handdator

Visa fullständig version : Träningsschema, overkill?


korre88
2007-12-09, 20:11
Dag 1 Bröst, Axlar (främre delen), Triceps
Dag 2 Rygg, Resten av axelmuskeln, Biceps (stångövningar)
Dag 3 vila
Dag 4 Bröst, Axlar (främre delen), Triceps
Dag 5 Rygg, Resten av axelmuskeln, Biceps (hantelövningar)
Dag 6 Ben, Vader

Vad tycker ni om detta schemat? blir 48 timmar vila för muskelgrupperna. Ska väl nämnas att jag bulkar.
Funderar över om detta är overkill? Vill ju bygga. Eller bygger det kasnke bättre att köra allt en gång i veckan bara?

zeusden1
2007-12-09, 20:17
Var är vanliga statsen?

Ålder? Vikt? kön? längd? träningserfarenhet?

korre88
2007-12-09, 20:27
Var är vanliga statsen?

Ålder? Vikt? kön? längd? träningserfarenhet?

ÄR 19 år man, vägde 66kg när jag började träna för 1.5 år sedan, bulka upp mig till 86kg och nu efter att ha varit sjuk ett tag gått ner till 77kg. Känner att jag är ganska seriös när jag väl tränar, dricker ej på helgerna, eller går knappt ut överhuvudtaget på helger när jag tränar
Käkar bra tycker jag t ex frukost 2dl havregrynsgröt, 0.5 dl krossat linfrön, 3-4 kokta ägg, äpple, whey-80. sen blir det lunch(typ kött o potatis), mellanmål (tonfisk med filmjölk och bröd), gymmet, gainer, middag(fisk/kött, ris), kvällsmål1(nötter, mjölk, frukter), kvällsmål2(kasein protein drink + nånting)

ursäkta om texten är lite rörig att läsa :P

korre88
2007-12-09, 20:31
Var är vanliga statsen?

Ålder? Vikt? kön? längd? träningserfarenhet?

är 178 cm

JohnRick
2007-12-09, 20:37
Varför ben bara en gång, då resterande grupper finns med två?

zeusden1
2007-12-09, 20:38
Var är vanliga statsen?

Ålder? Vikt? kön? längd? träningserfarenhet?

..

korre88
2007-12-09, 20:42
Varför ben bara en gång, då resterande grupper finns med två?

Jag funderar på att köra det 2 gånger oxå efter ett tag när jag har tid.. jobbar just nu och jag gillar att mörda benen på passen så skulle bli som en handikappad på jobbet inte bra :D kör ben på fredagen så man kan ligga hemma hela helgen

JohnRick
2007-12-09, 20:45
Jag funderar på att köra det 2 gånger oxå efter ett tag när jag har tid.. jobbar just nu och jag gillar att mörda benen på passen så skulle bli som en handikappad på jobbet inte bra :D kör ben på fredagen så man kan ligga hemma hela helgen

Men du blir inte som en handikappad när du mördar de andra muskelgrupperna menar du? Jag hade tränat ben minst lika ofta som allt annat, med tanke på att de påkarna står för den främsta muskelmassan - eller potentiella sådan.
Du behöver ju inte nödvändigtvis köra dem så hårt om du kör dem två ggr.
Du vet - med ökad frekvens följer lägre totalvolym vid varje träningstillfälle.

korre88
2007-12-09, 20:46
..

gymmat 1.5 år skrev jag, försöker läsa på träningsforum så mycket jag kan, känner jag har bra koll på kost och övningar. Det enda jag undrar är om man klarar att köra på detta schemat, om man får ut mer av detta än av att köra allt en gång i veckan bara? eller om jag bara sliter ut mig. Mitt mål är ju att bygga så mycket som möjligt..

korre88
2007-12-09, 20:50
Men du blir inte som en handikappad när du mördar de andra muskelgrupperna menar du? Jag hade tränat ben minst lika ofta som allt annat, med tanke på att de påkarna står för den främsta muskelmassan - eller potentiella sådan.
Du behöver ju inte nödvändigtvis köra dem så hårt om du kör dem två ggr.
Du vet - med ökad frekvens följer lägre totalvolym vid varje träningstillfälle.

Ne blir faktiskt inte lika handikappad av att köra det andra. Aa men ja ska köra ben 2 gånger i veckan efter ett tag, börjar lugnt med benen 1 gång i veckan, träningsverken man får av ben går inte att jämföras med nåt annat tycker jag.
Men annars tror du detta skulle gå utan att bryta ner sig? Eller ska jag hålla mig till ett vanligt schema: Bröst biceps, Axlar triceps, Ben, Rygg mage?

Allan
2007-12-09, 21:01
För mycket för tidigt. Läs z_bumbis sticky. Lösningen är aldrig att träna mer, utan att få ut mer av de pass man kör. Men var inte lessen för det - vi har alla gjort samma tavla. Du är inte mer avancerad efter arton månader än att du klarar dig finemang på tre dagar i veckan. Om du kör hårt när du kör.
Men att dela upp axeln i fram och baksida är ett typiskt internettrick som nån har läst att nåt proffs gör. Kör du en tung pressövning och en komplementövning så kommer det att räcka bra. Etc

korre88
2007-12-09, 21:07
För mycket för tidigt. Läs z_bumbis sticky. Lösningen är aldrig att träna mer, utan att få ut mer av de pass man kör. Men var inte lessen för det - vi har alla gjort samma tavla. Du är inte mer avancerad efter arton månader än att du klarar dig finemang på tre dagar i veckan. Om du kör hårt när du kör.
Men att dela upp axeln i fram och baksida är ett typiskt internettrick som nån har läst att nåt proffs gör. Kör du en tung pressövning och en komplementövning så kommer det att räcka bra. Etc

hmm det är så va... fortsätter väl köra på basic schema då, vart borta från träningen pågrund av sjukdom några månader man blir inte riktigt frisk i huvudet efter ett tag, tror man förlorar 1 kg muskler per dag eller nåt, och nu ville jag ta igen allt jag tappat snabbt, därför denna iden :D aja bara o köra på som vanligt då