handdator

Visa fullständig version : ännu en jobbig tatueringsfråga...


stargate
2007-12-13, 18:59
Hur länge ska man låta plasten sitta på?

Gjorde en nyss och vill gärna ta bort plasten när jag ska sova inatt.

mela
2007-12-13, 19:00
Min skulle sitta på ett dygn.
Alltså till morgonen efter.

mini
2007-12-13, 19:00
Vad sa tatueraren?

Sebbe_H
2007-12-13, 19:04
Gjorde min runt 18 tiden och skulle ha den på tills jag vaknade, vilket jag också hade.

stargate
2007-12-13, 19:04
Vad sa tatueraren?

Han sa att jag skulle smörja med helosan, inte pilla på tatueringen och vara sparsam med vatten på den i början. Nu glömde jag fråga om det här med plasten och han antog kanske att jag visste eftersom jag har några tatueringar sen tidigare (glömsk som jag är kommer jag inte ihåg hur jag gjort föregående gånger).

Grejjen är den att det är ganska mycket blod under plasten så det är lite därför jag vill ta bort den också.

mela
2007-12-13, 19:05
Han sa att jag skulle smörja med helosan, inte pilla på tatueringen och vara sparsam med vatten på den i början. Nu glömde jag fråga om det här med plasten och han antog kanske att jag visste eftersom jag har några tatueringar sen tidigare (glömsk som jag är kommer jag inte ihåg hur jag gjort föregående gånger).

Grejjen är den att det är ganska mycket blod under plasten så det är lite därför jag vill ta bort den också.

Låt platsen vara tills imornbitti iaf. Så som man rullar runt och har sig på natten.

maaherra
2007-12-13, 19:09
Lite (för mycket) offtopic men var tvungena att skriva detta:

NP: Samantha Jade - Turn Around (prod by Stargate)

Ozma
2007-12-13, 19:18
Jag skulle ta bort plasten efter 2 timmar, funkade fint, tror inte den lär behöva sitta längre.

Vinter
2007-12-13, 19:31
Du kan ta bort den så fort den har slutat blöda och det inte behövs mer skydd. Då kan det även vara dags att tvätta såret en aning och smörja på helosan(el liknande). Se bara till så att du inte skadar sårskorpan.

Jazen
2007-12-14, 04:30
tar bort plasten efter jag vaknat, sen brukar jag skolja ryggen i duschen. inge jatte tryck, utan lite svagt

Shakemynuts
2007-12-14, 04:51
Där jag tatuerar mig kör dom på att man bör ha på plast 3 dagar, ta bort plasten 3 gånger om dagen, rengöra försiktigt med ljummet vatten, smörja in den och så ny plast. Spelar nog egentligen ingen roll hur länge man har den på, alla säger olika, orka bry sig. Ett par dagar hit och dit är det nog ingen risk för att oroa sig.

Bepathen är för övrigt bättre effekt än helosan, om du tål det, använd det. Tatuerare brukar inte rekommendera det i första hand bara av anledningen att det tydligen är ganska vanligt att man är allergisk, men om du tål, använd.

Frågan
2007-12-14, 06:51
Vad sa tatueraren?

+1
Jag skulle ta bort plasten efter 2 timmar, funkade fint, tror inte den lär behöva sitta längre.

-1 Såren som blir behöver läka så vad tatueraren rekomenderar bör man följa

Mapa
2007-12-14, 08:08
lol jag fick papper att badda när jag blödde.. inge plast.. mina har blivit hur bra som helst

Rahf
2007-12-14, 09:22
lol jag fick papper att badda när jag blödde.. inge plast.. mina har blivit hur bra som helst

Kan ju se förjävligt ut i en annans ögon också men det vet ju inte vi. Inget illa ment alltså utan bara ett konstaterande.

Plasten sitter till dagen efter och sen är det helosan varannan timme.

Ozma
2007-12-14, 13:00
Ozma:Jag skulle ta bort plasten efter 2 timmar, funkade fint, tror inte den lär behöva sitta längre.

-1 Såren som blir behöver läka så vad tatueraren rekomenderar bör man följa

Tatueraren sa 2 timmar, och det funkade bra, det läkte utan några problem.

Rahf
2007-12-14, 13:08
Det negativa med att ta bort plasten bara några timmar efter är väl att man löper risk att bloda ner sina lakan under natten.

Troll
2007-12-14, 23:47
Har alltid tagit av plasten direkt när jag kommit hem ca 15 min till 1 h efter gaddning.

Tvättar med ljummet vatten och smörjer med helosan. :thumbup:

casper_tfg
2007-12-15, 10:01
Bepathen är helt överlägsen

mela
2007-12-15, 12:11
Bepathen är helt överlägsen
+1

Plasten sitter till dagen efter och sen är det helosan varannan timme.

Varannan timme? Är du galen?
Bepathen smörjs på så fort tatueringen/såret börjar bli torrt och strävt. Ingen idé att översmörja.

Krampus
2007-12-15, 12:14
:)

Nimille
2007-12-15, 12:48
:)
:)

Jense
2007-12-15, 15:37
brukar ha min på en timme eller två. sen tvättar jag med antibakteriell tvål och låter såret andas, läker snabbare då.

under läkningen smörjer jag med feta lager bepanthen, halsosan eller tatto-kräm som finns att köpa hos din lokala detaljhandel som, inriktar sig på tatuerings..saker

ruvorna blir mjuka och fjällande samt inte lika kliande istället för dom vanliga hårda kliande ruvorna.så gör jag och mina läker på 4 dagar.