handdator

Visa fullständig version : Hårt benpass + träningsvärk i rygg -> halvlamt helkroppspass... :(


Ganymedes
2007-12-08, 12:24
Skulle köra tungt på ben idag och var rätt laddad inför det. Men jag kände redan på uppvärmingsböjarna att ryggen inte skulle mäkta med det. Jag tappade teknik redan på uppvärmningsvikten (70 kg). Jag bestämde mig för att fortsätta på 70 kg och köra 8x3 och sedan köra igenom resten av kroppen med ganska rejält sänkta vikter. Körde bara 1-2 övningar per muskelgrupp. Känns nästan lite bortkastat (har nästan aldrig kört helkroppspass tidigare). Så min fråga är, hur skulle du gjort i samma situation?

Fortsättningsvis ska jag inte köra ben ett par dagar efter ett tungt ryggpass, så jag lärde mig iaf något på kuppen...

Ganymedes
2007-12-08, 16:14
Kanske är helt ensam om att uppleva detta då. :)

Baan
2007-12-08, 16:16
Om det hade hänt så,

http://www.jfkmontreal.com/nuclear_explosion/nuclear_bomb.jpg

zeusden1
2007-12-08, 16:19
Jag kör helkropps med cirka 2 övningar vid varje muskelgrupp. Vad är problemet?

Ganymedes
2007-12-08, 16:23
Jag kör helkropps med cirka 2 övningar vid varje muskelgrupp. Vad är problemet?

Jag menar inte att helkroppspass är bortkastade, men jag är inne i en (med undantag från idag då) hård cykel. Kör tunga 4-6 reps. Och om man helt plötsligt slänger in ett medelhårt helkroppspass mitt i allt, borde väl inte utvärderingen av det tunga träningsupplägget vara rättvis?

Gpajpen
2007-12-08, 16:24
Fattar inte vad du skulle köra från början, ett hårt benpass eller ett helkroppspass? :confused:

Om det handlade om helkropp så precis som med alla andra träningssätt försvinner träningsvärken ju mer van man blir, jag kör i dagsläget 3 helkroppspass/Vecka [Mån-Ons-Fre] och har aldrig träningsvärk, du kan ju gissa hur roligt fredagspasset var i sommras när jag först började med helkropp.

zeusden1
2007-12-08, 16:24
Jag menar inte att helkroppspass är bortkastade, men jag är inne i en (med undantag från idag då) hård cykel. Kör tunga 4-6 reps. Och om man helt plötsligt slänger in ett medelhårt helkroppspass mitt i allt, borde väl inte utvärderingen av det tunga träningsupplägget vara rättvis?

Du kan väl lika gärna köra tunga 4-6 reps på helkropps? *grr27*

Ganymedes
2007-12-08, 16:29
Fattar inte vad du skulle köra från början, ett hårt benpass eller ett helkroppspass? :confused:
Inte? :) Första meningen i mitt inlägg:

Skulle köra tungt på ben idag



Om det handlade om helkropp så precis som med alla andra träningssätt försvinner träningsvärken ju mer van man blir, jag kör i dagsläget 3 helkroppspass/Vecka [Mån-Ons-Fre] och har aldrig träningsvärk, du kan ju gissa hur roligt fredagspasset var i sommras när jag först började med helkropp.
Nja, jo, träningsvärken i sig lär ju ge sig förr eller senare. Det vet jag ju. *flex*

Ganymedes
2007-12-08, 16:31
Du kan väl lika gärna köra tunga 4-6 reps på helkropps? *grr27*

Nej? Ryggen omöjliggjorde ju tunga ben och kommer ju även omöjliggöra tung rygg så klart. Inte mycket helkropp utan de två största muskelgrupperna, typ. :)