handdator

Visa fullständig version : Stjärnornas krig


Plastkasse
2007-12-15, 22:15
Vafan är det för del av stjärnornas krig som är på tv 6 nu? trodde jag sett alla & jag fattar inte vilken del det här kan vara? Ska enligt tv6 hemsida vara den som gjordes 1977 men det är det ju inte.

blekfet2
2007-12-15, 22:23
såg typ 2 sek, var det inte episod 4 eller 5?

MasterChief
2007-12-15, 22:24
Jo, det är det. Det är den första av "orginalfilmerna" (och nummer fyra av samtliga kronologiskt sett).

Doer
2007-12-15, 22:28
Jo den första av orginalfilmerna, men med lite nya rymdscener och annat tror jag.

King Grub
2007-12-15, 22:34
http://i8.tinypic.com/6t4q8nn.gif

Pez
2007-12-15, 22:37
Jävla noob!
Det är självklart Star Wars IV: A New Hope - den första filmen som släpptes (i herrens år 1977)...http://ruinsmiley.tripod.com/MyStarWarssmileys_files/vadersaber.gif

:D

Psychological
2007-12-15, 22:40
77 var ett fint år.. Då föddes jag

stargate
2007-12-15, 22:42
Chewbacca, hehe:)

Har han lågt IQ eller är det hans läten och kroppsspråk som gör så att han är ja... korkad... ?

King Grub
2007-12-15, 22:43
Chewbacca dog 1999 i boken Vector Prime. :( Vilket ledde till att Han Solo blev deprimerad och alkoholist.

-Niklas-
2007-12-15, 22:44
http://i8.tinypic.com/6t4q8nn.gif

aww spoiler varning! *grr27*

Doctor Snuggles
2007-12-15, 22:47
Fan har de bytt färgen på Lukes svärd eller? Var den inte blå i originalet? Ser mer grön ut nu. Slemmigt.

Pez
2007-12-15, 22:48
Chewbacca dog 1999 i boken Vector Prime. :( Vilket ledde till att Han Solo blev deprimerad och alkoholist.

AMAAGAWD! SpO1lerz! :D
Men Han kommer ju i en form som är fiiiiin sen under vong-konflikten, så ingen behöver misströsta för mycket. Även om det stöts och blöts lite väl runt emo-aspekten i den archen.. :Virro

För övrigt är Wookies smart mofos. Chewie är the brains of the op ffs.

Psychological
2007-12-15, 22:51
Episod 6 är bäst. Jabbas palats knäcker

Plastkasse
2007-12-15, 22:52
Häftigt att det är är första filmen från 77. Har naturligtvis sett den men det var säkert 20år sedan. Ser inte ut & vara en 30år gammal film.

King Grub
2007-12-15, 22:53
Nä, The Empire Strikes Back är klart bäst! Jabba är ju bra, men Ewokerna drar ner sexans betyg.

Pez
2007-12-15, 22:57
Episod 6 är bäst. Jabbas palats knäcker

Njae.. Ep. V är imo bäst. Startar hårt med slaget om Echo Base/Hoth, vidare Cloud City och Dagobah - miljöerna är fenom, avslöjandet om Vader som fader till Luke etc.

Granatgiraffen
2007-12-15, 22:57
Shit vilken b-film den här filmen är. Den är liksom inte bra i dag bara för att den var bra för 30 år sedan.

edit
haha det bästa är när Darth gick fram och trampade på Obi's kläder efter han hade mosat in lasersvärdet i honom.
Darth:"ÖÖööööh, var tog han vägen?! Jag trampar lite på hans kläder och kollar om han blev liten."

Krampus
2007-12-15, 22:58
Njae.. Ep. V är imo bäst. Startar hårt med slaget om Echo Base/Hoth, vidare Cloud City och Dagobah - miljöerna är fenom, avslöjandet om Vader som fader till Luke etc.

-I am you´r father...
-"Noooo, noooooo!!"*cry*
Jävla emo..*slap*

Han Solo är min manliga förebild i livet.

Tolkia
2007-12-15, 22:59
Slutet på sexan får mig alltid att vilja strypa manusförfattaren ("I am ýour faaatheeeer ..."). *spy*

Edit: Två själar, samma tanke. :D

Plastkasse
2007-12-15, 23:02
Shit vilken b-film den här filmen är. Den är liksom inte bra i dag bara för att den var bra för 30 år sedan.

Nej den här versionen hade en del häftiga grejer som inte fanns i den ursprungliga 1977 filmen . Det här är den omgjorda versionen som kom på 20-års jubileumsåret. Och den är lite omgjord med en del extra scener som George Lucas ansåg vara för svårt att göra i slutet på 70-talet. Dom här extragrejerna lurade mig & iaf. trodde det var en helt annan del av starwars.

Doctor Snuggles
2007-12-15, 23:07
Slutet på sexan får mig alltid att vilja strypa manusförfattaren ("I am ýour faaatheeeer ..."). *spy*

Edit: Två själar, samma tanke. :D

Det är väl slutet på femman det.
För övrigt är ju det en klassiker. :D
No hate, woman.

Doctor Snuggles
2007-12-15, 23:09
Tycker f.ö. också 6:an är bäst. Skogssvävar-fighten äger.

willis
2007-12-16, 03:25
Shit vilken b-film den här filmen är. Den är liksom inte bra i dag bara för att den var bra för 30 år sedan.

edit
haha det bästa är när Darth gick fram och trampade på Obi's kläder efter han hade mosat in lasersvärdet i honom.
Darth:"ÖÖööööh, var tog han vägen?! Jag trampar lite på hans kläder och kollar om han blev liten."

Aber lol, du suger.

Star Wars är bäst.

RTB
2007-12-16, 05:24
dock har han en poäng.. varför trampa då han bör veta att ob1 inte blivit en ond liten j*vel som kommer förfölja han resten av hans liv etc...:D

pragmatist
2007-12-16, 10:44
The Empire Strikes Back är bäst i hela serien, minns fortfarande stämningen i biosalongen när man såg den första gången.

dock har han en poäng.. varför trampa då han bör veta att ob1 inte blivit en ond liten j*vel som kommer förfölja han resten av hans liv etc...:D

Inte nödvändigtvis, tekniken att leva vidare efter döden lär sig Obi-Wan av Qui-Gon Jinn i slutet av del 3 och det är inte säkert att Vader känner till den i 4:an - även om han sedan verkar ha lärt sig den i 6:an.

Kuriosum: man kan notera att Darth Vader fäktas extremt mycket bättre i 5:an och 6:an än i 4:an, som ju ärligt talat har en väldigt töntig fäktningsscen mellan Vader och Obi-Wan. Vader är också mycket bättre än Skywalker/Mark Hamill om man tittar noga. Anledningen är att Vader spelas av en fäktningsinstruktör i just de scenerna, vilket han inte gjorde i 4:an.

joriice
2007-12-16, 10:49
I 4:e filmen kan man se många brister (fastän det är en fantastisk film)
Märkte t.ex. hur det blev en skugga från ljussablen på fäktarens kropp isället för ett ljussken som det borde ha blivit. För att inte tala om scenen när Han Solo talar med en CGI-jaba det är delvis såååå fult :D
Jag hade hellre sett den utan de nya effekterna :S

Tolkia
2007-12-16, 10:53
Jag störde mig lite på att vissa scener är så helt utan funktion och ditlagda enbart för att få visa lite tjusig CGI. Jag fattar att det var roligt att göra dem, och att det därför är frestande att få visa dem (titta mamma ...!), men i längden blev det tjatigt.

Doctor Snuggles
2007-12-16, 11:59
I 4:e filmen kan man se många brister (fastän det är en fantastisk film)
Märkte t.ex. hur det blev en skugga från ljussablen på fäktarens kropp isället för ett ljussken som det borde ha blivit. För att inte tala om scenen när Han Solo talar med en CGI-jaba det är delvis såååå fult :D
Jag hade hellre sett den utan de nya effekterna :S

Ja, CGI:n är jävligt onödig oftast. Varför fixade inte Lukas det som BEHÖVDES uppdateras, typ datorskärmar o dyl.
Sen så förstörde spaceballs Darth Vader för mig. :D