handdator

Visa fullständig version : Träning utan resultat. behöver lite hjälp!


viraptos
2007-12-17, 15:52
Hej folk på Kolozzeum!
jag har ett litet problem med att jag inte ser något resultat på min kropp fastän jag tränar. Jag tränar just nu inför lumpen i Januari och jag tränar därför ganska hårt. Gymet är mitt hem tre dagar i veckan och utöver det tränar jag badminton tre dagar per vecka två timmar per gång.

Jag väger nu ungefär 90kg och är 186 cm lång.

Varför ser man inte resultat på kroppen att man tränar, tycker att jag ser likadan ut nu som för ett år sedan och har tränat nästan varje dag.

Tacksam för hjälp..

//Viktor

elo_
2007-12-17, 15:54
Kort fråga, har du tagit bilder? Eller har du bilder från typ 1 år tillbaka? Kolla på dem och jämför. Man märker vanligtvis inte så mycket själv fastän skillnaden kan vara stor.

King Grub
2007-12-17, 16:01
Måste fråga också: vad är det för förändringar du vill se och åstadkomma? Är det att gå ned i vikt och förlora kroppsfett är svaret väldigt enkelt: du äter för mycket. Oavsett hur mycket eller vad du tränar, måste du äta mindre än du förbrukar för att förlora fett.

viraptos
2007-12-17, 16:06
Jag kanske ska tillläga att jag tycker jag har för mycket kroppsfett. jag kan känna mina magmuskler men kan inte se dom om ni förstår vad jag menar

King Grub
2007-12-17, 16:15
Då är det faktiskt så, att du äter för mycket. Träningen ökar inte dygnets fettförbränning vid en viss kaloribalans, och går du inte ner i fettvikt, gör du inte av med mer kalorier än du äter, hur mycket du än tränar.