handdator

Visa fullständig version : Djupa knäböj


Martinl
2007-12-07, 19:03
Hur gör ni som går så där riktigt djupt i knäböj, står ni på tårna eller? Jag kan bara gå ner en viss bit innan det tar stopp och jag måste luta framåt/böja fram ryggen för att komma djupare, och då är det rätt långt från att benen ens är parallella med golvet.

Baan
2007-12-07, 19:47
Skor med lite mer klack kan ge lite hjälp där men i slutändan handlar det om hur rörlig du är. Förmodligen rörlighet i fotleden, som gör att knäna inte åker fram särskilt mycket.

anodslam
2007-12-07, 21:39
Det har också med hur vig man är i baklåren och häcken. Så är du stel där så rekommenderar jag stretching för att åstadkomma en vettig knäböjposition.

petah
2007-12-07, 23:56
Hur gör ni som går så där riktigt djupt i knäböj, står ni på tårna eller? Jag kan bara gå ner en viss bit innan det tar stopp och jag måste luta framåt/böja fram ryggen för att komma djupare, och då är det rätt långt från att benen ens är parallella med golvet.


Du är troligen bara stel, ibörjan hade jag lite problem också men allt eftersom jag körde på så blev det lättare och lättare. Jag går ner med arslet mot vaderna nu helt utan problem.