handdator

Visa fullständig version : Billig GPS


Frantic
2007-12-09, 15:33
Jag funderar på att köpa en av de billigare GPS:erna som finns ute.

Garmin Nuvi 200 kostar strax över tusenlappen och TomTom har en budgetversion som kostar några hundra extra. Jag har läst recensioner på dessa och de verkar vara ganska bra men det skulle va kul att höra om någon har lite egna erfarenheter från någon billig GPS.

Löjtnant Blank
2007-12-09, 15:36
Jag är också intresserad. Tänkte köpa en billig rackare till far i julklapp.

Motorbreath
2007-12-09, 15:50
Garmin Nüvi 200 är riktigt prisvärt i mitt tycke. Vem som helst förstår sig på den och den hittar bra. Pratar i god tid och lägger snabbt om rutten ifall man svängt in på en alternativ väg. Minus på att den inte hittar vissa gator/vägar här i (o)bygden alternativt ger dem konstiga namn.

Pepparkakssmurfen
2007-12-09, 16:37
TomTom One funkar skitbra och kostar inte mycket

iNCREDiBLE
2007-12-09, 17:06
Garmin Nüvi 200 är riktigt prisvärt i mitt tycke. Vem som helst förstår sig på den och den hittar bra. Pratar i god tid och lägger snabbt om rutten ifall man svängt in på en alternativ väg. Minus på att den inte hittar vissa gator/vägar här i (o)bygden alternativt ger dem konstiga namn.

Håller med! Jag testade Garmin Nüvi 200 på sträckan Göteborg och Växjö och tyckte den den fungerade exemplariskt :thumbup:

Frantic
2007-12-09, 17:13
2-1 till den lite billigare Garmin hittills alltså.

Hur tycker ni att funktionen som varnar för hastighetskameror fungerat?

iNCREDiBLE
2007-12-09, 17:29
2-1 till den lite billigare Garmin hittills alltså.

Hur tycker ni att funktionen som varnar för hastighetskameror fungerat?

Jag är ledsen men jag kan tyvärr inte uttala mig om den funktionen då jag inte visste att den hade en sådan funktion. Den hade verkligen behövts!

Frantic
2007-12-11, 15:43
Jag hade tänkt vänta till mellandagsrean men den var så billig på Media Markt att jag var tvungen att slå till. En Garmin Nüvi 200 för 1090:- :thumbup:

Jag vet iofs inte rikigt varför jag behöver en GPS öht eftersom jag inte kör så mycket bil men nu har jag en iaf :D

Till Löjtnanten kan jag säga att jag hittills är väldigt nöjd med den. Den är väldigt tydlig i direktionerna och kör man fel så räknar den om en ny rutt på sekunden. Funktionen som hittar närmaste bensinmack är väldigt praktisk. Man får upp en lista på mackar där det står angivet hur långt bort de är och även namn på mackarna vilket är bra om man bara vill tanka på tex. statoil. Allt var förprogrammerat så det var bara att dra igång den och ge sig ut på vägarna!

Löjtnant Blank
2007-12-11, 16:13
Tack för recensionen, Frantic! Jag ska ta en sväng på elvaruhusen i veckan och leta efter Nüvi.

Frantic
2007-12-11, 16:27
Det gör du rätt i. Farsgubben kommer nog bli nöjd! Hör av dig om du har några frågor angående GPS:en

Frantic
2007-12-11, 19:27
Berättade nyss för morsan att jag köpt en GPS. Då sa hon att hon och farsan köpt en exakt likadan till mig i julklapp. Kul:D

> Köp aldrig något till dig själv innan jul <