handdator

Visa fullständig version : Tränande ensamstående föräldrar


Tricce
2007-12-17, 00:38
Hej ensamstående tränande föräldrar som har barn varannan vecka eller varje! (if any)

Har en fråga till er med barn som går på dagis/förskola/för små för att klara sig själva.
Hur gör ni med träningen den veckan då ni har dom, ja eller om ni har dom hela tiden också.
Hinner ni kanske träna före dom plockas upp eller tränar ni på arbetstid, har gymmet kanske barnpassning
eller lämnar dom till mor/far föräldrar. Skulle vara kul att höra hur ni gör helt enkelt (nån borde det ju finnas iaf?)

Tricce
2007-12-17, 16:58
Jahapp enda ensamstående föräldern här, deppigt.

Solve
2007-12-17, 18:16
Jag är inte pappa än men jag skulle nog inte ta med ungarna till gymmet iaf, om du inte har tid o träna under tiden de är på dagis eller så kanske ud har någon kompis som kan hjälpa dej? alternativt skaffa lite hantlar o köra hemma? :)

Mourten
2007-12-17, 18:20
Polaren kör innan jobbet men efter knodden gått till dagis, han får tyvärr vara extra länge på dagis då men vad ska man göra. Svårt för en kille som tränat styrka i 10 år och lyfta med hantlar hemma, ger lixom inget.

blekfet2
2007-12-17, 18:59
inte ensamstående men dock tvåbarns pappa, då jag prioriterar träning före slappa framför tvn så har jag inga problem alls med att hinna med 6-8/pass vecka. Visst jag har en förstående sambo men att inte hinna träna pga. friska barn är ingen ursäkt enligt mitt tycke.

blekfet2
2007-12-17, 19:00
nu menar jag inte att du flyr träningen men det handlar i slutändan om vad man själv vill prioritera.

Tricce
2007-12-17, 19:04
På mitt gamla gym (innan det bytte lokaler och döptes till SATS) hade dom faktiskt ett barnrum med tv, spel, böcker mm.
Nu blir det stressträning på lunchen varannan vecka. Som tur är har vi ett gym i källarn i huset där jobbet ligger.

/Peter

moment22
2007-12-17, 19:36
45410

Raschmus
2007-12-17, 20:08
När morsan jobbade och min pappa ville träna tog han med mig till gymmet och bad mig hålla tyst. Så där satt jag och iakttog gubben stånkades med vikter. Kanske var allt mellan 2år-5år. Nånting sånt. Jag vet att många undrar hur fan han kunde ta med mig, men jag var fan tyst. Vet inte varför! *flex* ;)

moment22
2007-12-17, 20:11
När morsan jobbade och min pappa ville träna tog han med mig till gymmet och bad mig hålla tyst. Så där satt jag och iakttog gubben stånkades med vikter. Kanske var allt mellan 2år-5år. Nånting sånt. Jag vet att många undrar hur fan han kunde ta med mig, men jag var fan tyst. Vet inte varför! *flex* ;)


du skulle också stånkat vikter, tänk va biff du hade vart till skolstarten!

Tabbe
2007-12-17, 20:14
Jag tror det handlar om prioritering, tex tv eller gym.

Olof J
2007-12-17, 20:23
Har två barn, 3 och 6, som jag har varannan vecka. När jag har dom brukar jag köra hemma när dom somnat vid 20-tiden. Inte optimalt men bättre än inget och man kommer långt med lite vikter, hantlar/stänger, fantasi och sin egen kroppsvikt.

Allan
2007-12-17, 20:27
Har aldrig varit några problem. Mest handlat om att planera och prioritera. Och då menar jag planera och prioritera, flera dagar i förväg. Spontanträning var ju knappt att tänka på

Lillgrabben
2007-12-17, 20:35
Jag har med mig ungarna på träningen ibland, det har aldrig varit några problem.

Oftast brukar de ha med sig en ritbok med pennor, ett hopprep eller annan valfri leksak så att de kan hålla sig sysselsatta medans pappa tränar!

Jag är förvisso inte ensamstående förälder, men ibland arbetar tjejen kväll & de gångerna kan det hända att ungarna måste följa med.

Tricce
2007-12-17, 20:51
Jag har med mig ungarna på träningen ibland, det har aldrig varit några problem.

Oftast brukar de ha med sig en ritbok med pennor, ett hopprep eller annan valfri leksak så att de kan hålla sig sysselsatta medans pappa tränar!

Jag är förvisso inte ensamstående förälder, men ibland arbetar tjejen kväll & de gångerna kan det hända att ungarna måste följa med.

Det lät riktigt gångbart då det ju egentligen inte behöver handla om speciellt lång tid. Tog med Laptopen en gång till en goshindo träning så fick lillkillen ligga och kolla på film på tjockmattan medans vi brottades :D

bedlam
2007-12-18, 08:11
Jag är tvåbarnsfar, dock inte ensamstående eller har delad vårdnad. men jag kan tänka mig att om det hände. skulle jag fara ½h tidigare eller senare på jobbet och sedan träna på lunchen. tränar som det är nu bara 1 gång i veckan på "fritiden". 2 ggr under lunch och en gång på helgen. Det ska bli intressant att se om det funkar med 3 pass/vecka framöver när man ska försöka skala bort lite isolering. antar det får bli en del promenader med bob/barnvagn :)

bulldozer
2007-12-18, 09:38
Har min dotter varannan vecka.. Jobbar inte heltid så de inte såå stora problem
att komma iväg. Sambon är oftast förstående också och ställer upp när det
behövs. Det handlar om planering också, har oftast som rutin att hon nattas
direkt efter Bolibompa då kan jag smita iväg o köra ett tag innan gymet stänger.
Brorsan brukar komma över o kolla på tv under tiden jag e borta..

Allt går med lite vilja och fantasi.. Kan du inte få jobba mer varannan vecka
och mindre varannan tex? (nuförtiden brukar det ju gå bra med lite flextid)

Har tagit med tjejen till gymet osså men då har hon fått träna och jag passat
så det blir inte så mycket träning för egen del men det kul om hon får vara med
ibland :)

Baha
2007-12-18, 10:13
inte heler ensamstående men tagit med dom ngn då och då, tar man inte dit dom under värsta rusningstid eller när man skall råmaxa i knöböj är det inga problem alls att ta med dom.

men kör ibland hemma då jag har dom med om tjejen jobbar kväll eler ngt, mkt går ju bra att köra hemma med hantlar typ axlar, armar, mage vader etc trots att man är brutalstark