handdator

Visa fullständig version : Skjortmärke för byggare


rasmus77
2007-12-10, 15:42
Som rubriken säger - kan ni några bra skjortmärken som har passform för en överkropp som lite mer muskelös än den traditionella kontorsråttan.

Har märkt att det ofta smyter åt över latsen så när man sträcker fram händerna ser det ut som man smugglar in fläskfileér bakom axlarna. Att knappa översta knappen är också ofta ett problem.

Problemet är att jag vill ha nå slags slim passform så det är snyggt även utan kavaj. Shirt factorys slim funkar ganska bra men de är för små i halsen.

coxie
2007-12-10, 15:44
Skräddade Stenströms kör flera av mina vänner, jag själv är inte stor nog att ha problemet.

Hermit
2007-12-10, 15:44
www.tailorstore.se

hultman
2007-12-10, 15:47
Lägg in en bild, mått eller styrkestats innan du frågar en sådan sak :D

heffa
2007-12-10, 15:52
Sand har riktigt snygga skjortor som även har bra ärmlängd om man har gorillaarmar som jag.

flenders
2007-12-10, 15:56
Finns många olika märken med många olika modeller och mått. Jag är också intresserad av dina stats eftersom du inte kan komma ner i en skjorta du köpt i en "vanlig" butik.

Det är precis som jeans, alla märken passar inte allas kroppsform. Letar du lite så lär du hitta något.

jakke
2007-12-10, 16:25
Gillar Eton skjortor. Finns en massa alternativ att välja på också.

rasmus77
2007-12-10, 16:28
Det kanske lät som jag var Coleman vilket verkligen inte är fallet. Men generellt tycker jag inte passformen på skjortor är anpassade efter min kroppsform. Men tackar för tipsen och skall sondera terrängen lite mer.

OBS att jag har inga problem med en skjorta som har normal passform men då ser man ut som ett tält istället.

agazza
2007-12-10, 16:28
jag kan inte ha vissa figyrsydda skjortor för dom blir slapp runt magen men spänner i ryggen. Men jag är inte ett dugg stor, därimot är jag sjukt grov.

KniveN
2007-12-10, 19:56
Som rubriken säger - kan ni några bra skjortmärken som har passform för en överkropp som lite mer muskelös än den traditionella kontorsråttan.

Har märkt att det ofta smyter åt över latsen så när man sträcker fram händerna ser det ut som man smugglar in fläskfileér bakom axlarna. Att knappa översta knappen är också ofta ett problem.

Problemet är att jag vill ha nå slags slim passform så det är snyggt även utan kavaj. Shirt factorys slim funkar ganska bra men de är för små i halsen.

Jag har också samma problem + att det brukar bli jävligt tight för underarmarna. Fick min skjorta från
www.tailorstore.se
idag den blev lite stor över armarna och midjan (valde slim fit) men satt bra över latsen och underarmarna, kunde även stänga översta knappen. Dock så har jag inte tvättat den än så den kanske blir bra.
Jag köpte en 300:- skjorta så man kan se vad som behöver ändras innan man köper nån av de "finare" tygerna.

bertbert
2007-12-10, 20:13
Man behöver inte vara grov alls för att få det problemet med standardskjortor. När jag var otränad var det samma sak, iallafall så länge skjortan satt bra i hals och midja. Nu 25 kg senare är jag något bredare och det går att hitta bra skjortor men är inte så lätt. När man kryper upp i XXL blir de inte så mycket större över rygg axlar men väldigt mycket större över magen. *gah!*

Du får prova dig fram eller skaffa skräddarsytt. Men för allt i världen... en skjorta som sitter bra BLIR trång över axelpartiet om du sträcker fram armarna får långt. De är inte till för gymnastiska övningar.