handdator

Visa fullständig version : Blå under ögonen.


-Niklas-
2007-12-15, 18:01
Börjat bli redigt blå under ögonen vilket irriterar mig, något man kan göra för att minska det?

*mini*

maaherra
2007-12-15, 18:05
Concealer, då kan du dölja det iaf.

Pudzianovski
2007-12-15, 18:08
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=224642

Chrillee
2007-12-15, 18:12
Jag har haft så hela livet, min hy är så tunn under ögonen, har ingen roll om jag sover mycket eller ej.

Så jag har köpt lite smink och täcker under, funkar ju när man ska ut och så, men vill man få bort det helt och hållet får man nog försöka andra metoder.
Går på två röda att göra det i alla fall, brukar ta fingret, men en borste är nog att föredra.

Du får samla mod såsom jag gjorde och gå in The Make Up Store eller liknande och köpa nåt. ;)

Absinteh
2007-12-15, 20:17
Skall undersöka ifall blodkärlstillbakadragande meds kan hjälpa. Rent logiskt borde tex. hemorojd-kräm hjälpa.

Maharadja
2007-12-15, 22:45
Kalla gurkskivor minskar blått runt ögonen..testa,det är simple!

NiXPhoenix
2007-12-15, 23:42
Jag har haft så hela livet, min hy är så tunn under ögonen, har ingen roll om jag sover mycket eller ej.

Så jag har köpt lite smink och täcker under, funkar ju när man ska ut och så, men vill man få bort det helt och hållet får man nog försöka andra metoder.
Går på två röda att göra det i alla fall, brukar ta fingret, men en borste är nog att föredra.

Du får samla mod såsom jag gjorde och gå in The Make Up Store eller liknande och köpa nåt. ;)


Hur mycket av ansiktet täcker du, tar du bara precis under ögonen eller?
Känns som det är risk att man får en avvikande färg på det sminkade området jämfört med resten av ansiktet om man inte är så van vid sånt där...
Var ju olika färg redan innan, och gör ju inte mycket ifall det bara är lite nyansskillnad men jag är rädd för att klanta till det totalt. :D



Concealer, då kan du dölja det iaf.

Rör alltid ihop era nick, tror det är en och samma användare som har avatarbild ibland och ibland inte. :)

Kalla gurkskivor minskar blått runt ögonen..testa,det är simple!


Hehe, en sån där gammal huskur typ. Hur länge ska man ligga med gurkskivorna på då? Kan 5-10 minuter räcka?

Maharadja
2007-12-15, 23:48
Hehe, en sån där gammal huskur typ. Hur länge ska man ligga med gurkskivorna på då? Kan 5-10 minuter räcka?[/QUOTE]

Det räcker faktiskt med 5 minuter. Sjukt enkelt men funkar. Consealer är ingen hit, eftersom killar inte kan smink och ofta väljer fel hudnyans. :)

Doctor Snuggles
2007-12-15, 23:51
Gurkskivor är bah humbug i min mening. Kanske hjälper vid högst tillfälliga besvär, på samma sätt som tepåsar.

maaherra
2007-12-15, 23:52
Det räcker faktiskt med 5 minuter. Sjukt enkelt men funkar. Consealer är ingen hit, eftersom killar inte kan smink och ofta väljer fel hudnyans. :)

Pffft, killar kan visst ha smink, bara att fråga de anställa efter rätt hudnyans :)

haiduc
2007-12-15, 23:54
Consealer är ingen hit, eftersom killar inte kan smink och ofta väljer fel hudnyans. :)
Men det kan man få hjälp med i butiken serru så just för den sakens skull behöver det inte vara något problem! :)

Förövrigt så har jag för mig att jag hört att det har någonting med njurarna att göra, och att man skulle dricka mer vatten... Hörde det av en kompis som jobbar med shiatsu.. Så dricker du 1.5-2L vatten om dagen som rekommenderat?

Maharadja
2007-12-15, 23:57
Men det kan man få hjälp med i butiken serru så just för den sakens skull behöver det inte vara något problem! :)

Förövrigt så har jag för mig att jag hört att det har någonting med njurarna att göra, och att man skulle dricka mer vatten... Hörde det av en kompis som jobbar med shiatsu.. Så dricker du 1.5-2L vatten om dagen som rekommenderat?


Jo,oftast beror det på för lite vatten när man blir blå..och gurka innehåller till större delen just..VATTEN :) Klart de inte är fel med sminkade killar.. några killar jag känner måste man ju fajtas me om spegeln när man fixar sig för krogen haha.

fonzie
2007-12-16, 12:03
En solbränna hjälper för mig.

Fatalist
2007-12-16, 12:52
Jo,oftast beror det på för lite vatten när man blir blå..och gurka innehåller till större delen just..VATTEN :) Klart de inte är fel med sminkade killar.. några killar jag känner måste man ju fajtas me om spegeln när man fixar sig för krogen haha.

Och du menar att två små gurkskivor på ögonen i 5 minuter tillför tillräckligt med vatten för att ersätta ett ordentligt vattenintag?

Tolkia
2007-12-16, 13:03
Och du menar att två små gurkskivor på ögonen i 5 minuter tillför tillräckligt med vatten för att ersätta ett ordentligt vattenintag?
Jag tror snarare att det är fråga om en akut kyleffekt när man lägger något blött och kallt på huden (jämför tepåsar).

Absinteh
2007-12-16, 19:58
Gurka? vad i hela friden skulle GURKA göra för skillnad? Om du inte har fruktansvärt dålig hud så ska inte vattnet penetrera din hud.
Kylan kan du få från vad som helst annat.

Mr. Moose
2007-12-17, 07:12
Börjat bli redigt blå under ögonen vilket irriterar mig, något man kan göra för att minska det?

*mini*

Sluta slåss eller förbättra din garde?? *whistle*