handdator

Visa fullständig version : Jonny tränar! - ÖKK


Jonny_88
2007-12-16, 20:30
Hej, jag heter Jonny och jag tränar!


Har nyligen flyttat från ett mindre gym till ÖKK i Örebro! Jag har samtidigt börjat gå upp i vikt och träningen fungerar fint (har varit skadad tidigare). Så motivationen är på topp! Därför tänkte jag att det vore kul att starta en träningsjournal.


Jag tränar främst för att bli starkare. Jag har planer på att (kanske) börja tävla i SL. Just för att få mer mening och motivation. Och för att det verkar kul. Men är inte så förtjust i material nu direkt.

Andra mål med träningen är att bli större. Men om jag känner att jag blir för fet så tar jag helt enkelt bort fettet bara! Jag vill vara i form så jag deffar hellre lite tidigare än sent (det blir ju ändå samma mängd fett efter en viss tid med ett visst kaloriöverskott som ska bort...).

Sen tränar jag för att få en bättre hållning och för att skadeförebygga mig. Ryggen och axlar (inga större problem med axlarna) är främst det jag försöker åtgärda.

Och såklart tränar jag för att må bättre vilket ovanstående bidrar till.


Just nu tränar jag ca 3-4 gånger i veckan. Jag kör efter känsla. Mina pass är i princip alltid uppbyggda av knäböj, bänkpress och/eller marklyft. Därtill lägger jag övningar som passar in.


Stats
Vikt: 77.25 stod vågen inne på gymmet efter marklyftpasset med endel vatten i magen! Jag väger mindre än jag trott, min våg har visat för lite
Längd: 174cm minus någon millimeter
Form: Åtta rutor ;)
Tränat: I snart 4 år seriöst
Gamla styrkeresultat står i min signatur (och ett nytt marklyft).


Skriver upp dagens pass och en kort summering av mina pass:

Animalistic
2007-12-16, 20:42
Form: Åtta rutor ;)


upp till bevis :cool:

Jonny_88
2007-12-16, 21:08
Tänkte jag kunde lägga in mina pass. Kommer inte ihåg de första. Och så har jag bara skrivit huvudsakerna.


...Några pass innan, bla gjorde jag mitt första (på länge) av totalt två markpass här några ettor på 190kg...


10 dec 2007
Explosiva knäböj 100kg * 3 * 3. Efter det var det klart med ben! Det var mitt första knäböjs pass på länge så jag hade mycket kramp! Träningsvärken lade sig precis innan markpaset.


10 dec 2007
Bänk ett dåligt pass. Dåligt matintag.


14 dec 2007
Blev ett ypperligt rygg pass med marklyft där jag gjorde: 200kg * 1, 210kg *1, 230kg * 1 . PB! Jag har mer att ge här! Speciellt nu när jag går upp i vikt!


16 dec 2007
Idag körde jag bänk, triceps och axlar. En schysst kille bjöd på lite magnesium eller vad det var.:thumbup:


Bänkpress
Uppvärmning/transportset kör jag alltid så jag kanske inte skriver det senare
100 * 3
100 * 3 Bättre andningsteknik, gick lättare
100 * 3 Med hjälp kanske
Bytte bänk:
100 * 2 Jag tror stången (markeringarna) var lite bredare så jag höll för brett. Och stången var inte lika skön heller.
60kg * Några explosiva reps
Min teknik är dålig i bänkpress. Förut har jag hållit smalare och pressat snett nästan varje gång. :D

Pullovers (körs med en hantel tvärsöver en bänk, full rom):
Tre hantlar upp till 40kg * 6 tror jag det var.
Var ett par pass sen jag körde denna.

Hantellyft åt sidan.
5 (?) set med 10kg och 15kg (ett sett).
Har fått till tekniken, förut tror jag det har varit dåligt för min rygg. Men nu sitter skuldrorna i en fin position med hjälp av serratus anterrior. ;)

Jonny_88
2007-12-16, 21:09
upp till bevis :cool:
Haha, har ingen kamera här! :D

Jonny_88
2007-12-18, 21:18
18 dec 2007
Knäböj och lite annat idag.

Knäböj (explosiva, bälte):
120kg * 2
120kg * 2 tyckte det blev någon studs här
120kg * 2
120kg * 2
Det gick bra, bra fart, både uppväg och nerväg. Dock blev det lite slarvigt på någon rep. Farten sänktes lite på de sista repsen.
Jag tänkte att jag ska öka vikterna och börja köra mer SL böj kanske nästa pass. Men jag vet inte riktigt hur mina träningsmöjlighter ser ut nu under vinterlovet då jag inte kommer att träna på ÖKK. Det kommer bli träning men kanske lite annorlunda.

Lite lätt sittande lårcurl.

Skivstångsrodd (bälte):
90kg * ca 6
110kg * 4-5 Det gick ingen vidare så jag sänkte tillbaka till nittio och körde iväg några snabba.

Hantelrodd:
40kg * 6-7. De var riktigt explosiva
50kg * ca 5 Explosiva de med
32.5 * ca 7-8 strikta, kontrollerade och lite segare med större vinkel i armbågen för att träna mer musklerna på skulderbladen och baksida axlar.

Maskinrodd
Något set för lite streching

Fyra set mage, Blev lite explosivt här med och mer segare i slutet (med avsikt). Jag har varit endel slarvig med magträning. Nu har jag börjat köra mer ordentligt med magen och det känns bra i den där runda nedåtlutande bänken.


Bältet är mer på då jag haft problem med rygg. Förr var det i princip aldrig på, inte ens de tyngsta lyften. Knäböjen kändes okej, men sen hade jag inte så mycket energi som jag velat.

Jonny_88
2007-12-20, 21:57
20 dec 2007
Jag skulle köra bänk plus komplement. Det gick så dåligt och det finns inte så mycket att skriva ner. Först gick 90kg segt. Sen bommade jag på 110kg. Efter det gick knappt 90kg 3 gånger. Så jag avbröt i princip där, jag åt hamburgare på max istället och det var verkligen inte mycket man fick för 61kr. Men det var skönt iaf.
Det gick dåligt då jag inte hunnit med att äta tillräckligt och jag kände mig sliten. Nästa pass blir imorgon om det inte känns dåligt.

(marklyften sist var med bälte, vilket jag glömt att skriva)

Jonny_88
2007-12-25, 15:28
Det har inte blivit mycket pass innan julen, då jag känt mig sliten, bara lite diverse kroppsövningar för att hålla igång. Ryggen känns ingen bra heller, det kanske gör att jag inte kan belasta tungt. Och nu tränar jag inte på ÖKK, är hemma så det blir lite alternativ träning. Hade sett fram emot att lyfta lite saker man här hemma men jag får se om det fungerar. Däremot kommer jag träna sprint och plyometrisk träning. Bra för benen och hela kroppen.


Dagen innan jul körde jag lite lätt med armhävningar, chins och lite sånt. Bara på för skoj.

På julafton körde jag sprint, uppför en 40 - någon meter backe. Bara för att komma igång med lite sprint. Dagen efter körde jag lite mer sprint :D , men det var lite små starter då jag hade träningsvärk i höftböjarna.

Formen är fin, men inte med så mycket tryck. Jag har hunnit smygdeffa lite innan jul :D . Däremot är markeringarna på benen och brösten bättre. Kanske knäpper någon bild då jag har lite mer kolhydrater i kroppen. :thumbup:

Jonny_88
2007-12-29, 00:20
Nu orkar jag inte skriva mer!:Virro Träningen är rätt begränsad nu då min rygg strular. Målet är just nu att bli explosivare, fixa ryggen och behålla min muskelmassa. Hade tänkt att jag skulle lyfta/bära stockar/stenar och utföra sådan träning för att bli starkare men nu blir det mer rehab. I mitten av Januari är jag iaf tillbaka på ÖKK.

LadyInsane
2007-12-29, 00:35
ÖKK verkar schysst. Är en hel del i Örebro, men har hittills bara tränat på Universitetsgymmet.

Vad jobbigt att ryggen strular. Du tror inte lite idrottsmassage kan hjälpa till?:)

Jonny_88
2007-12-29, 19:52
Jo ÖKK är väldigt schysst. Har tränat ett par gånger på universitetsgymmet för ett tag sen, fungerar ju att träna där iaf! Kanske ser dig någon gång i framtiden då.:)

Idrottsmassage skulle nog hjälpa lite, men det kostar endel stålar. Ska börja besöka en sjukgymnast snart i januari först iaf, får se om det kan hjälpa något. Har redan varit hos en naprapat utan någon större framgång.
Det som min rygg inte gillar är iaf att sitta framför datorn, speciellt efter mark eller böj. Så det får jag skärpa mig med.


Jag har åtminstone lyckats få mina handleder att bli bra. Har tom tränat med grippers nästan varje dag nu, förr fungerade det inte alls! Så nu har jag beställt en Coc 3, min Coc 2 är stängd när som helst. Något positivt iaf.:thumbup:

Mapa
2007-12-29, 19:55
trevligt med en ÖKKare..flyttade själv till örebro i höst och började träna på ökk! riktigt bra gym!! ska följa den här.. lycka till kör hårt osv så kanske vi hörs på gymmet en vacker dag. lol

Jonny_88
2007-12-30, 01:24
trevligt med en ÖKKare..flyttade själv till örebro i höst och började träna på ökk! riktigt bra gym!! ska följa den här.. lycka till kör hårt osv så kanske vi hörs på gymmet en vacker dag. lol
Haha, vad kul! Lär nog möta dig där! :D

Jag hade egentligen tänkt att jag skulle börja skriva igen sen när jag börjat träna på ÖKK igen och när ryggen mår lite bättre. Då nästan det enda jag kör seriöst just nu är sprint... Annars har jag nu gått till mitt gym och lyft lite då och då eller klämt lite grippers när jag känt för det! Så det blir lite ostrukterat och rörigt då...

Men jag kanske kan skriva upp lite vad jag kör nu, då minst en följer. ;)


Det jag kört idag är ett pass med sprint, 29 dec 07:

Sprint uppför backe nästan 40m:
5 set
Känns som om det är mer tryck nu än sist jag sprang detta.

Sprint nedför svagt lutande backe kanske 7-15 sek:
3 set
Känns som om jag studsar fram! Lite överkurs kanske att springa nerför backe men jag vill träna lite snabbhet. :thumbup:

Hopp upp på däck:
Lite hopp.
Kände mig inte så säker, energin var rätt slut. Det var lite lägre än vad jag hoppat förut, dock var det ju också första gången på länge. Det var 6 däck men några var lite smalare än vanliga, cm kollade jag inte.


Skulle egentligen träna nästan på morgon efter kaffet. Men fick lite annat att göra så träningen försköts några timmar, det gick bra endå med lite hydrapro innan träningen.

Jonny_88
2008-01-17, 23:36
Jag är tillbaka nu, har kört tre gånger! Lite problem med internet bara, har kommit in någon gång med det har lagt av nästan direkt. Det går lättare nu med nätverkskabel!

Skriver ur minnet....

Knäböj och marklyft 2008-01-14
Jag har inte kört någon knäböj eller marklyft under jullovet så detta skulle bli ett "komma igångpass". Det blev fina knäböj, då jag har tränat mycket rörlighet...

Knäböj
Uppvärmning med stången genom ryckböj
Uppvärmning/transport
100 * 3
120 * 1 Lite seg faktiskt!

Marklyft
170kg * 1 överhandsfattning, inget klockrentgrepp, ingen större transferens från grippers. :D (klarat Coc 2 med höger nu)
170kg * x

Ryckböj
40kg * x * 3 set? Avslut för att mjuka upp lite.

Bänkpass 2008-01-15 vikt (någon gång vid träning): 79.20kg
Fick en heldel hjälp med tekniken för bänkpressen. Känns som om det går åt rätt riktning idag. Det jag själv kommit på är att jag inte fått "axlarna under stången" (mina axlar har varit roterade för mycket bakåt, alltså händerna för långt bak), känns som om man kan ta i mer främst med triceps. Det jag måste öva på är att hålla uppe trycket med kroppen bla. Handledslindorna glömdes hemma så nu kör jag utan, utan några större problem!

Bänk
100 * 5
105 * 3
105 * 2
Teknikträning 80kg en del set

Pullovers (jag kör tvärsöver en bänk med en hantel)
40kg * 2 Ville testa lite tyngre då jag inte kört tyngre, måste ju öka någon gång också.
50kg * 2 fail 3 Ingen dålig fart åtminsone, bättre nästa någon.

Enarmschins
2 negativa h
2 negativa v
Inte helt säker på hur många set..
1 negativ h
1 negativ v
1 negativ h
1 negativ v

Lite hantellyft åt sidan
Lite Sittande enarmstricepsextension
Lite mage

Dagens böjfokus, torsdag 17 jan 2008

Böj, sl djup tror jag att det var
130kg * 1 Tänkte jag skulle köra många ettor först. Inte jättenöjd med ryggen...
130kg * 3 Det blev treor då killen bakom tjata :D .
130kg * 3
Ingen tungt, hade kunnat fyra av några rep till. Men jag spar mig till nästa pass.

Maklyft
180kg * 0 Testade med överhandsfattning, gick inte.
180kg * 1
190kg * 1

Gymmet har ändrat tider så jag fick stressa igenom lite nackövningar, marklyften kändes lite onödiga. Nöjd med böjen iaf.



Det skulle vara någon SL tävling inom gymmet nu på lördag, jag hade tänkt att jag skulle vara med men jag har ångrat mig (tror jag, vet aldrig :D )! Pga att jag nyligen kommit igån igen det känns ingen kul att maxa nu då jag är svag och hellre vill trappa upp (pga problem med ryggen som nu är rätt bra). Visst man kan ju bara vara med men utan att behöva lyfta tungt, men men...


Föresten är jag killen med orange t-shirt de senaste två passen om någon sett mig. :thumbup:

Jonny_88
2008-01-20, 22:25
Vaknade med nackspärr idag, tror det det blev så då jag sov dåligt. Då jag snoozade med mobilen under en allt för lång tid.

Jag har haft så tråkigt nu under helgen så jag var laddad. Dock hade jag ätit lite dåligt kvällen innan. Vikten låg på 79.80kg efter passet (borde mäta innan...), jag trodde jag hade gått ner. Måste ha varit benen som sugit åt sig vätska.

Bänkpress
100kg * 4 Kan ha varit något fingrer under stången (så de så de rörde)
100kg * 4 Var något finger under stången
100kg * 4 Var inga fingrar under stången
Godkänt, men hade räknat med 5 på det första. Det kan vara möjligt att vissa fingrar inte hade behövts... Och jag fick en mindre sträckning i höger tutte, på underdelen i första set.

Liggande tricepsextension med hantlar (inte så stor rörelse i axeln)
15kg * medelreps
17.5 * medelreps
Räknade inte, men det kändes i nacken.

Så jag körde pushdowns ss posing i spegeln (något är de ju tillför), vikten är engentligen inte intressant, men det var fullmag!
Vanligt grepp * 2
Omväntgrepp * 3
Omväntgrepp följt av vanligt * 1
Körde med omvänt då jag ville ha lite variation hur jag pressar...



Tänkte köra knäböj imorgon om nackspärren släpper.

Edit: Bälte på knäböjen och marken senast.

Jonny_88
2008-01-25, 22:54
Det har känts lite tråkigt att uppdatera med två mindre bra pass (dåligt käk) så jag har skitit i det. Iaf onsdag 22 körde jag böj gjorde en trea på 130kg i knäböj med bälte, ingen tryck, blev inte mycket mer än det. Nackspärren släppte på slutet med lite nackträning (inkluderar också hals!).

Dagen efter, 23 onsdag körde jag bänkpress 3 ettor på 110, sista gick på över 10 sec och sen efter en lång vila gjorde till etta som misslyckades. Lite triceps efter. Lite bättre än dagen innan men ingen bra.


Iaf efter dåliga pass följer bra pass, idag:

Fredag, 25 januari 2008

Knäböj SL (bälte):
140kg * 3
140kg * 3
140kg * 3
140kg * 3
Djupet var lite tveksamt iaf första seten (ingen använde rätt synvinkel), men det var inte många cm som fattades. De två sista repetitionerna kontrollerades och var bra.
Tekniken var lite dålig på nedvägen, alldeles för långsamt. Men anledningen till det är troligtvis för att jag inte kört mycket 90 graders utan djupa, så det blir inte lika mycket stretchreflex.

Ryckböj (ATG)
4 set på 40kg för att mjuka upp kroppen, ingen räkning. Händerna rakt upp (alltid).

Hantelrodd
50kg * x räknades inte, välldigt explosiva, speciellt vänster (börjar med vänster först)
60kg * x räknade inte här heller
Fick låna linor då greppet blir problematiskt vid de tyngre hantlarna, hantlarnas grepp är ingen bra.

Hantelrodd utåtvinkling av armbåge, högt draget
32.5 * x ingen matte.
Jag gör rörelsen lite mer utåtroterande.

Lite Mage

En hel del träning av min tjurnacke . :D

Rätt nöjd över passet idag, både prestation och känsla.

Jonny_88
2008-01-27, 18:29
Söndag
Vaknade så sent så jag körde lite hemma!

Stående enarmshantelpress
Några set på 30kg
30kg * 8 h v
30kg * 7 h v
Inte alltför mycket hjälp av benen, mer som att göra rörelsen mjukare. Bra att köra enarmsgrejer för koordination, balans, variation och allt vad det innebär.

Jag ska nog köra bänk imorgon så det blev lågvolym. Har en hantel hemma (egentligen två men vikterna hamnar på den ena) så jag kör lite då och då. Idag uppdaterade jag bara. :D:Virro

Hoppas man orkar dra och storhandla imorgon jag har i princip levt på ris med gröna linser kompleterat med kål, lite proteinpulver och omega 3 ett tag nu. Känns som om en kebab kunnat ge mer variation.

Jonny_88
2008-01-28, 20:29
Tjena, fyllde i princip bara vattenflaskan nere på gymmet idag. Hade tryck vid morgonen men den försvann då jag var tvungen att köpa cykellampa pga alla jävla snutar här (de är överallt, de försökte sätta dit mig vid lördagen när jag cyklade och så är det någon snutradio utanför fönstret).

Föresten alla ni som läser här (enligt views ;) ) så besvärar det mig att skriva här, åtminsone nu, så det blir inget mer uppdatering just här (även om det troligen blir bättre än dagens pass). :D

Jonny_88
2008-05-20, 04:24
Dagens pass: Helkropp, rätt lätt. Måndag 20 maj.

Vaknade och drack enbart kaffe som frukost, en koffeintablett som sötningsmedel (200mg). Skynda mig till gymmet så jag skulle hinna träna innan stängningsdax, tog cykeln! Esapro innan, malto efter. Hade endå bra tryck och känsla idag!

Bänkpress:
Uppvärmning
90kg * 6 Sjunde blev kvar på bröstet... :D
90kg * 5
90kg * 4 tror jag det blev
Med små stopp mellan repsen. Nöjd, då det var 1 under mitt personliga rekord på 90kg utan stopp. Har haft problem med bänken ett tag nu... Men börjar få till det. Axeln verkade inte gilla alla rörelser men jag har kanske hittat botemedlet!

Knäböj:
50kg
80kg
80kg * 5 Finns på film!*
Lite annorlunda böj idag... Kort paus i bottenläget. Fick en aning för mycket framåtlut på sista repet.

Dessa hamnade mellan knäböjen:
Skivstångsrodd på upphöjning:
60kg
60kg Lite explosivare

Liggande tricepsextension:
60kg * 0 Kom inte upp!:D
60kg * 4 negativa, hjälp upp!

Blev lite biceps och underarmar också! Vet inte om jag glömt något, tänkte inte skriva upp först när jag tränade...


Tänkte jag skulle börja skriva nu igen! Ska också skriva hur jag tänkte och hur jag inte tänkte på tävlingen, kommer kanske ett par filmer också! Kommer kanske komma lite fler filmer nu också!

* (finns även en kort film på ryggen min från påskas)
dCr_yrj_l-M

Jonny_88
2008-05-20, 04:47
Av bekvämlighetsskäl länkar jag även till ryggklippet (från påskas):
nR9JEktjD0E
Ser ju större ut avslappnad!

Mapa
2008-05-20, 07:26
du ska börja skriva här lite mer regelbundet nu va? :D

be nån mod flytta den här till tävlingsdelen också!

Rambo
2008-05-20, 11:12
Tja!!

Vore ju kul om du skrev om din tävling :) ..Resultat och sånt

LadyInsane
2008-05-20, 14:04
SÅDÄRJA, börja skriva i journalen nu!;)

Jonny_88
2008-05-22, 01:12
du ska börja skriva här lite mer regelbundet nu va? :D

be nån mod flytta den här till tävlingsdelen också!
Ska försöka, tänkte ju det i måndags iaf! ;)

Ja, kanske det.
Tja!!

Vore ju kul om du skrev om din tävling :) ..Resultat och sånt
Hejsan! Tänkte skriva nu!

SÅDÄRJA, börja skriva i journalen nu!;)
Aaa, ska försöka hålla journalskrivarhumöret uppe! : )


Serieomgång 2, ÖKK
Min första tävling, inte så nöjd men glad att jag var med!

Ålder:19 år
Invägningsvikt: 79,20kg. Invägarna verkar ha gjort fel, då de sattit min vikt till 82,50kg. Står fel nu och stod fel på tavlan...

Knäböj (lindor och bälte):
110kg * 0 För grunt
120kg * 0 Lyssna inte på dommaren
130kg * 1
För lätta vikter egentligen, skulle kunna lägga på mer men jag tänkte inte så mycket.

Vet inte om någon missuppfattade då jag sa "Skit samma" när jag missa de första lyften. Iaf det jag menade var att det inte gjorde så mycket, visst ville jag ha godkända lyft. Men jag visste ju att det var bara att köra lite nogrannare så skulle det fixa sig.

Bänkpress (Bälte):
90kg * 1
100kg * 0 Lyssna inte på signalerna, gick ju upp annars utan problem.
110kg * 1
Finare bänkar än på träning så där är jag nöjd. Per Gerber lura på mig bältet också, men det gjorde väll inte så mycket!;)

Marklyft (bälte):
220kg * 1
240kg * 1
245kg * 0
Jag skulle ju satsa på marken! Kändes bra på uppvärmningen där gick jag upp till 200kg. Men jag tog lite maltodextrin också vilket inte var så bra, börja få lågt blodsocker på andra lyftet då... Bortförklaring!
Tekniken som annars brukar vara så bra var inte bra. Innan påsk var jag i toppform i marken, tekniskt och styrkemässigt (240kg * 1,1,1 (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2872296&postcount=417))...


Var inte så sugen på att tävla veckan(/orna) innan men vid tävlingen fick jag andra tankar och bestämde mig för att fortsätta!

Bortförklaringar, har väll de flesta så jag tänkte inte ta med det först men. Hur träningen gått från påsken till tävlingen (ni som inte vill höra gnäll behöver inte läsa det!):
Innan påsk fick jag reda på att det var en tävling. Då hade jag tänkt ta det lungare med marken. Men nu blev det tungt på igen, så det blev för tungt och ensidigt under för långt tid. Missade att dra 210kg ett pass, ofokuserad!
Mosat lilltån vid påsk, så jag inte kunnat träna på över en vecka och samtidigt blivit snedbelastad.
Sjuk en vecka.
Har haft problem med knäböjen (och knappt tränat böj) så jag började köra knäböj igen 3 veckor innan tävlingen. Då lyckades jag också dra på mig en kortvarig skada i ryggen på 150kg.
Ramlat vid ett upphopp (ofokuserad igen...) och fått en skada vid knävecket som dock inte påverkat träning alltför mycket.


Dagens pass, onsdag
Vikt: 80.2kg

Knäböj:
120kg * 3, 3

Militärpressar:
40kg
50kg
60kg *8 Försökte också hamna på film men man såg inte mycket...

Kabelrodd:
3 set

Ska bättra på med mer korrekta set och reps angivelser i framtiden!

Jonny_88
2008-05-22, 21:55
(Ja jag såg att det blev lite borförklaringar*rolleyes* jag hade annars rätt bra tryck. Men det är rätt bra att ha något att skylla på så man inte bara tänker att man är klen och få dålig självförtroende!;))

Hade bra med träningsvärk i tricepsen igår. Träningsvärken kändes bra, något speciellt med negativa reps! Det var skönt att köra militärpressar!


Målet med träningen just nu är att lägga på mig kvalitativ massa. Ska gå upp ett par kilo. Vägde några gram över 80kg på gymmet igår på kvällen. Så jag tänkte gå upp över 81.2 som varit min maxvikt tidigare. När jag känner mig för fet så ska jag gå ner lite fett till en behaglig vikt. Jag har rätt bra form redan och den vill jag bevara.

Knäböjen ska jag försöka öka. Både styrka och massa. Får se hur det går, då jag också känner av lite vid höften, nära höftböjarna i bottenläget i böjen...

Bänken ska jag bara köra på.

Marklyften ska jag ta det lungt med. Kommer kanske testa lite andra varianter (kanske vanliga och kanske på upphöjning). Då jag enbart kört sumo, med oftast bara singlar på varierande vikt. Det första jag ska göra med vanliga sumo är att träna teknik och explosivitet, då tekniken verkar ha blivit lite lidande.
Kommer köra mycket roddar också, då jag tror det kan vara bra för att kunna räta ut ryggen i slutdraget i mark. Fick faktiskt träningsvärk i latsen från tävlingen. Och då från marken (bänken tar ju också men slet inte så mycket där) då min teknik (inte så bra) var i princip bara att räta ut ryggen.

Så ser det ut nu, kan nog ändras...

Deceiver85
2008-05-22, 22:08
Vilka dagar kör du normalt sett och vilka tider? Man får hålla koll på dig så du inte gör något dumt, som att drygar ut ditt försprång i bänken ännu mer.

Tjuckot
2008-05-22, 22:10
240kg i mark är inte annat än respekt :thumbup:

Mapa
2008-05-22, 22:15
ser bra ut, kör hårt

gå inte och bli skadad nu bara! vad har du för mål till nästa tävling?

Jonny_88
2008-05-22, 23:21
Vilka dagar kör du normalt sett och vilka tider? Man får hålla koll på dig så du inte gör något dumt, som att drygar ut ditt försprång i bänken ännu mer.
:D Bänken är du ju starkare än mig i, men jag ska göra det till ett försprång!

Brukar köra på måndag, onsdag, fredag och kanske någon dag i helgen. Brukar köra på kvällen. Har blivit rätt sent de senaste dagarna så jag knappt hunnit träna, har oftast tränat tills gymmet stängner... Men jag vill hellst komma dit innan 20. Har du några speciella tider?

240kg i mark är inte annat än respekt :thumbup:
Tackar, men jag ville ju ta mer!

ser bra ut, kör hårt

gå inte och bli skadad nu bara! vad har du för mål till nästa tävling?
Tack!

Svårt att säga då det snart är sommar och jag inte vet hur träningen ser ut då... Men jag borde ta 160kg (bälte) om jag kommer igång med böjen igen. Bänken vet jag inte, har ju krånglat lite. Men ska ju försöka öka lite. Marken hoppas jag öka 10-20kg, då jag iaf haft styrka för 250kg (rätt säker). Med dräkt så skulle det bli andra siffror.

Deceiver85
2008-05-22, 23:35
Jag kör antagligen mån-ons-fre eller med en dags förskjutning tis-tors-lör. Tiderna brukar variera, men mellan 18-20 försöker jag köra igång första övningen.

Jonny_88
2008-05-24, 03:27
Passet på fredagen

Vikt: 79.15 Käkat dåligt, energin var inte på topp. Men motivationen var okej så det gick rätt bra ändå.

Bänk:
90kg x 3,3,3

Mark (sumo):
130kg på några set, explosiva.

Frivändningar:
90kg * 1
100kg * 1
110kg * 1
110kg * 1
110kg * 1 På film
60kg * 6 På film
60kg * x
60kg * 2
Var ett tag sen jag kördet denna, blir troligen mer. Inte så bra teknik kanske... Fick skön pump av dessa i ryggen! Tog bra på bicepsen! Borde kanske haft på mig skor...
Nästa övning för explosivitet blir kanske någon sprintpass för att varva böjen och skona höften. Kommer upphopp också.
Ful film:
4crHnmvUG6c

Skivstångsrodd på upphöjning till mage:
100kg x 5,5
Kanske inte så fina som kolozzeum vill ha dem. Börja bli lite trött, bättre ta lite vikt så man blir tvungen att ta i!

Kablerodd:
3 set
Kör denna för nedre traps!;) Lite mer fokus på det negativa.

Hantellyft frammåt:
Lite rehab upp till 10kg hantlar. Lite problem med denna rörelse... Kör för att kunna bli bättre i bänk.

Jonny_88
2008-05-24, 06:24
Stoppar in den här:
FUuT5rlLbF0
(den första blev borttagen, nu är det lite ljud och bättre kvalite)

Jonny_88
2008-05-25, 13:06
Söndag, sprint

Uppåtlutande backe ca 30 grader och 5sek
8 set
Bra tryck.

Svagt nedåtlutande backe följt av uppåtlutande och 6 sek
4 set
Inte snabbare än jag klarar av.


Kör inte detta bara för att bli explosivare.
Känner av lite i höften i botten på böjarna. Så hoppas det blir bättre, då det blir komplett träning av kroppen (träning åt båda riktningarna). Kör för att få balans mellan kroppen helt enkelt.
Jag blev lite snedbelastad vid påsken så försöker åtgärda det nu också. Vid vanliga gymövningar är det ju inte lika lätt att köra symetriskt om man på något sett är sned.
Då jag sprintar blir det automatiskt mer rakt, kroppen vill inte springa snett (speciellt vid fart), det är ineffektivt. Om man är stel någonstans så tänjs det och motsatsen om man blivit för vig någonstans (t ex något som uppkommit som kompensation vid övningar om man är stel på ena sidan kan det hända att man ”tar ut det” på andra sidan (ett exempel: vid ryckböj har jag känt att jag vrider mig åt ett håll i bottenläget då jag är stelare i ena sidan)). Synkroniserar kroppen helt enkelt. Kändes harmoniskt!;)

Deceiver85
2008-05-26, 17:47
Jeans Jonny? JEANS?!? *gah!*

ramagoen
2008-05-26, 17:52
Ta de lugnt mellan varje frivändning, det är inte som marklyft, det kräver mer koncentration än du ger det(SÄRSKILT på 6repare, hög skaderisk).

håll dig till MAX 4 reps tycker jag. Be även nån TLare på ÖKK kolla över tekniken, bättre teknik = mer vikt = starkare, right? :)

bra fart i övrigt, men jobba mer på tekniken som sagt

Jonny_88
2008-05-26, 23:34
Jeans Jonny? JEANS?!? *gah!*
Det är hardcore!:D Nä det var inga jeans, hehe, ser kanske ut som det!;)

Ta de lugnt mellan varje frivändning, det är inte som marklyft, det kräver mer koncentration än du ger det(SÄRSKILT på 6repare, hög skaderisk).

håll dig till MAX 4 reps tycker jag. Be även nån TLare på ÖKK kolla över tekniken, bättre teknik = mer vikt = starkare, right? :)

bra fart i övrigt, men jobba mer på tekniken som sagt
Tackar för kommentarerna.

Okej, max 4 reps säger du. Jag körde bara på så blev det 6 st. Ska ta lite mer fokus mellan.

Japp starkare ska det vara! Har snackat lite med tyngdlyftare och tekniken ser ju inte så bra ut då och har fått lite kommentarer också. Bla hur jag möter stången.
Speciellt när jag värmer upp ser det illa ut, men sen när jag gått upp på vikter blir tekniken automatiskt bättre och även sedan när jag går ner igen. Var första gången på ett tag jag körde så jag antar att tekniken förbättras om jag kör på. Men jag ska försöka tänka lite mer på det du sagt.

Jonny_88
2008-05-26, 23:37
Passet på måndagen!

Rätt bra pass idag. Hade rätt mustig träningsvärk i benen, magen (sidan, obliques), höftböjarna och ryggen (främst latz) från sprinten jag körde. Lyckades få ljud i båda högtalarna, det gjorde mig hamonisk!;) Förut har jag fått lyssna med fel öra. Och sen har jag sagt åt rumskamraten att hålla munnen (och datorn), så det är lungnare hemma. Slipper röken i mitt rum då det varit hål i golvet... Nu har jag ett par väldoftade färska blommor istället! Så det är lite skönare nu så hoppas det går bättre då!;)

Vikt: 81.4 nytt toppvärde! Snart är det dags att deffa!:D Bra form endå på mig, så jag går upp något kilo till. Kände mig fetare sist jag var vid ungefär denna vikt. (174cm lång troligtvis fortfarande)

Bänkpress:
90kg * 1
95kg * 1
100kg * 1
100kg * 1
100kg * 1
60kg * x
60kg * x
Mitt ena bröstfäste är lite klyvet. Det är i två delar, underdelen av bröstet fäster längre in mot axeln på överarmsbenet (dåligt hävstång) det går under det övre fästet. Vänstra tutten är större.
Tror inte det ska vara så och det (osymetri) är inte direkt bra även om det kompenseras med lite mer massa...

Kabelrodd:
11plattor * x
16plattor * x
18plattor * x
20plattor * x
11plattor * x För "kontakt"
Lite tyngre än sist. Nedre trapz har blivit en ny favorit muskel!

Skivstångsrodd mot bröstet:
60kg * x
Orkade inte med den här övningen

Mage (situps med rundad nedåtlutad bänk):
0kg * x
20kg * x
40kg * 8
Tog bra. 2 blåa (greppvänliga) plattor hölls i händerna framför kroppen man får vara försiktig att man inte tappar plattorna på näsan eller hakan...

Lite lyft frammåt med hantlar och någon åt sidan.


Tränar fortfarande hjärnan genom att inte skriva upp vikter osv!;) Men småövningar är ju inte lika intressant, iaf för mig.
(jag funderar fortfarande på att skicka denna journalen till tävlande/aktiva forumet...)
(ps jag läser era journaler, ni som skriver(eller kanske läser) här, men jag har lite svårt att skriva...)

Deceiver85
2008-05-26, 23:49
Du körde på bra idag, du fick upp bra tempo på slutet! :)

Jonny_88
2008-05-26, 23:52
Du körde på bra idag, du fick upp bra tempo på slutet! :)
Tackar, var ju också tvungen så jag skulle hinna med innan de stängde!:D

Jonny_88
2008-05-28, 21:37
Onsdag med knäböj som huvudövning

Vikt: 79.7kg, kände mig så fet förut... Men jag ska nog uppåt.

Knäböj (bälte från 130kg):
130kg * 1
140kg * 3, 3 har gjort 4,4,4,4 ska bli bättre
Ska kanske öka repsen näsa pass och kanske seten. Kändes som om sprintpasset var av nytta.

Marklyft:
180kg * 2 tror jag, tror det hamna på film, första repet var lite misslyckat
200kg * 0 Frontgrepp. Har kört endel med grippers men jag trodde faktiskt att jag inte skulle klara det, måste käka.
Direkt efter:
200kg * 1
^Film
210kg * 1
^Film
210kg * 1
Bara kört ett pass med vikter till 130kg efter tävlingen och knäböjen tog lite hårt innan, krampa lite i gluteus maximus.

Skivstångsrodd från golvet:
60kg * x
60kg * x
100kg * x
120kg * x
140kg * 2, kort vila(ca 20sek), 2
100kg * 4
100kg * 4
Något mer på 100kg?
60kg * x avsluta med lite explosivare.
140kg var fina, det är sådana som får folk att undra vad fan man håller på med och om man är knäpp i huvudet. Jo, meningen var ju inte precis att göra jättestrikta och fina skivtångsroddar eller att visa vikter...

Chins:
2 set vanliga uppvärmning.
1 negativ enhands på vänster och en på höger.

Ryckböj:
40kg * 1
Höften mår inte bra, vet inte om det är samma som med ryggen (fast ryggen mår rätt bra nu)...


Kommer inte ihåg om jag körde mer eller om något är fel, fick bråttom hemmåt iaf.

Träffade Deceiver85, LadyInsane, aliquis och Rambo (ser honom alltid där).
LadyInsane filmade, tack så mycket för det. Kanske är svårt att se exakt vad det är för vikter osv... Om inte annat så kan jag kolla vad vad det är eller något.:)

LadyInsane
2008-05-28, 21:47
Hej, kul att ses! Du körde på grymt bra! Lovar att ladda upp filmerna så snabbt jag är i Sthlm:)

Jonny_88
2008-05-28, 21:53
Hej, kul att ses! Du körde på grymt bra! Lovar att ladda upp filmerna så snabbt jag är i Sthlm:)
Hejsan, kul att se dig med! Tackar, kändes bra i böjen iaf! Ingen bråttom med filmerna, ta den tid du behöver.

Deceiver85
2008-05-28, 22:08
Marklyften såg enkla ut, rena gymping-lyften!

Jonny_88
2008-05-28, 22:26
Marklyften såg enkla ut, rena gymping-lyften!
Ja, gick väll hyfsat!:)

Glömde bort att skriva att vid 210kg lyften hade jag bälte.

Jonny_88
2008-05-30, 22:36
ÖHH? :Virro Fredag var det visst!

Körde bröst, mage och sådant. Var typ bara jag på gymmet idag. Det var tråkigt och gick skit. Undra vart folk var och sen kom det en passande låt (http://www.youtube.com/watch?v=0htSGvMnxMo) också! (inte kanske det som är budksapet men...)


Här är filmerna från förra passet, tack till LadyInsane som fixa dem:
180kg blev lite fel på första repet:
2vGbyzH0bCM
200kg testade hur mycket det var kvar med frontgrepp på första repet...:
wY7oUGXrTso
210kg:
pXjCwLAjUr0
Det var första tunga marken sen tävlingen (kört en gång upp till 130kg) och efter böjen.:rolleyes: Ser nu att jag kanske borde skaffa lite bättre skor... Eller kanske lite mer vikt!;)

Jonny_88
2008-05-31, 01:53
Jag glömmer så mycket nu förtiden och editen räcker inte till!;)

Just det jag körde ett litet återhämtningspass idag i skogen när jag vaknadet också...

Och sen vägde jag idag 79.7kg vid gymmet (samma som förra vid gymmet).

Snacka med brorsan och fick lite motivation! Så får hoppas jag kan köra hårt nu!:bpump:

Aljo
2008-05-31, 03:24
hulken!

Jonny_88
2008-06-01, 00:05
hulken!
Tackar! Just nu känner jag mig som gamla hulken!:thumbup:


Körde ett sprintpass idag morse när jag vaknade, fick lite kondition också. Det liknade det jag körde senast. Hade fortfarande endel träningsvärk. Längtar till knäböjen nu på måndag tror jag det blir!

Tre hål kvar att trycka, klippkortet börjar ta slut! Och jag vet inte vad!

LadyInsane
2008-06-01, 21:59
Tackar! Just nu känner jag mig som gamla hulken!:thumbup:


Körde ett sprintpass idag morse när jag vaknade, fick lite kondition också. Det liknade det jag körde senast. Hade fortfarande endel träningsvärk. Längtar till knäböjen nu på måndag tror jag det blir!

Tre hål kvar att trycka, klippkortet börjar ta slut! Och jag vet inte vad!

Vilken energy! Sjukt imponerad!

Knäböj är bäääst*cupid*

Jonny_88
2008-06-03, 02:50
Vilken energy! Sjukt imponerad!

Knäböj är bäääst*cupid*
Springer alltid innan frukost, om jag då springer förstås! Bara dricka morgonkaffet och ge sig ut!

Ja, knäböjen ligger nära toppen nu!



Måndag Knäböj!
Tänkte skriva att jag käkat dåligt, då jag åt frukost lite för tätt inpå träningen! ;D Men det var grymt tryck!

Vikt: 80.65kg, hade ju t o m deffat i helgen! E sugen på att deffa ner några kilo snart... Mår bättre av det och då går det bättre!
Längd: 174cm

Knäböj
130kg * 1
140kg * 3
140kg * 8 PB!
Vilken mjölksyra! Ingen fail på nionde;D, jag kände inte något stopp, hade möjligen gått upp! Passarna såg väll att jag böjde mig lite frammåt (försökte kanske krumma upp den?), så de tog det säkra före det osäkra.:)

Blev riktigt glad nu! Bästa passet sedan mitt pb i marken vid påskas!

Djupen var ju på gränsfallet eller vissa var över så att säga. Men det kommer, jag tror att då höften inte är 100 procent så kan det påverka, har fått ont närmare botten i böjen (har blivit bättre av sprint!).
Var inte jätterakt heller. Kändes lite lite mer i höger skinka efteråt.
Som sagt så har jag stark tro för att sprint är lösningen på många av mina problem!
Ett hemligt trick jag körde senaste sprintpasset var att hålla andan och springa så långt som möjligt! :thumbup: :D
Att jag fäller fram ryggen rätt mycket tror jag går över om jag bara forsätter nöta böj.

Hantelrodd:
Några set på 40kg.
Knäböjen trötta ut endel!

Kabelrodd:
Några lätta sett

Magövning som jag alltid kör för mage!
Något set upptill 40kg.
Sprinten tar grymt bra på magen på ett annat sätt som inte denna tar...


fpoBL9FQr7g

Mapa
2008-06-03, 10:20
grymma böjar! :D

Deceiver85
2008-06-03, 10:37
Böj böj böj your back gently down the street...jag trodde du var slut efter tredje, fjärde repset, men tji fick jag :D

LadyInsane
2008-06-03, 10:50
Sjuka böjar!! Fan vilken grym video! Jag vill också ha den där typen av "go" i kroppen..:D


Magövningen som du alltid kör, är den grym? Isf får du gärna visa mig..:D

Jonny_88
2008-06-03, 16:56
grymma böjar! :D
Tack, håller med, jättenöjd!;):D

Böj böj böj your back gently down the street...jag trodde du var slut efter tredje, fjärde repset, men tji fick jag :D
Haha, jo visste ju inte heller hur många jag orkade. Men det vara bara att köra på, lite mjölksyra har ingen dött av!:D

Jonny_88
2008-06-03, 16:57
Sjuka böjar!! Fan vilken grym video! Jag vill också ha den där typen av "go" i kroppen..:D


Magövningen som du alltid kör, är den grym? Isf får du gärna visa mig..:D
Tackar, det var jeffla skönt att böja, smajlar ju t o m lite emellan ena repet!;)

Jo den är grym, kan nog göra det. Rätt vanlig på ökk så du kanske redan kör den, om du kör mage!;) Men på senaste tiden har jag lastat på mer vikter och det känns som om jag får mer ut av den. :)

Deceiver85
2008-06-03, 20:38
Hur mår benen idag?;)

LadyInsane
2008-06-03, 21:31
Tackar, det var jeffla skönt att böja, smajlar ju t o m lite emellan ena repet!;)

Jo den är grym, kan nog göra det. Rätt vanlig på ökk så du kanske redan kör den, om du kör mage!;) Men på senaste tiden har jag lastat på mer vikter och det känns som om jag får mer ut av den. :)

Är d den vita baljan?? Har bara provat:D

Jonny_88
2008-06-04, 18:15
Hur mår benen idag?;)
Igår på morgonen så tänkte jag "fan vad lite träningsvärk". Men blev lite värre senare! Känns mest i insida lår och röv faktiskt!

Tänka sig, tror jag lyfter mycket med framsida ben i marken...

Är d den vita baljan?? Har bara provat:D
Hehe, vet inte vilken du menar!:D Men det är typ den vanligaste, runda nedåtlutande bänken med säkerhetsbälte!:D

Jonny_88
2008-06-04, 18:16
Ska dra ner snart och träna, kommer väll ner dit nära halv nio.:) Kör bänk, vilket inte känns jätte kul.


Jag väntar med att få journalen flyttad till tävlande/aktiva. Då jag snart ska hem och då blir det troligtvis lite paus i skrivandet, lite uppdateringar kanske då och då. Anldeningen är att jag inte vet hur träningen ser ut, kanske inte har sådana ärenden så jag drar till gymmet konstant.
Blir kanske marathonlöpning :D eller något istället hemma (nä, det blir att bära/lyfta stockar/stenar osv...;)).

Mapa
2008-06-04, 18:17
har ni inge gym i din hemstad? :O

LadyInsane
2008-06-04, 18:20
har ni inge gym i din hemstad? :O

+1
Vart bor du egentligen??:D

Mapa
2008-06-04, 18:23
+1
Vart bor du egentligen??:D

"annanstans" stället är så litet att de inte ens har ett namn ;)

Jonny_88
2008-06-05, 00:51
Bor annanstans, medveten om felstavningen;), kan jag säga!;) Nä, det är lite komplicerat:D, bor på landet.
Förut hade jag ärenden i stan så jag gick på gymmet där. Problematiken ligger också i att jag bor på två ställen, antingen hon morsan eller farsan. Så att kunna bo på båda ställena och gå på samma gym kanske inte fungerar alltid.
Så jag kommer nog gå på ena gymmet ibland, kanske perioder beroende på vad jag gör.:naughty:

Men annars har jag skivstång, bänk och lite sådant hos farsan, laddad till 110kg. 110kg räcker ju inte till så mycket.

Kommer ju träna så hårt som möjligt annars, som jag skrev så kan jag träna utan skivstång...

Jonny_88
2008-06-05, 00:52
...

Jonny_88
2008-06-05, 00:56
Onsdags bänkar
Vikte: 79.7kg Har deffat lite! -0.95kg sedan förra passet (trodde idag att jag legat på 79.7kg flera dagar i rad men det var inte så...).

Bänkpress
90kg * 1
92.5kg * 1
95kg * 1
97.5kg * 1
100kg * 1
102.5kg* 1
105kg *1
107.5kg*1
110kg *1
Fick lite bråttom där i slutet tiden var knapp! Lastade på till 130kg!:D

Utlåsningar
130kg * 4 (?)
Direkt efter skulle jag köra vanligt bänk negativ, men sänkte inte mer än halvägs då jag kände att det skulle vara riskabelt. Så det blev en till lite längre utlåsning, där jag fick hjälp på uppvägen! :D

Jonny_88
2008-06-07, 19:36
Lördag - bröstpass!

Kroppsvikt: 81kg, konstigt nog!;) (ca, råka dricka lite vätska innan så jag ha subtraherat vikten (81.4) med gissning...)

Gymkänsla: Motsatsen till knäböjspasset senast, fast det fanns lite höjdpunkter också! Varmt var det också.
Eftergymkänsla (när man kommit ut därifrån): Kul

Knäböj:
60kg 3 set? Några reps på varje...

Bänkpress:
60kg * Många set
Körde lite teknik...:) Långsam excentriskt rörelse. Eftersom jag har svårt att pressa rakt körde jag långsamt och fokusera på att köra rakt. Om jag släpper ner vikten med högre fart finns risk att det inte blir så rakt, med långsam rörelse hinner jag tänka mer under hela rörelsen.

Hantelpress - lutande
Några lätta hantlar. Ungefär samma som bänken förutom att här tänkte jag mer "kontakt" än maximalt rakt...

Något hantelyft framåt

Några Dips

Vadpress i hackliften
Det här var kul! Inte kört så mycket vader, då dem redan är så grova.


Ett pass kvar på måndag, troligtvis!!!;)


Juste glömde säga vart jag bodde! Det är hemligt på internet, då jag inte är anonym här. Har dock sagt till rätt många.:)

Jonny_88
2008-06-09, 01:07
Underarmar och grepp
Körde underarmar på lördagen/söndagen.
Olika övningar med en hantel med viktskivor enbart på en sida (hammer/hammare).
Wrist roller, underarmarna pekandes uppåt för undersidan. Körde också lite för ovansidan med denna övning, men jag glömde bort att jag vanligtvis håller underarmarna hängandes nedåt, som blir lättare så och det påfrestar inte tummen lika mycket.
Körde endel övningar genom att belasta med hjälp av andra handen, för att stärka händer och handleder. Blir bra träning också!
Inga grippers!^^


Sprint
Körde sprint igår, på söndagen. Hade träningsvärk i vaderna från dagen innan och de kändes lite svullna. Men de kändes spänstiga och fina endå! Inte så mycket mer att säga, såg ut som det brukar.


Så nästa pass blir på onsdag, marklyft tror jag! Skönt att slippa uppdatera sen!:)

Mattedextrin
2008-06-09, 01:24
du lyfter grymt i marken för o va så deffad o i bra forrm!

Jonny_88
2008-06-09, 02:35
du lyfter grymt i marken för o va så deffad o i bra forrm!
Tackar! Kul att någon ny hittat hit!

Hoppas ju att knäböjen ska öka lite den med. Böj och mark är ju inte helt olika.


Gjorde en liten kul grej nyss! Skulle ta lite proteinpulver. Så jag tog påsen bredvid datorn och börja hälla i mig! Men märkte sen att det inte hade så mycket smak! Var ju kreatinpåsen!:D


Ang. min formsvacka som varit några dagar nu, berodde på att jag fick i mig lite för mycket alkohol i torsdags!:D Men känns bättre nu, så marken ska väll gå hyfsat nu på onsdagen.

Jonny_88
2008-06-09, 21:02
Blev tränings för korttidsuthålligheten idag!;)

Jonny_88
2008-06-11, 23:49
Onsdag Marklyft!
Det var dags för mark igen! Sedan tävlingen (drogs 240kg) på 17 maj, har jag hunnit köra ett pass med vikter upp till 130kg och ett pass med 210kg. Så det har inte varit så mycket mark.
Benen är på topp.
Övre ryggen är vältränad, med roddövningar och nackträning(dock kändes det idag att den var lite stel från senaste).
Men nedre korsryggen har inte fått så mycket pisk så det kändes trots bältet som om det var den svaga länken. Tror det var anledningen till missen i sista lyftet. Jag ger upp redan i starten, troligvis för att ryggen då inte är 100%. Ingen bortförklaring utan jag försöker bara se vad som är felet. Käkat klyftpotatis med exrta mycket rapsolja! Så magen kändes vid lyften!:D Annars gick det kanon!

Vikt: 80,5kg Käkat mycktet klyftpotatis med massa seltin! Så saltet har säkert bundit massa vatten!

Marklyft
200kg * 1
220kg * 1 De sa att det gick segt!;) Stången drogs i fingertopparna.
230kg * 3 fail på 4 PB! *Film*
230kg * 2 Inte på film!!!
240kg * 1 *Film*
240kg fail *Film*
Ville visa att 240kg är lätt!:cool:

Hantelrodd med armarna 90 grader utåt i slutposition, högt drag
30kg några set tills man känner sig lagom bred!:)

Benspark
Några set, kanske fyra på nära maxvikt av maskinen.
Hjälper till i starten med båda benen, växlar över till ena benet innan jag kommer upp. På nedvägen växlar jag över till båda. Kör vartannat benen under seten.
Hoppas ni förstår! Alltså jag försöker ta i maximalt på uppvägen och och bromsa upp maximalt på nedvägen med ett ben. Det andra hjälper bara till(i början och slutet)!
Halvmånga reps, halvmåttig vila mellan.

Kabelrodd
Två set på låg vikt

Bicepscurl
Körde några set, har ju inte blivit starkare här inte! Avsluta med något lättare hantel(*Film*). Tricepsen är min sämsta muskelgrupp, men den ser onormalt klen ut, på filmen!

Enarmschins
En rep på båda armarna, negativa...

Bra pass, nöjd som fan!

Film, tackar aliquis! Dock står det inte i filmen att jag gjorde en tvåa efter trean på 230kg:
6mGZrTPsZAc

Jonny_88
2008-06-12, 04:16
Juste, jag har fortfarande ett pass kvar!:D Vilken otur!;) ...

Det blir bänk, kanske utlsningar. Vader hade jag tänkt kör med! Ska köra på fredag. Tänkte köra lite söftare!;)


Och btw när jag kom hem märkte jag att marken sattit testoproduktionen på helvarv!;D

Deceiver85
2008-06-13, 22:16
Och btw när jag kom hem märkte jag att marken sattit testoproduktionen på helvarv!;D


Tanka massa porr? ;)

LadyInsane
2008-06-13, 22:23
Menade du idag, eller nästa fredag? Råkar vara på ÖKK nästa fredag..så kan du få kritisera mina mark irl..:D

Deceiver85
2008-06-13, 22:38
Menade du idag, eller nästa fredag? Råkar vara på ÖKK nästa fredag..så kan du få kritisera mina mark irl..:D
Tror inte han vågar det...I wouldn't ;)

Mapa
2008-06-13, 22:48
bra mark :D

Mapa
2008-06-13, 22:52
föresten, se till att få den här journal flyttad till tävlingsdelen!!

jompa
2008-06-18, 22:37
Gogo jonnyboy! :)

Jonny_88
2008-06-18, 22:39
...>

Tanka massa porr? ;)
:D Nä, var väll bara marken som gav en chock!

Menade du idag, eller nästa fredag? Råkar vara på ÖKK nästa fredag..så kan du få kritisera mina mark irl..:D
Tyvärr hann jag inte träna mer på ÖKK. Blev tvungen att åka hem redan på fredag. Skulle annars tränat på fredagen.

bra mark :D
Tack Mapa!

föresten, se till att få den här journal flyttad till tävlingsdelen!!
Jo, jag tänke ju det men nu är jag hemma så!... :)

.... nästa post... :

Jonny_88
2008-06-18, 23:51
Gogo jonnyboy! :)
Tjenare Jompa! Du får starta en träningsjournal själv så får man se hur det går för dig nu!:) Om du orkar då, jag ska ju pausa min lite nu.;)




.... nästa post... :

Jonny_88
2008-06-19, 00:58
Jo som inte sagt, internet har strulat lite. Blev ingen träningspass på fredag, jag var tvungen att åka för tidigt. Kommer sakna er på gymmet!:)

Jag har tänkt att jag ska börja köra lite mer för muskelmassa. För jag tycker jag har fokuserat för mycket på styrka och då t o m varit "rädd" för att få okvalitiva muskler!:D Så jag tror jag har rätt bra grund att bygga på då! Som t ex armar har jag inte kört så mycket, kört några isolationsövningar bara på de sista passen.

Måste också rehabilitera lite också, min vänstra nedre traps blev lite skadat förut när jag roida loss i hantelrodd med armen 90grader utåt!;) Man kan se det i min ryggflm, är ett hack där, t ex man kan se hur jag blir lite sne när jag försöker spänna mig:(... Men jag tror jag kan spänna den delen och då går det också att laga så förhoppningsvis blir det hyffsat bra.

Ska också nu lägga mer vikt i att hålla emot mer på vägen ner i övningar och lägga till lite mer övningar för t ex överarmarna och axlarna. Har varit lite slarvig på att hålla emot (t o m på komplement övningar) även om det inte är jätteviktigt alltid i sl.

Jonny_88
2008-06-19, 00:59
^fortsättning:

Nu är jag hos morsan så jag ska träna lite med stockar och stenar. Så jag ska fortfarande försöka bli stark men försöka få lite mer muskler också även om det inte gynnar i sl (t ex biceps:D). Så det är nog inte farlig för styrkan, snarare tvärtom. När jag kan köra tunga mark och böj vet jag inte..

Kanske uppdaterar någon gång. Kolo är inte så prioriterat nu!:)

Här är en armpose utan pump osv från lördagen (dagsljus), dagen efter jag kom hem. Triceps ska piskas, även biceps, underarmarna brukar jag träna (bortsett från mark) även om jag inte skrivit i denna journal så mycket. ;) Observera seperationen mellan biceps inre och yttre buk på vänsterarm, blev därför denna bild har lite mer ådror på några andra bilder (samma pose)!;)

jompa
2008-06-19, 16:29
Tjenare Jompa! Du får starta en träningsjournal själv så får man se hur det går för dig nu!:) Om du orkar då, jag ska ju pausa min lite nu.;)




.... nästa post... :

Har fan inte orken :) Men du har kört stenhårt sen gymnasiet eller? Verkar så iaf med tanke på dina stats! Själv så hade jag ett uppehåll på ungefär ett halvår direkt efter studenten, orkade helt enkelt inte efter jobbet, men nu har jag satt allt i rutin så 3-4 pass i veckan blir det allt av.

Pluggar du i örebro eller?

Go jonny go!

Deceiver85
2008-06-19, 16:39
Hur ser benen ut? ;)

rolf
2008-06-19, 17:06
Du ser ut att ha grofva underarmar och bra form! Av med tröjan! :naughty: :D

LadyInsane
2008-06-19, 18:54
Du ser ut att ha grofva underarmar och bra form! Av med tröjan! :naughty: :D

+1!:em: :D

Jonny_88
2008-09-04, 16:00
Tja! Det var länge sedan (sorry att man inte svarat tidigare)...
Nu är jag tillbaka här och har kört två pass, i måndags och onsdags. Blev bänkpress, knäböj, mark och annat i båda. Blev lagom med alkohol innan båda passen så det gick väll sådär. Fick kramp bara att huka mig ner till knäböjställningen på 50kg första passet! ;D
Räkna inte med att jag blivit stor eller något under sommaren, gick ju bra i början då var jag hos morsan och tränade. Sen har jag blivit avbruten då jag typ antingen blivit sjuk, drukit alkohol eller varit någonstans.
Förvånad såg jag i måndags att jag vägde 79.35kg, trodde jag hade gått ner mer. Jag har inte blivit fetare iaf! Så nu ska jag köra igång igen!

Har fan inte orken :) Men du har kört stenhårt sen gymnasiet eller? Verkar så iaf med tanke på dina stats! Själv så hade jag ett uppehåll på ungefär ett halvår direkt efter studenten, orkade helt enkelt inte efter jobbet, men nu har jag satt allt i rutin så 3-4 pass i veckan blir det allt av.

Pluggar du i örebro eller?

Go jonny go!
Jo hårt har jag nog kört, men dock inte helt skadefritt. Det är nog mest här i örebro som jag tränat bra under längre tid faktiskt.

Japp, pluggar här, byggingenjör.

Japp, tack nu ja!


Hur ser benen ut? ;)
Benen är väll inte jätte stora, men rätt bra form iaf.;)

Jonny_88
2008-09-04, 16:01
Du ser ut att ha grofva underarmar och bra form! Av med tröjan! :naughty: :D

+1!:em: :D
Haha jag hade rätt bra form. Men nu får ni vänta lite! :)

Jonny_88
2008-09-08, 22:06
Vi var nere och tränade idag. Bänk upp till 80kg, med ett par reps. Knappt fått i mig någon mat, första vid 17 sen en panpizza innan. Så¨man var lite slut i kroppen och knoppen. Johan visa en schysst ny övning också, typ hängande benlyft fast man roterar hela bålen.

LadyInsane
2008-09-09, 11:06
Kul att du är tillbaka!!:)

Jonny_88
2008-09-10, 23:24
Kul att du är tillbaka!!:)
Tackar, ska försöka komma tillbaka till samma form också! Nästa träning blir antagligen imorgon, torsdag eller fredag. Eller både och.