handdator

Visa fullständig version : Henrik Ryman


Torwald
2007-12-10, 21:17
...var och gästföreläste på skolan idag. Lite kort och generaliserat, men bra allmänbildning för de mindre bildade. Någon som sett honom föreläsa eller har andra åsikter om honom?

ligne
2007-12-11, 18:42
vem är det

NiXPhoenix
2007-12-11, 18:58
Ja, jag säger detsamma.
Går på samma skola som Torwald men var inte det här en lite onödig tråd?


Edit: "Henrik Ryman är en välkänd licensierad kostrådgivare och dagligen ansvarig för den prisbelönta restaurangen Kalori i Stockholm, där han även är delägare. Kalori blev nyligen, som enda restaurang i Sverige, nyckelhålsmärkt av Statens Livsmedelsverk.
www.kalori.se"

http://www.body.se/content/traning/artikel.asp?CID=1311

Torwald
2007-12-11, 23:28
Inte vet jag om han är känd eller okänd. Antog att om jag fick respons på tråden är han känd, om jag inte får det är han någon nobody. Fick ingen respons, alltså antog jag att han inte är någon direkt profil.

Du missade inget särskilt i alla fall.

EDIT: Han pratade lite om att han kom från byggarkretasr, alltså antog jag att någon här kanske kände till honom.

Andreas Guiance
2007-12-12, 00:31
Han är väldigt sympatisk iaf:thumbup:

(Länge sedan jag pratade kost med honom nu så jag vet inte riktigt vad han har för idéer inom området)

Mental
2007-12-12, 00:40
Fan, mina googleskills sviker mig, licensierad kostrådgivare, vem utfärdar licensen? vad kostar den? och villka krav är det för att bli licensierad?

Torwald
2007-12-12, 00:49
Andreas: Verkade onekligen så.
Mental: Han verkade inte vara någon akademiker, men han driver en (flera?) restauranger med lite tema. En där du komponerar själv, såvitt jag förstod det (Kalori heter den), och en där han garanterar att men måltid inte innehåller mer än 500 eller om det var 600 kcal.