handdator

Visa fullständig version : Alkohol-tråden


Greg
2007-12-18, 20:55
Jag tänkte att här inne kan folk ge förslag och tips om olika sorters alkoholhaltiga-drycker.

Jag skulle vilja börja med att fråga om rom. Jag är en nybörjare bland alla rom-sorter, och vill gärna köpa mig en flaska. Vet ingenting om rom, så vill be någon om råd för vilken sorts rom är god? Ha i åtanke att jag är nybörjare, så ge mig tips om "snälla" rom-sorter.

hultman
2007-12-18, 21:12
Jag tänkte att här inne kan folk ge förslag och tips om olika sorters alkoholhaltiga-drycker.

Jag skulle vilja börja med att fråga om rom. Jag är en nybörjare bland alla rom-sorter, och vill gärna köpa mig en flaska. Vet ingenting om rom, så vill be någon om råd för vilken sorts rom är god? Ha i åtanke att jag är nybörjare, så ge mig tips om "snälla" rom-sorter.

Är det du som blir tvungen att både dricka upp och betala? Tänkte du använda spriten som drinkingrediens, ha den stående i barskåpet eller dricka den rent på en gång? :D

Greg
2007-12-18, 21:22
Är det du som blir tvungen att både dricka upp och betala? Tänkte du använda spriten som drinkingrediens, ha den stående i barskåpet eller dricka den rent på en gång? :D

Idén är att dricka romen, ja. Och det ser ut som om jag får betala.

PowPow
2007-12-18, 21:26
Jag har inget att tillfära romdiskussionen, men om någon har koll på portvin så får han eller hon gärna hojta till.

Vad ska man börja med? Och hur ska det egentligen drickas?

shut teh face
2007-12-18, 21:31
Jag har inget att tillfära romdiskussionen, men om någon har koll på portvin så får han eller hon gärna hojta till.

Vad ska man börja med? Och hur ska det egentligen drickas?
Portvin är ju rätt starkt så jag har alltid fått det serverat i ett litet vinglas (stor som ett nubbeglas) innan maten.

hultman
2007-12-18, 21:39
Idén är att dricka romen, ja. Och det ser ut som om jag får betala.