handdator

Visa fullständig version : Trött på det här..


xarizma
2007-12-16, 19:26
Trött på det här..


Jag började med styrketräning år 2006 i ett gym rätt så nära mig. Första månaderna tränade jag med farsan, sen fortsatte jag ensam. Vi köpte båda auto-giro kort, och det funkar på så sätt att dom drar en viss summa från vårt konto varje månad. Ialafall, efter en period så la farsan av med gymmet, och jag fortsatte ensam. Fortsatte en viss period till utan problem att träna, tills det att jag en dag drog mitt kort genom lasern, och det lyste rött, förut lyste det alltid grönt.


Jag frågade vad problemet var, personalen kollade på sin dator, dom sa det att jag hade missat betala en räkning, så gav dom mig ett nummer till deras chef ellr nåt som jag skulle ringa för att lösa problemet osv. Så var det också att både jag och min farsa hade varsitt gymkort, mitt var under morsans namn p.g.a att jag då var under 18, och farsan hade sitt kort på sig själv.


Jag gjorde kanske inte det som krävdes för att lösa problemet - utan ungefär säkert 8 månader så tränade jag med ett nekat kort, alltså jag drog mitt kort och det lyste rött så personalen var hela tiden tvungna att kolla på sin dator och se.. En tjej som jobbar på gymmet hade sett att räkningen var betald så hon hade skrivit in på datorn att jag får gå in och träna.. Problemet var nog att jag/vi inte avslutade farsans konto efter det att han slutade gå till gymmet.


Men att dom/personalen hela jävla tiden säger olika saker när man drar dit. Den ena säger att jag ska göra så - den andra si o så. Och dom är så extremt lata och ohjälpsamma, dom är väldigt dåliga på att lyssna och alla tror dom är kungar. T.e.x idag så gav snubben mig ett ogiltigt nummer till deras chef, som jag då skulle ringa (men som min farsa tidigare typ har ringt minst 3 gånger och hon har sagt att det ska funka.. Och liksom för typ 2 veckor sidan drog jag dit, testade skiten igen och jag hade verkligen tröttnat, så då bestämde jag mig för att avsluta kontot, och det tar tydligen också drygt 12 månader eller 2 veckor, minns inte vad han sa..


Jag har antagligen inte gjort allt för att lösa problemet, jag ogillar verkligen personalen på mitt gym. Jag har liksom vart nära på att skrika 1-2 gånger, och verkligen gått in djupt in i det hela - snackat med dom och så. Men alla säger samma saker, flera gånger. Synd att det blir såhär, för att det är verkligen ett gym som jag har nära till och som jag känner mkt folk i och så, hemmaplan liksom.


Får se hur jag löser detta, om det går åt skogen här på gymmet, så tror jag att jag börjar med någon form utav kampsport, vilket jag faktiskt hellre vill göra i nuet. Har tröttnat lite på styrketräningen känns det som..

shut teh face
2007-12-16, 19:31
Ja det verkar jobbigt. Ett typiskt kund-företag dilemma.

Timme
2007-12-16, 19:34
Börja träna på ett riktigt gym istället för ett sådant skitställe.

mini
2007-12-16, 19:35
Jag ser inte problemet mer än att du under åtta månader inte löst problemet?

shut teh face
2007-12-16, 19:36
Jag ser inte problemet mer än att du under åtta månader inte löst problemet?
Vad jag förstått så har han visst försök. Och som det framgår så är han under 18 och jag kan ju säga att företag behandlar vuxna och ungdomar väldigt annorlunda.

Vad han borde gjort är att ha skickat farsan eller mamman på dem.

xarizma
2007-12-16, 19:39
Vad jag förstått så har han visst försök. Och som det framgår så är han under 18 och jag kan ju säga att företag behandlar vuxna och ungdomar väldigt annorlunda.

Vad han borde gjort är att ha skickat farsan eller mamman på dem.Jag har fyllt 18. Jag har skickat farsan på dem också, han har ringt högsta chefen (hon som har hand om allt typ) och pratat, och då har hon tydligen sagt till min pappa att det inte ska vara någon problem och allt ska funka.

Problemet är ju att det snackas för mycket, men görs för lite.

mini
2007-12-16, 19:40
Men får man fel nummer kan man ju be om rätt, eller säga åt företaget att ringa upp, eller ännu hellre be dem ringa upp betalningsansvarig.

xarizma
2007-12-16, 19:50
Men får man fel nummer kan man ju be om rätt, eller säga åt företaget att ringa upp, eller ännu hellre be dem ringa upp betalningsansvarig.Jag bad om numret idag, det var fel nummer. Jag har fått rätt nummer tidigare, och då har farsan ringt. Men chefen bara snackade, sa att hon skulle lösa saker osv, men ingenting löstes. Det är liksom för mycket personal som slappar och bara gör det dom känner för, dom bryr sig inte så mycket om någon enstaka persons problem.

Allan
2007-12-16, 19:54
Vilket ställe är det då? De flesta ställen brukar nog kunna hjälpa till efter bästa förmåga, om man inte själv är helt omöjlig

xarizma
2007-12-16, 20:17
Vilket ställe är det då? De flesta ställen brukar nog kunna hjälpa till efter bästa förmåga, om man inte själv är helt omöjligDet är ett ställe som är bundet till företaget Medley. Vet inte hur det är på andra Medley-anläggningar men det jag har upplevt är väl ett utav det värsta.

MasterChief
2007-12-16, 20:23
Börja träna på ett riktigt gym istället för ett sådant skitställe.

Välkommen tillbaka! Tidig julklapp ffs.

Till trådskaparen: På vissa gym finns det mycket oengagerad personal. Se till att en gång för alla få prata med ansvarig och red ut det.

Timme
2007-12-16, 21:47
Välkommen tillbaka! Tidig julklapp ffs.

Till trådskaparen: På vissa gym finns det mycket oengagerad personal. Se till att en gång för alla få prata med ansvarig och red ut det.

Tack så mycket! Det är riktigt gött att få vara här igen *cupid* Precis nu när julkänslan börjar komma lite krypande också. Det passar ju inte bättre!


Xarizma: Jag hoppas att det löser sig! Men det verkar inte vara något bra gym det där. Nej usch.

xarizma
2007-12-17, 17:33
''bump''

hultman
2007-12-17, 18:32
Ett typiskt fall av Zone Capowned, helt enkelt?

Stoltz
2007-12-17, 18:34
''bump''

Borde inte bumpen innefatta någon sorts ny information? Eller missade jag något?

ManuelIT
2007-12-17, 18:41
det finns ingen som kan hjälpa dig här.

du låter sådär svenne-apatisk, nämner det för dom och hoppas på att dom ska lösa det åt dig.
om det nu tagit så långt tid så blir arg på dom då, säg till på skarpen. Ring bossjäveln och säg det du sagt här, säg att det är oacceptabelt och att om de inte fixar saken inom en snar framtiden så säger du upp dig etc.

Fatalist
2007-12-17, 20:03
Du verkar otroligt förvirrad, inte konstigt att du har problem. Jag förstår knappt vad du försöker säga. Tala och tänk i klarspråk - vad är problemet? Vilka möjliga lösningar finns det?