handdator

Visa fullständig version : Kvarg/Viktökning


tobb__e
2007-12-10, 17:51
Skulle vilja gå upp i vikt har rasat som fan 184cm/67kg. Jag vet att man måste äte mer än man förbränner men behöver tips på frukostar/mellanmål osv och om ni äter kvarg. När äter ni det och hur mycket.

Raggis
2007-12-10, 17:52
Äter 500g kvarg innan läggdags varje kväll.

Käka energirik mat, om du har problem att få i dig mycket.

Halldin
2007-12-10, 17:53
Ät mer av allt, och mer energirika livsmedel.
Knapra i dig lite mer nötter t.ex, eller ringla olja på riset/pastan.

tobb__e
2007-12-10, 17:57
Ät mer av allt, och mer energirika livsmedel.
Knapra i dig lite mer nötter t.ex, eller ringla olja på riset/pastan.

Funkar all olja bra eller är någon "vassare/bättre"


Äter 500g kvarg innan läggdags varje kväll.
Käka energirik mat, om du har problem att få i dig mycket.

Ska börja käka kvarg innan jag lägger mig och se om det händer något, något exempel på energirik mat?

Raggis
2007-12-10, 18:11
och se om det händer något

Vad förväntar du dig?

tobb__e
2007-12-10, 18:16
Vad förväntar du dig?

De jag vill är att öka i vikt och måste ju därmed att mer mat.
Blandar du ut kvargen med nått eller äter du direkt ur paketet?

Sniggel
2007-12-10, 18:28
När jag käkar kvarg brukar jag blanda ut den. 2 bananer i 500g kvarg tar bort det mesta av den sura smaken. havregryn förbättrar konistensen och smaken (50-100g). Godtyckligt med vatten för att det ska vara möjligt att blanda alltihop.
Sen kan man lägga i annan frukt också, t ex russin för att göra det sötare och mer energirikt. Du kan ju experimentera lite själv kanske.
Det blir nog en stor portion för dig om jag går efter vad du väger nu. Men får du ner det så bör det höja ditt totala kaloriintag väldigt bra.

Raggis
2007-12-10, 18:29
De jag vill är att öka i vikt och måste ju därmed att mer mat.
Blandar du ut kvargen med nått eller äter du direkt ur paketet?

Blandar i funlight. Blir som yoghurt.

tobb__e
2007-12-10, 18:33
När jag käkar kvarg brukar jag blanda ut den. 2 bananer i 500g kvarg tar bort det mesta av den sura smaken. havregryn förbättrar konistensen och smaken (50-100g). Godtyckligt med vatten för att det ska vara möjligt att blanda alltihop.
Sen kan man lägga i annan frukt också, t ex russin för att göra det sötare och mer energirikt. Du kan ju experimentera lite själv kanske.
Det blir nog en stor portion för dig om jag går efter vad du väger nu. Men får du ner det så bör det höja ditt totala kaloriintag väldigt bra.

okej, ska prova med det. Tänkte prova med kvarg sen blanda den med fil så det inte blir så tjockt och slänga i lite frön/nötter med havre

Halldin
2007-12-10, 18:34
Funkar all olja bra eller är någon "vassare/bättre"

Rapsolja, olivolja eller linfröolja är exempel på några bra.

z_bumbi
2007-12-10, 18:42
Om du rasar i vikt är inte kvarg det första jag skulle kolla på när det gäller mat, kvarg är inte så energirikt och innehåller mestadels protein. Ät mer av den maten du äter idag och lägg sen till något som ger mer energi utan att mätta så mycket.

tobb__e
2007-12-10, 18:55
Om du rasar i vikt är inte kvarg det första jag skulle kolla på när det gäller mat, kvarg är inte så energirikt och innehåller mestadels protein. Ät mer av den maten du äter idag och lägg sen till något som ger mer energi utan att mätta så mycket.

Okej, jag har star nutitrions gainer. Den tar jag direkt efter träningen men skulle de vara bra att ta den mer än 1gång/dag och isåfall när?

gnagaren
2007-12-10, 19:11
Ät mer mat istället! Ät tills du blir mätt, ät sedan lite till så att byxan nästan spricker, då ska du se att du går upp i vikt igen. Att slösa pengar på kosttillskott och kvarg (som bumbi sa, det är ingen bra energikälla för viktuppgång) är helt onödigt när allt du behöver är vanlig god mat.