handdator

Visa fullständig version : Avatar - Bra musik eller dåligt?


Timme
2007-12-19, 15:25
Så vad tycker ni om det svenska bandet Avatar då?
http://www.myspace.com/avataronline


Själv så tycker jag att de är helsköna. Jag gillar hans speciella röst. Jag tycker också att det ger gött tryck till träningen.



Hatesphere har för övrigt några goa låtar med schyst tryck i.

Tricce
2007-12-19, 15:31
Dom funkar, såg dom på Debaser 31 oktober iår :D dom har potential

Va mest därför å se Soilwork och SonicSyndicate iof

Timme
2007-12-19, 15:53
Dom funkar, såg dom på Debaser 31 oktober iår :D dom har potential

Va mest därför å se Soilwork och SonicSyndicate iof

Schyst! Jag tycker att de låter helt galna :D

thought
2007-12-19, 15:56
Såg de som förband till In Flames här i Linkan i februari (tror jag det var) och då var de sjukligt kassa faktiskt. Har inte lyssnat mer efter det men det var intrycket jag fick då iaf.

Spinkot
2007-12-19, 16:02
Tycker det låter som vilket göteborgsband som helst

Timme
2007-12-19, 16:02
Tycker det låter som vilket göteborgsband som helst

vilka fler låter som dem? Om det finns de så vill jag höra :D

Spinkot
2007-12-19, 16:07
vilka fler låter som dem? Om det finns de så vill jag höra :D

Tycker att det låter som Dark Tranquility, In Flames och allt vad de heter. Har inte lagt namnen på minnet

Timme
2007-12-19, 16:08
Tycker att det låter som Dark Tranquility, In Flames och allt vad de heter. Har inte lagt namnen på minnet

Dark Tranquillity och In Flames är bra men de låter inte som de.


Vilka band gillar du?

X-ecuter
2007-12-19, 16:13
dem har gjort en hel del bra låtar... Men, jävligt tråkigt att alla ungdomar här i gbg försöker härma dem till soundet när det kommer till metal, :(

Spinkot
2007-12-19, 16:13
Dark Tranquillity och In Flames är bra men de låter inte som de.


Vilka band gillar du?

Hahaha, inget som låter så där direkt. Jag lyssnar mest på gammal Heavy och Speed Metal.

H-Bomb - Coup de Metal
Tank - Filth Hounds of Hades
Sortilége - Sortilége
Satan - Court in the Act
Manilla Road - Crystal Logic
Trojan - Chasing the Storm
Riot - Fire Down Under
PowerLord - The Awakening
Angel Witch - Angel Witch

Är lite av de plattor jag lyssnar på just nu förutom de uppenbara klassikerna

Timme
2007-12-19, 16:14
Hahaha, inget som låter så där direkt. Jag lyssnar mest på gammal Heavy och Speed Metal.

H-Bomb - Coup de Metal
Tank - Filth Hounds of Hades
Sortilége - Sortilége
Satan - Court in the Act
Manilla Road - Crystal Logic
Trojan - Chasing the Storm
Riot - Fire Down Under
PowerLord - The Awakening
Angel Witch - Angel Witch

Är lite av de plattor jag lyssnar på just nu förutom de uppenbara klassikerna

Ah, okej. Tack för din lista!

Timme
2007-12-19, 16:16
dem har gjort en hel del bra låtar... Men, jävligt tråkigt att alla ungdomar här i gbg försöker härma dem till soundet när det kommer till metal, :(

Varför inte hämra något större metalband (eller vad det nu är för genre avatar lirar) då?

zeusden1
2007-12-19, 16:17
Tycker det låter som vilket göteborgsband som helst

4WVol2KSXSc

thought
2007-12-19, 16:19
Varför inte hämra något större metalband (eller vad det nu är för genre avatar lirar) då?

Förmodligen av samma anledning som du lyssnar på Avatar, de vet inte tillräckligt mycket om andra (äldre) rockband. Hade du vetat det så hade du förmodligen inte slösat din tid med att lyssna på ett relativt kasst band.

Timme
2007-12-19, 16:21
Förmodligen av samma anledning som du lyssnar på Avatar, de vet inte tillräckligt mycket om andra (äldre) rockband. Hade du vetat det så hade du förmodligen inte slösat din tid med att lyssna på ett relativt kasst band.

Vilka är då dessa äldre rockband som jag istället borde lyssna på?

thought
2007-12-19, 16:27
Vilka är då dessa äldre rockband som jag istället borde lyssna på?

Jag menade inte att du ska lyssna på något annat. Gillar du Avatar så är det ju självklart att du ska lyssna på dem. Jag menade att man (iaf som musiker) hittar större inspiration hos band som t.ex. Sabbath, Deep Purple, Van Halen, Social Distortion, Tool, RATM osv osv beroende på vilken musikstil man gillar naturligtvis.

Arf Pingvin
2007-12-19, 16:44
Ganska generic band, inget jag skulle fastna för, bättre än radio.

Timme
2007-12-19, 17:32
Jag menade inte att du ska lyssna på något annat. Gillar du Avatar så är det ju självklart att du ska lyssna på dem. Jag menade att man (iaf som musiker) hittar större inspiration hos band som t.ex. Sabbath, Deep Purple, Van Halen, Social Distortion, Tool, RATM osv osv beroende på vilken musikstil man gillar naturligtvis.

Jag har hört alla dom utan Social Distortion. De banden är säkert väldigt musikaliska och bra men det som de saknar är trycket som tex Avatar och Hatesphere har i sina låtar.

Man blir arg, peppad och laddad. Det bli jag inte av vacker rock som tex Van Halen, Black Sabbath, deep purple mm lirar.

Musiken är bra men den peppar inte. Jag känner inte för att slå sönder något när jag lyssnar på den musiken.

thought
2007-12-19, 17:49
Jag har hört alla dom utan Social Distortion. De banden är säkert väldigt musikaliska och bra men det som de saknar är trycket som tex Avatar och Hatesphere har i sina låtar.

Man blir arg, peppad och laddad. Det bli jag inte av vacker rock som tex Van Halen, Black Sabbath, deep purple mm lirar.

Musiken är bra men den peppar inte. Jag känner inte för att slå sönder något när jag lyssnar på den musiken.

Ok, är det vad du vill uppnå så är inte Social Distortion rätt band heller. Däremot så rekommenderar jag att du lyssnar på dem när du inte behöver bli arg, för det är ett sjukt bra band.

Vill du bli peppad på gymmet (eller om du ska ut på stan och slå gamla tanter) så är Fucking Hostile med Panthera en passande låt.