handdator

Visa fullständig version : Blir tjejer knäsvaga av manliga parfymer?


Röda_Lacket
2007-12-13, 02:00
Hur upplever ni tjejer en kille som luktar väldigt gott av en viss parfym?

Brassarn
2007-12-13, 02:32
Antingen så tycker hon du är proper som kan bry dig om att lukta gott eller så tycker hon du är sliskig som måste använda en parfym för att verka bättre än vad du igentligen är.

Sällan att en lukt skulle göra henne knäsvag, i så fall skulle det vara en kombination av trevligt uppförande, bra utseende och nåt mer som skulle få henne att totalt falla för dig. Kanske en snuskigt fet plånbok. Då skulle lukten kanske kunna symbolisera dig som person och göra henne knäsvag då lukten får henne att tänka på dig.

agazza
2007-12-13, 02:35
Sliskig beror på doft och mängd (styrka). Lukten kan göra mycket hos en attraktiv människa och kan även hjälpa en ful. Dock marginellt skulle jag säga ;)

egge
2007-12-13, 02:42
Jag har forskat ganska mycket inom detta ämne och jag kan väl sammanfatta det hela lite kort: Ja.

mini
2007-12-13, 09:17
Antingen så tycker hon du är proper som kan bry dig om att lukta gott eller så tycker hon du är sliskig som måste använda en parfym för att verka bättre än vad du igentligen är.

Sällan att en lukt skulle göra henne knäsvag, i så fall skulle det vara en kombination av trevligt uppförande, bra utseende och nåt mer som skulle få henne att totalt falla för dig. Kanske en snuskigt fet plånbok. Då skulle lukten kanske kunna symbolisera dig som person och göra henne knäsvag då lukten får henne att tänka på dig.
Bs-gissningar. Frågan var dessutom inte om en tjej kan falla för någon enkom pga en doft.

Ja, en man som doftar diskret gott kan vara jäkligt sexigt och attraktivt. Jag vågar gissa på att ingen person (utan allergi) ser det som sliskigt eller på annat sätt negativt att en man använder en doft.

Ignatius72
2007-12-13, 10:11
En burk AXE kan få även en heterosexuell man att bli knäsvag.

Jay-Z
2007-12-13, 10:16
Parfym som luktar på armlängds avstånd är för mycket parfym. Den ska märkas i den intima sfären (och med det menar jag inte under bältet) och inte annars.

Ontopic (glömmer alltid det): Nej, men av omanliga parfymer. :/

Hades
2007-12-13, 10:30
Parfym som luktar på armlängds avstånd är för mycket parfym. Den ska märkas i den intima sfären (och med det menar jag inte under bältet) och inte annars.

Ontopic (glömmer alltid det): Nej, men av omanliga parfymer. :/

Det är ju svårt att känna hur mycket man själv luktar, man blir avtrubbad ganska snabbt. Hur mycket parfym brukar ni applicera och var?

AFanatic
2007-12-13, 10:42
En parfym i sig får det svårt att göra mig knäsvag om det inte skulle vara för att man har någon speciell person förknippad med just den doften.

En svårslagen kombination är annars en god parfym, som sitter på en kille med vältränad kropp och som bär kostym. Det däremot kan göra mig knäsvag.

Ironwoman
2007-12-13, 11:03
Inte av parfymen, men den kan förstärka attraktionen betydligt av en person som jag redan är attraherad av. Lagom mängd, dvs en doft som bara känns då man kommer nära är ett måste.

Min favorit sedan över 10 år är Fahrenheit från Christian Dior. Men den måste matcha mannen som där den.

jaaaaag
2007-12-13, 11:40
Om killen ser bra ut och dessutom luktar väldigt gott så är det ju ett STORT +. Men det borde ju vara självklart.. men finner jag inte killen attraktiv så spelar det ingen roll hur gott han luktar.

sg85
2007-12-13, 11:51
jag har jävligt svårt att se det. Eftersom det bör vara samma sak för killar som luktar på tjejer.

Visst kan det vara upphetsande osv såklart. Men det är knappast nått som gör att random tjej hoppar på en för att man luktar Aqua di Gio.

Sånt händer bara på parfymreklamer.

Sen upplever i varje fall jag. att människor man är attraherade av, luktar mer eller mindre gott no matter what. Det sitter i huvudet.

Löjtnant Blank
2007-12-13, 11:54
Men det är knappast nått som gör att random tjej hoppar på en för att man luktar Aqua di Gio.

Är det du på din avatar?

agazza
2007-12-13, 12:03
jag har jävligt svårt att se det. Eftersom det bör vara samma sak för killar som luktar på tjejer.

Visst kan det vara upphetsande osv såklart. Men det är knappast nått som gör att random tjej hoppar på en för att man luktar Aqua di Gio.

Sånt händer bara på parfymreklamer.

Sen upplever i varje fall jag. att människor man är attraherade av, luktar mer eller mindre gott no matter what. Det sitter i huvudet.

En kompis blev ofta påhoppad på fester för att tjejerna ville veta vilken parfym han hade

sean paul(?) var det.

För mycket parfym är vad alla tjejer som ser ut att spendera minst 40 minuter framför spegeln innan jobbet/skolan har.

1 parfym sprut på understa klädesplaget är lagomt. Inte doppa sin jacka i det.

Ibland när man går imkring i städer och möter en sånhär primadonna stängs nästan luftvägarna på mig som något slags försvar.*spy*

lectris
2007-12-13, 12:03
JA :D iaf blir jag det, haha.. speciellt om min partner eller någon annan "nära" har samma eller liknande parfym. luktminnet är ju det starkaste minnet säger dom, så det väcker väl en massa accosiationer osv.

ser jag en heting som väcker min uppmärksamhet och han dessutom luktar mums.. ja vad finns det att göra förutom att bli knäsvag? ;)

Löjtnant Blank
2007-12-13, 12:09
1 parfym sprut på understa klädesplaget är lagomt.

Parfym ska appliceras på huden. Det är där den reagerar med värmen och börjar dofta optimalt. Det tar dessutom en stund innan parfymen utvecklar sin säregna doft.

agazza
2007-12-13, 12:12
Parfym ska appliceras på huden. Det är där den reagerar med värmen och börjar dofta optimalt. Det tar dessutom en stund innan parfymen utvecklar sin säregna doft.

Jag gör det men ville inte skriva det för att folk skulle börja gnälla om känslig hud. Har hört det som ursäkt förut från tjejer som luktar som en krossad parfymflaska:smash:

mela
2007-12-13, 12:43
Luktar han redigt gött så kan jag ta omvägar på stan för att få gå bakom *whistle*

Om jag däremot träffar en kille vill jag att han ska ha en parfym som inte är alltför vanlig. Inte kul att alla luktar som min partner. *grr*

Löjtnant Blank
2007-12-13, 13:35
Som den långe och välbydde mannen jag är, vet jag att kvinnorna flockas runt mig och det är tack vare min eminenta symmetri samt min parfym.
Aramis Classic gillar kvinnorna, när de gäller tjejer så går de väl igång på någon liten Brad Pitt kopia med en Hugo Boss-parfym.
HAHAHAHAHAHA

NiXPhoenix
2007-12-13, 13:42
Som den långe och välbydde mannen jag är, vet jag att kvinnorna flockas runt mig och det är tack vare min eminenta symmetri samt min parfym.
Aramis Classic gillar kvinnorna, när de gäller tjejer så går de väl igång på någon liten Brad Pitt kopia med en Hugo Boss-parfym.


Arne Pettson, ahahah, undrar vem döljer sig bakom det nicket. :laugh: :laugh:

Jay-Z
2007-12-13, 15:44
Jag gör det men ville inte skriva det för att folk skulle börja gnälla om känslig hud. Har hört det som ursäkt förut från tjejer som luktar som en krossad parfymflaska:smash:

Kan ju lätt få funky doft när det reagerar med tyget dock.

agazza
2007-12-13, 15:45
Kan ju lätt få funky doft när det reagerar med tyget dock.

va? Vad har du för kemikalier i dina kläder?

sg85
2007-12-13, 16:20
Är det du på din avatar?

Japp, jag antar att det inte är du på din avatar :P

sg85
2007-12-13, 16:22
Bästa placeringen av en parfym eller EDT är i nacken, Där har man som oftast fetast hud, vilket håller kvar parfymdoften längre.

Vissa parfymer ska absolut inte apliceras mer än ett sprut (tex aqua di gio) medans andra parfymer klarar 2 sprut.

iNCREDiBLE
2007-12-13, 17:02
Som den långe och välbydde mannen jag är, vet jag att kvinnorna flockas runt mig och det är tack vare min eminenta symmetri samt min parfym.
Aramis Classic gillar kvinnorna, när de gäller tjejer så går de väl igång på någon liten Brad Pitt kopia med en Hugo Boss-parfym.

hahaha :laugh:

erks
2007-12-13, 17:12
Som den långe och välbydde mannen jag är, vet jag att kvinnorna flockas runt mig och det är tack vare min eminenta symmetri samt min parfym.
Aramis Classic gillar kvinnorna, när de gäller tjejer så går de väl igång på någon liten Brad Pitt kopia med en Hugo Boss-parfym.

HAHAHAHAHAHAHH du är ett geni :thumbup:

mela
2007-12-13, 17:39
Bästa placeringen av en parfym eller EDT är i nacken, Där har man som oftast fetast hud, vilket håller kvar parfymdoften längre.

Vissa parfymer ska absolut inte apliceras mer än ett sprut (tex aqua di gio) medans andra parfymer klarar 2 sprut.

Det ska väl placeras bakom öronen där man utsöndrar sin egna doft. *klurar*

Osten80
2007-12-13, 17:44
Som den långe och välbydde mannen jag är, vet jag att kvinnorna flockas runt mig och det är tack vare min eminenta symmetri samt min parfym.
Aramis Classic gillar kvinnorna, när de gäller tjejer så går de väl igång på någon liten Brad Pitt kopia med en Hugo Boss-parfym.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :laugh: :laugh: :laugh:

LadyG
2007-12-13, 17:46
Som den långe och välbydde mannen jag är, vet jag att kvinnorna flockas runt mig och det är tack vare min eminenta symmetri samt min parfym.
Aramis Classic gillar kvinnorna, när de gäller tjejer så går de väl igång på någon liten Brad Pitt kopia med en Hugo Boss-parfym.

Aramis är faktiskt inte alls dum i lagom mängd. Man ska bara känna den när man kommer så där trevligt nära dock.

On topic: En god doft kan förstärka en redan befintlig attraktion men inga dofter i världen kan förstärka något som inte finns.
Precis som en obehaglig odör kan döda attraktionen precis när som helst. Finns inget hemskare än när någon, man eller kvinna, försökt dölja svettdoft under ett massivt moln parfym. Det blir bara en kvalmig, äcklande stank istället.

Srednq
2007-12-13, 17:48
För mycket parfym är vad alla tjejer som ser ut att spendera minst 40 minuter framför spegeln innan jobbet/skolan har.

1 parfym sprut på understa klädesplaget är lagomt. Inte doppa sin jacka i det.

Ibland när man går imkring i städer och möter en sånhär primadonna stängs nästan luftvägarna på mig som något slags försvar.*spy*

hade två tjejer i klassen på högstadiet som STANK vaniljparfym och svett. enligt dom andra tjejerna i klassen så duschade dom inte efter idrotten utan bara bytte om och sprayade ner sig.

mår fortfarande illa när jag möter någon som har vaniljparfym

sg85
2007-12-13, 18:13
Det ska väl placeras bakom öronen där man utsöndrar sin egna doft. *klurar*


Din kropp utsöndrar doft överallt, men framförallt där huden är fetare, vilket den även är bakom örat, dessutom oftast på näsvingarna.

Eftersom de flesta parfymer idag (jag kommer inte på någon som inte görd det) appliceras med pumpspray så är nacken ett klart enklare alternativ än att sikta bakom öron och näsvingarna :P ;)

På de parfymer jag har en aplicering, tar jag nacken.

På de jag har 2 apliceringar, har jag en i nacken och en på bröstbenet.

mela
2007-12-13, 19:12
Din kropp utsöndrar doft överallt, men framförallt där huden är fetare, vilket den även är bakom örat, dessutom oftast på näsvingarna.

Eftersom de flesta parfymer idag (jag kommer inte på någon som inte görd det) appliceras med pumpspray så är nacken ett klart enklare alternativ än att sikta bakom öron och näsvingarna :P ;)

På de parfymer jag har en aplicering, tar jag nacken.

På de jag har 2 apliceringar, har jag en i nacken och en på bröstbenet.

åh herre.
Jag tar bakom öronen och mellan brösten *whistle*

newb123
2007-12-13, 19:26
åh herre.
Jag tar bakom öronen och mellan brösten *whistle*

Oh, you little devil. :banned

zeusden1
2007-12-13, 21:29
SÅ HUR MYCKET SKA MAN HA?

Jag brukar ta ett sprut på halsen, och ett på varje handled. För mycket? Använder just nu Gant, liquid. Funderar på att byta till antingen Ralph loren blue, eller Tommi Hilfinger true star: men.

Har alla tre.

mela
2007-12-13, 21:32
SÅ HUR MYCKET SKA MAN HA?

Jag brukar ta ett sprut på halsen, och ett på varje handled. För mycket? Använder just nu Gant, liquid. Funderar på att byta till antingen Ralph loren blue, eller Tommi Hilfinger true star: men.

Har alla tre.

Räcker egentligen med ett sprut.

Robbin
2007-12-13, 21:36
Räcker egentligen med ett sprut.

Absolut.. om man inte wastear genom att att spruta på handleden och halsen på dem så att säga.

scum
2007-12-13, 22:50
ett sprut är max hos mig. ibland mindre, beroende på situation.

Maharadja
2007-12-14, 07:06
Knäsvag nää,men väldigt imponerad ifall en kille hittat en unik och oemotståndlig parfym. Värsta jag vet är billiga,starka gubbdofter eller fel doft vid fel tillfälle !!Don´t! :)

Sofia4_4
2007-12-14, 07:40
YES, det blir jag. och Hugo Boss + Bratt Pitt kopia är definitivt en farlig kombination. :devil:

joriice
2007-12-14, 07:46
YES, det blir jag. och Hugo Boss + Bratt Pitt kopia är definitivt en farlig kombination. :devil:

Hur kommer det sig att alla vet hur Brad Pitt luktar? :MrT:

ligne
2007-12-14, 10:37
En svårslagen kombination är annars en god parfym, som sitter på en kille med vältränad kropp och som bär kostym. Det däremot kan göra mig knäsvag.

då måste du först slita av honom kostymen för att veta om han har en vältränad kropp.

annars är det en gissningslek =)

Shajjn
2007-12-14, 10:38
Hur kommer det sig att alla vet hur Brad Pitt luktar? :MrT:

De vet hur Hugo Boss doftar, och hur Brad Pitt ser ut.

joriice
2007-12-14, 10:41
De vet hur Hugo Boss doftar, och hur Brad Pitt ser ut.

Men parfymer luktar ju annorlunda på alla i princip, när den blandas med kroppens egna doft? *whatever*

dessbee
2007-12-14, 12:28
Vaniljparfym :D

zeusden1
2007-12-14, 14:33
Räcker egentligen med ett sprut.

var?

Gpajpen
2007-12-14, 16:01
var?
2 cm under vänstra ögat (högra om du är kvinna) finns en körtel som gör doften mest opti.

willis
2007-12-14, 16:22
Bara jag som börjar tänka på annat när folk frågar i tråden var man borde spruta ;D ?

OnT: Min Hugo kan inte spruta, jag kan bara "hälla" ur. Hur mycket borde man ta?

agazza
2007-12-14, 16:34
Bara jag som börjar tänka på annat när folk frågar i tråden var man borde spruta ;D ?

OnT: Min Hugo kan inte spruta, jag kan bara "hälla" ur. Hur mycket borde man ta?

Samma mängd som vid ett sprut.

zeusden1
2007-12-14, 16:46
2 cm under vänstra ögat (högra om du är kvinna) finns en körtel som gör doften mest opti.

...

TCOG
2007-12-16, 14:50
Köpte Guccis parfym igår, den nya ljusblåa. Dom hade inte YSL men ska köpa den också...

AFanatic
2007-12-16, 15:42
då måste du först slita av honom kostymen för att veta om han har en vältränad kropp.

annars är det en gissningslek =)

Iofs inget fel i det, men om man inte ser ifall det finns en vältränad kropp under (och nu pratar jag inte 70-75 kg på 185 cm löptränad kropp) så är killen inte tillräckligt "vältränad". Det kan iofs också bero på att den som tittar inte vet vad den skall titta efter.

Psychological
2007-12-16, 15:44
Tjejer blir knäsvaga när du kommer hem i skitiga jobbarkläder och luktar svett.

mystic[-_-]
2007-12-16, 15:44
Iofs inget fel i det, men om man inte ser ifall det finns en vältränad kropp under (och nu pratar jag inte 70-75 kg på 185 cm löptränad kropp) så är killen inte tillräckligt "vältränad". Det kan iofs också bero på att den som tittar inte vet vad den skall titta efter.

stora trapz :hbang: