handdator

Visa fullständig version : Gänglig


signs85
2007-12-11, 18:41
Hej

22 årig kille här. Jag har tränat på gym i cirka 4-5 månader, till och från. Mitt "problem" är att jag tycker att jag ser väldigt gänglig ut, jag är lång, smal, långa ben, kort och ganska sne rygg.

Min fråga är hur man bäst ska träna för att få en rakare hållning och kanske se mindre "oproportionerlig" ut vad gäller långa armar och ben.

Några tips?

Mr.Cosybear
2007-12-11, 18:46
Jag skulle gissa på att de flesta kommer skriva att det är bara träna som vanligt och ät mycket. Hållning och allt kommer sålänge du tränar och äter på.

Sen har du ju inte tränat länge heller, resultat tar tid.

Arf Pingvin
2007-12-11, 19:25
Mage/rygg. Core med ett "tuffare" ord. För hållning.

Sen ska du köra frontböj+hacklift och chins. Inget annat. Du kommer se ut som ett X *flex*

ChrisDEFC
2007-12-11, 19:39
Hej

22 årig kille här. Jag har tränat på gym i cirka 4-5 månader, till och från. Mitt "problem" är att jag tycker att jag ser väldigt gänglig ut, jag är lång, smal, långa ben, kort och ganska sne rygg.

Min fråga är hur man bäst ska träna för att få en rakare hållning och kanske se mindre "oproportionerlig" ut vad gäller långa armar och ben.

Några tips?

tjenna, välkommen till klubben långa och smala, kan egentligen inte säga så mycket mer än att det är bara att träna på som vanligt men är du i området runt 2m som mig kan det ju va extra viktigt med ryggträning(hela ryggen glöm inte korsryggen), mage och även ben för att bli lite stabilare sen är det bara att pumpa på och va målmedveten, det kommer ge resultat. ett annat tips är att skriva ner mått på armar, ben, bröst osv samt vikt, sen kör du på som bara dänn (skriver hela tiden ner vikterna du tränar med). Se till att du nästintill hela tiden ökar i styrka och ökar i vikt, ökar du inget i vikt/styrka är det stor sannolikhet att du äter för lite. Lycka till, fråga gärna om det är något i mitt inlägg eller mer allmänt du undrar på! Kör hårt!

Noodles
2007-12-11, 20:14
Ge det tid. Fortsätt att träna och äta ordentligt så kommer du se resultat. Jag är själv lång och led av samma problem när jag var yngre. Jag tänkte jämt att jag hellre skulle vara tjock än spinkig/gänglig/ranglig. Senare lärde jag mig att man ska vara försiktig med vad man önskar sig. :D

pony
2007-12-11, 23:32
Se det positiva: nar du har lagt pa dig lite massa kommer det att se tokbra ut iom liten midja och smala leder. Kotta pa! :thumbup:
Breda axlar och rygg skulle eventuellt kunna rada bot pa sugrorsfiguren inom en overskadlig framtid.