handdator

Visa fullständig version : var proteinpulvret en gainer???


Diana
2003-05-03, 19:01
köpte en twinlab triplewhey choklad 3kg för ett tag sen,,vart förvånad övar hur tjock,söt o god den va till konsistensen,,brukar ju vanligtvis va sliskig o helt rinnande som vatten typ i konsistensen när man blandat den,tänkte att dom har kanske gjort om den eller nått,,sen hittade ja en stoor jävla skopa(stor som ett decilitermått) när ja kommit till mitten av burken,en såndär ganska fyrkantig grej som ja har för mej brukar va i gainers? ingen såndär liten runs 50ml skopa som de allti e i triplewhey burkar, o sen ramla den där stora svarta ettiketten på burken bort,typ som den bara va lätt ditklistrad ellr nått,,de brukar ju vanligtvis va en klisterlapp till etikett eller hur?
shit vet inte om de e ja som e paranoid eller vad,,kan de vart en gainer ja fick? köpte en triplewh. me jordgubbssmak i förrgår o den va lika sliskig som de allti varit,,hmmm
jättebra om nån vet om de har gjort om konsistensen på den eller om de e gainer ja käkat den senaste månaden?

Diana
2003-05-03, 19:26
nån som vet innehållsförteckningen på twinlabs gainer?(harför mej att den heter super gainers fuel)så ja vet vafan de e ja förmodligen druckit 3 ggr om dagen den senaste månaden:D

Frazze
2003-05-03, 19:31
Fråga där du köpte den. Ring till Twinlab och skäll, med lite flyt kanske du får plåster på såren-varor.

Diana
2003-05-03, 19:42
hehe,, ja de skulle sitta fint men ja e ju inte 100% att de va en gainer... har för mej att gainers e ännu tjockare typ som att dricka sand..denhär va nått konstit mellanting..

King Grub
2003-05-03, 19:44
He, he. Ganska rolig historia. Inte för dig förstås, om det du skulle visa sig vara så. :D

Men, men. Du lever fortfarande, eller hur?

GhostFace
2003-05-03, 20:05
Triple Whey Fuel´s smaker brukar inte var söta & sliskiga. Dessutom är inte skopan större än typ 30 gr. Konsistensen är dessutom alltsom oftast relativt vattnig, om man inte blandar 3 skopor med 1 dl vatten förstås.

Låter misstänkt likt en gainer...:D

Hör av dig till ÅF eller gå vidare till distributörerna/leverantörerna eller vad du nu må tänkas hamna...för att gå till botten med problemet :angel:

z_bumbi
2003-05-03, 20:14
Har inte twinlab lekt med sitt vassle... det har väl t ex varit kassein i några varianter ? Kan ju förklara saken.

För övrigt är väl allt twinlab gjort sötsliskigt ? :D

GhostFace
2003-05-03, 20:59
Originally posted by z_bumbi
Har inte twinlab lekt med sitt vassle... det har väl t ex varit kassein i några varianter ? Kan ju förklara saken.

För övrigt är väl allt twinlab gjort sötsliskigt ? :D

Nästan de flesta kan hålla med om att de flesta amerikanska märken är sötare än vad vi nordbor är vana vid; ex. Prolab, Muscle Tech.

Lillstrumpa
2003-05-03, 21:19
Originally posted by Diana
köpte en twinlab triplewhey choklad 3kg för ett tag sen,,vart förvånad övar hur tjock,söt o god den va till konsistensen,,brukar ju vanligtvis va sliskig o helt rinnande som vatten typ i konsistensen när man blandat den,tänkte att dom har kanske gjort om den eller nått,,sen hittade ja en stoor jävla skopa(stor som ett decilitermått) när ja kommit till mitten av burken,en såndär ganska fyrkantig grej som ja har för mej brukar va i gainers? ingen såndär liten runs 50ml skopa som de allti e i triplewhey burkar, o sen ramla den där stora svarta ettiketten på burken bort,typ som den bara va lätt ditklistrad ellr nått,,de brukar ju vanligtvis va en klisterlapp till etikett eller hur?
shit vet inte om de e ja som e paranoid eller vad,,kan de vart en gainer ja fick? köpte en triplewh. me jordgubbssmak i förrgår o den va lika sliskig som de allti varit,,hmmm
jättebra om nån vet om de har gjort om konsistensen på den eller om de e gainer ja käkat den senaste månaden?

Drack för tio minuter sedan en drink gjord på Twinlab Triple Whey Fuel och den var, precis som du säger, söt och lite blaskig (tre dl vatten och en (rund) skopa pulver). Inte alls som Super Gainers från Twinlab.

Ta genast kontakt med återförsäljaren samt Twinlab! Här finns gratisprylar/pulver/kapslar att tjäna! ;)

Diana
2003-05-03, 21:30
z bumbi va menar du me att dom "lekt me sitt vassle"?? ståre att de bara e vassle i burken så ska de väl va så?eller menar du att dom typ av misstag slängt i lite kasein?

ja kör 2 månade bulk, 1 månad deff, 2 mån bulk osv o de sjuka e ju att ja gått ner 3 kg denhär månaden trots att ja käkat 4 port(1 port=100ml) av den här skiten om dagen!?! de kan ju bara betyda att kroppen e jäklit bra på att anpassa sej(käka mer=förbränn mer) eller att de e så som z bumbi säger att de e vassle i den som gör den tjockare..hursomhelst skulle ja va jättetacksam om nån postade innehållsförteckningen för gainern.

hur ska man gå tillväga nudå ringa twinlab o skicka in lite av pulvret till dem eller? hahah,,ironiskt att ja skulle komma på detta när de e typ 2 port kvar i burkjäveln!:eating: :eating: :D

Diana
2003-05-03, 21:33
tjockleken pådenhär sörjan e så pass att man MÅSTE ha en mixer för att de inte ska bli bara klumpar av smeten kan kasein göra de så tjockt? förrut smakade jag completeII av fairing o den va inte så klumpande,,känner att ja måste analysera sönder detta hehe,,

Diana
2003-05-03, 21:43
om de va gainer o ja käka 300-400 ml om dagen borde ja inte gått upp mkt då i fett? har iofs kört mycke kondisträning dennamånad samt legat lågt på kolisar,trodde jag iaf:D

GhostFace
2003-05-03, 22:00
Det var exempelvis denna tråd (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7522&highlight=triple) som z_bumbi menade.

Pontus
2003-05-03, 22:26
har för mej att gainers e ännu tjockare typ som att dricka sand..denhär va nått konstit mellanting..

Va fan min gainer (Star Top of the line Gainer pro) är helt slapp i konsistensen. Jag tar 150ml pulver och blandar med 4dl mjölk. Den är slappare än min gamla burk från Twinlab (va ingen gainer tror jag), där använde jag tom mindre pulver.

Tar jag för lite?

GhostFace
2003-05-03, 22:33
Originally posted by Pontus
Va fan min gainer (Star Top of the line Gainer pro) är helt slapp i konsistensen. Jag tar 150ml pulver och blandar med 4dl mjölk. Den är slappare än min gamla burk från Twinlab (va ingen gainer tror jag), där använde jag tom mindre pulver.

Tar jag för lite?

Slappare?
Är det konsistensen på innehållet i shakern du menar eller är det nå´t mellan benen du skäms för...? ;)

150 ml är trots allt 1,5 dl så det är relativt sett lagomt mkt pulver och blir inte konsistensen annan än lättrunnen så kan du skatta dig glad för det :D

Pontus
2003-05-03, 22:38
Ok det låter ju bra. En sak till jag inte heller fattar är att det smakar mest mjölk om blandningen men en lätt smak av vanilj. Skadar ju inte men tycker bara det är lite konstigt...

150ml = 90 gram kan jag väl tillägga. Men men, det är väl som det ska :MrT:


Edit: Skrev visst lite fel sisst, menade att det smakade mjölk, inte mjöl.

Pez
2003-05-04, 03:36
Originally posted by Diana
z bumbi va menar du me att dom "lekt me sitt vassle"?? ståre att de bara e vassle i burken så ska de väl va så?eller menar du att dom typ av misstag slängt i lite kasein?

Ja, visst är det hemskt att tillverkare gör konstiga saker? ;)
Skämt åsido, detta "rykte" har cirkulerat länge och med tanke på vilka jag hört det av så är jag benägen att varna för Twinlabs produkter, risken är stor att det är lite väl mycket "lek" där.


hur ska man gå tillväga nudå ringa twinlab o skicka in lite av pulvret till dem eller? hahah,,ironiskt att ja skulle komma på detta när de e typ 2 port kvar i burkjäveln!:eating: :eating: :D

Antingen tar du det med återförsäljaren, eller så går du direkt till Twinlab. Vad som än sägs som förklaring/bortförklaring så stå på dig, kräv kompensation - minst en ny burk TW eller pengarna tillbaka.

Lycka till

/pez

Diana
2003-05-04, 07:34
tro fan att ja tänker stå på mej de va en såndär 3kgs burk för 1400kr:D fattar bara inte riktigt hur ja kunnat tappa fett trots 400ml gainer om dagen!? nu blire iaf aldri mer twinlab ja köper,,då kommer ja ju allti undra om de e rätt innehåll i burken,sånthär blir manju paranoid av. kan dom leka till de såhär kan dom ju göra vafansomhelst hahah

supremo
2003-05-04, 08:29
Tar du gainern efter träningen så lär du ju kunna tappa fett iaf...
Annars kanske du har hög förbränning :eating:

Diana
2003-05-04, 08:47
en portion/skopa e 100ml har ja för mej, ja tog en på morronen, en på förmiddagen, en på eftermiddagen och en efterträningen! shit de måste ju bli äckligt mycke kalorier:eating: :D

supremo
2003-05-04, 08:52
Var det en gainer så blev det nog en hel del ja.:cool:

Diana
2003-05-04, 09:23
jämförde just etiketterna på den gamla burken(den me gainern) och den nya som smakar som vanligt triple whey...på den gamla ede en lååång lista me olika vitaminer o annat skit som inte står me på den nya burken..varför står dessa vitaminer o sånt inte me på den nya burken? kan de va dem som gör konsistensen tjockare i den gamla burken? ller e ja helt ute o cyklar nuu?

z_bumbi
2003-05-04, 10:04
Diana: Det jag har hört är att Twinlab har två olika recept på triple whey... det ena och det som tidigare alltid sålt i sverige var bara vassle, det som såldes i usa under en period innehöll också kassein.

Nu har det varit rykten om att det har varit kassein i burkarna i Svergie också och på frågor direkt till Twinlab så har det kommit olika svar om vad burkarna ska innehålla.

Köp Exell, star eller dahlblads så får du dubbelt så mycket protein med samma kvalitet..

Diana
2003-05-04, 11:48
de burkar som innehöll kassein oxå har de satt me de i innehållsförteckningen då oxå? de står inte kassein i denhär innehållsförteckningen iaf.. twinlab suger:smash:

Doktor V
2003-05-05, 08:24
Det jag hoppas Bumbi menar är att TwinLab är ett opålitligt företag som blandar i vad som passar dom för tillfället.
Köper man TwinLab får man exakt vad man betalar för,dvs dyra lågkvalitetsprodukter.
Köp ett märke med högre kvalitet/lägre pris,det låter bättre i mina öron.


Originally posted by Diana
z bumbi va menar du me att dom "lekt me sitt vassle"?? ståre att de bara e vassle i burken så ska de väl va så?eller menar du att dom typ av misstag slängt i lite kasein?

ja kör 2 månade bulk, 1 månad deff, 2 mån bulk osv o de sjuka e ju att ja gått ner 3 kg denhär månaden trots att ja käkat 4 port(1 port=100ml) av den här skiten om dagen!?! de kan ju bara betyda att kroppen e jäklit bra på att anpassa sej(käka mer=förbränn mer) eller att de e så som z bumbi säger att de e vassle i den som gör den tjockare..hursomhelst skulle ja va jättetacksam om nån postade innehållsförteckningen för gainern.

hur ska man gå tillväga nudå ringa twinlab o skicka in lite av pulvret till dem eller? hahah,,ironiskt att ja skulle komma på detta när de e typ 2 port kvar i burkjäveln!:eating: :eating: :D

Ankarby
2003-05-10, 22:36
Whey är ju dyrare än gainer så ganska fiffigt att som försäljare byta etikett på de båda och sälja av en gainer till dubbla priset, kanske förklarar den avtrillande etiketten?

Eller så kan man vara lite finurlig, köpa en gainer, nästa dag köper man en whey, sätter sig i bilen, byter etiketter på de båda och går tillbaka med gainern nu med whey etikett, visar plomben och ber att få byta smak, 2 whey till priset av en whey och en gainer :notme:

supremo
2003-05-10, 23:43
Originally posted by Ankarby
Whey är ju dyrare än gainer så ganska fiffigt att som försäljare byta etikett på de båda och sälja av en gainer till dubbla priset, kanske förklarar den avtrillande etiketten?

Eller så kan man vara lite finurlig, köpa en gainer, nästa dag köper man en whey, sätter sig i bilen, byter etiketter på de båda och går tillbaka med gainern nu med whey etikett, visar plomben och ber att få byta smak, 2 whey till priset av en whey och en gainer :notme:

Du låter erfaren? :smokin:
Kanske kan bli klumpigt att sitta med såna där stora hinkar och byta etiketter i bilen dock ;)

Ankarby
2003-05-11, 13:27
"learn by doing" :hbang: bara lära känna någon handlare som har etiketter :naughty:

eiselt
2003-05-14, 16:59
Originally posted by Doktor V
Köper man TwinLab får man exakt vad man betalar för,dvs dyra lågkvalitetsprodukter.

:laugh: :bow: