handdator

Visa fullständig version : Utvärdering av EEA


Solve
2007-12-19, 13:46
Tjena, någon som provat EEA under en period och kan utverdera produkten förklara om den funkar bra?
Tror inte de finns en sådan tråd :)

Runda Grodan
2007-12-19, 14:01
Vad finns det att utvärdera? Smak? Löslighet?


Esa-Pro smakar illa och löser sig ganska bra i vatten.

jwzrd
2007-12-19, 14:01
Tjena, någon som provat EEA under en period och kan utverdera produkten förklara om den funkar bra?
Tror inte de finns en sådan tråd :)

Någon som kör någon form av proteintillskott som känner för att göra detsamma?

Pepz
2007-12-19, 14:03
du vill ha någon som säger att "jag har gått upp 4kg muskler på de tre månader jag har använt EAA" ??
svårt att utesluta alla andra faktorer som spelar in och bara peka på ett pulver som gett ökningarna.

Personligen har jag kört EAA och har iaf inte fått något sämre resultat än vad jag fått med vassle. Kommer att fortsätta med det.

Solve
2007-12-19, 14:06
tänkte mest höra vad folk tycker om tillskottet... jag vet att tillskott är rätt marginella, men om ni ökat snabbare blivit större är väl svårt o säga men någt :)

Honn
2007-12-19, 14:10
Jag har kört EsaPro före och under passen ett bra tag nu. Kan inte påstå att jag märkt någon skillnad mot vanligt protein.

messier11
2007-12-19, 14:19
jag tycker ändå att om det nu är så bra på att stimulera proteinsyntesen borde man kunna märka att man tex. haft ett bra år i jämförelse med tidigare, annars faller ju lite av vitsen.

dock måste jag säga att jag tycker det känns mentalt bra att köra på esapro mycket pga smaken, man blir liksom påmind om varför man e på gymet när man rapar eller känner eftersmaken..*spy*

King Grub
2007-12-19, 14:28
jag tycker ändå att om det nu är så bra på att stimulera proteinsyntesen borde man kunna märka att man tex. haft ett bra år i jämförelse med tidigare

Du vet, att dom där ett par hundra procenten större effekt jämfört med vassleprotein fortfarande handlar om milligram muskelprotein?

messier11
2007-12-19, 14:47
Du vet, att dom där ett par hundra procenten större effekt jämfört med vassleprotein fortfarande handlar om milligram muskelprotein?

nja men det kunde man ju nästan ana:)

Men på typ femårs basis vad skulle den teoretiska skillnaden vara jämfört med varken vassle eller esapro vara vid samma upplägg?(kanske inte går attsvara på eller räkna ut)

Det känns ju lite krystat om det på flera år gör 20grams skillnad*rolleyes* eller mindre!!

King Grub
2007-12-19, 15:16
Eventuella skillnader kommer i alla fall att vara mätbara i gram, inte kilo, alla andra faktorer konstanta. Detsamma gäller säkert en jämförelse med inga tillskott alls, bara motsvarande proteinmängd mer från mat.

messier11
2007-12-19, 15:40
Eventuella skillnader kommer i alla fall att vara mätbara i gram, inte kilo.

vad deppigt.. det är dyrköpta gram*popcorn*

King Grub
2007-12-19, 15:53
Det är styrketräningen som åstadkommer tillväxten genom en uppreglering av proteinsyntesen; tillgång till protein och aminosyror ser till att denna är praktiskt genomförbar.

messier11
2007-12-19, 16:06
Det är styrketräningen som åstadkommer tillväxten genom en uppreglering av proteinsyntesen; tillgång till protein och aminosyror ser till att denna är praktiskt genomförbar.

TOM jag förstår det ;), men själva iden är väl att det ska bli någon form av förbättring med eaa upplägget, jämfört med samma intag genom mat.

det är väl de ev. resultaten som efterlyses antar jag:)

C.E.J.
2007-12-19, 17:27
Eventuella skillnader kommer i alla fall att vara mätbara i gram, inte kilo, alla andra faktorer konstanta. Detsamma gäller säkert en jämförelse med inga tillskott alls, bara motsvarande proteinmängd mer från mat.

Om det är så illa verkar det inte finnas nån som helst anledning att köpa EsaPro. Använder du EsaPro/EAA själv?

King Grub
2007-12-19, 17:30
Det är inte "illa" - det är en jättestor skillnad. Varje träningspass kan inte stimulera ökningar i muskelproteinmängd mer än några gram. Större nybildning av protein, absolut, men samtidigt pågår nedbrytningen, så att lägga på sig mer än några gram muskelprotein per pass blir problem (och 100 gram muskelprotein är ju inte 100 gram fettfri massa - muskelproteinet utgör bara en liten del av muskelmassan).

jesse
2007-12-19, 18:20
Tjena, någon som provat EEA under en period och kan utverdera produkten förklara om den funkar bra?
Tror inte de finns en sådan tråd :)

Som sagt är ju en utvärdering av resultaten omöjlig.

Men jag har använt Esa Pro sedan ett antal månader och är nöjd. Främst på grund av att den är fri från aspartam och att man slipper den sötsliskiga smaken som jag är så trött på. EsaPro (grape) o maltodextrin ger en behaglig smak. *flex*

Fredrik_S
2007-12-19, 19:09
En bra sak tycker jag är att man slipper få i sig så jäkla mycket protein och ändå kanske får samma effekt. Bra om man vill hålla fettet från kroppen borta och slippa hålla igen så mycket på de goda kolhydrater och fettet i maten, vilket man blir tvungen till om man äter massor med protein.

Fredrik_S
2007-12-19, 19:31
(och 100 gram muskelprotein är ju inte 100 gram fettfri massa - muskelproteinet utgör bara en liten del av muskelmassan).

Hur liten del av den fettfria muskelmassan i % består muskelprotein av?

Eddie Vedder
2007-12-19, 19:44
Hur liten del av den fettfria muskelmassan i % består muskelprotein av?

Om du menar "rent" såsom "fritt från vätska" o.s.v så består ju iaf FFM till cirka 73% av vatten.