handdator

Visa fullständig version : Tatuerare som är bra på porträtt?


JustinCredible
2007-12-10, 19:52
Som hon tjejen i Miami Ink. Kat eller vad hon heter. Skulle vilja tatuera in ett porträtt, kanske lättare om jag delar in frågorna i punktform.

* Vet ni någon tatueringsstudio med någon som är jävligt duktig på porträtt?

* Är det svårt att tatuera porträtt? Alltså är det större risk att det blir fult än vid andra tatueringar? (Man har ju sett en del skräckexempeln på internet.)

När jag började så trodde jag att jag hade massa frågor, men det var visst bara det. Om nån här har en portätt-tatuering så kan ni ju skriva't.

flenders
2007-12-10, 19:56
Har ingen porträtt tatuering men kan säga att det är svårare att göra. Det krävs mer detalj på skuggor, avstånd med mera. Känner tyvärr inte till någon bra tatuerare som gjort en snygg porträtt men det lär finnas runt om i Sverige.

Vad hade du tänkt tatuera?

JustinCredible
2007-12-10, 20:07
Tatueringen skulle isf vara ett porträtt av en vän till mig som dog förra året. Vore inte så kul om hon såg helt förvrängd ut i tatueringen. Fan nervöst, men nu har jag blivit helt hooked på tanken. Det kan ju bli så sjukt snyggt.

Slartibartfast
2007-12-10, 20:15
Min polare har Phil Lynott på axeln. Det ser lite ut som Jimi Hendrix, dock. :D

Väldigt svårt att få bra porträtt.

gnagaren
2007-12-10, 20:20
Åk till Miami och låt Kat tatuera dig da, med lite tur kommer du med på TV också. :D

Allan
2007-12-10, 20:28
Kan bara varna. En kompis tatuerade in sina barns ansikten på bröstet för sex år sen. Det var SJUKT likt. Nå, efter sex år har de förvrängts i samma takt som hans kropp förändrats. Just porträtt - har jag fått höra - är så oerhört känsliga för minsta förändring i huden

egge
2007-12-10, 20:33
På tal om Miami Inc. så tatuerade Kat en ooootroligt het väninna för något program sedan. *drool* *drool*

vesterberg
2007-12-10, 20:50
åka till Miami är nog ingen stor idé om man vill bli tatuerad av Kat med tanke på att hon hoppat av och startat LA Ink.

nog om det... har ingen erfarenhet, men av vad jag kan läsa till mig på internet så är Lefthand Tattoo (www.lefthandtattoo.se) i Piteå jävligt bra på porträtt. ser även så ut i deras galleri. fast det kanske är lite väl långt till Piteå. :)

oath5
2007-12-10, 20:52
På tal om Miami Inc. så tatuerade Kat en ooootroligt het väninna för något program sedan. *drool* *drool*

+ 762367

Rahf
2007-12-10, 21:32
åka till Miami är nog ingen stor idé om man vill bli tatuerad av Kat med tanke på att hon hoppat av och startat LA Ink.

nog om det... har ingen erfarenhet, men av vad jag kan läsa till mig på internet så är Lefthand Tattoo (www.lefthandtattoo.se) i Piteå jävligt bra på porträtt. ser även så ut i deras galleri. fast det kanske är lite väl långt till Piteå. :)

Kortare bit än Miami/LA.

Stoltz
2007-12-10, 21:37
Kan bara varna. En kompis tatuerade in sina barns ansikten på bröstet för sex år sen. Det var SJUKT likt. Nå, efter sex år har de förvrängts i samma takt som hans kropp förändrats. Just porträtt - har jag fått höra - är så oerhört känsliga för minsta förändring i huden

Tag Allans ord i akt här - Porträtt kan verkligen bli väldigt screwade efterhand, just pga detaljer som kan förvrängas.

panzerpig
2007-12-10, 23:25
porträtt är bland det svåraste man kan måla (tatuering, oljemålning eller vilken teknik som helst). Den största anledningen till detta är att ansikten är så svåra att få lika, vi ser direkt om en näsa är 2 millieter för bred, ögonen sitter för långt i sär osv. små fel leder till att porträtt kan se ut som en helt annan person än den som det är menat att likna.
Jämför tex med en landskapsmålning det är inte alls lika viktigt att det ska vara perfekt.

Borde ändå finnas många duktiga tatuerare som kan göra bra porträtt i sverige. Tror dock att de flesta tatueringar ser förvrängda ut efter några år (om du tränar, går upp/ner i vikt, huden blir slappare osv).

PowPow
2007-12-11, 01:03
En av mina bästa vänner dog också för något år sedan, och året efter det gick jag i samma tankar som du. JAg är dock oerhört tacksam för att jag aldrig gjorde det. Det hade nog varit något av det dummaste jag någonsin gjort.

scum
2007-12-11, 01:36
En av mina bästa vänner dog också för något år sedan, och året efter det gick jag i samma tankar som du. JAg är dock oerhört tacksam för att jag aldrig gjorde det. Det hade nog varit något av det dummaste jag någonsin gjort.

pga? förvrängningar eller?

PowPow
2007-12-11, 01:38
pga? förvrängningar eller?

Jag hade någon slags bild av att det var ett bra sätt att alltid bära med honom och på något sätt hedra honom. Men jag kom senare till insikt att jag inte bär med honom mer eller mindre på grund av en tatuering, och att det hade varit sjukt jobbigt att ha hans namn (det var inte tal om någon bild för mig) och dödsdatum på min kropp. Dessutom kom jag underfund med att om han själv hade haft något att säga till om så hade han antagligen slagit mig i skallen med en tung bok om jag hade gjort det. Det hade jag gjort om någon gjort något sådant för mig i alla fall.

JustinCredible
2007-12-11, 01:43
nog om det... har ingen erfarenhet, men av vad jag kan läsa till mig på internet så är Lefthand Tattoo (www.lefthandtattoo.se) i Piteå jävligt bra på porträtt. ser även så ut i deras galleri. fast det kanske är lite väl långt till Piteå. :)
Tackar, ska kolla in det där.

Kat själv har en fin tatuering
http://shopping.discovery.com/DiscoveryStore/images/products/largenew/739714_lg.jpg

JustinCredible
2007-12-11, 01:45
http://www.tubewad.com/ul/733-550x-KatVonD.jpg

JustinCredible
2007-12-11, 02:02
jefree star är en annan (grova ben)

http://buzznet-45.vo.llnwd.net/assets/users16/jeffreestar/default/Sharon_Tate_features--large-msg-118651168114.jpg
http://i6.tinypic.com/7yov32v.jpg

rikke_B
2007-12-11, 03:13
åka till Miami är nog ingen stor idé om man vill bli tatuerad av Kat med tanke på att hon hoppat av och startat LA Ink.

nog om det... har ingen erfarenhet, men av vad jag kan läsa till mig på internet så är Lefthand Tattoo (www.lefthandtattoo.se) i Piteå jävligt bra på porträtt. ser även så ut i deras galleri. fast det kanske är lite väl långt till Piteå. :)

Ja dom är duktiga. Men vet att de har haft grymmt lång väntetid tidigare.

Jense
2007-12-15, 15:44
east side i sthlm har två bra tatuerare på just portträtt, i malmö fins Tacua på infierno tattoo som är riktigt riktigt vass på portträtt.

mitt tips är åk till malmö.


och vist är det svårare att göra portträtt eftersom det måste bli EXAKT rätt, det är inte som oldschool new school biomech, tribal, japanskt osv att man kan fixa om det skulle bli nått fel. ett fel så är portträttet inte ett skit likt personen i fråga

TCOG
2007-12-15, 17:08
Heidie Hay är bäst i Sverige på porträtt åk till henne i GBG, långa väntelistor dock....

http://www.heidihaytattoo.com/

Jense
2007-12-21, 15:10
Heidie Hay är bäst i Sverige på porträtt åk till henne i GBG, långa väntelistor dock....

http://www.heidihaytattoo.com/

aja, bäst i sverige är väl lite att ta i. bäst i gbg iaf

panzerpig
2007-12-21, 17:01
http://www.tubewad.com/ul/733-550x-KatVonD.jpg

hon är rätt foxy :)