handdator

Visa fullständig version : Blinkar av kamerablixten!


erik_strid
2007-12-19, 19:06
Jag klarar inte av att hålla ögonen öppna när jag skall ta kort med blixt på mej själv. Därför är det svårt att få bra bilder på mej.Detta är väldigt störande. Jag blinkar inte av alla kamerablixtar har jag märkt, men av många, b.l.a. min egen.Nått tips på hur jag ska göra?

MasterChief
2007-12-19, 19:16
Blinka precis innan?

mela
2007-12-19, 19:17
Ta kort i bra ljus så slipper du blixt.

Jax
2007-12-19, 19:17
Jag klarar inte av att hålla ögonen öppna när jag skall ta kort med blixt på mej själv. Därför är det svårt att få bra bilder på mej.Detta är väldigt störande. Jag blinkar inte av alla kamerablixtar har jag märkt, men av många, b.l.a. min egen.Nått tips på hur jag ska göra?
En kamerablixt är tänd väldigt, väldigt kort tid. Du ska inte hinna blinka. Kameran kan förvisso vara inställd på att reducera röda ögon och då blinkar blixten till en gång precis innan kortet tas.

Rex
2007-12-19, 19:18
Har exakt samma problem =(

Jarod
2007-12-19, 20:35
Haha...jag och en kompis hade exakt samma problem på en fest för ett år sedan. Den personen hade en kamera som gjorde exakt som någon sa - blixten för-blinkade för att minsta röda ögon. Problemet låg i att vi var utomhus och festade och det va bäckmörkt ute. Så alla kort, på alla personer blev kass eftersom alla blundade...haha. Ytterst komiskt att kolla på korten dock. :D

Motorbreath
2007-12-19, 21:11
Du är inte ensam. Har samma problem. Melas förslag är ett bra alternativ.

Ilahi
2007-12-19, 21:19
Stäng av funktionen Röda Ögon.
Precis som Jax säger så skickar funktionen ut en "förblixt" för att reducera storleken på pupillen.

erik_strid
2007-12-19, 21:19
Jag upptäckte nyss att jag kan ställa in kameran så att den där röda ögon reduceringen försvinner, så nu är det inga problem med blixten!:)