handdator

Visa fullständig version : Börja på gym!


Sorry12
2007-12-14, 22:00
Nu ska jag börja, är lite mullig.*popcorn*
Vill bli lite mer vältränad och smalare, fastare kropp liksom [crazy]
Gick en månad förut, ca 5 dagar i veckan, så vad ska man göra mest för att bli smalare helst?
Springa och cykla? men kan man kombinera eller blir det fucked up då?
alltså kondition (förbränning) och styrketräning så man bygger lite också [smile]
Lite tips att tänka på osv, är lite nybörjare^^
hur länge man ska hålla på och så..
grejjen är att jag kommer nog tröttna, får såna här attacker att jag måste bli smalare och så, kommer bli säkrare på min kropp då, det vet jag[crazy]

Så vilka saker ska jag göra? vill få lite mer slimmad kropp osv!
http://img132.imageshack.us/img132/7995/p14120721151da9.jpg

Durre
2007-12-14, 22:18
Du kommer inte kunna bygga något om du vill gå ner men ja det är bra om du kombinerar båda så inte muskelförlusten blir allt för stor.

Sorry12
2007-12-14, 22:19
Du kommer inte kunna bygga något om du vill gå ner men ja det är bra om du kombinerar båda så inte muskelförlusten blir allt för stor.

Okej!:) tack!
vill få en definierad kropp liksom!

tp_88
2007-12-14, 23:07
Du kommer inte kunna bygga något om du vill gå ner men ja det är bra om du kombinerar båda så inte muskelförlusten blir allt för stor.
Killen är nybörjare, och dessutom får jag bilden av att han är tonåring(!?). Om så är fallet så är det enligt mig högst troligt att han kommer bygga muskler samtidigt som han blir av med fett.

Sorry12
2007-12-14, 23:30
Killen är nybörjare, och dessutom får jag bilden av att han är tonåring(!?). Om så är fallet så är det enligt mig högst troligt att han kommer bygga muskler samtidigt som han blir av med fett.
japp, 14 år :)

men kondition och styrke då eller?
hur lång tid tar det tror ni?

simmarn
2007-12-15, 00:52
japp, 14 år :)

men kondition och styrke då eller?
hur lång tid tar det tror ni?

Tålamod, det går inte på några veckor. Ju bättre diciplin och effektiv träning desto snabbare resultat.

Sorry12
2007-12-16, 17:44
jag var där idag,
sprang och cyklade mestadels, men också styrke.
men måste man köra efter ett schema eller kan man köra lite allt möjligt?

Fatalist
2007-12-16, 18:44
Det är lättare att nå sitt mål om man har en klar bild framför sig hur vägen dit ser ut. :)

zydar
2007-12-16, 18:46
jag var där idag,
sprang och cyklade mestadels, men också styrke.
men måste man köra efter ett schema eller kan man köra lite allt möjligt?




klart det går att köra allt möjligt,, men bättre med ett schema, då man inte missar nånting.

annars kanske man bara kör sånt som är kul...

z_bumbi
2007-12-16, 21:27
Längd och vikt?

Mourten
2007-12-16, 21:38
läs nybörjar programmet och kör efter det. Med bra mat och dugliga gener kan du nog börja bli stor och stark kring 18 om du börjar hårt nu :)

Granstr0m
2007-12-17, 18:39
om ja vore du skulle ja börja gymma rätt lätt så du får int tekniken på alla övningar å börja bygga lite muskler. sen kan du lägga upp schema när du blir lite mer seriös (de behöver inte va exakt hur många rep å set de ska va men iaf va du ska köra på passen. ex. Biceps o axlar.
Då kommer du öka i styrka å muskelmassa. Bara de bränner ju fett, men en grejj som är grym är att gå en promenad på morgonen, det bränner mycket!
Det bränner mera fett att ¨gå än att springa.
Dom flesta som håller på med bodybuilding tar en morgonpromenad på c.a 60 minuter för att bränna fett.
Här fick du lite av mina åsikter iaf :), Hoppas träningen kommer gå bra för dej! Å kämpa på så kommer du se resultat. :D

Sorry12
2007-12-17, 21:13
om ja vore du skulle ja börja gymma rätt lätt så du får int tekniken på alla övningar å börja bygga lite muskler. sen kan du lägga upp schema när du blir lite mer seriös (de behöver inte va exakt hur många rep å set de ska va men iaf va du ska köra på passen. ex. Biceps o axlar.
Då kommer du öka i styrka å muskelmassa. Bara de bränner ju fett, men en grejj som är grym är att gå en promenad på morgonen, det bränner mycket!
Det bränner mera fett att ¨gå än att springa.
Dom flesta som håller på med bodybuilding tar en morgonpromenad på c.a 60 minuter för att bränna fett.
Här fick du lite av mina åsikter iaf :), Hoppas träningen kommer gå bra för dej! Å kämpa på så kommer du se resultat. :D

Okej, men jag kör rätt lätt, har ett schema, men tar ju typ bara 3 minuter vid varje maskin liksom?Oo*
bränner det inte mer att springa typ 20 minuter o sen cykla 10?
och innan maten hinner jag nog inte, skolan och allt du vet.. fast nut till lovet så kanske det går :)

moment22
2007-12-17, 21:59
om du har orken så börja boxning, där får du fan allt :Virro

goj739
2007-12-17, 22:02
om ja vore du skulle ja börja gymma rätt lätt så du får int tekniken på alla övningar å börja bygga lite muskler. sen kan du lägga upp schema när du blir lite mer seriös (de behöver inte va exakt hur många rep å set de ska va men iaf va du ska köra på passen. ex. Biceps o axlar.
Då kommer du öka i styrka å muskelmassa. Bara de bränner ju fett, men en grejj som är grym är att gå en promenad på morgonen, det bränner mycket!
Det bränner mera fett att ¨gå än att springa.
Dom flesta som håller på med bodybuilding tar en morgonpromenad på c.a 60 minuter för att bränna fett.
Här fick du lite av mina åsikter iaf :), Hoppas träningen kommer gå bra för dej! Å kämpa på så kommer du se resultat. :D

Varför skulle det ge mer att gå på morgonen än på kvällen? :smash:

Henchman
2007-12-17, 22:11
om ja vore du skulle ja börja gymma rätt lätt så du får int tekniken på alla övningar å börja bygga lite muskler. sen kan du lägga upp schema när du blir lite mer seriös (de behöver inte va exakt hur många rep å set de ska va men iaf va du ska köra på passen. ex. Biceps o axlar.
Då kommer du öka i styrka å muskelmassa. Bara de bränner ju fett, men en grejj som är grym är att gå en promenad på morgonen, det bränner mycket!
Det bränner mera fett att ¨gå än att springa.
Dom flesta som håller på med bodybuilding tar en morgonpromenad på c.a 60 minuter för att bränna fett.
Här fick du lite av mina åsikter iaf :), Hoppas träningen kommer gå bra för dej! Å kämpa på så kommer du se resultat. :D

Hur bränner man mer fett av att gå än att springa?

Tolkia
2007-12-17, 22:55
Längd och vikt?
Jag ställer samma fråga. Det är svårt att ge råd när man inte vet vad man utgår från.

Sorry12
2007-12-18, 07:53
hur tar jag bort bilden?*gah!*

Sorry12
2007-12-18, 07:54
Jag ställer samma fråga. Det är svårt att ge råd när man inte vet vad man utgår från.

165
54 kg


men offtopic, hur tar man bort bilden?Oo

z_bumbi
2007-12-18, 08:03
165
54 kg

Jag tror inte du behöver gå ner i vikt utan se bara till att lära sig övningarna på gymet och satsa på att ha styrketräningen som något kul där du kan öka i styrka vartefter så kommer du att må bättre.

Tolkia
2007-12-18, 08:49
Jag tror inte du behöver gå ner i vikt utan se bara till att lära sig övningarna på gymet och satsa på att ha styrketräningen som något kul där du kan öka i styrka vartefter så kommer du att må bättre.
+1000000000000.

Granstr0m
2007-12-18, 20:19
Varför skulle det ge mer att gå på morgonen än på kvällen? :smash:

Ja kan inte säga att ja e 100% säker, men ja tränar med en som är väldit insatt i de där ¨han har sagt så till mig iaf..

Eddie Vedder
2007-12-18, 21:24
Ja kan inte säga att ja e 100% säker, men ja tränar med en som är väldit insatt i de där ¨han har sagt så till mig iaf..

Då har den personen grymt fel. Två promenader som förbrukar lika mycket energi bidrar lika mycket till fettbalansen oavsett vad klockan är.

Och hur kan man påstå att mer fett förbränns av promenader än samma tids löpning?

Slutligen så stämmer det inte heller att muskelökningen bidrar nämnvärt till högre fettförbränning. Visst kan man öka 10kg men då är det främst en viktökning som bidrar till högre energiförbrukning. Muskler i sig förbrukar inte jättemycket energi, ungefär 13kcal per dygn för ett kg muskler i vila.
Och den muskelökningen tar många år att åstadkomma.