handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Jag söker en bok...


hahavaffan
2007-12-15, 22:55
Jag köpte en bok när jag var i Australien som jag tyckte jäkligt mycket om. Men jag bytte bort den mot en annan när jag läst klart den, och kan inte minnas vad boken hette, eller vem författaren var. Tänkte att någon här kanske känner igen boken om jag förklarar den.

Den handlade om en japansk kille. Minns inte om han var polis eller hade varit det, men han samarbetade med den japanska polisen iallafall. Han var extremt duktig på att slåss, och han kan ha varit en lönnmördare. Just denna boken handlade om att var tvungen att komma tillbaks till sin gamla stad där han levde förr, och då träffa kvinnan han älskade. Dom hade sex på ett hotellrum, och sexscenen var rätt så väldetaljerad. Jag minns en grej speciellt... det var när han hade följt med en kvinna till hennes lägenhetshus, jag tror hon var nån slags prostituerad, och där utanför räddade han hennes liv och dödade två bad guys under natten. Det regnade som fan har jag för mig. Just det! För att komma åt the bad guys var han tvungen att börja på ett nytt gym, som en av dom skötte. Där dödade han denne en kväll när det bara var dom två som tränade, genom att trycka ner skivstången mot hans hals. Båda var grova som fan, och tog iaf en 150kg i bänk.

Någon som känner igen det?

Nimille
2007-12-15, 22:57
*popcorn* låter som en bra bok

hahavaffan
2007-12-15, 23:01
*popcorn* låter som en bra bokDen var jävligt bra :)

Jag kom på det!! John Rain heter karaktären. Barry Eisler heter författaren.

Nimille
2007-12-15, 23:03
Den var jävligt bra :)

Jag kom på det!! John Rain heter karaktären. Barry Eisler heter författaren.
Vad heter boken? Han hade gjort många böcker som hette nåt med rain
Finns den på svenska måntro? :)

hahavaffan
2007-12-15, 23:17
Rain Fall tror jag är den jag läst! Har beställt två efterföljande nu som julklapp :P

Doctor Snuggles
2007-12-15, 23:21
Haha... omvänt tant-snusk.

Hades
2007-12-16, 01:01
Låter som en Jet Li-film :)

kolle
2007-12-16, 01:06
Imponerande att det tog 6 min från det att du postade tråden till att du kom på vad vad boken hette. Låter förövrigt som en bra bok.