handdator

Visa fullständig version : Hjälp Sökes!


dwek
2007-12-12, 21:27
Hejsan. Nu ter det sig så att jag ska vara Tostmaster på en finare tillställning nu på fredag. och jag har ingen erfarenhet alls av detta så jag tänkte höra mig för om någon utav er har det?
Lite hjälp med hur man på ett trevligt sätt men inte allt för trevligt hälsar alla välkomna, precenterar liveframträdandenna, talarna, sångerna och maten!

Tack på förhand.

PowPow
2007-12-12, 21:29
Det är väl inte mycket svårare än att säga "Hej, och välkomna" typ. Presentera dig själv som toastmaster så att folk vet att det är till dig de ska anmäla tidigare oanmälda tal och liknande (om inte det framgått av inbjudan alltså).

Ett tips är att ha en klocka att ringa i eller något när du vill få uppmärksamhet. Är det många personer i lokalen kan det vara svårt att göra sig hörd utan att låta otrevlig :D

mela
2007-12-12, 21:31
Hejsan. Nu ter det sig så att jag ska vara Tostmaster på en finare tillställning nu på fredag. och jag har ingen erfarenhet alls av detta så jag tänkte höra mig för om någon utav er har det?
Lite hjälp med hur man på ett trevligt sätt men inte allt för trevligt hälsar alla välkomna, precenterar liveframträdandenna, talarna, sångerna och maten!

Tack på förhand.

* Ha penna och papper med dig.
* Kolla med värdarna för tillställningen om det är några som ska tala.
* Kolla med värdarna hur de vill ha det presenterat.
* När du presenterar dig själv och hälsar alla välkomna säger du att folk får komma till dig och säga om de vill hålla tal/sjunga en sång eller liknande. Kom överrens om typ när också.
* Om du känner alla som ska tala/är på festen kan du lätt presentera folket som ska hålla talen också genom att berätta något om dem liksom.

lectris
2007-12-12, 21:32
vad hände med att plinga lite diskret med valfritt bestick (eller annat inom räckhåll) i glaset? ;)

mela
2007-12-12, 21:33
vad hände med att plinga lite diskret med valfritt bestick (eller annat inom räckhåll) i glaset? ;)

Du anar inte hur många glas som gått sönder :MrT:
Och glas i vinet vill man inte ha! man ska ha vinet i glaset :D

PowPow
2007-12-12, 21:34
vad hände med att plinga lite diskret med valfritt bestick (eller annat inom räckhåll) i glaset? ;)

Det beror ju lite på hur stor tillställningen är. Är du i en lokal med 300 snackiga människor så lär du ha sönder ett antal uppsättningar glas innan någon lägger märke till dig :D

Edit: Precis!