handdator

Visa fullständig version : Mindre ben


kahkonen
2003-05-04, 09:43
Jag har en liten fråga bara.

Jag har börjat träna igen efter ett års uppehåll. och jag har kommit i ganska bra form tycker jag, men jag vill forfarande minska volymen på mina ben. Jag tycker att jag har bra styrka i benen efter 13 års fotbolls spelande och innebandy. Men vill bli av med fettet... :D

Är det fulkomligt idiotiskt att sluta styrketräna benen, och bara köra gång och cykling efter träningspassen. Det är så jag kör nu, iallafall tills mitten/slutet på sommaren.

Martin
2003-05-04, 10:19
Om det är så att du vill bli av med fettet runt benen men behålla musklerna(styrkan) alt. öka i muskelmassa så tycker jag att du borde träna benen och fortsätta gå eller cykla efter passet.
Om du inte är så noga med att behålla styrkan i benen så behöver du ju inte träna dem.

Det var bara min åsikt.

shirunai
2003-05-04, 10:53
Originally posted by Martin
Om det är så att du vill bli av med fettet runt benen men behålla musklerna(styrkan) alt. öka i muskelmassa så tycker jag att du borde träna benen och fortsätta gå eller cykla efter passet.
Om du inte är så noga med att behålla styrkan i benen så behöver du ju inte träna dem.

Det var bara min åsikt.

håller med att han ska cyckla OCH styrketräna benen annars försvinner massa och styrka....sen låter det som du tror på punktförbränning eller har jag missuppfattat dig

MItt tips: Ät sunt, styrketräna OCH träna kondition så försvinner det där.

Big_Vik
2003-05-04, 11:25
omöjligt med FÖR stora ben!
deffa ner dem lite kanske?

kahkonen
2003-05-04, 11:47
Tack för tipsen... Det blir nog så att jag ändrar om lite i schemat... Köra lite ben för att underhålla den styrka jag har...

Och nu när du säger det Shirunai så har du ju rätt om punktförbränning, det går inte... Tänkte inte på det :smash:

Martin
2003-05-05, 17:25
Originally posted by shirunai


håller med att han ska cyckla OCH styrketräna benen annars försvinner massa och styrka....sen låter det som du tror på punktförbränning eller har jag missuppfattat dig



Menade att cykla alt. gå är bra förbränningsträning inte att det punktförbränner.

Konve
2003-05-05, 21:15
Om du tränar benen ger det väl en extra anabol respons ifrån sig? Så att du kommer att få lättare att lägga på muskelmassa på armarna t ex? Detta e vad jag hört, :rolleyes: Lycka till!