handdator

Visa fullständig version : Deff


olle___
2007-12-16, 22:23
Hej hade tänkt nu i januari att ta en månads ledigt från gymet och sätta på mig jogging skorna ist! Är så att jag vill tappa några kilon och öka konditionen lite! Ska joch förstås ska jag fortsätta jogga nån gång i veckan efter det!u så klart börja äta mindre! Men då är frågan om jag kommer tappa mycket i styrka under den här månaden eller är det lungt? Isf bygger jag upp styrkan snabbt igen? Ska ligga på ca 2 mil i veckan upp delat på 4-5 pass! Tror ni det kommer hjälpa mig gå ner i vikt? MVH Olsson

Alfred Nobel
2007-12-17, 08:17
Styrka och muskler är färskvara, de försvinner med tiden. Jag tappar väldigt snabbt, men varför reducera bort all tid på gymmet?

För en viktnedgång är det energi in / energi ut som gäller. Väljer du att förbränna dubbla energin genom att röra på dig mer och fortsätta äta normalt, gör du det, väldigt sunt och bra riktmål. Men för att optimera så lite muskelförlust som möjligt bör du fortsätta med styrketräning, fast skala ned lite på måltiderna, men fokusera på intaget av protein.

olle___
2007-12-17, 10:31
Tack för svaret! kommer nog ätta upp mitt schema så här:

Mån:Kondition
Tis:Kondition
Ons:Gym/ Mark/Bänk/armar
Tor: Vila
Fre:Kondition
Lör:Vila
Sön Kondition


Sätter in ett gym pass i veckan så kankse jag jag kan behålla lite muskler iaf ! verkar de bra?

Fjällbrynt
2007-12-17, 10:35
Under min deff körde jag lika mycket på gymmet som tidigare bara att jag käade mindre och körde mer kondition, men jag vet ju inte vad som kommer att funka för dig.

olle___
2007-12-17, 10:43
Under min deff körde jag lika mycket på gymmet som tidigare bara att jag käade mindre och körde mer kondition, men jag vet ju inte vad som kommer att funka för dig.


Okej! Ne jag måste lägga in kondition! Har svårt att hålla mig från maten ibland och så tycker jag de är kul att jogga när jag väll har kommit igång:P
Och så har jag fått för mig även om jag tappar lite i styrka så hjälper konditionen mej att komma tillbaks på nått sätt! hehe

Fjällbrynt
2007-12-17, 10:58
strkan kommer ju tillbaka förr eller senare, men man blir ju lite svagare under deffen...

olle___
2007-12-17, 12:53
strkan kommer ju tillbaka förr eller senare, men man blir ju lite svagare under deffen...

Aa precis! Men körde en månads deff och gick ner ca 5 kilo och ökade i några övningar då var jag hyffsat nöjd! men 2 veckor sennare har jag lagt på mig 4 kilo igen tack vare all jul mat och peparkakor med mjölk(ärberoende).. Så hoppas jag inte ska förlora för mycket styrka! Har börjat jogga lite småt redan typ 2 gånger i veckan 2.5 km tänkt att göra det ca 5 gånger till innan januari då jag ska börja springa längre :)