handdator

Visa fullständig version : Fashion vs Styrketräning


Nimille
2007-12-09, 18:55
Utesluter det ena det andra, eller vad tycker ni?

Klart man kan klä sig snyggt även som grov, men ganska mycket går inte att bära då.
Om man vill klä sig snyggt, till vilken grad kan man lägga på sig muskler?
Var går gränsen, Brad pitt-grov, Nick auger-grov, Kolo-grov ?

(Poll kommer)

skaparn
2007-12-09, 19:17
Du och slarti samarbetar för att reta mig ikväll, erkänn!

Avesta
2007-12-09, 19:19
Du och slarti samarbetar för att reta mig ikväll, erkänn!

Du verkar vara på G ikväll.

skaparn
2007-12-09, 19:21
Du verkar vara på G ikväll.

http://www.sptimes.com/2005/02/21/images/steroid1.jpg

Nitrometan
2007-12-09, 19:30
Jay Cutler personifierar väl fashion?

Klart att det går.

Koettman
2007-12-09, 19:36
Naiv fråga. Innan man svarar måste nog begreppet "fashion" defineras.

Att klä sig som en söderkis blir dock svårt. Fast det säger nog mer om stilen än muskelmängden.

Tolkia
2007-12-09, 19:37
Det är inte mer omöjligt att klä sig snyggt om man är grov än vad det är att göra det om man är tjock. Däremot kan det hända att man får jobba lite mer (och som regel lägga lite mer pengar) om man drar en storlek som inte finns i det vanliga sortimentet (nu snackar vi dock STORA storlekar och inte typ XL).

Svårigheten är väl kanske om man har ett utseendeideal som går på tvärs med hur man ser ut; väger man 100 pannor är det svårt att se undernärd och tragisk ut (om man inte är tre meter lång), är man oerhört muskulös (jag vågar vara fräck och påstå att majoriteten av Kolozzeums medlemmar inte kvalar in i den kategorin) kan det vara svårt att se tanig ut i stuprörsjeans.

Spiffy
2007-12-09, 19:38
Grövre än vad du någonsin kommer att bli i alla fall, så det är nog inte mycket att fundera på.

z_bumbi
2007-12-09, 19:39
Om det med fashion menas mode så varierar det väl från period till period hur väl det går att kombinera med att ha mer muskler än genomsnittet?

joriice
2007-12-09, 19:44
fitness-grov är gränsen för att kunna bära upp kläder bra tycker jag.

Tolkia
2007-12-09, 19:46
Tillägg: Det handlar också till viss del om hur noga man är med att köpa kläder i en viss affär eller av ett visst märke. Vissa märken medger inte någon större avvikelse från sugrörsmodellen, vissa affärer tar inte in kläder i större storlekar.

Nimille
2007-12-09, 19:46
fitness-grov är gränsen för att kunna bära upp kläder bra tycker jag.
Sådana definitioner jag söker med denna tråd.

Vad säger ni?

Tolkia
2007-12-09, 19:49
Sådana definitioner jag söker med denna tråd.

Vad säger ni?
Jag säger att det är en idiotdefinition. En fitnesstävlande i tävlingskondition är dessutom inte så stor i verkliga livet som han/hon ser ut på en närbild, så det skulle sortera bort en rätt stor del av normalbefolkningen.

Nimille
2007-12-09, 19:53
Tillägg: Det handlar också till viss del om hur noga man är med att köpa kläder i en viss affär eller av ett visst märke. Vissa märken medger inte någon större avvikelse från sugrörsmodellen, vissa affärer tar inte in kläder i större storlekar.
Okej, det jag menar är mer stil än märke.
Jag kommer aldrig sätta på mig ett par löst sittande jeans (tänk levis engineered) och en tshirt som ser ut som ett tält tillsammans med en hoodie.
Hur långt kan jag bygga innan jag kommer dit tror ni?
När får man ge upp indierockar stilen ala stuprör/bandtee?
(Grov generalisering men ni get the point (inte riktigt den stilen jag syftar på heller för den delen, men för att göra det enkelt))

zeusden1
2007-12-09, 19:56
Frågan är väl om styrkelyftning och fashion går ihop.

Nitrometan
2007-12-09, 19:58
fitness-grov
fitness-grov är en självmotsägelse.

Nimille
2007-12-09, 19:58
Jag säger att det är en idiotdefinition. En fitnesstävlande i tävlingskondition är dessutom inte så stor i verkliga livet som han/hon ser ut på en närbild, så det skulle sortera bort en rätt stor del av normalbefolkningen.
http://static.pici.se/pictures/epBNSZTJz.jpg
http://taylorkitsch.net/gallery/albums/userpics/10065/102b.jpg

Dessa fysiker syftar jag på som tillräckligt grov/grövre än så vill jag inte bli.
Går dessa ihop med mode?
Om så, var går gränsen vid för kropp?

Nimille
2007-12-09, 19:59
fitness-grov är en självmotsägelse.
Fitness tävlande är grova i en lekmans ögon, ni som tycker annat är träningsförstörda

Yankeee
2007-12-09, 20:00
http://static.pici.se/pictures/epBNSZTJz.jpg
http://taylorkitsch.net/gallery/albums/userpics/10065/102b.jpg

Dessa fysiker syftar jag på som tillräckligt grov/grövre än så vill jag inte bli.
Går dessa ihop med mode?
Om så, var går gränsen vid för kropp?

En tävlingsdeffad snubbe och en speta. Hur skall du ha det?

bertbert
2007-12-09, 20:03
Nimille, som yanken är inne på är det stoooor skillnad i grovhet på det två fysiker du länkade till.

Nimille
2007-12-09, 20:03
En tävlingsdeffad snubbe och en speta. Hur skall du ha det?
Mer som första

Nitrometan
2007-12-09, 20:06
Fitness tävlande är grova i en lekmans ögon, ni som tycker annat är träningsförstörda
Fitness är icke grov.
Grov är icke fitness.

Så enkelt är det.

Blanda inte ihop deffad och grov.

Nimille
2007-12-09, 20:10
Fitness är icke grov.
Grov är icke fitness.

Så enkelt är det.

Blanda inte ihop deffad och grov.
Oki, men tråden handlar inte om vad grov innebär för dig, har statuerat med exempel vad jag menar med ordet och då bör resten av kolo också uppfatta vad jag menar även om jag använt ordet fel enligt många. :)
Mode och muskler, går de ihop?

Racso
2007-12-09, 20:10
Frågan går nästan inte att svara på. Vad som är snyggt är ju subjektivt. Sen så finns det hur många olika stilar som helst, allt från kostym till hiphop.

Tar man de två ovan nämnda exemplen så kommer man ju undan med extremt mycket massa om man har en lös hiphop-ish stil. Däremot faller man ju bort så snart man blir lite större om man ska satsa på kostym. Då menar jag gällande hur kläderna sitter och vilka proportioner man får med givna plagg. (även specialsytt)

De ideal som vi på kolo har är ju väldigt ovanliga sett till övriga befolkningen, men smaken är som baken.

Tricklev
2007-12-09, 20:12
http://www.wwesuperstars.org/wp-content/uploads/2007/06/cena4.JPG

Uppenbarligen, så går det ihop.

joriice
2007-12-09, 20:31
Fitness är icke grov.
Grov är icke fitness.

Så enkelt är det.

Blanda inte ihop deffad och grov.

Så en fitness kille är inte tränad eller större än en "vanlig" individ då? Utan bara deffad och brun? *rolleyes*

Allan
2007-12-09, 20:35
Klart det går. Men det kostar lite mer.

tejpis
2007-12-09, 20:44
Kläder som i mina ögon ser bäst ut (vilket råkar vara söderkis-stilen) passar inte på mer tränade individer än Taylor-killen på andra bilden där. Men det kan man ju inte låta hindra en :)

Fartman
2007-12-09, 20:52
Nja, mode verkar ofta vara riktat mot tonårskids och därmed också anpassade till riktiga spetor. Att klä sig snyggt går däremot bra även om man är duktigt jävla grov, ta tex och kolla på piranha här på brädan (helst när han är påklädd då).

Nimille
2007-12-09, 20:56
Klart det går. Men det kostar lite mer.
Utveckla gärna

coxie
2007-12-09, 21:00
Utveckla gärna

Ett exempel är att alla kan få en kostym som sitter gjutet, är man grov eller fet får man betala lite extra för att få den uppsydd i rätt mått.

jaaaaag
2007-12-09, 21:08
En vältränad grov kille är snyggare i mjukisbyxor och linne än vad en tanig kille är i de allra dyraste och """finaste""" märkeskläderna. Det är mannen som gör kläderna snygga i de flesta fallen inte tvärt om tkr jag.

Såå.. grova killar är nästan snygga i allt, tom i en vanlig t-shirthttp://i11.tinypic.com/8fun52s.gif

tejpis
2007-12-09, 21:10
Såå.. grova killar är nästan snygga i allt, tom i en vanlig t-shirthttp://i11.tinypic.com/8fun52s.gif

T.O.M.? Vanliga t-shirts is teh shit. Så vanlig som möjligt, den ska gärna se ut som man ärvt den av någon gammal äcklig gubbe också.

jaaaaag
2007-12-09, 21:19
T.O.M.? Vanliga t-shirts is teh shit. Så vanlig som möjligt, den ska gärna se ut som man ärvt den av någon gammal äcklig gubbe också.

Ja, alltså jag älskar killar som bara klär sej i slappe, det finaste som finns. Men i den här tråden fick jag för mej att "finkläder" syftar på kostymer, skjortor etc. Vilket inte är finkläder på killar i mina ögon.

Koettman
2007-12-09, 23:05
Nimille: Ska man ha indierockstilen kan man ju för fan inte ha muskler. Det säger ju sig självt...

KniveN
2007-12-10, 01:24
Frågan är väl om styrkelyftning och fashion går ihop.

Att bry sig om utseendet är som doping, Blir du påkommen blir du avstängd *whistle*

Fitness är icke grov.
Grov är icke fitness.

Så enkelt är det.

Blanda inte ihop deffad och grov.

Man ska inte blanda ihop fet med grov heller... Vilket jag tycker det är fler som gör.

jontahontas
2007-12-10, 01:37
Pga min definition för grov och pga min definition för mode så ja, självklart.

Nimille
2007-12-10, 16:35
Nimille: Ska man ha indierockstilen kan man ju för fan inte ha muskler. Det säger ju sig självt...

Var går gränsen för hur mycket tror ni/du?
Jag står i valet och kvalet att skipp antingen träning för volym eller kläder. Har inte bestämmt mig för vilket

Bronkitkorv
2007-12-10, 16:40
Varför i helvete bry sej som sånt jävla trams *screwy*
Är man grov så spöar man dom som tycker man klär sej otrendigt...

agazza
2007-12-10, 16:44
ifall du menar fashion i samma form som cheap monday
Och ifall du menar grov som i Slarti grov så går det absolut inte.
Hur fan ska han få på sig byxorna?

Förstår inte riktigt begreppet fashion. Det ändras ju jämt, men stil kan man ha upp till en viss gräns muskler skulle jag säga och den ligger väl vid runt 110-120 kanske? Enligt mig.

Därimot fashion och styrkelyftare går inte ihop då dessa oftast är väldigt feta istället för grova, och då är det svårt att se proper ut.

Fartman
2007-12-10, 17:01
Var går gränsen för hur mycket tror ni/du?
Jag står i valet och kvalet att skipp antingen träning för volym eller kläder. Har inte bestämmt mig för vilket

Men för helvete, att du ens överväger en sådan sak! Jag säger såhär, träna du på. Satsa på att bli så grov som möjligt så kanske du får lite muskler, om du skulle upptäcka en dag att det börjar bli svårt med modeplaggen så får du ta övervägandet då istället. För att bli mindre är inte svårt alls.

Nimille
2007-12-10, 17:02
Varför i helvete bry sej som sånt jävla trams *screwy*
Är man grov så spöar man dom som tycker man klär sej otrendigt...
Varför i helvete bryr du dig om blablablabla?
Olika intressen. *screwy*

agazza: Grov menar jag som något mellanting mellan bilderna jag postade. Fashion menar jag mode, dvs kläder jag gillar.

Nimille
2007-12-10, 17:05
Men för helvete, att du ens överväger en sådan sak! Jag säger såhär, träna du på. Satsa på att bli så grov som möjligt så kanske du får lite muskler, om du skulle upptäcka en dag att det börjar bli svårt med modeplaggen så får du ta övervägandet då istället. För att bli mindre är inte svårt alls.
Smart du är :)
Var nyfiken på hur mycket muskler man kan ha samtidigt som man kan klä sig bra i mitt tycke. Men de blir nog ganska svårt för någon annan att svara på, vet inte riktigt var jag vill komma med tråden
Wellwell, ingen som röstat ja som skrivit nåt? *popcorn*

otherside
2007-12-10, 18:28
fitness-grov är en självmotsägelse.

Dagens AF killar är stora. Finns dem som väger in över 85 kg i korta klassen och många ligger nära 100 i helt ok off form.

agazza
2007-12-10, 18:33
agazza: Grov menar jag som något mellanting mellan bilderna jag postade. Fashion menar jag mode, dvs kläder jag gillar.

ursäkta såg inga bilder :smash:

Jag postade mest för att driva med dom som var omöjliga i grovsomslarti tråden

Men jag står fast vid det jag skrev och håller även med Jaaaaag