lasse Kongo
2007-12-27, 16:43
Sjukt, mamma var här nyss och är föga ointresserad av allt som har med teknik att göra, men hon surfade lite och kollade på bilder mm och jag vill ha faktorn kom direkt, hon bestämde sig för att köpa en, LOL :D

Sitter på balkongen o tar en cigg o lyssnar på musik o surfar pron, it´s niiiice :D

jakke
2007-12-27, 16:53
Jag tycker den är najs. Fast jag skulle nog hellre köpa en Iphone från USA istället. Det blir samma pris fast man får en telefon också...

Lasse Kongo
2007-12-27, 17:01
Jag tycker den är najs. Fast jag skulle nog hellre köpa en Iphone från USA istället. Det blir samma pris fast man får en telefon också...

Ja så tänkte jag med först, men telefonen har inget 3g, kan inte skicka mms, om man inte hackar den tror jag, ingen höjdarkamera enligt specen iaf, man kan inte spela in med kameran, sen tror jag det blir tufft för batteriet att funka länge och optimalt till allt som den har, prata etc drar ju en del batteri.

jakke
2007-12-27, 17:39
Bryr mig ändå inte om kameran. och det blir till samma pris som en tuch ändå

Lasse Kongo
2007-12-29, 13:27
Helt klart en rolig leksak, tog den här bilden nyss:

http://img120.imageshack.us/img120/936/tekkenalh4.jpg (http://imageshack.us)

Lasse Kongo
2007-12-29, 13:31
Haha

http://img293.imageshack.us/img293/9506/psxgtamg2.jpg (http://imageshack.us)