handdator

Visa fullständig version : Idol final


Chaan
2007-12-07, 17:57
Amanda.

Raggis
2007-12-07, 17:59
Amanda.

+1

Trance
2007-12-07, 18:00
Anders

stargate
2007-12-07, 18:01
Amanda.

Inte för att jag tycker idol är ett bra program men Picasso äger Amanda vilken dag som helst. hon KOMMER vinna ikväll.

Picasso skulle tom äga en riodad Amanda på Rohypnol och alkohol i en boxningsring, she kicks ass!

Raggis
2007-12-07, 18:01
Inte för att jag tycker idol är ett bra program men Picasso äger Amanda vilken dag som helst. hon KOMMER vinna ikväll.

Picasso skulle tom äga en riodad Amanda på Rohypnol och alkohol i en boxningsring, she kicks ass!

Knappast.

Deceiver85
2007-12-07, 18:02
Amanda är min favorit, därför hoppas jag Marie vinner.

Yucko
2007-12-07, 18:03
Jihde.

Raggis
2007-12-07, 18:03
Qv4hqi1gvOY

Fed up
2007-12-07, 18:07
Amanda är min favorit, därför hoppas jag Marie vinner.

+1

Marie är mer idol-matrial, tycker jag, Amanda kommer bli bäst på egna ben. Hoppas hon kommer göra nåt bra, annars blir jag ledsen (Är tex. mycket besviken på min idol förra året (Danny), men han är så söt så det är ok ändå).

Chaan
2007-12-07, 18:08
Qv4hqi1gvOY

Jag tycker hon (Amanda för den som inte kan se videon, youtube verkar ha drabbats av internets överbelastning sista dagarna..) varit mest 'underhållande' (det e inte riktigt rätt ord) att både se och lyssna på under låtarna trots tilltagande heshet. Marie har dock varit klart bäst mellan låtarna *cupid*

Raggis
2007-12-07, 18:10
Inte ofta man får gåshud när någon sjunger i idol, men amanda lyckades iallafall ge mig gåshud när hon sjöng hallelujah. Men det brukar jämt gå bättre för tvåan :D (höhö), så det kvittar egentligen.

egge
2007-12-07, 18:11
Picasso vinner.

Chaan
2007-12-07, 18:16
Inte ofta man får gåshud när någon sjunger i idol, men amanda lyckades iallafall ge mig gåshud när hon sjöng hallelujah. Men det brukar jämt gå bättre för tvåan :D (höhö), så det kvittar egentligen.

Daniel var den besta gåshudskänslan tycker jag *popcorn* Med Living on teh Edge och kanske även Roxanne. Men jag hajar att folk röstade ut en anemisk typ som honom (jämför hur hatad Moby e i vissa läger...) helt enkelt sämre för ögonen*gah!*

Raggis
2007-12-07, 18:19
Daniel var den besta gåshudskänslan tycker jag *popcorn* Med Living on teh Edge och kanske även Roxanne. Men jag hajar att folk röstade ut en anemisk typ som honom (jämför hur hatad Moby e i vissa läger...) helt enkelt sämre för ögonen*gah!*

Daniel är riktigt grym. Han förtjänade inte att åka ut.

Chaan
2007-12-07, 18:22
Daniel är riktigt grym. Han förtjänade inte att åka ut.

Nej jag tyckte det var konstigt att han åkte (istället för den snyggare killen!!!!!!!) - han hade så bra scenframträdande! Tror faktiskt det var den uppknäppta västen och dåligt tröck i absen där som knäckte honom.:laugh: Iofs Andreas sjunger bättre :-/

Raggis
2007-12-07, 18:23
Nej jag tyckte det var konstigt att han åkte (istället för den snyggare killen!!!!!!!) - han hade så bra scenframträdande! Tror faktiskt det var den uppknäppta västen och dåligt tröck i absen där som knäckte honom.

Haha :D. Ja, han fick Andreas att se ut som ett riktigt fån på scen.

Gpajpen
2007-12-07, 18:25
Amanda ser för jävla illa ut, tål verkligen inte henne. Äcklig röst, äckligt personlighet äckligt allting. Fattar inte vad nån ser i henne seriöst. Skulle hon vinna ser jag det som en fruktansvärd skandal.

Go Go Marie ! =D

Deceiver85
2007-12-07, 18:26
+1

Marie är mer idol-matrial, tycker jag, Amanda kommer bli bäst på egna ben. Hoppas hon kommer göra nåt bra, annars blir jag ledsen (Är tex. mycket besviken på min idol förra året (Danny), men han är så söt så det är ok ändå).

Jag tror det skulle vara bättre för både Marie och Amanda ifall Marie vann. Amanda har ändå mer speciell ton och mer nischad stil än Marie, och skulle absolut inte passa till den powerballad-popdynga som skivbolaget på förhand har bestämt åt vinnaren, oavsett vem vinnaren blir.

Yucko
2007-12-07, 18:27
Amanda ser för jävla illa ut, tål verkligen inte henne. Äcklig röst, äckligt personlighet äckligt allting. Fattar inte vad nån ser i henne seriöst. Skulle hon vinna ser jag det som en fruktansvärd skandal.

Go Go Marie ! =D

Du är äcklig.

GLC
2007-12-07, 18:28
Amanda ser för jävla illa ut, tål verkligen inte henne. Äcklig röst, äckligt personlighet äckligt allting. Fattar inte vad nån ser i henne seriöst. Skulle hon vinna ser jag det som en fruktansvärd skandal.

Go Go Marie ! =D

Samma här fast den totala motsatsen!!

Gpajpen
2007-12-07, 18:28
Du är äcklig.
Möjligt, men sen är jag inte i idol-final heller.

tano
2007-12-07, 18:32
Tycker Amanda suger totalt

och Marie äger.

End of story...

Chaan
2007-12-07, 18:37
Jag tror det skulle vara bättre för både Marie och Amanda ifall Marie vann. Amanda har ändå mer speciell ton och mer nischad stil än Marie, och skulle absolut inte passa till den powerballad-popdynga som skivbolaget på förhand har bestämt åt vinnaren, oavsett vem vinnaren blir.

Jag tror inte det skulle vara bättre för Amanda om Marie vinner. Tyvärr så stämmer ju det du och Fed Up skriver pga Amandas röst inte håller för annat än lågmäld ballad/vissång :-/ Men vinner hon kommer hon vidare i branschen och hittar rätt låtskrivare snabbare.

Einar
2007-12-07, 18:50
Anders

Sven-Otto!

Stoltz
2007-12-07, 18:51
Amanda ser för jävla illa ut, tål verkligen inte henne. Äcklig röst, äckligt personlighet äckligt allting. Fattar inte vad nån ser i henne seriöst. Skulle hon vinna ser jag det som en fruktansvärd skandal.

Go Go Marie ! =D

Du är ju lost in the blåst.

Viktor_Balck
2007-12-07, 19:01
Amanda ser för jävla illa ut, tål verkligen inte henne. Äcklig röst, äckligt personlighet äckligt allting. Fattar inte vad nån ser i henne seriöst. Skulle hon vinna ser jag det som en fruktansvärd skandal.

Go Go Marie ! =D

Dålig dag?

Hades
2007-12-07, 19:02
Jihad.
+1.

stargate
2007-12-07, 19:14
Amanda ser för jävla illa ut, tål verkligen inte henne. Äcklig röst, äckligt personlighet äckligt allting. Fattar inte vad nån ser i henne seriöst. Skulle hon vinna ser jag det som en fruktansvärd skandal.

Go Go Marie ! =D

+1

Störande att hon ska utmärka sig genom att vara barfota i alla uppträdanden med.

Frantic
2007-12-07, 19:15
Bäst

W5LU7zcJJMY

Yucko
2007-12-07, 19:17
Hahahahahaahahahaha Knut!!!!!!!!

hultman
2007-12-07, 20:14
Qv4hqi1gvOY

Du kan inte på fullaste allvar tycka att det framförandet var bra. Finns det folk som tror att Amanda är nästa världsstjärna på riktigt? Likaså Marie Picasso; även om hon sjunger bra så finns det extremt många som sjunger lika bra eller bättre.

Raggis
2007-12-07, 20:19
Du kan inte på fullaste allvar tycka att det framförandet var bra.

Uppenbarligen så kan jag väl det? Annars skulle jag inte ha skrivit det.

Trance
2007-12-07, 20:22
Denna killen kickar Amandas ass.

http://www.collegehumor.com/video:1791891

hultman
2007-12-07, 20:22
Uppenbarligen så kan jag väl det? Annars skulle jag inte ha skrivit det.

Ok. Jag ska inte raljera över dina musikala preferenser, men vad i framträndet är bra? Sången? Känslorna? Armarna?

hultman
2007-12-07, 20:24
Denna killen kickar Amandas ass.

http://www.collegehumor.com/video:1791891

Dussinsångare :) Galen testohaka dock.

HAHAHHAHAHAHAHHAHAAHA. NU MÄRKTE JAG!!!!! WTF!

Raggis
2007-12-07, 20:33
Ok. Jag ska inte raljera över dina musikala preferenser, men vad i framträndet är bra? Sången? Känslorna? Armarna?

Det är en kombination av hennes hesa röst och just känslorna. Låten hon sjunger just nu är dock inge vidare. Som det ser ut nu, så leder Picasso.

stargate
2007-12-07, 20:35
hmm Picasso var bra men inte bättre än Sibel.

Amanda är bara kass och tråkigt, låter som om hon aldrig sjunger ut riktigt. Hoppas verkligen hon inte vinner och glöms bort efter några veckor.

OggeP
2007-12-07, 20:37
Fan vad de hyllar amanda, hon gjorde inget bra framträdande.

Chaan
2007-12-07, 20:38
Hur många av ungdomarna tror ni hellre röstar på en smal tjej i st för en fet (oh noes teh f-word)? Kommer det betyda något för utgången?

hultman
2007-12-07, 20:39
Fan vad de hyllar amanda, hon gjorde inget bra framträdande.

Redan? :D

Visserligen är Marie Picasso en mycket duktig sångerska, men med en nypa perspektiv åker hon rätt långt ned på listan över världens bästa sångare med liknande stämma.

joriice
2007-12-07, 20:39
Inte för att jag gillar någon av dem, men Marie vinner.

hultman
2007-12-07, 20:39
Hur många av ungdomarna tror ni hellre röstar på en smal tjej i st för en fet (oh noes teh f-word)? Kommer det betyda något för utgången?

Marie har bra tryck i tutorna. Underskatta inte tuttrycket när det är kids som röstar.

snej
2007-12-07, 20:40
Marie har en röst som inte går av för hackor iaf, ett jävlans register

tano
2007-12-07, 20:42
knockout seger direkt...

Behöver väl inte säga för vem , om man haft tvn påslagen...

tano
2007-12-07, 20:45
Redan? :D

Visserligen är Marie Picasso en mycket duktig sångerska, men med en nypa perspektiv åker hon rätt långt ned på listan över världens bästa sångare med liknande stämma.

Det roliga är att vi ens jämför Marie med världens bästa sångerska... Vilket hon ju givetvis inte är...

Men hon är förjävla bra för att vara i Sverige. Givetvis dwarfar Carola henne, men sedan finns det inte så mycket mer.

Amanda finns inte ens med på listan över 10 000 000 bästa sångerskorna...

erks
2007-12-07, 20:46
Du kan inte på fullaste allvar tycka att det framförandet var bra. Finns det folk som tror att Amanda är nästa världsstjärna på riktigt? Likaså Marie Picasso; även om hon sjunger bra så finns det extremt många som sjunger lika bra eller bättre.

Okej. Du är väl en såndär snubbe som tycker Carola är bra?

egge
2007-12-07, 20:48
Okej. Du är väl en såndär snubbe som tycker Carola är bra?

Du menar att Carola sjunger dåligt?

erks
2007-12-07, 20:53
Du menar att Carola sjunger dåligt?

Det finns så jävla många definitioner på att sjunga "bra" eller "dåligt". Hultman tycker uppenbarligen att Amanda sjunger dåligt, och det respekterar jag. Men att lägga fram det på det sättet som han gjorde är ju bara så dumt. Amanda är INTE dålig på att sjunga, och förstår man inte det hör man väl på NRJ hela dagarna.
Jag drog upp Carola eftersom hon är mainstream, och riktigt tråkig enligt mig., precis som Picasso. Dock säger jag inte att Carola sjunger dåligt, för det gör hon inte, men det berör inte mig.

hultman
2007-12-07, 20:59
Det finns så jävla många definitioner på att sjunga "bra" eller "dåligt". Hultman tycker uppenbarligen att Amanda sjunger dåligt, och det respekterar jag. Men att lägga fram det på det sättet som han gjorde är ju bara så dumt. Amanda är INTE dålig på att sjunga, och förstår man inte det hör man väl på NRJ hela dagarna.
Jag drog upp Carola eftersom hon är mainstream, och riktigt tråkig enligt mig., precis som Picasso. Dock säger jag inte att Carola sjunger dåligt, för det gör hon inte, men det berör inte mig.

Jag gillar varken Marie, Carola eller Amanda. Har inte frivilligt lyssnat på radio på säkert 10 år. Fler argument?

JAG HATAR KISHTI!!!!!!!!!!!!

tano
2007-12-07, 21:02
Det finns så jävla många definitioner på att sjunga "bra" eller "dåligt". Hultman tycker uppenbarligen att Amanda sjunger dåligt, och det respekterar jag. Men att lägga fram det på det sättet som han gjorde är ju bara så dumt. Amanda är INTE dålig på att sjunga, och förstår man inte det hör man väl på NRJ hela dagarna.
Jag drog upp Carola eftersom hon är mainstream, och riktigt tråkig enligt mig., precis som Picasso. Dock säger jag inte att Carola sjunger dåligt, för det gör hon inte, men det berör inte mig.

Marie berör inte dig, Amanda berör inte mig, förutom att hennes sång låter som att rostiga spikar dras mot glas. Har allvarligt svårt att lyssna på henne.

Och jag lyssnar inte på NRJ men jag tror du säkert du diggar RIX dagarna i ända.

tano
2007-12-07, 21:03
Jag gillar varken Marie, Carola eller Amanda. Har inte frivilligt lyssnat på radio på säkert 10 år. Fler argument?

JAG HATAR KISHTI!!!!!!!!!!!!

Man undrar allvarligt om juryn går på knark...

erks
2007-12-07, 21:03
Jag gillar varken Marie, Carola eller Amanda. Har inte frivilligt lyssnat på radio på säkert 10 år. Fler argument?

JAG HATAR KISHTI!!!!!!!!!!!!

Cry me a river. Kom inte och påstå att saker som du inte tycker är bra, är dåliga. Alla tycker inte som du.
Där kom det ju; "!!JAG!! hatar Kishti!". Så bra att du lärt dig.

erks
2007-12-07, 21:05
Marie berör inte dig, Amanda berör inte mig, förutom att hennes sång låter som att rostiga spikar dras mot glas. Har allvarligt svårt att lyssna på henne.

Och jag lyssnar inte på NRJ men jag tror du säkert du diggar RIX dagarna i ända.

Tror du jag gnällde på Hultman för hans musiksmak eller? Jag gnällde för att han saknar ödmjukhet.

Chaan
2007-12-07, 21:06
Marie sjunger låtar som innehåller låga toner. Dessvärre sväljer hon dem hela :-/

Srsly. Kommer ni ihåg skämten om 'svälja flundra' som gick för en del år sedan?

KlopFer
2007-12-07, 21:07
Fan vad dålig Amanda är, känns som diskanterna kommer spricka.

Marie duger väl i krig, men inte mycket längre.

OggeP
2007-12-07, 21:10
Wooohoooo!! Allt är så underbart!!! Yiiiiiiip yiiiiiiiip BOOOOOO!!!


Nej ooooooh guuuuuud!!


Buuuuääää *cry*




FFS in med Daniel, Kristoffer och Andreas! *grr27*

hultman
2007-12-07, 21:12
Cry me a river. Kom inte och påstå att saker som du inte tycker är bra, är dåliga. Alla tycker inte som du.
Där kom det ju; "!!JAG!! hatar Kishti!". Så bra att du lärt dig.

Har jag påstått att mina preferenser borde lagstiftas?

Tror du jag gnällde på Hultman för hans musiksmak eller? Jag gnällde för att han saknar ödmjukhet.

Varför skulle jag sakna ödmjukhet? Varken Amanda eller Marie kommer att slå utomlands, just för att de inte sjunger tillräckligt bra.

Trance
2007-12-07, 21:12
Det finns så jävla många definitioner på att sjunga "bra" eller "dåligt". Hultman tycker uppenbarligen att Amanda sjunger dåligt, och det respekterar jag. Men att lägga fram det på det sättet som han gjorde är ju bara så dumt. Amanda är INTE dålig på att sjunga, och förstår man inte det hör man väl på NRJ hela dagarna.
Jag drog upp Carola eftersom hon är mainstream, och riktigt tråkig enligt mig., precis som Picasso. Dock säger jag inte att Carola sjunger dåligt, för det gör hon inte, men det berör inte mig.

WELL PLAYED SIR, DISSA DE JÄVLA MAINSTREAM-ÄLSKARNA SOM INTE GILLAR DE TOTALT RADIKALA IDOL-FINALISTERNA DU GÖR.

erks
2007-12-07, 21:16
Har jag påstått att mina preferenser borde lagstiftas?



Varför skulle jag sakna ödmjukhet? Varken Amanda eller Marie kommer att slå utomlands, just för att de inte sjunger tillräckligt bra.

Varför är du så dryg mot Raggis då? Du framför ju det hela som om han vore dum i huvudet.

erks
2007-12-07, 21:19
WELL PLAYED SIR, DISSA DE JÄVLA MAINSTREAM-ÄLSKARNA SOM INTE GILLAR DE TOTALT RADIKALA IDOL-FINALISTERNA DU GÖR.

Du kan gärna berätta för mig var jag skrev att jag tyckte någon av idol-finalisterna var bra.
Som en lite parantes kan jag säga att man inte brukar skriva med stora bokstäver, det går att ändra.

Scratch89
2007-12-07, 21:20
Amanda är alldeles för bra för Idol. Förhoppningsvis vinner Marie så att Amanda blir signad till ett annat bolag där hon får göra sin egen grej.

hultman
2007-12-07, 21:21
Varför är du så dryg mot Raggis då? Du framför ju det hela som om han vore dum i huvudet.

Dryg? Jag frågar, inte surare än jag brukar, vad som är så bra med Amanda. Varken tror eller hoppas att Raggis blev förnärmad, och han kan nog mycket väl försvara sina egna åsikter. Dessa respekteras givetvis, även om jag nästan skrattar åt dom :)

Trance
2007-12-07, 21:21
Du kan gärna berätta för mig var jag skrev att jag tyckte någon av idol-finalisterna var bra.
Som en lite parantes kan jag säga att man inte brukar skriva med stora bokstäver, det går att ändra.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL!

Jag bara skojade. Jag vet inte ens vad jag gör i tråden, enda jag någonsin sett av idol är nog det youtube-klippet som postades nyss. Jag är inte så inne direkt.

Scratch89
2007-12-07, 21:22
Dryg? Jag frågar, inte surare än jag brukar, vad som är så bra med Amanda. Varken tror eller hoppas att Raggis blev förnärmad, och han kan nog mycket väl försvara sina egna åsikter. Dessa respekteras givetvis, även om jag nästan skrattar åt dom :)

Hon har en originell röst och bra scennärvaro.

hultman
2007-12-07, 21:23
Du kan gärna berätta för mig var jag skrev att jag tyckte någon av idol-finalisterna var bra.
Som en lite parantes kan jag säga att man inte brukar skriva med stora bokstäver, det går att ändra.

Ojsan. Nu börjar du visst inkräkta på andras preferenser. Jag borde ta på mig ansvaret att försvara Trance och med tafatta argument raljera över den som raljerar.

tp_88
2007-12-07, 21:24
Gillar inte alls Amanda, inte jätteförtjust i Marie heller men ser hellre att hon vinner iaf.

hultman
2007-12-07, 21:24
Hon har en originell röst och bra scennärvaro.

Originell röst kan jag köpa, även om jag tycker att den är motsatsen till originell. Däremot tror jag inte att scennärvaro säljer skivor.

Scratch89
2007-12-07, 21:24
Originell röst kan jag köpa, även om jag tycker att den är motsatsen till originell. Däremot tror jag inte att scennärvaro säljer skivor.

Vad säljer skivor?

Trance
2007-12-07, 21:25
Vad säljer skivor?

Reklam och trallvänlighet?

tano
2007-12-07, 21:25
hahahaHH HAahahahhaha det var det värsta jag någonsin hört.....

Sämre än den sämsta estetare vi hade på skolan....

erks
2007-12-07, 21:25
Dryg? Jag frågar, inte surare än jag brukar, vad som är så bra med Amanda. Varken tror eller hoppas att Raggis blev förnärmad, och han kan nog mycket väl försvara sina egna åsikter. Dessa respekteras givetvis, även om jag nästan skrattar åt dom :)

"Du kan inte på fullaste allvar tycka att det framförandet var bra." Det där är att vara dryg, taskig, oförskämd, nedtryckade.. välj vilket du vill.

OggeP
2007-12-07, 21:25
Vad säljer skivor?

Minimalt med kläder?

tano
2007-12-07, 21:26
Vad säljer skivor?

media till 110 %, typ idol deltagande...

Daniel_S
2007-12-07, 21:27
Vilket anti-klimax med Amanda och sugande vinnarlåt som avslutning, lika bra kombo som ketchup och mjölk.

Chaan
2007-12-07, 21:28
Det roliga är att vi ens jämför Marie med världens bästa sångerska... Vilket hon ju givetvis inte är...

Men hon är förjävla bra för att vara i Sverige.


Svenska sångerskor har inte alltid ansetts som sämre än andra.

http://home.freiepresse.de/diklu/abba.jpg

hultman
2007-12-07, 21:28
Vad säljer skivor?

Rent instinktivt skulle jag påstå att nyskapande och "utstickande" som säljer skivor. Marie Picasso sjunger givetvis jävligt bra, men i det segment hon konkurrerar i så finns det flera sångerskor som faktiskt är bättre. Jill Johnson, eller hur fan hon nu stavar, är en av dem. Amanda är väl den som har försäljningspotential, men hon sjunger väl lite sådär. Det märktes tydligt nyss :)

Nämn en världsartist som andra ens kan imitera.

Scratch89
2007-12-07, 21:32
Dock var ju inte vinnarlåten en låt som var klippt och skuren för Amanda, direkt. Marie sjunger ju bara såna där smöriga powerballader, Amanda passar i sitt band så jävla bra, där hon spelar lite bättre musik. Jazz, blues, gammal rock.

Jag kan vara lite partisk då jag har sett/träffat henne IRL och hon var helt bedårande.

Chaan
2007-12-07, 21:35
Jag kan vara lite partisk då jag har sett/träffat henne IRL och hon var helt bedårande.

Jag tycker hon varit det till och från ända sedan låt 1. Håller med Peter Swartling på pricken - hon har det.

hultman
2007-12-07, 21:38
Dock var ju inte vinnarlåten en låt som var klippt och skuren för Amanda, direkt. Marie sjunger ju bara såna där smöriga powerballader, Amanda passar i sitt band så jävla bra, där hon spelar lite bättre musik. Jazz, blues, gammal rock.

Jag kan vara lite partisk då jag har sett/träffat henne IRL och hon var helt bedårande.

Visst, Amanda skulle nog göra sig bra i ett band som spelar musik i likhet med hennes auditionlåt. Finallåten var helt värdelös för båda.

Robbin
2007-12-07, 21:38
Grejen är att Marie kan få sjunga hur bra som helst, så länge hon saknar känsla vilket jag tycker hon gör ger dig mig inte ett skit. Amanda däremot har känsla. Söt tjej som man inte skulle ha något emot att klappa lite på.

Viktor_Balck
2007-12-07, 21:58
Grejen är att Marie kan få sjunga hur bra som helst, så länge hon saknar känsla vilket jag tycker hon gör ger dig mig inte ett skit. Amanda däremot har känsla. Söt tjej som man inte skulle ha något emot att klappa lite på.

Dom är ju helt olika artister, Marie är mest en utpräglad sångerska, typ som Mariah Carey medan Amanda är mer en artist, dock inte lika klockren när det gäller sången, typ som Gwen Stefani eller nåt.

Tycker båda är riktigt duktiga och har svårt att bestämma mig för vem som ska vinna, men det lutar nog åt Marie då jag tycker mest om att lyssna på henne. Däremot så skulle nog Amanda vara roligare att se live.

tano
2007-12-07, 21:58
Söt tjej som man inte skulle ha något emot att klappa lite på.

Det är nog precis där det sitter, även om jag tycker tvärtom. Hon är inte ens söt...

Scratch89
2007-12-07, 22:03
Det är nog precis där det sitter, även om jag tycker tvärtom. Hon är inte ens söt...

:MrT:

Fed up
2007-12-07, 22:40
Skulle inte kelly clarkson vara med i finalen och uppträda? Det har de ju sagt innan, men nu lyser hon med sin frånvaro tycker jag.

Deceiver85
2007-12-07, 22:42
Skulle inte kelly clarkson vara med i finalen och uppträda? Det har de ju sagt innan, men nu lyser hon med sin frånvaro tycker jag.
Hon har varit med ju?

Fed up
2007-12-07, 22:43
Hon har varit med ju?

Har hon ? nu precis? Skyndade hem som en galning och missade typ fem minuter, trodde inte de klämde inte henne på den lilla stunden. Attans, jag gillar henne.

Deceiver85
2007-12-07, 22:46
Marie Picasso vinner med 51,3% av rösterna! :D Snacka jämt!

747
2007-12-07, 22:47
Som tur är så spelar det ingen roll vem som vinner för dom blir ju ändå bara kända några månader. Snacka om att skapa ett behov som inte finns. men men har nån vunnit än eller?

747
2007-12-07, 22:48
Marie Picasso vinner med 51,3% av rösterna! :D Snacka jämt!

Var det hon som förstörde hallelujahlåten?

hultman
2007-12-07, 22:48
Som tur är så spelar det ingen roll vem som vinner för dom blir ju ändå bara kända några månader. Snacka om att skapa ett behov som inte finns. men men har nån vunnit än eller?

Hehe. Den här gången var det inte jag som sa det :D

hultman
2007-12-07, 22:50
Var det hon som förstörde hallelujahlåten?

Nej, det var Amanda.

Löjtnant Blank
2007-12-07, 22:50
Vem vinner? Pallar inte slå på tv:n.

Marie är mullig och gullig.

tano
2007-12-07, 22:52
Bra att Marie vann.

Sedan spelar det ju ingen roll, Amanda kommer släppa en skiva, säkert bättre än Maries (särskilt om det är som vinnarlåten).

Bara att fortsätta hålla sig undan reklam radion så bör man klara sig hyffsat...

Exhale_
2007-12-07, 22:54
Amanda är ju en Popidol, Marie Picasso kan nog bli en allsång på skansen-idol

Deceiver85
2007-12-07, 22:55
Bra att Marie vann.

Sedan spelar det ju ingen roll, Amanda kommer släppa en skiva, säkert bättre än Maries (särskilt om det är som vinnarlåten).

Bara att fortsätta hålla sig undan reklam radion så bör man klara sig hyffsat...
+1

Alla är nog glada och nöjda

Löjtnant Blank
2007-12-07, 22:56
Väger Marie tresiffrigt, tro?

robertcop
2007-12-07, 23:01
Bra att Marie vann.

Sedan spelar det ju ingen roll, Amanda kommer släppa en skiva, säkert bättre än Maries (särskilt om det är som vinnarlåten).

Bara att fortsätta hålla sig undan reklam radion så bör man klara sig hyffsat...

WORD!

joriice
2007-12-07, 23:02
Jag hade rätt som vanligt.

Viktor_Balck
2007-12-07, 23:04
Väger Marie tresiffrigt, tro?

102,3 nypissad morgonvikt.

Brooklyn
2007-12-07, 23:08
102,3 nypissad morgonvikt.

16.8% bf

Gpajpen
2007-12-07, 23:08
Mitt förtroende för svenska folket når en all-time bottennotering, hur fan kunde Marie bara vinna med 51,3%? Hutlöst.

Trance
2007-12-07, 23:17
Mitt förtroende för svenska folket når en all-time bottennotering, hur fan kunde Marie bara vinna med 51,3%? Hutlöst.

Svenska folket bryr sig inte.

Brooklyn
2007-12-07, 23:24
Svenska folket bryr sig inte.

word.

maaherra
2007-12-07, 23:33
Svenska folket bryr sig inte.

word.

Viktor_Balck
2007-12-07, 23:37
Mitt förtroende för svenska folket når en all-time bottennotering, hur fan kunde Marie bara vinna med 51,3%? Hutlöst.

För att Amanda fick 48,7% av rösterna.

Förövrigt är det microsoft word 2007 på att svenska folket inte bryr sig.

Shajjn
2007-12-08, 00:55
Amanda och Daniel var bäst.

maaherra
2007-12-08, 01:04
Bästa musikern i tävlingen var Daniel, synd bara att hans mimik och kroppsspråk var likt en katt som fått senap i arslet.

Största besvikelsen var Sam, så mycket material i rösten och så lite fick han ut.

Bästa röst tyckte jag Marie hade.

Mest särpläglade rösten Christoffer.

Amanda i sin tur var den mest överskattade av hela bunten. För mig är hon bara en liten osäker tjej som inte klarar av att ta höga toner.

Synd att inte den där Tamela gick vidare, då hade man kanske kunnat kolla på idol.

Förövrigt suger skiten. Tacka vet jag sikta mot stjärnorna!

Löjtnant Blank
2007-12-08, 01:18
102,3 nypissad morgonvikt.

Jag ska tänka på 102,3 kg nypissad Marie Picasso när jag besudlar mig själv imorgon.

maaherra
2007-12-08, 01:32
Jag ska tänka på 102,3 kg nypissad Marie Picasso när jag besudlar mig själv imorgon.

Har du så lång?

maaherra
2007-12-08, 13:49
Hahahahahahahahaha :laugh: :laugh: :laugh:

Precis när jag trodde vinnarlåtarna i idol nådde kulmen förra året i att vara så värdelösa och så mainstream det gick så lyssnar jag på årets vinnarlåt.

Dom har samplat beatet i Timbalands Apologize remix! Kan dom inte åteminstone försöka göra låten lite originell?

shut teh face
2007-12-08, 13:57
Jag fattade ju direkt att låten skulle suga balle. Fyfan vikket skit.

Det är fan att förlora om man vinner Idol, vem vill göra kontrakt med Sony och deras skitlåtar?

Hade jag varit orienterad artist hade jag gått idol och kört extremt bra låtar (läs rock) i varje program, tittarna hade älskat mig. Kanske inte medeltittaren på idol (hilda 69) men det hade nog fått många ungdomar att rösta som annars skiter i i idol (läs scenario när finnarna vann eurovision). Vid finalen hade jag hoppat ur och sagt: i protest mot en så dålig låt så lämnar jag över segern till xxxx.

maaherra
2007-12-08, 14:06
Jag fattade ju direkt att låten skulle suga balle. Fyfan vikket skit.

Det är fan att förlora om man vinner Idol, vem vill göra kontrakt med Sony och deras skitlåtar?

Hade jag varit orienterad artist hade jag gått idol och kört extremt bra låtar (läs rock) i varje program, tittarna hade älskat mig. Kanske inte medeltittaren på idol (hilda 69) men det hade nog fått många ungdomar att rösta som annars skiter i i idol (läs scenario när finnarna vann eurovision). Vid finalen hade jag hoppat ur och sagt: i protest mot en så dålig låt så lämnar jag över segern till xxxx.

Har också funderat på det.

Vara med och rocka lite, sen när det bara är du + 2-3 andra kvar så väljer men en dålig låt, mummlar till sång och rör sig inte ur fläcken på scen och med blicken fäst i golvet. Man lär ju åka ut, och då har man ju fått massa press utan att binda sig till något skivkontrakt

haiduc
2007-12-08, 15:02
Bra att Marie vann! Och låten var väl OK.
Den bästa låten var ju dock "Right here, right now" för visst var det väl den som var Idol-låten det året som Agnes Carlsson vann? (vart nu hon tig vägen sen...?)

Pepparkakssmurfen
2007-12-08, 15:06
Jag tror att Picasso kommer att vinna Idol.

Pelle2
2007-12-08, 15:11
Kelly Clarkson ägde ju båda två lätt:hbang:

Ignatius72
2007-12-08, 15:12
Svenska folket bryr sig inte.

Sant, det var ju bara 1,6 miljoner röster.

Lepras
2007-12-08, 15:18
Sant, det var ju bara 1,6 miljoner röster.

Inte direkt 1 röst per person,,Lillasyrrans kompisar röstade 10-20 ggr igår per person;)

Ignatius72
2007-12-08, 16:00
Inte direkt 1 röst per person,,Lillasyrrans kompisar röstade 10-20 ggr igår per person;)

Då måste man ju konstatera att de bryr sig*popcorn*

Raggis
2007-12-08, 16:04
Då måste man ju konstatera att de bryr sig*popcorn*


Tror trance menar att svenska folket skiter i att de har tappat gjapapenppapapens förtroende.

Denstillasittande
2007-12-08, 16:10
Jaha så var de äntligen avgjort, Marie var ju duktig fast tror Amanda kommer lyckas bättre.

Vinnarlåten var ju skräp, tröttsamt nu när jag var ute och körde lyckas de spela den låten 2gånger den kommer bli dödligt tjatig

stargate
2007-12-08, 16:27
Picasso kommmer vinna över Amanda tror och hoppas jag

Scratch89
2007-12-08, 16:28
Picasso kommmer vinna över Amanda tror och hoppas jag

Snabbast i Sverige? :D

Raggis
2007-12-08, 16:30
Picasso kommmer vinna över Amanda tror och hoppas jag

Druckit för mycket sloooooooow protein idag ;)?

Gpajpen
2007-12-08, 16:31
Picasso kommmer vinna över Amanda tror och hoppas jag
http://www.cunt.me.uk/sphinx/LastCentury.jpg

Koettman
2007-12-08, 16:39
Möjligt att Stargate syftade i ett längre prespektiv?

Förövrigt tycker jag det var bra att Amanda förlorade. Sverige är inte redo för en semi-stenad, narcissistisk, husvagnsdrottning. Att hon dessutom inte kunde ta på sig sina skor efter x antal program var tröttsamt. Poängen att man kan vinna idol med fötterna på jorden hade nog gått fram vid det laget...

stargate
2007-12-08, 16:46
Ja exakt, jag menade i ett längre perspektiv era mobbers!

http://biboz.net/humor/owned.jpg

Gpajpen
2007-12-08, 16:46
Förövrigt tycker jag det var bra att Amanda förlorade. Sverige är inte redo för en semi-stenad, narcissistisk, husvagnsdrottning. Att hon dessutom inte kunde ta på sig sina skor efter x antal program var tröttsamt. Poängen att man kan vinna idol med fötterna på jorden hade nog gått fram vid det laget...
Du glömde hennes 'Nails on a chalkboard-Stryp en katt och dränk den-Akut livshotande för växter och smådjur' röst också.

TcAnders
2007-12-08, 17:13
Anders

Nej, jag vann tyvärr inte iår.. *cry*

Solros
2007-12-08, 17:41
Nu har jag inte sett IDOL, men jag känner igen namnet Marie Picasso. Är inte hon en gammal modell som knullade i BigBrother-huset?

Och isåfall, har denna "nakenchock" diskuterats i TV eller tidningarna?

Raggis
2007-12-08, 18:56
Nu har jag inte sett IDOL, men jag känner igen namnet Marie Picasso. Är inte hon en gammal modell som knullade i BigBrother-huset?

Och isåfall, har denna "nakenchock" diskuterats i TV eller tidningarna?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marie_Picasso

Verkar stämma *popcorn*

Longshot
2007-12-08, 20:09
http://www.cunt.me.uk/sphinx/LastCentury.jpg

hHAHAHahahaHA :laugh:

Fan vad torrt, men ack så kul

Psychological
2007-12-08, 22:34
Personligen hoppas jag tv 4 lägger ner idol. Om man tar alla som vunnit och sätter stjärn status på dom så kan man ju bara konstatera att det gått åt helvete för hela bunten.. Den där Daniel som vann första gången har typ gått under jorden . Agnes går bara hem hos tonåringar i småstäder. Markus spelar på en massa småpubbar landet runt och nu ska väl Piccaso försöka bli en superstar.. Lycka till. Det kommer hon behöva!

Ignatius72
2007-12-08, 22:43
Personligen hoppas jag tv 4 lägger ner idol. Om man tar alla som vunnit och sätter stjärn status på dom så kan man ju bara konstatera att det gått åt helvete för hela bunten.. Den där Daniel som vann första gången har typ gått under jorden . Agnes går bara hem hos tonåringar i småstäder. Markus spelar på en massa småpubbar landet runt och nu ska väl Piccaso försöka bli en superstar.. Lycka till. Det kommer hon behöva!

Mja, Daniel sålde väl typ en miljon skivor. Darin som kom tvåa eller trea, har väl inte skämt ut sig. Vi har Danny boy som man hör allt för många gånger per dag, Månse man från skaune är ju med i allt som finns att vara med i. Ola, falsettar sig i alla kanaler. Agnes shar dragit i väg ett par låtar som skrålats i radion. Det är ett ypperligt reklamfönster och de som är i topp är trots allt rätt så duktiga och lär höra tala om sig framåt.

Psychological
2007-12-08, 23:06
Mja, Daniel sålde väl typ en miljon skivor. Darin som kom tvåa eller trea, har väl inte skämt ut sig. Vi har Danny boy som man hör allt för många gånger per dag, Månse man från skaune är ju med i allt som finns att vara med i. Ola, falsettar sig i alla kanaler. Agnes shar dragit i väg ett par låtar som skrålats i radion. Det är ett ypperligt reklamfönster och de som är i topp är trots allt rätt så duktiga och lär höra tala om sig framåt.

Ja men nu snackar jag om att bli "världstjärna".. Dom där idioterna i juryn sitter o snackar om vilka stjärnor den o den kommer att bli.. Men stjärna på radio rix i sverige eller spela för ett fullsatt madison square garden är skillnad.

Gpajpen
2007-12-08, 23:30
Ja men nu snackar jag om att bli "världstjärna".. Dom där idioterna i juryn sitter o snackar om vilka stjärnor den o den kommer att bli.. Men stjärna på radio rix i sverige eller spela för ett fullsatt madison square garden är skillnad.
Blir man inte bäst i världen kan man lika gärna lägga ner?

oath5
2007-12-08, 23:47
Marie Picasso...Måste nog vara ett av de mest patetiska tagna efternamnen ever. Darin kanske kan byta till Darin Rembrandt, eller varför inte Da Vinci för att spexa till det lite woho !

För att vara ontopic så förtjänade hon vinsten, då hon var den enda som kunde sjunga i år imho.

Psychological
2007-12-08, 23:51
Blir man inte bäst i världen kan man lika gärna lägga ner?

Nej , men idol ska väl gå ut på att skapa en superstar.. Och då menar jag inte bara i radio och krogar runtom i Sverige! Förresten så går det inte att täv
la i musik så jag lägger ner det här. Verkar ändå inte finnas nån som fattar vad jag menar

Scratch89
2007-12-09, 00:46
Nej , men idol ska väl gå ut på att skapa en superstar.. Och då menar jag inte bara i radio och krogar runtom i Sverige! Förresten så går det inte att täv
la i musik så jag lägger ner det här. Verkar ändå inte finnas nån som fattar vad jag menar

Jag fattar vad du menar, men svenska stjärnor får inte spela på fullsatta Globenarenor. Säg någon svensk sångare/sångarska som drar fulla hus? Oftast är det events precis sådana som Idolerna får vara på; sällskapsprogram på SVT, Schlagerfestivalen och gig i Solna Bandyhall.

Chaan
2007-12-10, 01:15
Omfg Marie Picasso krossade allt motstånd för hon sätter tonerna rent och hon har ju det
där rätta Colgate-smilet!!! Sedan har hon tjänstgjort i Big Brother-huset så hon e ju redan känd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!111
Att hon ser ut som ett ägg på scen och tvingas ha klänningar med en sopsäcks passform skiter vi plötsligt
i trots att det här är ett träningsforum.

-Vem e de

http://i15.tinypic.com/81zlngj.jpg

Chaan
2010-08-20, 20:48
Ja nu vet vi vem av dem som sjunger på Gröna Lund i kväll.


Varken Amanda eller Marie kommer att slå utomlands, just för att de inte sjunger tillräckligt bra.

Ojojoj källa på det
PSYg_0IaHYo?fs

Marie har bra tryck i tutorna. Underskatta inte tuttrycket när det är kids som röstar.

Tror mer att det har med tv-formatet att göra. Tittade du på brösten när du var kid?

bb X
2010-08-20, 20:54
Darin.

Chaan
2010-08-20, 20:55
:laugh: