handdator

Visa fullständig version : Kaloriförbrukning vid boxningspass, 1h, nybörjare


Drymedar
2007-12-07, 23:21
Hejsan!

Undrar om någon har koll på ungefär hur mycket kalorier man kan bränna under ett 1h boxningspass i en nybörjargrupp. Jag har aldrig tränat boxning eller någon annan slags kampsport heller för den delen, men jag antar att träningsnivån bör ligga på ungefär samma nivå för nybörjargrupper på de flesta klubbar.

Tack på förhand.

pony
2007-12-07, 23:28
För det första kan det skilja otroligt mycket i hur man tränar, klubbar emellan. För det andra är det till stor del upp till DIG, hur hårt du tar i, om du "fuskar" och försöker vila eller om du ger 110% hela tiden, vilken puls du kommer upp i, hur mycket du väger i dagsläget, etc.

Jag skulle tyvärr påstå att det är omöjligt att säga. Men låna en pulsklocka och kolla efter själv, om du är nyfiken.

Vill du göra en ungefärlig uppskattning kanske http://www.caloriesperhour.com/ kan hjälpa.

Drymedar
2007-12-07, 23:32
Tackar så mycket för svaret, kände på mig att jag inte skulle kunna få ett svar, men det var värt ett försök iaf. :)

Ska åtminstone göra som du säger och låna en pulsklocka, tack för tipset!

adis
2007-12-11, 15:51
Som Pony redan sagt beror det på hur hårt du tränar och vad du gör på träningen, samt beror det på hur mycket du väger.