handdator

Visa fullständig version : esa pro + rage?


The Striker
2007-12-09, 03:09
Kan börja med att skriva att sökfunktionen inte funkar? 0 träffar när man söker på esa? :S Så jag får istället skriva tråda 12522 om ESA Pro.

Min fråga är om man kan ta både RAGE och ESA Pro innan träning? Vad tror ni om denna kombination? Tänkte nämligen shoppa härifrån nu :)

Jag är lite rookie på detta område :)

fonzie
2007-12-09, 03:11
Jag kör på det för tillfället och det funkar bra. Enda nackdelen jag kan komma på är att man blir väldigt full i magen av allt vatten som man blandar ut drinkarna med, ja blir nästan lite vattenkissballong i gymmet.

The Striker
2007-12-09, 03:18
Tackar för det snabba svaret :)

Min beställning här på Kolozzeum blir:

1 x Fairing - Sloow Protein
1 x Fairing - RAGE
1 x Eiselt - Esa Pro

Kreatin har jag hemma sedan tidigare. Blir detta bra att ha som basic hemma?

Ska jag hoppa över ESA och Rage innn löpträning och fotbollsträning och då istället köra det mer klassiska pasta? Eller har ni någon annan produkt innan ett löppass eller fotbollspass.

Eddie Vedder
2007-12-09, 08:01
En pastamåltid vinner du inget på att lägga precis innan, ät den efter istället. Att löpa eller spela fotboll med en stor pastamåltid i magen är ingen höjdare, bättre med något litet.
Typ proteindrinken och en banan och/eller en smörgås t.ex.


EsaPro är nog bra även det om du inte har några bekymmer med tom mage.:)

haiduc
2007-12-09, 08:14
1 x Fairing - Sloow Protein

Ta inte mintchokladen för den smakar...mindre bra :)

blekfet2
2007-12-09, 09:18
sökfunktionen funkar men det är lite busig.

pazappa
2007-12-09, 11:30
Lånar tråden och tackar för tips, jag hade nämligen samma fundering om Rage +EsaPro. Något annat man bör passa på att beställa nu när det är rea? När man tar EsaPro så tar man inget "vanligt" proteinpulver, eller hur?

Fjällbrynt
2007-12-09, 12:01
Lånar tråden och tackar för tips, jag hade nämligen samma fundering om Rage +EsaPro. Något annat man bör passa på att beställa nu när det är rea? När man tar EsaPro så tar man inget "vanligt" proteinpulver, eller hur?


det kan man mycket väl göra, det beror väl på om man vill ha ett proteintillskott via pulver..

Eddie Vedder
2007-12-09, 12:45
När man tar EsaPro så tar man inget "vanligt" proteinpulver, eller hur?

Varför då? Proteindrinkar fyller ju inte enbart en funktion i att stimulera proteinsyntes efter träning (om vi pratar vassle nu) utan kan ju vara ett smidigt mellanmål, enkelt sätt att få i sig extra kcal för en person med otillräcklig aptit i förhållande till sitt energibehov samt ett bra sätt att få i sig mer högkvalitativt protein om man nu skulle känna att det är nödvändigt.

Men om man enbart vill ha ut maximal träningseffekt av sitt tillskott samtidigt som man vill minimera sitt energiintag i form av just tillskott då är ju EsaPro alldeles utmärkt. Bra effekt och inte mer än 24-40kcal per portion (beroende på vilken dos man väljer förstås, 6 gram eller 10).

pazappa
2007-12-09, 13:02
Tack för förklaringen, då förstår jag bättre. Hoppas mina n00b-funderingar inte gör nåt ;)

Eddie Vedder
2007-12-09, 13:06
Hoppas mina n00b-funderingar inte gör nåt ;)

Klart det inte gör, det är en helt befogad fråga skulle jag säga. Säkert många som funderar på samma sak.:)

The Striker
2007-12-09, 14:19
En pastamåltid vinner du inget på att lägga precis innan, ät den efter istället. Att löpa eller spela fotboll med en stor pastamåltid i magen är ingen höjdare, bättre med något litet.
Typ proteindrinken och en banan och/eller en smörgås t.ex.


EsaPro är nog bra även det om du inte har några bekymmer med tom mage.:)


En pastamåltid 2-3 timmar innan och sen något litet innan träningen kanske? Spelar jag på tom mage så orkar jag nog inte mycket :)

Eddie Vedder
2007-12-09, 14:57
En pastamåltid 2-3 timmar innan och sen något litet innan träningen kanske? Spelar jag på tom mage så orkar jag nog inte mycket :)

Japp det går alldeles utmärkt.:)

Det jag menade med tom mage var ju ifall du ville köra med EAA före. För att det ska vara effektivt ska man tydligen ta det på tom mage ett antal timmar efter senaste måltid.

Tompeii
2007-12-09, 18:27
Lånar tråden;
Har precis köpt beställt esa pro o rage jag med:P Och jag är just nu inne på en deff, om jag då intar ca 20g esa pro på tom mage dagligen, betyder det att jag inte behöver fylla ut med mer proteinpulver i form av vassle? Har nu som målsättning att inta minst 200g protein per dag under min deff, hur förändras den siffran med exempelvis 20g esa pro om dagen?

Tack på förhand
Tomas

Tompeii
2007-12-30, 01:58
Lånar tråden;
Har precis köpt beställt esa pro o rage jag med:P Och jag är just nu inne på en deff, om jag då intar ca 20g esa pro på tom mage dagligen, betyder det att jag inte behöver fylla ut med mer proteinpulver i form av vassle? Har nu som målsättning att inta minst 200g protein per dag under min deff, hur förändras den siffran med exempelvis 20g esa pro om dagen?

Tack på förhand
Tomas

bumpar för ett svar då jag inte riktigt är säker på om jag har förstått.

MVH

tobbo
2007-12-30, 02:05
Det med att man ska ha tom mage när man intar EAA för maximal effekt gäller också för vassle. Så även ifall magen inte är tom så är det ändå bättre än vanligt vassle.

King Grub
2007-12-30, 07:17
bumpar för ett svar då jag inte riktigt är säker på om jag har förstått.

MVH

20 gram EAA motsvarar betydligt mer än 20 gram protein från mat/proteinpulver. 20 gram EAA + 20 gram NEAA ger t ex inte större gensvar på proteinsyntesen än enbart 20 g EAA.

Tompeii
2007-12-30, 15:45
Ah,okej. Tack för svaren. Då slevar jag väl i mig Eaa så gott det går, och kompletterar med lite vassle/kasein-blandat intag innan läggning.

MVH

Troll
2008-01-25, 22:33
Tänkte jag provar en fråga här också, då jag inte fick svar på den i Ragetråden.

Hur funkar det att blanda Rage och Esa i samma drink? (blir ju inte så mycket vatten då)

Med tanke på att Rage ska tas 60 min innan passet och Esa precis innan.
Blir det sämre i Esasynpunkt att ta det så långt innan passet? :confused:

Troll
2008-01-26, 19:41
Ingen som har något bra svar??! *cry*

Martin Löwgren
2008-01-30, 16:14
Tänkte jag provar en fråga här också, då jag inte fick svar på den i Ragetråden.

Hur funkar det att blanda Rage och Esa i samma drink? (blir ju inte så mycket vatten då)

Med tanke på att Rage ska tas 60 min innan passet och Esa precis innan.
Blir det sämre i Esasynpunkt att ta det så långt innan passet? :confused:
Är oxå intresserad av detta svar.

EiseltUK
2008-01-30, 17:38
Det är nog inga problem att blanda dem men personligen skulle jag nog ta Rage lite tidigare och EsaPro direkt innan träningen.

Dewpo
2008-01-30, 18:05
Om jag kombinerar rage och esapro kommer aminosyrorna i rage (Taurine L-Tyrosine L-Fenylalanine) konkurera med aminosyrorna i esapro och ge sämmre aminosyre samansättning i blodet änn om jag bara tar esapro (om jag tar rage 60 minuter innan och esapro direkt före)?

Rahf
2008-01-30, 20:29
Om jag kombinerar rage och esapro kommer aminosyrorna i rage (Taurine L-Tyrosine L-Fenylalanine) konkurera med aminosyrorna i esapro och ge sämmre aminosyre samansättning i blodet änn om jag bara tar esapro (om jag tar rage 60 minuter innan och esapro direkt före)?

Det där tror jag knappast att du behöver oroa dig för. Sammansättningen kommer väl i så fall att kompenseras upp av dina andra intag av protein.

No worries, du överanalyserar.

Ganymedes
2008-01-30, 20:33
Det är nog inga problem att blanda dem men personligen skulle jag nog ta Rage lite tidigare och EsaPro direkt innan träningen.

Den köper jag. Rage kör jag 45 min innan passet, Esa direkt före passet.

Troll
2008-01-30, 21:17
Ok, får nog bli Rage först och esa med väldigt lite vatten precis innan.

EiseltUK
2008-01-30, 21:39
Den köper jag. Rage kör jag 45 min innan passet, Esa direkt före passet.

Det ser bra ut.

Ganymedes
2008-01-30, 23:06
Ok, får nog bli Rage först och esa med väldigt lite vatten precis innan.

Varför väldigt lite vatten? Tänker du på smaken (och att lidandet snabbt ska gå över) så rekommenderar jag istället att du slänger i lite malto. Det är fö. bra även av andra skäl.

Troll
2008-01-30, 23:14
Nej, brukar ha malto i (inte för att det hjälper mot smaken dock) tycker det går ganska bra att få ner med lite vilja.

Jag tänkte mer på mängden vatten, var det 3dl till Rage? sedan till Esan, sen sveper jag 1 liter under träningen sen ytterligare ca 1 liter följande timmar till läggdax = väldigt pinkenödig på natten. *gah!*

Edit: Glömde gainern också efter passet ca: 4 dl.

Ganymedes
2008-01-31, 10:35
Nej, brukar ha malto i (inte för att det hjälper mot smaken dock) tycker det går ganska bra att få ner med lite vilja.

Jag tänkte mer på mängden vatten, var det 3dl till Rage? sedan till Esan, sen sveper jag 1 liter under träningen sen ytterligare ca 1 liter följande timmar till läggdax = väldigt pinkenödig på natten. *gah!*

Edit: Glömde gainern också efter passet ca: 4 dl.

Räcker 3 dl verkligen? Jag tycker att det är svårt att få Rage att lösa upp sig då...

Min rage blandar jag ut med såpass vatten att det är ca 2 cm kvar tills shakern är full. Och min esa + malto likaså. Så dricker jag 1 liter vanligt vatten under träningen också. :) Massa vatten till proteinshaken som jag tar till maten när jag kommer hem också.

Och ja, det blir piss-vm varje natt. Men men...

Rahf
2008-01-31, 10:39
Räcker 3 dl verkligen? Jag tycker att det är svårt att få Rage att lösa upp sig då...

Min rage blandar jag ut med såpass vatten att det är ca 2 cm kvar tills shakern är full. Och min esa + malto likaså. Så dricker jag 1 liter vanligt vatten under träningen också. :) Massa vatten till proteinshaken som jag tar till maten när jag kommer hem också.

Och ja, det blir piss-vm varje natt. Men men...

För mig räcker 3dl till 25g rage. Att du dricker så mycket tror jag inte är så jättepraktiskt i längden, för nog blir du lite irriterad på att pissa stup i kvarten?

Ganymedes
2008-01-31, 11:00
För mig räcker 3dl till 25g rage. Att du dricker så mycket tror jag inte är så jättepraktiskt i längden, för nog blir du lite irriterad på att pissa stup i kvarten?

Shit, antingen har du mad skillz i shaking eller så har jag klent minne. Vill minnas att det nästan var klumpar kvar när jag körde 3 dl. Men jag kan ju prova ikväll igen iofs.

Så mycket pissande blir det iofs inte, inte så att det stör iaf. Men nog är det skit att behöva vakna och gå upp mitt i natten.

Rahf
2008-01-31, 11:03
Shit, antingen har du mad skillz i shaking eller så har jag klent minne. Vill minnas att det nästan var klumpar kvar när jag körde 3 dl. Men jag kan ju prova ikväll igen iofs.

Så mycket pissande blir det iofs inte, inte så att det stör iaf. Men nog är det skit att behöva vakna och gå upp mitt i natten.

Nej det har jag inte, men jag brukar skaka den lite smått under 5-10 minuter innan jag dricker, då har det mesta löst sig. En liten bottensats får man i vilket fall som helst.

Om du behöver gå upp mitt i natten så har det gått för långt. Det var min åsikt när jag gjorde samma sak förra året. Efter några korrigeringar så funkade det bra.

Ganymedes
2008-01-31, 11:16
Nej det har jag inte, men jag brukar skaka den lite smått under 5-10 minuter innan jag dricker, då har det mesta löst sig. En liten bottensats får man i vilket fall som helst.

Om du behöver gå upp mitt i natten så har det gått för långt. Det var min åsikt när jag gjorde samma sak förra året. Efter några korrigeringar så funkade det bra.

Ok. Fast jag går alltid upp mitt i natten och kissar. Oavsett om jag dragit i mig massa extra vatten pga rage-esa-proteinshake-kombo. Har alltid gjort så länge jag kan minnas. :(

M|cke
2008-01-31, 12:12
Hmm jag kör nån vanlig random shaker.
Ca 25g Rage och typ 7-8g Esa i 2-2.5dl vatten.

Skakar den i typ 30sek låter den stå 2-3min o sen skakar jag den 30sek till sen kör jag. Har aldrig haft klumpar.

Troll
2008-02-02, 08:35
Räcker 3 dl verkligen? Jag tycker att det är svårt att få Rage att lösa upp sig då...

Min rage blandar jag ut med såpass vatten att det är ca 2 cm kvar tills shakern är full. Och min esa + malto likaså. Så dricker jag 1 liter vanligt vatten under träningen också. :) Massa vatten till proteinshaken som jag tar till maten när jag kommer hem också.

Och ja, det blir piss-vm varje natt. Men men...

Du måste ha en liten shaker eller en stor magsäck! :D

Min shaker är på 8 dl.

Ganymedes
2008-02-02, 19:56
Du måste ha en liten shaker eller en stor magsäck! :D

Min shaker är på 8 dl.

Då är det nog magsäcken som är stor då. :em: Provade faktiskt med mindre vatten sist. Visst, det gick att få den löst men helvete vad mycket man fick shejka. Och stark smak. Nja, jag vet inte vilket som är bäst - fick ju pissa den natten igen ändå. :(

Troll
2008-02-02, 20:17
Då är det nog magsäcken som är stor då. :em: Provade faktiskt med mindre vatten sist. Visst, det gick att få den löst men helvete vad mycket man fick shejka. Och stark smak. Nja, jag vet inte vilket som är bäst - fick ju pissa den natten igen ändå. :(

Då är det bara en smaksak i ditt fall.
Jag brukar sällan gå på toa om nätterna, men det hade jag garanterat efter din konsumtion. :)