handdator

Visa fullständig version : Dread And The Fugitive Mind!


Emil_Larsson
2007-12-19, 16:17
Så sjukt bra!! instämmer? MEGADETH ROCKAR FEDT!

y17pMOhrTqo

Emil_Larsson
2007-12-20, 15:34
LOL var är alla Megadeth fans!?

Pudzianovski
2007-12-20, 15:45
LOL var är alla Megadeth fans!?

Här är ett, dock gillar jag "nästan" enbart "Countdown..." skivan.

*cupid*

Np: Megadeth - Sleepwalker

Pingu
2007-12-20, 18:07
LOL var är alla Megadeth fans!?

Här är jag :hbang:

Dread and fugitive mind är en av mina favorit låtar

Emil_Larsson
2007-12-21, 09:25
Här är ett, dock gillar jag "nästan" enbart "Countdown..." skivan.

*cupid*

Np: Megadeth - Sleepwalker

Här är jag :hbang:

Dread and fugitive mind är en av mina favorit låtar

Nice, erm vad ska man säga nu då..Sett dom live någonstans? :MrT: :D

n1tro
2007-12-21, 11:05
LOL var är alla Megadeth fans!?

här e en till :hbang: har allting, lyssnat sönder allting, osv osv ;) megadeth regerar

PowPow
2007-12-21, 11:17
Var kommer egentligen namnet megadeth ifrån?
Förr bara några veckor sedan trodde jag att de hette megadeath :em:

Emil_Larsson
2007-12-21, 15:21
här e en till :hbang: har allting, lyssnat sönder allting, osv osv ;) megadeth regerar

Fyfan vad najs, håller med dig 120 procent! :hbang: DAVE MUSTAINE'S röst är helt sjukt nice!
Läste en artikel nu när jag sökte på honom, visste ni om att han håller på med Yoga för att hålla sig i form? hehe :D

Batman
2007-12-21, 16:49
Var kommer egentligen namnet megadeth ifrån?
Förr bara några veckor sedan trodde jag att de hette megadeath :em:

Ja jag med, google säger megadeth, men jag har alltid "läst och hört" megadeath.

Emil_Larsson
2007-12-21, 17:15
Hur uttalar ni det då? uttalar ni det "Megadieaf" eller Megadeff?"

mjo
2007-12-21, 18:09
Megadeth 6 februari i Stockholm, kan man fan inte missa! här kommer en till gammal goding

http://www.youtube.com/watch?v=_pQK6bh5zkI :hbang:

n1tro
2007-12-22, 00:04
Var kommer egentligen namnet megadeth ifrån?
Förr bara några veckor sedan trodde jag att de hette megadeath :em:

dave mustaine sparkades från metallica och satt på en buss hem till LA, tog typ 4 dar för den att komma fram. på vägen så läste han ngt om att "the arsenal of megadeath" blabla ur en tidningsartikel har jag för mig. iaf, han tyckte att megadeath var en skön låttitel, så han skrev låten megadeath. det var det första han skrev efter han vart kickad från metallica, och den låten döptes senare om till set the world afire och kom på en platta 1988. han tog namnet megadeath, ,minus a = megadeth. och så grundades bandet 1983 typ. ;)

Emil_Larsson
2007-12-22, 07:51
Megadeth 6 februari i Stockholm, kan man fan inte missa! här kommer en till gammal goding

http://www.youtube.com/watch?v=_pQK6bh5zkI :hbang:

Fasen vad nice, borde försökta ta mig dit!

edit: Om det finns biljetter det vill säga.

Tricce
2007-12-22, 11:22
Vill också!!!!

Är också gammalt Megadeth fan tyvärr bara sett dom en gång, 1989 i solna hallen (Clash of the Titans, det va Suicidal Tendencies, Testament, Megadeth och Slayer under samma tak *cupid* )

Här är en gammal favorit video, best lyrics ever!!!

lol gåshud får jag nu när jag sitter och lyssnar, skapligt längesen man hörde den :hbang:
1DWoJBHibhM

ynk denna e så bra

http://www.youtube.com/watch?v=-YczYC2yHTM

Tricce
2007-12-22, 11:50
Jo jag såg dom ju förresten en gång till i Annexet nångång huum kommer inte ihåg när men har gött minne från när jag och en till snubbe slogs om en trummpinne i en kvart, båda vägrade ge sig och det slutade med att vi bröt av den (och det va inte lätt) och tog en halva var haha.

PowPow
2007-12-22, 13:00
Hur uttalar ni det då? uttalar ni det "Megadieaf" eller Megadeff?"

Det är ytterst sällan jag går omkring och säger varken megadief eller megadeff. Men tidigare har jag läst det som megadeath, helt enkelt. Mega Death. Som i megadöd.

dave mustaine sparkades från metallica och satt på en buss hem till LA, tog typ 4 dar för den att komma fram. på vägen så läste han ngt om att "the arsenal of megadeath" blabla ur en tidningsartikel har jag för mig. iaf, han tyckte att megadeath var en skön låttitel, så han skrev låten megadeath. det var det första han skrev efter han vart kickad från metallica, och den låten döptes senare om till set the world afire och kom på en platta 1988. han tog namnet megadeath, ,minus a = megadeth. och så grundades bandet 1983 typ. ;)

Tack för svaret. Man varför -a:et= Var Megadeath upptaget? Det faktum att han skrev en låt som han från början kallade megadeath borde ju inte hindra honom från att ta samma namn till bandet?

Tricce
2007-12-22, 13:46
Det är ytterst sällan jag går omkring och säger varken megadief eller megadeff. Men tidigare har jag läst det som megadeath, helt enkelt. Mega Death. Som i megadöd.



Tack för svaret. Man varför -a:et= Var Megadeath upptaget? Det faktum att han skrev en låt som han från början kallade megadeath borde ju inte hindra honom från att ta samma namn till bandet?

Enl Wikipedia

"The name Megadeth is a deliberate misspelling of the word megadeath, a term coined in 1953 by RAND military strategist Herman Kahn to describe one million deaths, popularized in his 1960 book On Thermonuclear War"

PowPow
2007-12-22, 15:51
Enl Wikipedia

"The name Megadeth is a deliberate misspelling of the word megadeath, a term coined in 1953 by RAND military strategist Herman Kahn to describe one million deaths, popularized in his 1960 book On Thermonuclear War"

Ja, felstavningen var medveten. Men frågan kvarstår: Varför? :D