handdator

Visa fullständig version : Hudspräckor ?


Weezy_
2007-12-07, 17:27
Tjeena alla !

Jadu vikten är ju inte särskillt stabil och vågen visar inte jämt nåt man hurrar för :(
så nu har ja beslutat att verkligen ta tag i de här och börja äta mindre, börja träna ist för att sitta framför datorn och bara nörda om dagarna ! :em: ;)

kan så kallad "hudspräckor" gå veck ?

stör verkligen på de :(

over and out //

Morty
2007-12-07, 17:32
Striae försvinner inte, men vid en viktnedgång så bleknar dom. Dessutom kan man behandla dom så att dom bleknar ytterligare. Dom kommer alltid att vara där, men inte nödvändigtvis synliga!

Weezy_
2007-12-07, 17:52
Jah okaj !

alltså du rekomenderar att man gå ner i vikt ist för att gå igenom en sådan behandlig ?

hur går den behandlingen ut på ?

Morty
2007-12-07, 18:01
Nåt ljus av nåt slag eller nåt. Bara sett det på tv.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=striae+treatment&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=
Kolla där ^_^

Raggis
2007-12-07, 18:01
Du stör dig alltså mer på bristningarna än själva övervikten? :\

Rahf
2007-12-07, 18:57
Striae försvinner inte, men vid en viktnedgång så bleknar dom. Dessutom kan man behandla dom så att dom bleknar ytterligare. Dom kommer alltid att vara där, men inte nödvändigtvis synliga!

De bleknar med tiden, att de skulle blekna med viktnedgång har jag faktiskt aldrig hört.

De försvinner aldrig och alla kosmetiska behandlingar kommer förmodligen gå ut på att få dem att blekna.

King Grub
2007-12-07, 19:52
att de skulle blekna med viktnedgång har jag faktiskt aldrig hört.

Jo, men det är ett faktum. När huden inte spänns ut mer, bleknar dom mycket fortare.

Mental
2007-12-07, 19:56
De bleknar med tiden, att de skulle blekna med viktnedgång har jag faktiskt aldrig hört.

De försvinner aldrig och alla kosmetiska behandlingar kommer förmodligen gå ut på att få dem att blekna.

They do, mina gick från catchy lila till blekvitt, nu syns de bara när jag solat, dvs 3 månader per år om man har tur :D

Weezy_
2007-12-09, 21:56
Du stör dig alltså mer på bristningarna än själva övervikten? :\

visst stör mig på båda grejerna, men som nu ja förstår så bleknar dom att tillslut om man nu klara att hantera vikten som nu är så himla svårt för mig.. *gah!* *whistle* hehe..

Multivitamin
2008-04-04, 16:56
Har läst att kokosnöt olja ska ha bra effekt mot hudbristningar vet ej om det är sant men kanske värt ett försök :)