handdator

Visa fullständig version : Värmande samlva som inte luktar?


kraftsport
2007-12-16, 16:26
Vad finns det för salva eller liknande som man kan smörja huden med som ökar cirkulationen men som inte luktar?

machine gun
2007-12-16, 16:27
Ormsalva (finns på apoteket) luktar knappt nånting, men är samtidigt sämre än andra liniment med starkare lukt.

Bajjeen
2007-12-16, 17:36
ZON luktar väl inte så mycket? mer än ett litet stänk vodka men det tror ajg man orkar med i nån minut=P den är dessutom klibbfri.. :hbang:

har testat på ormsalva med, den luktar inte men tycker inte den hjälper något heller faktiskt...

annars är väl tigerbalsam en av de bättre, men då luktar den ju satan med ;)

Tolkia
2007-12-20, 11:10
ZON luktar väl inte så mycket? mer än ett litet stänk vodka men det tror ajg man orkar med i nån minut=P den är dessutom klibbfri.. :hbang:

har testat på ormsalva med, den luktar inte men tycker inte den hjälper något heller faktiskt...
Zon är ju ett smärtlindrande preparat (s.a.s. Ipren att applicera utvärtes) och inte ett liniment/salva för att öka blodgenomsträmningen eller ge värmande känsla. Har du ont är det m.a.o. inte så konstigt att du tycker att Zon ger bättre effekt; det blir ju lite som att jämföra huvudvärkstabletter med halskarameller.

Jag tycker också att Ormsalva är ganska kass, även om den, som machine gun påpekade, är luktfri. Jag har inte hittat något liniment som luktar något annat än menthol/kamfer/hockeyomklädningsrum, men det finns ju sorter som luktar mindre än andra; jag tycker t.ex. att Aloe Rub (se bild nedan; brukar finnas på hälsokostaffärer) är ganska bra och att lukten går bort ganska fort, även om den luktar den också.

http://www.halsans.com/images/image_428.jpg

Tabbe
2007-12-20, 11:14
Klart tigerbalsam luktar men jag tycker inte den är särskilt starkt, man kan blanda ut den lite med någit linement som är parfymfritt.

machine gun
2007-12-20, 11:44
Aloe rub gillar jag, den är bra och luktar som sagt inte sååå starkt. Dock luktar den Jenka-tuggummi :D

Spader
2007-12-20, 11:48
Zon är ju ett smärtlindrande preparat (s.a.s. Ipren att applicera utvärtes) och inte ett liniment/salva för att öka blodgenomsträmningen eller ge värmande känsla. Har du ont är det m.a.o. inte så konstigt att du tycker att Zon ger bättre effekt; det blir ju lite som att jämföra huvudvärkstabletter med halskarameller.

Jag tycker också att Ormsalva är ganska kass, även om den, som machine gun påpekade, är luktfri. Jag har inte hittat något liniment som luktar något annat än menthol/kamfer/hockeyomklädningsrum, men det finns ju sorter som luktar mindre än andra; jag tycker t.ex. att Aloe Rub (se bild nedan; brukar finnas på hälsokostaffärer) är ganska bra och att lukten går bort ganska fort, även om den luktar den också.

http://www.halsans.com/images/image_428.jpg



vad ligger cirkuspriset på?

Börje H
2007-12-20, 11:55
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19961115000010&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Capsaicin i Essexkräm är helt luktfri! Bränner som ELD. Finns i flertalet styrkor; 0,075%, 0,15%, 0,3% och jag tror t.om 0,5%.
Recept krävs dock.

Angående din grundfråga om det finns salva som ökar cirkulationen är dock svaret nej.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1740994&postcount=32

Börje H
2007-12-20, 11:59
Linnex luktar ju inte speciellt mycket föresten.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=76978&highlight=Liniment

Yankeee
2007-12-20, 12:18
Jag tycker att ormsalva är tämligen optimalt. Dels för att den inte luktar, men mest för att den fungerar helt ok (upplever att benen (där jag använder den) blir mjukare och att jag blir mindre stel) utan att man får brännskador. Det är bara drygt med fuckinacidliniment som fräter i flera timmar.

Spader
2007-12-20, 19:29
Linnex luktar ju inte speciellt mycket föresten.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=76978&highlight=Liniment



linnex är det smärtsammaste jag har gjort i hela mitt liv! började nästan grina av smärtan. effektiv dock.

Martin Löwgren
2007-12-21, 11:28
Jag kör själv och rekomenderar Linnex - enda linementet som verkligen ger effekt på blodgenomströmningen.

machine gun
2007-12-21, 11:33
vad ligger cirkuspriset på?

En hundring.


Linnex är fan rena tortyrinstrumentet. Vet folk som fått brännblåsor :S Jag tycker nästan att det är galet att det säljs till vemsomhelst, man borde ju kunna döda nån med den där skiten.

Martin Löwgren
2007-12-21, 11:37
En hundring.


Linnex är fan rena tortyrinstrumentet. Vet folk som fått brännblåsor :S Jag tycker nästan att det är galet att det säljs till vemsomhelst, man borde ju kunna döda nån med den där skiten.

Alkohol är också farligt och säljs till vilken idiot som helst. Används det däremot rätt är det en rätt trevlig drog.

Likadant med Linnex - används det rätt så är det helt oslagbart, ofarligt och överlägset bäst på just cirkulation (värmande som trådskaparen vill ha).

machine gun
2007-12-21, 11:42
Likadant med Linnex - används det rätt så är det helt oslagbart, ofarligt och överlägset bäst på just cirkulation (värmande som trådskaparen vill ha).

Av den anledningen tycker jag ändå att det bara ska användas av folk med koll, dvs naprapater, massörer, sjukgymnaster osv. Möjligen att de skulle kunna distribuera det också tillsammans med tydliga instruktioner. Det vore det bästa imho.

Sen är det väl fastställt att cirkulationen bara ökar i yttersta hudlagren? Capsaicin binder ju till smärtreceptorer och gör mest... ont.

z_bumbi
2007-12-21, 11:54
ELD[/B]. Finns i flertalet styrkor; 0,075%, 0,15%, 0,3% och jag tror t.om 0,5%.
Recept krävs dock.

Aj!!

Martin Löwgren
2007-12-21, 12:25
Av den anledningen tycker jag ändå att det bara ska användas av folk med koll, dvs naprapater, massörer, sjukgymnaster osv. Möjligen att de skulle kunna distribuera det också tillsammans med tydliga instruktioner. Det vore det bästa imho.

Sen är det väl fastställt att cirkulationen bara ökar i yttersta hudlagren? Capsaicin binder ju till smärtreceptorer och gör mest... ont.
No pain - No gain :thumbup:

Jag förstår din poäng och håller med dig.

Börje H
2007-12-21, 12:55
Aj!!

Jag blandar 4/5 Radital hästliniment med 1/5 Capsaicin 0,3%.
Skapar en trivsam doft samt lagom bränna *drool*

100% psykologiskt :thumbup:

kaysim
2007-12-21, 13:53
heja aloe vera rub!! tigerbalsam går ju knappt att få bort från händerna efter att man smörjt in. ormsalva=skit. morsan körde sån förut, den var inte alls nå bra, var som att stryka på en vanlig hudlotion.typ.

kraftsport
2007-12-24, 00:16
Tack för tipsen. Får se vad jag ska inhandla.

God jul också :-)