handdator

Visa fullständig version : Vilken COC? Underarmar


Seduced
2007-12-08, 23:51
Tjenare, har läst lite om grippers och det verkar som att det är något jag behöver då lite tyngre hantlar (även om jag inte lyfter mycket) glider undan från mitt grepp.

Som ni säkert vet så finns det olika basic nivåer, jag undrar vilken som skulle passa mig? Jag är en ganska nybörjare inom styrketräning och jag vet inte om denna infon hjälper men aa det kanske gör det.


# Guide - 27kg
# Sport - 36 kg
# Trainer - 45 kg
# Nro 1 - 63 kg

Tar:
10x3 - 20kg hantelpress
10x3 - 15kg bicepscurl
känns lite pinsamnt att posta vad man tar jämnfört med alla djur i forumet, men aja någonstans får man börja.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Insidedoubt
2007-12-09, 00:08
Jag vet inte om de övningarna säger så mycket om din greppstyrka egentligen.

Däremot kan greppstyrkan begränsa hur mycket man orkar hålla i övningar som marklyft, då ryggen snabbt kör ifrån greppet när det handlar om att hantera vikter vilket jag själv bittert fått erfara. Kör 3 set på 90x4 och fick släppa stången innan sista repetitionen i sista settet för att greppet dog :/

Så det är väl CoC-läge för mig också och dragremmar för att inte begränsa utvecklingen på ryggen.

CoC trainer + CoC 1 vara ett vanligt tips för nybörjare från det jag läst, trainer stänger man hyfsat fort men kan vara bra att öva med tills man lärt sig stänga 1an.

jumpingforlife
2007-12-09, 00:21
Lite beroende på hur mycket pengar du tänkt lägga så kan det vara bra att köpa sport grippern också, bra att ha till att värma upp med, tyckte jag av egen erfarenhet iaf.

Durayan
2007-12-09, 09:33
Det är en väldigt stor skillnad på att greppa och hålla i och att greppa för att pumpa med handen. Det är helt olika muskler som jobbar, så först måste du definiera vad det är du vill bli stark på.