handdator

Visa fullständig version : Lång halsduk sökes...


Yes
2007-12-18, 18:05
Jag är på jakt efter en riktigt lång halsduk, helst så den passar till en giraff. Någon som har förslag på vart man kan hitta sådant i Stockholm(beställa funkar inte då jag måste hinna köpa den redan imorgon)?

Yes
2007-12-18, 19:43
Den som inte har koll på giraffhalsdukar får annars gärna tipsa om roliga och lite mer symboliska julklappar(det ska vara till min handledare på jobbet och jag vet inte riktigt vad hon gillar så...).

z_bumbi
2007-12-18, 20:58
vad är en lång halsduk? 3 m?

Jarod
2007-12-18, 21:32
Den som inte har koll på giraffhalsdukar får annars gärna tipsa om roliga och lite mer symboliska julklappar(det ska vara till min handledare på jobbet och jag vet inte riktigt vad hon gillar så...).

Hoppas hon inte läser denna tråden där du fler än en gång kallar henne för giraff. Fan taskigt.




:D

Och som bumbi sa - hur långt är långt?

Yes
2007-12-18, 22:29
vad är en lång halsduk? 3 m?
Helst så den är uppenbart överdrivet lång, vad nu det blir mer exakt...

Hoppas hon inte läser denna tråden där du fler än en gång kallar henne för giraff. Fan taskigt.

Nu tänker du som en kvinna...

Tanken är att det ska anspela på ett litet skämt och har givetvis inget med längden på vederbörandes hals att göra. Hon är ju alldeles utomrodentligt söt och fin och jag skulle aldrig försöka antyda något elakt sådär.

Jarod
2007-12-18, 22:33
Tanken är att det ska anspela på ett litet skämt och har givetvis inget med längden på vederbörandes hals att göra. Hon är ju alldeles utomrodentligt söt och fin och jag skulle aldrig försöka antyda något elakt sådär.

Du insåg nyss att hon antagligen kommer att läsa denna tråden... ;)

Yes
2007-12-18, 22:45
Du insåg nyss att hon antagligen kommer att läsa denna tråden... ;)
Okej... vem måste jag betala/suga av för att tråden ska försvinna? :D

XroW
2007-12-18, 22:49
Okej... vem måste jag betala/suga av för att tråden ska försvinna? :D

mig... måndag klockan 15.00 är en bra tid för mig.

maaherra
2007-12-18, 22:57
Jag glömde min långa halsduk på gymmet idag, finns på lokala gymmet i Övertorneå. Du kan åka förbi och hämta den där, du får den för 50kr. Jag PMar kontonr så kan du sätta in pengarna där sedan.

z_bumbi
2007-12-18, 23:39
Helst så den är uppenbart överdrivet lång, vad nu det blir mer exakt...


Köp en fleecefilt alt en bit fleece och klipp en lagom bred remsa.

jeppe på berget
2007-12-19, 00:23
Åhléns city. Tror det var tredje våningen jag såg dom på (herravdelningen) 1,5-2 meter långa rött, blått och svart. 499kr

Yes
2007-12-19, 05:40
Köp en fleecefilt alt en bit fleece och klipp en lagom bred remsa.
Låter som en bra idé, om jag kan hitta lämpligt ställe som klipper till en bit åt mig. Någon som vet var man hittar sånt i Stockholm?

Åhléns city. Tror det var tredje våningen jag såg dom på (herravdelningen) 1,5-2 meter långa rött, blått och svart. 499kr
Tack för tipset, men... hur i hela... kan en halsduk kosta 500Kr?

z_bumbi
2007-12-19, 06:40
Låter som en bra idé, om jag kan hitta lämpligt ställe som klipper till en bit åt mig. Någon som vet var man hittar sånt i Stockholm?


Äger du ingen sax?

Yes
2007-12-19, 08:11
Äger du ingen sax?
Jodå. Har du sett mig försöka klippa rakt någon gång? :D

machine gun
2007-12-19, 08:14
Jag har en lång halsduk från H&M. Nån stickad gråaktig variant, säkert närmare 3 m. Kostade 70 spänn eller nåt sånt.

Yes
2007-12-19, 10:53
Jag har en lång halsduk från H&M. Nån stickad gråaktig variant, säkert närmare 3 m. Kostade 70 spänn eller nåt sånt.
Låter ju superbra. Vet du om den råkade finnas i rött också? :)

Jarod
2007-12-19, 11:03
Låter ju superbra. Vet du om den råkade finnas i rött också? :)

Aaah...kärlekens färg. I rest my case.








:D

Yes
2007-12-19, 12:00
Aaah...kärlekens färg. I rest my case.
:D
Ååååååh! Jag ger upp... finns det ingen handbok som hjälper en i sådana här situationer?

Och hur ska jag gå vidare? Jag vill inte ligga med henne, men det kan jag ju inte säga - värsta dissen liksom. Försöker jag undvika den förolämpningen lär jag ju å andra sidan bli örfilad...

machine gun
2007-12-19, 12:05
Låter ju superbra. Vet du om den råkade finnas i rött också? :)

Ingen aning, men det är mkt möjligt. Annars får du väl köpa två vanliga halsdukar och knyta ihop dem?

Jarod
2007-12-19, 12:06
Jag vill inte ligga med henne, men det kan jag ju inte säga - värsta dissen liksom.

Jadu, Yes. Som vuxen är man ibland tvungen att göra sådant som man egentligen inte vill. Det är bara att bita i det sura äpplet och bevisa att du är en man. Om du väntar tills julfesten så kan du dricka ganska mycket sprit innan för att bedöva känslorna. Har du tur så kan du skylla på att du inte minns något när du vaknar upp bredvid henne dagen efter.

:thumbup:

Yes
2007-12-19, 19:13
Jag har en lång halsduk från H&M. Nån stickad gråaktig variant, säkert närmare 3 m. Kostade 70 spänn eller nåt sånt.
Jag hittade en stickad brungråaktig sak i den storleken för 150Kr. Tack vare Jarod vågade jag inte riktigt leta upp något i en julröd färg. ;) Men det här borde bli bra, damen i fråga har trots allt skämtat om att jag ska sticka en lång halsduk åt henne... :)

Idén med att fixa något själv från fleecetyg gick för övrigt inget vidare då jag inte hittade något lämpligt tyg.

Jadu, Yes. Som vuxen är man ibland tvungen att göra sådant som man egentligen inte vill. Det är bara att bita i det sura äpplet och bevisa att du är en man. Om du väntar tills julfesten så kan du dricka ganska mycket sprit innan för att bedöva känslorna. Har du tur så kan du skylla på att du inte minns något när du vaknar upp bredvid henne dagen efter.
Nu vill du bara få mig att antyda att hon skulle vara så ful att man måste supa ned sig för att ligga med henne. Den finten går jag dock inte på!